Geld & Recht alle pijlers

Afvalstoffenheffing wordt afgeschaft

21-09-2011 12:38 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Diverse kleine belastingen verdwijnen

7 van de 22 heffingen verdwijnen in het kader van eenvoud en administratieve lastenreductie. De volgende belastingen worden afgeschaft:

1.Afvalstoffenbelasting

2.Grondwaterbelasting

3.Verbruiksbelasting van pruim- en snuiftabak

4.Verbruiksbelasting van alcoholvrije dranken

5.Belasting op leidingwater

6.Verpakkingenbelasting

7.Eurovignet

Scheelt mij toch 270 euro per jaar alleen al op de afvalstoffenheffing en iets van 85 euro op leidingwater per jaar(mits het niet in verkapte vorm ergens anders terug komt.
Aardig van ze. Maar mag ook wel met die zorgverzekering en wat er verder allemaal nog duurder wordt!
quote:mormeltje08 schreef op 21 september 2011 @ 12:38:

Scheelt mij toch 270 euro per jaar alleen al op de afvalstoffenheffing en iets van 85 euro op leidingwater per jaar(mits het niet in verkapte vorm ergens anders terug komt.En gie geleuve dat je dat bedrag niet op de een of andere manier aan de gemeente zal moeten gaan betalen? 270 euro x aantal inwoners van jouw gemeente = heel veel inkomsten. Lijkt me sterk dat ze dat geld kunnen missen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
ik vind het ook verdacht, misschien wordt grof vuil afvoeren straks enorm duur ofzo.
wij slapen nooit.
ja net als de wegenbelasting die afgeschaft zou worden, maar dan kwam er wel een provinciale inwonerstax voor terug
Euh, dit is een bezuinigingsjaar (jaren), lijkt me dus stug dat je er op vooruit gaat. Die 270 en 85 gaan ze namelijk direct ergens halen. Een andere belasting gaat dan gewoon omhoog + nog wat extra eurootjes!
Reken maar dat de gemeentes dat geld weer terughalen bij de burgers in de vorm van verhoging van andere belastingen.

Veel gemeentes zitten al krap bij kas en moeten bezuinigen om de begroting rond te krijgen. Dus elk verlies aan inkomsten moet gecompenseerd worden.

De enige winst is dat er administratief werk verdwijnt.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Die 270 is voor ons hele gezin (5 personen) maar idd...zoals ik in mijn post al zei...mits het niet in verkapte vorm ergens anders terug komt.
http://www.nu.nl/prinsjes ... pellen-bezuinigingen.html

kijk dat wisten ze dagen geleden al. Gemeentes gaan geld mislopen en dat halen ze terug òf door te bezuinigen op iets òf door ergens wat extra's te halen.
Ik betaal met mijn 1 pendaalemmer vuilniszakje per week net zo veel als die gezinnen met 3 a 4 grote grijze vuilniszakken per week. Nee, dat is eerlijk....

En reken je inderdaad maar niet rijk, want voor die 270 die je niet hoeft te betalen, komen 300 er elders weer bij..
ja een klein visje uitgooien om een grote te vangen.

We betalen immers al belasting over belasting.

Neem nu de netwerkbeheerders die ten onrechte 1miljard hebben ontvangen van de klanten.

En gaan we dat geld terug krijgen? welnee...het word alleen maar duurder.

Omdat we inflatie hebben houden we steeds minder over.

Er komen steeds meer mensen in de bijstand, en door wie word de bijstand betaald? Juist door de gemeentes.

Subsidiekranen worden dichtgedraaid, met als gevolg dat steeds meer elemtaire voorzieningen geschrapt gaan worden.

Redelijkerwijs zou je verwachten dat je voor minder voorzieningen ook minder hoeft te betalen?

Niets is minder waar...het geld verdwijnt naar Griekenland en andere europese landen.

Wij bezuinigen op alle elementaire zaken zoals gezondheid en onderwijs.

Bezuinigen op onderwijs is achteruitgang van welvaart.

Straks zijn wij de volgende in het rijtje van Griekeland, Spanje, Italie, Portugal, zorgwekkend
de peuterspeelzaal schijnt ook flink duurder te worden.

de leidster zei gister dat ze in november te horen gaat krijgen wat er gaat gebeuren en ze zag het vrij somber in.
wij slapen nooit.
Wie gaat er eigenlijk op vooruit als de "verbruiksbelasting op pruim- en snuiftabak" verdwijnt ??

Is dat net zoiets als dat we geen tol meer hebben als we met de diligence ergens naartoe gaan ?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
ik ken geen mens die pruimtabak gebruikt, en bij snuiftabak kan ik me helemaal niks voorstellen. hoe snuif je in vredesnaam tabak?
wij slapen nooit.
Straks zijn wij de volgende in het rijtje van Griekeland, Spanje, Italie, Portugal, zorgwekkend

Ja, alleen is dan het geld op!
quote:mormeltje08 schreef op 21 september 2011 @ 13:01:

Die 270 is voor ons hele gezin (5 personen) maar idd...zoals ik in mijn post al zei...mits het niet in verkapte vorm ergens anders terug komt.

Jullie betalen met z'n vijven gewoon 50 euro minder dan ik in mijn enige upje!

Ben inderdaad benieuwd wat hier voor terug komt.
quote:valentinamaria schreef op 21 september 2011 @ 13:31:

ik ken geen mens die pruimtabak gebruikt, en bij snuiftabak kan ik me helemaal niks voorstellen. hoe snuif je in vredesnaam tabak?daarom is het ook makkelijk scoren om de belasting daarop af te schaffen...geen hond die nog pruimt (is wel een optie om het rookverbod te omzeilen )
Afvalstoffenbelasting en afvalstoffenheffing zijn toch twee verschillende dingen?

Ik dacht dat de belasting alleen voor bedrijven is en de heffing voor particulieren.

Het zou wel een mooie meevaller zijn.
quote:valentinamaria schreef op 21 september 2011 @ 13:31:

ik ken geen mens die pruimtabak gebruikt, en bij snuiftabak kan ik me helemaal niks voorstellen. hoe snuif je in vredesnaam tabak?Ik ruik de laatste dagen de tabaksfabriek (Niemeijer in Groningen) wel, maar dat snuiven is gratis, dacht ik.
quote:WASP schreef op 21 september 2011 @ 14:33:

Afvalstoffenbelasting en afvalstoffenheffing zijn toch twee verschillende dingen?

Ik dacht dat de belasting alleen voor bedrijven is en de heffing voor particulieren. Volgens mij geldt dit inderdaad alleen voor ondernemers. Op deze manier willen ze de administratieve lasten voor ondernemers verlagen.

Klik
volgens wiki krijg je van snuiftabak een tintelend gevoel in je neus. heb jij dat nu ook snoesje?
wij slapen nooit.
quote:valentinamaria schreef op 21 september 2011 @ 14:48:

volgens wiki krijg je van snuiftabak een tintelend gevoel in je neus. heb jij dat nu ook snoesje?Dat heet hooikoorts, en daar slik ik loratadine tegen.
das vervelend.

lijkt me erg lastig in combi met snuiftabak.
wij slapen nooit.
quote:Tegucigalpa schreef op 21 september 2011 @ 14:46:

[...]

Volgens mij geldt dit inderdaad alleen voor ondernemers. Op deze manier willen ze de administratieve lasten voor ondernemers verlagen.

KlikJa daaraan kun je echt merken dat de VVD in de regering zit.
Volg de oorspronkelijke stem van je hart.
quote:WASP schreef op 21 september 2011 @ 14:33:

Ik dacht dat de belasting alleen voor bedrijven is en de heffing voor particulieren.

Het zou wel een mooie meevaller zijn.Ja, afvalstoffenbelasting en afvalstoffenheffing zijn twee verschillende dingen. De afvalstoffenheffing blijft volgens mij gewoon bestaan...
I'm not lazy
I'm on energy saving mode

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven