Thijmen thijs..???

19-09-2011 10:45 31 berichten
t
Alle reacties Link kopieren
als roepnaam ? Nee.. vind ik niet mooi.. Net als jan jaap bijv. blegg.

Thijs of Thijmen (beiden niet mijn namen) maar op zich los wel leuk..
Omgekeerd vind ik iets beter klinken. Thijs Thijmen.
Er is een kindernamentopic speciaal hiervoor als sticky bovenaan Kinderen. Daar geven mensen met alle liefde reacties hierop!
t
tja, kiezen is moeilijk....

ik zou of voor de een, of voor de ander gaan. Bewaar je thijs lekker voor de volgende, of voor de hond of de cavia.

Ik vind de combinatie niet echt lekker bekken.
Kies dan 1 naam en event. de 2e als doopnaam.. Als je je kind niet laat dopen is een 2e naam (tenzij het een vernoeming is) niet gebruikelijk dacht ik.. maar goed.. wat jij wil..
Ik ken ook een Thijm.

Probleem opgelost!

Dan moet je het niet erg vinden dat je kind naar een kruid is vernoemd, maar het kan dus wel hoor.
Die tweede naam wordt toch nooit gebruikt (behalve bij onze kroonprins). Of je moet echt een dubbele naam hebben als vóórnaam, bvb. Jan-Willem, Jan-Jaap, Hendrik-Jan, etc.

Succes met kiezen. :-)
poldervrouw, dopen is tegenwoordig ivm een tweede of derde naam helemaal niet meer zo gebruikelijk hoor. Heb zelf twee namen en ook niet gedoopt, evenals broers, neefjes, nichtjes en vriendinnen!

OT: de combinatie vind ik inderdaad een klein beetje jip en janneke, maar als je het een paar keer zegt wel redelijk makkelijk 'bekken'. Als alternatief kan er vrij veel. Kijk idd eens op het kindernamentopic!
Thijs vind ik een leuke naam en Thijmen ook, maar de combinatie Thijmen Thijs vind ik niet leuk. Maar als dit voor jullie de namen zijn, moet je dat zeker doen!
Ik vind het een beetje klinken als: Suske & Wiske en de verschrikkelijke Thijs Thijmen.

Ik zou iets heel anders bij Thijmen doen. Bart ofzo.

Vind overigens Thijs een veel leukere naam, maar dat is natuurlijk helemaal aan jullie.
Ik vind ze beide niet zo leuk maar de combinatie al helemaal niet. Een beetje teveel jan-jaap.
Nee niet mooi de combinatie. Ik zou voor roepnaam Thijs gaan.
Hij krijgt dan ook nog de voorletters TT. Ik denk dan meteen aan autoraces....

Ik zou 1 van de namen kiezen. Desnoods wacht je daarmee tot na de geboorte om te kijken welke naam het beste bij je kind past!
ik zou ook voor Thijs gaan...vind ik een stoere naam..thijmen ben ik niet zo heel erg kapot van..
Puck
quote:Confiture schreef op 19 september 2011 @ 11:00:

Ik vind het een beetje klinken als: Suske & Wiske en de verschrikkelijke Thijs Thijmen.

Vind overigens Thijs een veel leukere naam, maar dat is natuurlijk helemaal aan jullie.TO, ik zou het ook niet doen. Eigenlijk helemaal eens met Confiture.
Maar je gaat toch gewoon maar 1 van die namen in het dagelijks leven gebruiken? Die andere wordt een ' doop' naam? Wat maakt het dan uit? Als jij het mooie namen vindt, lekker doen toch? Als je hem echt zo wilt noemen, dus allebei de namen als voornaam zou ik het niet doen, maar wanneer gebruik je die 2e naam nou?
Met allebei de namen zal iedereen denken dat jullie echt niet konden kiezen - wat dus ook zo is.
Voor het kind lijkt het me overigens ook leuker om twee verschillende namen te hebben dat twee bijna dezelfde. En over de voorletters moet je idd ook nadenken. Als ie Assen heet van achteren, is TT niet leuk.
Of Bas erbij!
Thijm is een leuk idee!
Thijs klinkt leuker, maar de combo thijmen thijs klinkt niet goed. Zou t echt niet doen, je kan één vd namen bewaren voor eventueel een volgend kind. een tweede naam wordt trouwens maar weinig gebruikt, men blijft je toch bij de roepnaam noemen. Voor een tweede naam zou ik dan iets kiezen dat beter past, daar is een speciaal topic voor. Succes
quote:Confiture schreef op 19 september 2011 @ 11:00:

Vind overigens Thijs een veel leukere naam, maar dat is natuurlijk helemaal aan jullie.Ook mee eens. Thijs vind ik een erg leuke naam, Thijmen niet zo. Maar dat is natuurlijk persoonlijk. ik zou er ook een andere 2e naam bij kiezen.
Ik vind de combinatie juist hartstikke goed klinken, allitreert toch lekker?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven