Forum Triviant!

29-10-2007 15:30 7220 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik gooi er eens even een spelletje tegenaan. Ik stel de eerste vraag en degene die het goede antwoord geeft, mag de volgende vraag neerzetten! De vragen mogen over vanalles gaan: techniek, kunst, geschiedenis, aardrijkskunde, maffe weetjes enz. enz. Enne: niet gelijk gaan Googelen, laten we het een beetje eerlijk houden! En weet je even geen nieuwe vraag? Zeg dat dan even, dan mag een ander gewoon een vraag neerzetten.

Ok, hierbij de eerste vraag:

De Citroën Traction Avant is een mooie oude auto die in 1934 op de markt kwam. Waar staat Traction Avant voor? (en de bonus: wat was daar zo bijzonder aan?)
Ik ben mijn eigen bananenschil
Reguleert emoties en genot dmv leuke stofjes en hormonen, en speelt een rol bij het geheugen. Onder andere.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Yep Poez.

Het limbisch systeem is een groep structuren in de hersenen die betrokken zijn bij emotie, motivatie, genot en het emotioneel geheugen. Het bestaat uit verschillende structuren (waaronder hypothalamus en hippocampus), die elk ook weer aparte functie hebben, maar samen zorgen ze dus grofweg gezegd voor 'emotie'

FF kort door de bocht, want anders wordt t zon lap tekst
Wat is heliotropisme?
Zonnesteek?

Nee is t niet denk ik eigenlijk, maar wel iets met de zon te maken.....
nee, geen zonnesteek. Het heeft wel iets met de zon te maken.
zonneallergie?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Nee, ook niet.
Heliotroop is een plant. Die erg lekker ruikt trouwens.

Ik weet alleen niet wat heliotropisme is.

Dat de plant 's avonds erg lekker gaat ruiken als de zon de hele dag geschenen heeft?
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
Komt in de buurt Jasmine, maar het is niet goed.

Heliotroop is overigens ook een halfedelsteen. (Geen hint)
is het misschien dat bepaalde planten op moment dat de zon schijnt hun blaadjes naar de zon richten ofzo?
Dat is goed, Winnie. Bepaalde bloemen, zoals de zonnebloem en de goudsbloem, draaien hun bloem overdag met de zon mee, van oost naar west. 's Nachts draait de bloem terug naar het oosten.
okee dan.

nieuwe vraag:

Op welk Grieks eiland bevindt zich de heuvel van Chora ?
Op Astypalaia en op Anáfi. Beiden hebben een hoofdstad Chora wat op een heuvel ligt. De eilanden liggen ook redelijk dicht bij elkaar.

(Heb net mijn trip voor de meivakantie geboekt. 3 x raden waar we heen gaan... )
helemaal goed, en knap dat je geraden hebt Poezie !

en ga je echt naar Astypalaia? hoe kom je op dat eiland uit naar toe te gaan?
Nieuwe vraag (Poez was even door de vragen heen geloof ik):

hoe heette de vrouw van de trapper Pasquinel ?
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Winnie, ik ga naar een ander eiland, maar ik verdiep me altijd goed in de mogelijkheden voor ik iets boek. Zodoende veel gelezen over de griekse eilanden de afgelopen weken.

Donkey, geen idee....
Sterker nog: wie is Pasquinel?
wat is een trapper? Een wielrenner?
een voetballer?

Een traploper?

een....

ja idd wtf is pasquinel?
Een trapper is een pelsjager. Pasquinel is een trapper uit het boek "Centennial" van James Michener (is ook verfilmd en uitgezonden als TV serie. Is al een tijd geleden maar het was destijds een veel bekeken serie)
ah.... op z'n engels dus....

...heb geen idee!
Als je nu gevraagd had: Wat is een trapper? Dan had ik het wel geweten! Veel Old Shatterhand gelezen....X-D

Mmm, misschien kan ik daar een keer een vraag over verzinnen...
ik heb de serie gezien,maar de enige naam die me te binnen schiet naast Pasquinel is Claybasket. Is zij het?
Omdat ik toch geen flauw idee had, ben ik even gaan googlen of Winnie's antwoord goed was.

Nu n beetje n dilemma: Clay Basket is idd vrouw van Pasquinel, maar wel zn tweede. Is t goed DS??
Claybasket (de dochter van Lamme Bever) is de vrouw die ik bedoel. Het is in feite zijn Indiaanse bijvrouw want hij was al getrouwd toen hij haar ontmoette.

Maar in het verhaal speelt Claybasket een veel grotere rol (ook als moeder van de 2 zoons van Pasquinel die een soort guerrilla-oorlog voeren tegen de blanke veroveraars)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven