Wie heeft ervaring met een terrasoverkapping?
zondag 25 september 2011 om 13:55
Graag zou ik willen weten wie hier ook een overkapping heeft over zijn terras (aan de achterkant van het huis).
Ik denk er aan om zoiets te laten doen maar zou graag meer ervaringen horen. Er zijn verschillende site's (met prachtige foto's) maar daar staan nooit prijzen bij.
Wat zijn de kosten van een overkapping van hout en van aliminium en kunststof?? Ik weet natuurlijk dat het per huis en uitvoering verschillend is maar zou graag toch ervaringen van anderen horen.
En haalt het veel zon weg uit huis?
Ik denk er aan om zoiets te laten doen maar zou graag meer ervaringen horen. Er zijn verschillende site's (met prachtige foto's) maar daar staan nooit prijzen bij.
Wat zijn de kosten van een overkapping van hout en van aliminium en kunststof?? Ik weet natuurlijk dat het per huis en uitvoering verschillend is maar zou graag toch ervaringen van anderen horen.
En haalt het veel zon weg uit huis?
zondag 25 september 2011 om 14:22
Wij hebben een houten gehad, en hebben nu allerlei offertes aangevraagd voor aluminium met kunststof helder glas.
Onze overkapping moet 7,5x 2,5 worden (veranda zijkant huis) de prijzen die we tot nu toe terug krijgen liggen rond de 4000 euro, dit is dan inclusief verlichting, sierlijst en plaatsen.
Onze overkapping moet 7,5x 2,5 worden (veranda zijkant huis) de prijzen die we tot nu toe terug krijgen liggen rond de 4000 euro, dit is dan inclusief verlichting, sierlijst en plaatsen.
zondag 25 september 2011 om 14:27
quote:molly74 schreef op 25 september 2011 @ 14:05:
"Wie heeft ervaring met een terrasoverkapping"
Ik niet veel, maar die ene ervaring die ik ermee had, was niet positief. Die dingen zijn veel te agressief en brutaal. Nee, ik trap er niet meer in.
Ik heb je gequote zin tig keer opnieuw gelezen, maar het kwartje valt bij mij niet...
***heel nieuwsgierig kijkt***
"Wie heeft ervaring met een terrasoverkapping"
Ik niet veel, maar die ene ervaring die ik ermee had, was niet positief. Die dingen zijn veel te agressief en brutaal. Nee, ik trap er niet meer in.
Ik heb je gequote zin tig keer opnieuw gelezen, maar het kwartje valt bij mij niet...
zondag 25 september 2011 om 15:17
Wij (mijn ouders) hebben een onzettend mooie overkapping tegen de garage van Aliminium (denk ik) met daarin in boven glas,(niet doorschijnend beetje witachtig) en spotjes in de balken! super mooi ding, en die spotjes erin zijn ook zeker een must have! lijkt zo gezellig 's avonds van die kleine lichtstraaltjes!
Als het echt warm is, valt er niet onder te wezen! dan loopt de temperatuur hoog op, maar 's avonds is het lekker om eronder te zitten en o.a. tijdens een bbq, je zit lekker buiten en als het regent hoef je niet meteen naar binnen te vluchten, hoor je lekker de regen kleteren Het is wel aardig duur dat weet ik wel, maar het is zeker de moeite waard, mijn ouders vinden het ook een verfrissing voor de tuin. dus als je het geld ervoor (over)hebt. dan zeker doen!
Als het echt warm is, valt er niet onder te wezen! dan loopt de temperatuur hoog op, maar 's avonds is het lekker om eronder te zitten en o.a. tijdens een bbq, je zit lekker buiten en als het regent hoef je niet meteen naar binnen te vluchten, hoor je lekker de regen kleteren Het is wel aardig duur dat weet ik wel, maar het is zeker de moeite waard, mijn ouders vinden het ook een verfrissing voor de tuin. dus als je het geld ervoor (over)hebt. dan zeker doen!
zondag 25 september 2011 om 17:20
Ik werk wel eens voor een bedrijf (offertes typen e.d.) dat o.a. terrasoverkappingen maakt. Prijzen zijn zo ontzettend afhankelijk van wat je wilt. Wil je met glas erin, wil je inderdaad hout, wil je mooie balken in het zicht, wil je er verlichting in, wil je er isolatie in, wat voor palen wil je er onder, waar moet het aan vast gemaakt worden, liggen daar al voorzieningen, zijn er zijmuren... teveel om op te noemen, waardoor een richtprijs ofzo niet reeel is. Googlen wat je mooi vindt en dan van daaruit richtprijzen of offertes opvragen voor jouw huis. Want aan een richtprijs heb je niets. Je kunt je terras overkappen voor 2000 en voor 20.000, bij wijze van spreken,
zondag 25 september 2011 om 17:23
quote:Jippertje schreef op 25 september 2011 @ 14:27:
[...]
De topic-titel is 'wie heeft er ervaring met een terrasoverkapping'. Je zou het kunnen lezen als 'is er iemand die met zo'n ding getrouwd is en heeft er dus ervaring mee'.
Daarom schreef ik 'mijn ervaring' met zulke dingen.
Oh en dames: het is KUNSTSTOF (st-st dus) en ALUMINIUM (niet aliminium).
[...]
De topic-titel is 'wie heeft er ervaring met een terrasoverkapping'. Je zou het kunnen lezen als 'is er iemand die met zo'n ding getrouwd is en heeft er dus ervaring mee'.
Daarom schreef ik 'mijn ervaring' met zulke dingen.
Oh en dames: het is KUNSTSTOF (st-st dus) en ALUMINIUM (niet aliminium).