Werk & Studie alle pijlers

Thuisopleiding LOI

26-09-2011 15:41 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Haai,

Sinds kort volg ik een thuisopleiding van de LOI, namelijk de `Verkoper reizen`. Ik vind het echt een prima opleiding, en ben er erg zorgvuldig mee. Ik besteed er elke dag een paar uurtjes aan. Reden waarom ik voor verkoper reizen heb gekozen is, is omdat ik altijd al iets wilde doen met Toerisme, en ik wil later dolgraag bij een reisbureau werken. Maar de laatste dagen vraag ik me 1 ding af; Zal ik later problemen krijgen met solliciteren omdat ik een thuisopleiding heb gevolgd? Mijn vriendin zegt van wel. Misschien zien ze thuisopleiding niet als een `serieuze` opleiding, of weet ik het allemaal.

Ik maak me er best druk om, want als dat zo is, dan wil ik me tijd die ik nu aan thuisopleiding besteeds natuurlijk niet verprutsen.

Iemand hier ervaring mee?
Ik heb geen idee. Misschien kun je bij een reisbureau eens informatie inwinnen, bv onder het mom van een toekomstige 'stageplek'? Zo van 'nemen jullie weleens mensen aan van LOI Opleidingen?'
Je hoeft toch helemaal niet op je CV te vermelden wáár je studeert? Alleen de naam van de opleiding is voldoende hoor.

Probleem opgelost dus!
quote:Mlle_j schreef op 26 september 2011 @ 15:48:

Ik heb geen idee. Misschien kun je bij een reisbureau eens informatie inwinnen, bv onder het mom van een toekomstige 'stageplek'? Zo van 'nemen jullie weleens mensen aan van LOI Opleidingen?'Goede tip! Dat zal ik eens doen, dankjewel
quote:Cici25 schreef op 26 september 2011 @ 15:54:

Je hoeft toch helemaal niet op je CV te vermelden wáár je studeert? Alleen de naam van de opleiding is voldoende hoor.

Probleem opgelost dus!Je moet toch ook de naam van je school er op zetten?
LOI wordt over 't algemeen niet helemaal serieus genomen heb ik het idee...Maar misschien is het qua MBO opleidingen anders, daar heb ik geen idee van.
quote:myraaaa schreef op 26 september 2011 @ 15:59:

[...]

Je moet toch ook de naam van je school er op zetten?Volgens mij is dat wel standaard idd.
Hoe is de arbeidsmarkt eigenlijk in de reisbranche? Ik dacht dat de reisbureaus veel last hadden van verkoop via het internet.
quote:myraaaa schreef op 26 september 2011 @ 15:59:

[...]

Je moet toch ook de naam van je school er op zetten?Niets moet. Je CV is een opsomming van de feiten waarvan jij vindt dat ze belangrijk zijn. En de naam van het opleidingsinstituut melden is niet standaard hoor. Ik heb voor mijn werk heel veel CV's gezien en ongeveer de helft van de mensen vermeld niet waar ze de opleiding gevolgd hebben. Dat is overigens heel vaak ook helemaal geen relevante of interessante informatie voor een werkgever. Mochten ze het wel specifiek van je willen weten, dan vragen ze er in het gesprek wel naar.
quote:Cici25 schreef op 26 september 2011 @ 16:23:

[...]

Niets moet. Je CV is een opsomming van de feiten waarvan jij vindt dat ze belangrijk zijn. En de naam van het opleidingsinstituut melden is niet standaard hoor. Ik heb voor mijn werk heel veel CV's gezien en ongeveer de helft van de mensen vermeld niet waar ze de opleiding gevolgd hebben. Dat is overigens heel vaak ook helemaal geen relevante of interessante informatie voor een werkgever. Mochten ze het wel specifiek van je willen weten, dan vragen ze er in het gesprek wel naar.Geldt dat voor alle niveaus cici25? Ik kan me bijna niet voorstellen dat ik niet op mijn cv zou vermelden op welke universiteit ik mijn master heb gedaan.
Toch vind ik het vreemd, over het algemeen genomen heb je flink wat zelfdicipline nodig om een thuisstudie met goed resultaat af te ronden.

Dat zou dan toch juist een pluspunt moeten zijn.
quote:borderwalk schreef op 26 september 2011 @ 16:33:

[...]

Geldt dat voor alle niveaus cici25? Ik kan me bijna niet voorstellen dat ik niet op mijn cv zou vermelden op welke universiteit ik mijn master heb gedaan.

Universiteit is hierin idd een uitzondering.

Maar MBO of HBO wordt vaak vermeld op een CV zonder erbij te noemen waar deze studie gevolgd is.
quote:ailien schreef op 26 september 2011 @ 16:13:

LOI wordt over 't algemeen niet helemaal serieus genomen heb ik het idee...Maar misschien is het qua MBO opleidingen anders, daar heb ik geen idee van.

Klinkklare onzin!

Diverse opleidingen worden door LOI verzorgd in zoverre, dat ze je de begeleiding bieden en het studiemateriaal.

Het daadwerkelijk examen gebeurt bij de organisatie die de diploma's mag afgeven.

Wil je bijvoorbeeld hoogste niveau engels gaan doen?

Examen (2 dagen) worden gegeven door Cambridge University in Amsterdam.

HBO Logistiek?

Examen wordt afgenomen door de NEMAS, landelijk erkend instituut.

Dus bovenstaand verhaald dat een LOI-opleiding niets waard zou zijn, is kul
quote:borderwalk schreef op 26 september 2011 @ 16:15:

Hoe is de arbeidsmarkt eigenlijk in de reisbranche? Ik dacht dat de reisbureaus veel last hadden van verkoop via het internet.Zie: http://kenwerk.nl/templat ... load_file.asp?item_id=118 het rapport arbeidsmarkt en onderwijsinformatie, oa voor de reissector. vanaf p. 98

Maar ze hebben wel een gevoelige dreun gehad ja.
quote:Kier_V schreef op 26 september 2011 @ 17:16:

[...]

Klinkklare onzin!

Diverse opleidingen worden door LOI verzorgd in zoverre, dat ze je de begeleiding bieden en het studiemateriaal.

Het daadwerkelijk examen gebeurt bij de organisatie die de diploma's mag afgeven.

Wil je bijvoorbeeld hoogste niveau engels gaan doen?

Examen (2 dagen) worden gegeven door Cambridge University in Amsterdam.

HBO Logistiek?

Examen wordt afgenomen door de NEMAS, landelijk erkend instituut.

Dus bovenstaand verhaald dat een LOI-opleiding niets waard zou zijn, is kulIk zeg alleen dat een LOI opleiding door veel mensen en tevens werkgevers niet zo serieus genomen wordt. Daar kan ik verder weinig aan doen, het is ook niet mijn mening. Dit is gewoon het beeld wat onder veel mensen bestaat.
In mijn laastste CV heb ik de namen van de opleidingsinstituten maar weggelaten: InHolland en Studieplan.
...
quote:ankalida schreef op 27 september 2011 @ 07:43:

In mijn laastste CV heb ik de namen van de opleidingsinstituten maar weggelaten: InHolland en Studieplan.Heel verstandig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven