terug laten storten huur totdat kozijn gerepareerd is?

zondag 18 september 2011 om 09:45
zondag 18 september 2011 om 09:47

zondag 18 september 2011 om 10:02

zondag 18 september 2011 om 10:17
Ik zou de woningbouwvereniging bellen en de klacht "wat aandikken". Bijvoorbeeld dat je raam los zit of iets dergelijks. Laat er maar iemand naar komen kijken en probeer die "te bewerken". Vergeet niet dat de mensen die het hardste roepen, als eerste worden geholpen. Ik heb zelfs ooit een buurvrouw gehad, die klaagde dat ze wateroverlast van mij had. Hele toestand. Lang verhaal kort; haar badkamer werd opnieuw gewit (en ik had geen lekkage).
zondag 18 september 2011 om 10:52
quote:Biscuitje schreef op 18 september 2011 @ 09:59:
Bedankt voor jullie advies, morgen maar weer bellen dus en een duidelijke termijn stellen. De brief stuur ik wel als blijkt dat deze telefoontjes weer niet werken.
Een ding scheelt, men is wel atlijd heel vriendelijk aan de telefoon. Jammer alleen dat men vervolgens nogal inactief is.
Ja,dat is hier ook zo. Laatst zei ik nog wb de inactiviteit:"Het lijkt wel alsof er steeds iemand wakker schiet bij jullie als ik bel,zo van "Oh ja'"
Wij hebben al ruim anderhalf jaar lekkage,er komt wel steeds iemand wat maken maar opgelost is het nog steeds niet.
Gewoon blijven bellen hoor!!
Bedankt voor jullie advies, morgen maar weer bellen dus en een duidelijke termijn stellen. De brief stuur ik wel als blijkt dat deze telefoontjes weer niet werken.
Een ding scheelt, men is wel atlijd heel vriendelijk aan de telefoon. Jammer alleen dat men vervolgens nogal inactief is.

Ja,dat is hier ook zo. Laatst zei ik nog wb de inactiviteit:"Het lijkt wel alsof er steeds iemand wakker schiet bij jullie als ik bel,zo van "Oh ja'"
Wij hebben al ruim anderhalf jaar lekkage,er komt wel steeds iemand wat maken maar opgelost is het nog steeds niet.
Gewoon blijven bellen hoor!!

zondag 18 september 2011 om 16:36
Je kunt de huurcommissie inschakelen. Die kan de huuromlaag brengen (ook met terugwerkende kracht). Je moet eerst een aangtekende brief naar de woningbouw sturen met de klacht, daarin zet je dat als het gebrek niet binnen 6 weken gemaakt is (dat is namelijk de wettelijke termijn die ze daarvoor hebben), dat je dan de huurcommissie inschakelt.
Hebben wij ook gedaan en hoefden nog maar de helft van de huur te betalen met terugwerkende kracht en totdat het gebrek was gemaakt was. Dat heeft wel 2 jaar geduurd..
Maar je mag dit nooit zelf beslissen of doen
Hebben wij ook gedaan en hoefden nog maar de helft van de huur te betalen met terugwerkende kracht en totdat het gebrek was gemaakt was. Dat heeft wel 2 jaar geduurd..
Maar je mag dit nooit zelf beslissen of doen
zondag 18 september 2011 om 19:16
Daar liggen al wat gerechtelijke uitspraken over.
Niet betalen mag niet, een deel niet betalen tot het is
opgelost mag wel.
Stel je schuurdak lekt, dan mag je bijvoorbeeld ¤100,-
per maand achterhouden tot het euvel hersteld is.
Overigens moet je dan wel eerst wat brieven hebben
gestuurd.
Het achter gehouden bedrag moet in verhouding staan
tot het ongemak.
Is het euvel hersteld moet je het achtergehouden bedrag
alsnog voldoen.
Niet betalen mag niet, een deel niet betalen tot het is
opgelost mag wel.
Stel je schuurdak lekt, dan mag je bijvoorbeeld ¤100,-
per maand achterhouden tot het euvel hersteld is.
Overigens moet je dan wel eerst wat brieven hebben
gestuurd.
Het achter gehouden bedrag moet in verhouding staan
tot het ongemak.
Is het euvel hersteld moet je het achtergehouden bedrag
alsnog voldoen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.