Geld & Recht alle pijlers

1 persoons huishouden

23-09-2011 01:02 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat is een gemiddeld bedrag wat je kwijt bent in een 1 persoons huishouden aan de dagelijkse boodschappen in een maand? Ik heb het idee dat ik wel wat mag minderen want kom al 3 maanden aan de ¤200,- . Wat is jullie mening hierover?
\"Alles kan als jij het laat gebeuren...\" - Mary Poppins
Hetzelfde bedrag of meer. Ik reken altijd €50 er week voor de standaard boodschappen en daar komt vaak nog wel wat bij.
Ligt er heel erg aan. Wat reken je in boodschappen? Zitten daar schoonmaakmiddelen, shampoo, sigaretten, make up etc ook in?

Als ik bij de appie boodschappen doe(en dan incl shampoo, tandenpasta, schoonmaakspul maar zonder make up en andere verzorgingsmiddelen) ben ik idd ongeveer 50 per week kwijt(eet geen vlees dat scheelt, maar wel weer veel andere lekkere/dure dingen als ik het geld ervoor heb) nu ben ik blut en kies ik ervoor om naar de lidl te gaan en dan is het al snel maar 25 of 30 voor een week als je een beetje slim inkoopt. Maar ik drink wel weinig alcohol en snoep/snack niet. Dat scheelt ook weer.
Hangt ervan af wat voor dingen je eet en wat je drinkt.

Ik kom denk ik zelf ook wel aan de 50 euro per week (weet het eigenlijk niet zo precies ) omdat ik veel cola light drink. Tot voor kort kwam daar ook nog een berg snack- en snoepgoed bij. Nu ik dat allemaal de deur uit heb gedaan merk ik dat ik wel minder uitgeef aan boodschappen. Maar ik kies nog steeds voor het brood wat ik het lekkerst vind en dus 2 euro nogwat per brood is. En beleg op brood is filet of osseworst of weet ik veel wat. Maar ik eet gewoon waar ik zin in heb (let wel op aanbiedingen).
Bij mij verschilt het elke maand heel erg. Soms heb ik een paar weken vreetbuien en dan weer een paar weken niets naar binnen kunnen krijgen. Dat laatste is natuurlijk mn betere periode voor mn banksaldo en mn lijntje.

Volgens mn kasboek heb in het begin van dit jaar voor 150 euro pm boodschappen gedaan, en later dit jaar ben ik netjes onder de 70 euro pm gebleven.

Ik ben wel gestopt met kaas eten, wat veel koste en wat ik veel at. En snoep/chips/koekjes koop ik ook niet meer.

Verder staat er hier ook niet meer elke avond een complete maaltijd op tafel. Pizza margeritha van 55 cent is goed genoeg voor 1 á 2 avonden in de week.

En de andere avonden is het ook gewoon iets makkelijks.
70 euro pm?? jeetje wat weinig. Ben je daartoe gedwongen, want gezond eten kan je daar niet van.
70 euro per maand!?

Eet je alleen maar boterhammen met pindakaas met een kopje thee?

Dit kan niet gezond zijn
nee 2 avonden pizza margaritha, daar zit niks in qua voedingsstoffen
Je kunt toch niet eten, drinken, wassen en poetsen voor minder dan 3 euro per dag?
quote:meds schreef op 23 september 2011 @ 02:37:

nee 2 avonden pizza margaritha, daar zit niks in qua voedingsstoffen

Wat moet je daarnaast dan eten?

70 euro per maand komt neer op 2,26 euro per dag! Mijn avondmaaltijd kost gemiddeld al meer dan dat!
alleen was ik ongeveer 100 euro per maand kwijt, exc schoonmaakmiddel. Samen nu rond de 150/200 euro, en dan eten we ongeveer 5 avonden in de week samen thuis, rest bij ouders of vrienden of buiten de deur.
Ik zit in mijn eentje toch wel gemiddeld rond de 80 euro per week. Dus 200 per 4 weken vind ik juist erg zuinig! Dan koop je zeker weinig wijn/bier e.d.?
Ik kom rond van 30 euro per week, zo'n 130 euro per maand dus.

Inclusief schoonmaakmiddel, exclusief drogist. Ik rook niet, drink vrijwel geen alcohol of frisdrank, snoep/snaai weinig en eet parttime vegetarisch. Dat scheelt al een paar flinke kostenposten.
elninjoo weet niet of je reactie op mijn reactie was :p?

Maar wij drinken één kratje per twee of drie maanden op, tenzij feestje. Wijn ong één a twee flessen per maand, maar die krijg Ik nog wel eens. Drinken wel veel fris, maar eten vrij basic. Maar wel elke dag gewoon fruit en verse groente.
Ik geef denk ik per maand iets van 125 euro uit. Meestal zitten mijn wekelijkse boodschappen rond de 25 eur en daar komen dan door de week nog een paar kleine dingetjes bij. Dat is overigens exclusief lunch want die koop ik in de kantine op werk.

Eigenlijk een beetje idem aan Bloep dus.
Tussen de 100 en 150 per maand aan eten. Dus dat is zonder schoonmaakmiddelen, wasmiddelen en verzorgingsartikelen. Die laatste dingen koop ik groot in als er goede aanbiedingen zijn namelijk.

Ik eet geen vlees of vis,drink wel wijn (te veel vind ik eigenlijk, gaan toch makkelijk twee flessen per week doorheen), geen frisdrank en maak alles from scratch.
wc-papier, tandpasta, deo, en ander schoonmaakspul reken ik wel mee, want dat komt tenslotte ook gewoon van de supermarkt

maar ja, hoe vaak koop je nu tandpasta? ik doe wel 'n paar maanden met 'n tube en wasmiddelen gaan ook best wel lang mee, vaatwastabletten idem, dus dat zijn de kosten per maand niet

bij mij zit 't vooral in kant en klaar (voorgekookte krieltjes ipv aardappelen die je zelf moet schillen etc.) lekkere hapjes en snacks, seafood, prosecco en corona
Ik kom met 60 euro in de week rond en daarvan doe ik ongeveer voor 20 euro boodschappen. Daarbij eet ik wel 3x in de week bij mijnn vriend en vaak 1x bij een vriendin.
Ik rond de 100 euro per maand voor eten, schoonmaakspul, zelfzorg-producten (shampoo e.d.). Het is krap, maar wel te doen hoor, als je goed oplet, naar de aldi o.i.d. gaat, maar 1 keer per week boodschappen doet, geen eten weggooit en gewoon geen dure spullen koopt. Bij mij is het noodzaak, maar ik eet zeer gezond en kom niets te kort!
quote:pinkyandthebrain schreef op 23 september 2011 @ 08:58:

Ik kom met 60 euro in de week rond en daarvan doe ik ongeveer voor 20 euro boodschappen. Daarbij eet ik wel 3x in de week bij mijnn vriend en vaak 1x bij een vriendin.Wat doe je dan met die andere 40 euro??
Pinky, eten je vriend en die vriendin ook bij jou de resterende dagen of is het éénrichtingsverkeer?
Ik geef juist meer geld uit doordat ik een aantal dagen van de week samen met 'n vriendin eet. Natuurlijk gaat 't wel om en om, maar we halen dan toch lekkerder en luxer en drinken meer.
Ik ben per maand ¤200 kwijt aan boodschappen (incl alles), soms iets meer, soms iets minder, is afhankelijk van bezoek.

Groente, fruit en kaas koop ik op de markt.
Een paar maanden met een tube tandpasta?! Hoe groot zijn jouw tubes dan hahaha. Nee, ik denk dat een tube een maand meegaat ofzo, max? Ik poets wel heel trouw 2 a 3x per dag.

Verzorgingsartikelen en schoonmaakmiddelen koop ik niet bij de supermarkt, maar bij action of kruidvat. Scheelt minstens de helft en vaak meer!
40 euro per week, daar zit alles bij (schoonmaakmiddelen/verzorgingsmiddelen/alcoholische drank).

Ik hou soms een paar euro over, die ik dan in een spaarpotje doe. Ik neem die 40 euro p/w meteen op zodra mijn salaris is gestort, en dan verdeel ik het in aparte potjes. Zo heb ik een heel goed overzicht, en ga ik ook nooit over die 40 euro

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven