Scheiden en eenzaamheid

16-11-2025 21:04 8 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zit nog midden in mijn scheiding, met 3 kids van 11 6 en 1 jaar.
Waar ik eerst heel opgelucht was (nu eigenlijk ook nog ben), bevliegt me het gevoel van eenzaamheid steeds vaker. En dan niet in de zin van, echt alleen zijn, want alleen ben ik niet met de kinderen om mij heen. De meeste zorg ligt bij mij voor ze. Maar gewoon, het idee dat ik veel alleen ga zijn (was ik eigenlijk al).
En, ga ik het allemaal redden? Financieel, mentaal. Word ik er echt sterker van zoals mensen om mij heen beweren? Het gevoel dat ik geen controle meer heb en het onbekende tegemoet ga grijpt me steeds vaker bij mijn keel, soms zo erg dat ik het er letterlijk benauwd van krijg.
Ik wil denk ik gewoon heel graag tips, adviezen, verhalen horen van iemand die het heeft meegemaakt, succesverhalen ofzo? Komt het echt allemaal goed? Ik merk dat ik een beetje ontreddert ben..
Zo herkenbaar, na de eerste opluchting ligt er een grote onbekende toekomst voor je. En echt, het wordt beter, niet in 1x maar stapje voor stapje.
Kijk niet te ver vooruit, maar kijk even alleen naar morgen. Leef in het nu.

Op een gegeven moment heb je een routine die veilig voelt en dan kun je weer langzaamaan wat verder gaan kijken.

Bij mij duurde het een jaar, en toen kon ik weer naar voren kijken.
Ja, dat is misschien ook het beste, elke dag kijken. Niet te ver vooruit.. ik ben te ongeduldig denk ik. Maar dat is het juist het grote onbekende, ik ga daar niet zo goed op, maar ik moet!

Dank je voor je reactie, zoiets helpt me.
Ja het wordt echt beter, kan ik zeggen uit eigen ervaring. Je moet echt wennen. Maar uiteindelijk ben je blij dat je het gedaan hebt.
Voor iedereen een groene tuin
Ja wennen, met alles opnieuw beginnen. Dat wilde ik ook maar het is eng.
Rustig aan inderdaad! Elke dag is er 1! Neem gewoon je tijd.
Het is een hele grote omschakeling dus daar ben je niet zomaar doorheen..
Sterkte !
En geniet van hoe ver je al bent! :hug:
bamz schreef:
16-11-2025 22:25
Ja wennen, met alles opnieuw beginnen. Dat wilde ik ook maar het is eng.
Natuurlijk is het eng.
Maar hoe trots kan je op jezelf zijn over een jaar, als alles achter de rug is en blijkt dat je het prima redt alleen met je kinderen?
Het is allemaal even heel onzeker. Dat is erg naar. Het hoort er helaas bij, vrees ik. Ook jij gaat je redden. Echt waar. Het wordt vanzelf weer rustiger en beter. Alleen niet nu meteen. Sterkte.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven