Gestopt met ad, emoties terug
zaterdag 24 september 2011 om 01:35
Hoi ik ben hier nieuw. Ik keek al een tijdje rond op dit forum en het lijkt me hier naast gezellig en leuk, ook best nuttig, zoveel vrouwen-veel ervaring:P
Ik zit dus met het volgende, ik ben 3 weken geleden gestopt met Anti depresiva dat kreeg ik op mn 18e voorgeschreven en ben nu 25. Ik heb voor de Cold Turkey gekozen. ( niet echt aan te raden hoor voor de meesten maar voor mij wel het beste nu)
Mn lichaam is heel ziek geweest maar dat is nu weer goed.
Ik kom erachter nu dat ik heel lang niet echt emoties heb gevoelt.
Nu dus wel, en op dit moment spelen er dingen in mn leven die heel erg goed zijn maar ook hele moeilijke dus gues what, het gaat van euforisch naar verdrietig en ook heel bang.
Daarvoor was ik nooit echt bang, meer vrij onverschillig. Ik ben nu bang als een klein kind voor inbrekers, brand en gaan slapen omdat ik dus verschrikkelijke nachtmerries heb ook sinds het stoppen.Daarom zit ik hier denk ik rond dit nachterlijke tijdstip nog.
Het is enerzijds heerlijk want ik voel me weer een mens, maar ook eng en heel lastig tegelijk, en ik weet totaal niet wat ik ermee moet.
Dus ik vroeg me af, is er hier iemand die dit ook doorgegaan is en zoja...hoe???:S
Ik zit dus met het volgende, ik ben 3 weken geleden gestopt met Anti depresiva dat kreeg ik op mn 18e voorgeschreven en ben nu 25. Ik heb voor de Cold Turkey gekozen. ( niet echt aan te raden hoor voor de meesten maar voor mij wel het beste nu)
Mn lichaam is heel ziek geweest maar dat is nu weer goed.
Ik kom erachter nu dat ik heel lang niet echt emoties heb gevoelt.
Nu dus wel, en op dit moment spelen er dingen in mn leven die heel erg goed zijn maar ook hele moeilijke dus gues what, het gaat van euforisch naar verdrietig en ook heel bang.
Daarvoor was ik nooit echt bang, meer vrij onverschillig. Ik ben nu bang als een klein kind voor inbrekers, brand en gaan slapen omdat ik dus verschrikkelijke nachtmerries heb ook sinds het stoppen.Daarom zit ik hier denk ik rond dit nachterlijke tijdstip nog.
Het is enerzijds heerlijk want ik voel me weer een mens, maar ook eng en heel lastig tegelijk, en ik weet totaal niet wat ik ermee moet.
Dus ik vroeg me af, is er hier iemand die dit ook doorgegaan is en zoja...hoe???:S
zaterdag 24 september 2011 om 01:49
@nynnn:
Hé, ik in elk geval wel.
Grootste verschillen;
ben man
heb ze langer geslikt
heb meerdere dingen geslikt
In 't kort; wat je beschrijft zijn typisch ontwenningsverschijnselen.
Zelf ook gehad, waar ben je cold turkey vanaf gegaan? (ad's, maar welke?)
Groetjes,
Rouke (man en er inmiddels 3 jaar af.)
Wat meds zegt klopt ten delen.
Je kunt er zelfstandig stoppen; zij het dat verstandiger is -mits je 'n redelijke verhouding hebt met de voorschrijvende arts- om onder toezicht van die arts te stoppen.
Des noods 'n andere arts zoeken.
Ik moet echter wel de aantekening maken dat opnieuw beginnen na langdurig gebruik voor schadelijke gevolgen kan zorgen. (Er überhaupt aan beginnen is al nie' zo je-van-het.)
Hé, ik in elk geval wel.
Grootste verschillen;
ben man
heb ze langer geslikt
heb meerdere dingen geslikt
In 't kort; wat je beschrijft zijn typisch ontwenningsverschijnselen.
Zelf ook gehad, waar ben je cold turkey vanaf gegaan? (ad's, maar welke?)
Groetjes,
Rouke (man en er inmiddels 3 jaar af.)
Wat meds zegt klopt ten delen.
Je kunt er zelfstandig stoppen; zij het dat verstandiger is -mits je 'n redelijke verhouding hebt met de voorschrijvende arts- om onder toezicht van die arts te stoppen.
Des noods 'n andere arts zoeken.
Ik moet echter wel de aantekening maken dat opnieuw beginnen na langdurig gebruik voor schadelijke gevolgen kan zorgen. (Er überhaupt aan beginnen is al nie' zo je-van-het.)
zaterdag 24 september 2011 om 11:18
Watje beschrijft klinkt heel erg als ontwenningsverschijnselen.
Ik weet niet wat en hoeveel je slikte, maar zomaar stoppen is echt niet aan te raden.
Het duurt overigens veel langer dan drie weken voor alles uit je systeem is.
Ik ben zelf recent gestopt met AP (met toestemming zelfstandig afgebouwd), en merk nu na bijna drie maanden pas dat alle bende echt mijn lijf uit lijkt te zijn.
Je hebt dus op dit moment helemaal niet je eigen emoties terug, je hebt last van het langzaam uitwerken van je medicatie.
En omdat je coldturkey bent gestopt, zullen die emoties (die dus ontwenningsverschijnselen zijn) behoorlijk heftig zijn.
Het goede nieuws is: Het wordt minder heftig!
Het slechte nieuws is, je moet er nu doorheen, en het kan nog wel even duren.
En als je erg angstig bent en daar bovenop ook nog slecht slaapt is de kans op een psychose beslist aanwezig.
Ik zou dus zsm met een psychiater overleggen over wat nu handig is.
Ik weet niet wat en hoeveel je slikte, maar zomaar stoppen is echt niet aan te raden.
Het duurt overigens veel langer dan drie weken voor alles uit je systeem is.
Ik ben zelf recent gestopt met AP (met toestemming zelfstandig afgebouwd), en merk nu na bijna drie maanden pas dat alle bende echt mijn lijf uit lijkt te zijn.
Je hebt dus op dit moment helemaal niet je eigen emoties terug, je hebt last van het langzaam uitwerken van je medicatie.
En omdat je coldturkey bent gestopt, zullen die emoties (die dus ontwenningsverschijnselen zijn) behoorlijk heftig zijn.
Het goede nieuws is: Het wordt minder heftig!
Het slechte nieuws is, je moet er nu doorheen, en het kan nog wel even duren.
En als je erg angstig bent en daar bovenop ook nog slecht slaapt is de kans op een psychose beslist aanwezig.
Ik zou dus zsm met een psychiater overleggen over wat nu handig is.