Structuurverf voor badkamertegels

21-09-2011 12:17 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij een (wellicht domme) vraag over structuurverf in de badkamer.

Ik heb een kleine badkamer waarvan de muren betegeld zijn. De vorige eigenaar van mijn huis heeft over deze tegels heen geverfd maar het ziet er behoorlijk lelijk uit, het is totaal niet egaal (klodder verf hier, klodder verf daar). Ik ben dus alle opties nagegaan om te kijken hoe ik mijn badkamer een beetje op kan knappen zonder (a) de badkamer opnieuw te moeten (laten) betegelen; en (b) niet al te veel geld hieraan uit te hoeven geven.

Op internet las ik verschillende onderwerpen over tegelverf. Dat is natuurlijk een ideale oplossing mits de tegels niet al heel lelijk en ongelijkmatig geverfd zijn. Dus toen bedacht ik me dat structuurverf perfect zou zijn. Dan is de hele muur gewoon “mooi” onregelmatig en hoeven de tegels er niet uit. Ik kan alleen niets vinden op internet over structuurverf voor badkamertegels. Ik denk dan ook dat dit niet bestaat… Misschien heeft één van jullie hier weleens van gehoord?

Naar het er nu uitziet, moeten de tegels er dan ook uit (met alle sloop- en stucwerkzaamheden etc. van dien)… Misschien heeft iemand een goede oplossing voor dit probleem?
Tegels schoon krabben met een verfkrabber en dan opnieuw netjes verven.
Wat nummerzoveel zegt.

Geverfde tegels zijn de misser van de eeuw.

Het wordt altijd lelijk, omdat je met schoonmaken ook stukjes eraf veegt na verloop van tijd. En dat is vrij snel na verven.

Maar die van jou zijn al geverfd, dus dan is overnieuw de enige oplossing, of je moet ze heel mooi schoon krijgen.
Nope
quote:nummerzoveel schreef op 21 september 2011 @ 12:53:

Tegels schoon krabben met een verfkrabber en dan opnieuw netjes verven.Ah, nog niet aan gedacht... goede oplossing. Maar beschadig je daar de tegels niet mee?
quote:Machutookunbietjemeerzijn schreef op 21 september 2011 @ 12:58:

Wat nummerzoveel zegt.

Geverfde tegels zijn de misser van de eeuw.

Het wordt altijd lelijk, omdat je met schoonmaken ook stukjes eraf veegt na verloop van tijd. En dat is vrij snel na verven.

Maar die van jou zijn al geverfd, dus dan is overnieuw de enige oplossing, of je moet ze heel mooi schoon krijgen.Inderdaad. En ik zou zeggen: áls je het dan doet, doe het dan gewoon secuur. Deze man heeft de verf en gewoon opgekliederd lijkt wel (of het laten doen door zijn zoontje, kan ook nog )
Wij zijn het ook van plan in ons toilet. Is verven van tegels geen aanrader?
Ik zou, als het mooi glad gemaakt is, de tegels verven met tegelverf en daarover een goede lak (parketlak is goed hard) doen om beschadigingen te voorkomen. Maar mijn voorkeur zou toch liggen bij nieuwe tegels...
quote:emmetjebee schreef op 21 september 2011 @ 13:10:

Ik zou, als het mooi glad gemaakt is, de tegels verven met tegelverf en daarover een goede lak (parketlak is goed hard) doen om beschadigingen te voorkomen. Maar mijn voorkeur zou toch liggen bij nieuwe tegels...Ik denk ook wel dat het hierop gaat uitdraaien... Ik ga eerst op een stukje proberen verf eraf te halen, kijken wat er precies voor tegels onder zitten en of het dan nut heeft om het nogmaals te verven. En zo niet, dan moet het maar opnieuw betegeld worden...
hier ook een vorige bewoner die het nodig vond met heel lelijke verf de badkamertegels te schilderen. Ik ben het nu aan het schoonmaken, maar reken erop dat je dat met verfafbijt moet doen, alleen krabben werkt niet. De tegels blijven dan wel mooi (die van mij iig) maar de voegen krijg je niet schoon. Die zul je dus later weer met van dat voegenspul moeten doen en ik weet nog niet of dat houdt als er nog restjes verf op zitten. tenzij je het inderdaad opnieuw wilt verven daarna. Dan kan je meteen die voegen weer meenemen.
Je kunt ook over de oude tegels heen tegelen. Scheelt een boel rotzooi. Gebruik hiervoor wel de goede lijm.
quote:Annali70 schreef op 21 september 2011 @ 14:29:

hier ook een vorige bewoner die het nodig vond met heel lelijke verf de badkamertegels te schilderen. Ik ben het nu aan het schoonmaken, maar reken erop dat je dat met verfafbijt moet doen, alleen krabben werkt niet. De tegels blijven dan wel mooi (die van mij iig) maar de voegen krijg je niet schoon. Die zul je dus later weer met van dat voegenspul moeten doen en ik weet nog niet of dat houdt als er nog restjes verf op zitten. tenzij je het inderdaad opnieuw wilt verven daarna. Dan kan je meteen die voegen weer meenemen.Heb je nog een specifiek soort merk verfafbijt gebruikt die goed werkte? Er zit zo'n groot verschil in dat soort producten. Had het met de afbijt voor tapijtlijm van mijn trap. Twee heel dure merken werkten voor geen meter terwijl een heel goedkope juist als een speer werkte.
quote:Dahlia74 schreef op 21 september 2011 @ 14:31:

Je kunt ook over de oude tegels heen tegelen. Scheelt een boel rotzooi. Gebruik hiervoor wel de goede lijm.Heb ik inderdaad ook nog overwogen. Maar ik heb al een kleine badkamer en heb het idee dat het dan nog een stuk kleiner oogt als ik een dubbele laag tegels op de muren heb. En de muren zijn nu maar betegeld tot een bepaalde hoogte (daarboven zit latex ofzo). Dan zie je het verschil denk ik wel heel erg...
Ik heb zojuist een tegeltje ontdaan van de verf en er zit een gruwelijk lelijke tegel onder. Ik heb besloten om alles eraf te hakken, de muur te laten egaliseren en dan alles opnieuw te betegelen met tegels die ik mooi vind. Ik ben behoorlijk handig dus dan moet dit ook wel lukken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven