deuren zemen

23-09-2011 11:17 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Poetswoede, haha.

Ik heb licht bruine deuren. Heel fanatiek een keer bespoten met Dasty ontvetter van de Wibra, maar je zag dat sommige stukjes dan een beetje lichter van kleur werden. Niet echt een goed idee, dus.

Hoe zemen jullie de deuren? Vaak aardig wat vetvlekken door de kids, en onder zwarte strepen van schoenen die er tegen aan zijn gekomen.

Wie heeft goede tips?
Water met ammoniak (brr... stinkt wel... maar wordt het mooi schoon van).
of met schoonmaakazijn als je de lucht van ammoniak niet kan verdragen
die dasty is echt super voor vet etc maar zelfs mijn tegels in de keuken lijken er van te verkleuren grrr verder zou ik het niet weten gewoon een beetje dreft tegen de vet en schoonmaakazijn om het een beetje te laten glanzen ?
Ik doe ze met Mr. Muscle ontvetter voor de keuken...ruikt nog lekker ook!
Afwasmiddel met schoonmaakazijn en mijn deuren zijn heel glad dus ik haal er altijd een trekker overheen, dan zijn ze gelijk streeploos droog.
Wat voor deur heb je? Kunststof of hout?

Ik heb kunststof buitendeuren met tuingroen gespoten, maar als je er iets te hard overheen wrijft, word het lichter. dus zoveel mogelijk alleen met water en en een geel dokje, geen schuursponsjes.
Ik maak ze gewoon schoon met allesreiniger.

Zwarte strepen met een schuursponsje (maar dan wel eerst kijken of dat geen krassen maakt).
quote:nike schreef op 23 september 2011 @ 11:34:

Ik maak ze gewoon schoon met allesreiniger.

Zwarte strepen met een schuursponsje (maar dan wel eerst kijken of dat geen krassen maakt).Voor zwarte strepen kun je het beste een zachte doek gebruiken met wat vloeibaar schuurmiddel. Het vliegt er af en laat geen krassen of doffe vlekken na.
Ik gebruik een drupje onverdunde Dreft afwasmiddel voor vlekken. Werkt pirma.
Owkeeeee. Ik ga aan de slag. Heb dreft en schoonmaakazijn in huis. Daarmee maar beginnen.

Thanks voor de tips!
Verdunde vetweg van HG. Droogt ook streeploos op.
Je hebt van die wondersponsjes (in ieder geval bij de action, aan 1 kant wit en andere kant blauw, maar je hebt ze ook bij andere winkels als helemaal wit, balbo power pad ofzo). Dat werkt altijd goed met zwarte strepen! Die spons hoef je alleen nat te maken met water.
Zwarte strepen haal je heel makkelijk weg met een gum!
Ik neem een lege spuitfles, van glasseks ofzo. Daarin allesreiniger, en een beetje water. Deur inspuiten, afnemen met een doekje en klaar.
St. Marc helpt ook heel goed, die gebruik ik ook voor de keukenlades, aanrecht en dergelijke.

De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven