Einstein's relativiteitstheorie bij het oud papier

23-09-2011 08:01 86 berichten
Alle reacties Link kopieren
CERN verbijsterd over eigen meting

Bij een wetenschappelijke proef in CERN bij Genève is een meting gedaan waarbij deeltjes, neutrino's, sneller zijn gegaan dan het licht. De onderzoekers van de internationale deeltjesversneller zijn verbijsterd, omdat ze dachten dat dat niet kon.

Ze hebben daarom de testgegevens naar collega's in de VS en Japan gestuurd en gevraagd de proef te herhalen in de hoop zo een bevestiging te krijgen.

Volgens de relativiteitstheorie van Albert Einstein kan niets sneller gaan dan het licht. Als het tegendeel wordt bewezen, betekent het dat de wetenschap de fundamentele natuurwetten moet herzien.

Deeltjesversnellers

Het CERN is de Europese organisatie voor nucleair onderzoek, waar wordt geprobeerd uit te zoeken hoe het universum is ontstaan en hoe het in elkaar zit.

Het is een van de grootste onderzoekscentra in de wereld en bezit een aantal van de grootste en ingewikkeldste wetenschappelijke instrumenten die er zijn, waaronder enorme deeltjesversnellers.

Bron: NOS.nl

Als deeltjes sneller kunnen dan het licht, dan kan je dus terug in de tijd en kan de relativiteitstheorie bij het oud papier.
quote:rouke2 schreef op 24 september 2011 @ 18:27:

mens=eindig; natuurwetten zijn 't tegenovergestelde.

geen wonder dat de "weten"schap elke keer onderuit dondert.

Hele aparte logica
zucht.. ik kan echt niks; ook niet m'n eigen posts lezen.. dipsh**

klootviool, rand deb**, halve ga** mal****, t***ng, t***s deb***
anoniem_121816 wijzigde dit bericht op 24-09-2011 19:26
Reden: zo, is dát er ook weer uit..
% gewijzigd

..Yup. Kennis van de mens is altijd vergankelijk en weerlegbaar. Het wachten is wanneer en hoe.
Einstein had overigens -ten dele- gewoon gelijck.

Anders zou hij z'n theorie ook geen relativiteitstheorie hebben genoemd.

Mensen die de Matrix triologie nooit echt interessant vonden zouden 'm (nog)eens moeten zien.

Geeft goed weer wat er nu in bredere "maat"schappelijke context gebeurt.

de kern van wetenschap is juist dat een theorie onderuit dondert voor een betere (voorlopige) theorie
Da's geen wetenschap; da's mens-eigen..

Wetenschap is in feite hetzelfde coping-mechanisme als in god geloven; al vinden "weten"schappers dat niet leuk om te horen.

het gaat nl. om het voorspelbaar houden van je omgeving & mede daarom word er door de mens van alles & nog wat verzonnen om maar niet te hoeven inzien dat het grootste gebrek in hun zelf zit.
anoniem_121816 wijzigde dit bericht op 24-09-2011 22:46
Reden: spelvaudem w3rveirem enzeau
% gewijzigd
de "gestolde" wetenschap waarop je deze berichten typt laten in ieder geval wel zien dat een flink aantal wetenschappelijke theoriën prima blijken te werken
Klopt Rouke, de controledrang en wil alles te kunnen begrijpen en voorspellen; zaken die men simpelweg nooit kán begrijpen, gezien de mensheid eenmaal niet beschikt over dergelijke gave, al denkt men graag van wel. Als de mens echt zo slim was geweest zou er geen economische crisis heersen, zou er geen misbruik van de planeet worden gemaakt, etc.
De mens kent wel 'een' weten, maar niet 'het' weten
Dat zijn natuurwetten lieverd; da's iets anders.

Ik zeg ook niet dat alle "vooruit"gang die de "mens"heid boekt p. definitie niet klopt c. onhandig is; feit blijft dat je niet te ver moet gaan met m.n.

Anders dondert de mens zelf als geheel onderuit.
gaia9 in "Einstein's relativiteitstheorie bij..."

Misbruik maak je altijd; depends on how you look @ it.

It's pretty simple as Digitalis once mentioned over here.

You/we can't manipulate m.n; m.n "manipulates" us.

ter verduidelijking; m.n = moeder natuur of: mother nature.

Moet de eerste mens die "denkt" overigens nog tegenkomen; maar buiten dat.. (ja ja, ook ik sta voor de spiegel & denk niet)
quote:jojanneke66 schreef op 23 september 2011 @ 08:10:

[...]

Dat is dan een goede reden om even naar Einstein toe te gaan, hem deze informatie te geven, zodat hij de relativiteitstheorie even bij kan stellen.

En voila, de relativiteitstheorie hoeft niet bij het oud papier, en de papierberg is weer een beetje kleiner geworden.

Voorkomen is beter als genezen.Ik dacht 'wat moet ik met zo'n topic, dit gaat mijn pet te boven'. Maar hier is gelukkig iemand die een zinnig antwoord heeft. :-)
wat is te ver ? waar moeten we stoppen met het uitzoeken of een theorie (voorlopig) klopt....
quote:rouke2 schreef op 24 september 2011 @ 22:53:

feit blijft dat je niet te ver moet gaan met m.n.

Anders dondert de mens zelf als geheel onderuit.Eensch
quote:RationalCouple schreef op 24 september 2011 @ 23:00:

wat is te ver ? waar moeten we stoppen met het uitzoeken of een theorie (voorlopig) klopt....Daar ligt het probleem, en ook dat is menseigen. Wanneer is iets genoeg, of weegt het niet meer op tegen de minpunten. Zo veel mensen zo veel gedachten uiteraard. Eindeloze discussies tot gevolg
quote:rouke2 schreef op 24 september 2011 @ 22:57:

Misbruik maak je altijd; depends on how you look @ it.

Dat is inherent aan de mens namelijk. Uiteraard, het manifesteert zich op vele manieren die mensen vaak niet / te laat doorhebben dus
RationalCouple in "Einstein's relativiteitstheorie bij..."

Eerlijk?

Dat punt zijn we al voorbij.

Iets wat veel academici zich -eindelijk- beginnen te realiseren.

Dat doet elk natuurkundig principe eigenlijk maargoed.

Zie de scene waarbij Keanu Reeves wakker word in de eerste Matrix film; geinige analogie.

Einde van dit "menselijke" verhaal?: zie einde Matrix:Revolutions.

Eigenlijk kun je eindeloos veel films, muziekstukken, kunststukken, dagelijkse gedragingen & vaenw aanhalen aangaande natuurwetten; interpretaties van natuurwetten, filosofische gedachten.

In essentie komt 't maar op een ding neer: preventie van het ten onder gaan.
anoniem_121816 wijzigde dit bericht op 24-09-2011 23:17
Reden: fouten, referenties
% gewijzigd
minpunten bestaan alleen in een menselijke context. Dat staat los van een theorie hebben op de "werkelijkheid"

Een steen is een steen. Pas in de handen van een mens kan het een wapen zijn of onderdeel van een huis. Wetenschap over hoe de steen hier kwam of hoe de atomaire structuur is; zegt nog niets over de (mogelijke) toepassing in een menselijke context.
Leuk he spelen met je avatar

Neen, vooral wanneer ze onogelijk als die van mij zijn.

Misschien is 'n burka wat voor mij..

RationalCouple in "Einstein's relativiteitstheorie bij..."

U doelde op? (last van ontzettend slecht geheugen namelijk.)
quote:Einde van dit "menselijke" verhaal?: zie einde Matrix:Revolutions.ik zet in op samensmelten met de machines i.p.v ze bevechten
quote:RationalCouple schreef op 24 september 2011 @ 23:14:

minpunten bestaan alleen in een menselijke context. Dat staat los van een theorie hebben op de "werkelijkheid"

.Ik doelde vooral op minpunten als in wat heel simpel gezegd het maken van theorieën kost, het toewerken er naartoe, en dat t.o.v. wat het daadwerkelijk oplevert - zeg maar de kosten/baten analyse
quote:U doelde op? (last van ontzettend slecht geheugen namelijk.)minpunten uit post gaia9
quote:gaia9 schreef op 24 september 2011 @ 23:22:

[...]

Ik doelde vooral op minpunten als in wat heel simpel gezegd het maken van theorieën kost, het toewerken er naartoe, en dat t.o.v. wat het daadwerkelijk oplevert - zeg maar de kosten/baten analyselees het boek http://www.rationaloptimist.com/

ik denk dat het heel gunstig voor "ons" uitpakt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven