Handbagage ryan air
dinsdag 27 september 2011 om 10:46
Hoi,
Ik ga binnenkort een weekendje naar Londen. Nu wil ik gaan boeken bij Ryan Air. Ik zag dat als je een koffer meeneemt je extra 30 euro moet betalen. Nu vraag ik mij af of je voor 3 dagen ook alles in je handbagage kunt doen. Voor wie al eens met ryan air gevlogen heeft?? Mag je ook nog een aparte handtas meenemen dan?
Ik ga binnenkort een weekendje naar Londen. Nu wil ik gaan boeken bij Ryan Air. Ik zag dat als je een koffer meeneemt je extra 30 euro moet betalen. Nu vraag ik mij af of je voor 3 dagen ook alles in je handbagage kunt doen. Voor wie al eens met ryan air gevlogen heeft?? Mag je ook nog een aparte handtas meenemen dan?
dinsdag 27 september 2011 om 10:48
Het staat heel duidelijk op de website. Je mag één ding meenemen en de afmetingen en maximaal gewicht (10kg volgens mij) daarvan staan bij de boeking van je ticket. Dus niet twee tassen. Ze zijn er heel streng op bij Ryanair.
Voor een weekend moet het wel kunnen, ik check nooit een koffer in als ik een weekend wegga.
Voor een weekend moet het wel kunnen, ik check nooit een koffer in als ik een weekend wegga.
dinsdag 27 september 2011 om 10:51
Voor drie dagen krijg je alles in je handbagage als je je kleding goed op elkaar afstemt zodat je ook genoeg hebt aan één paar schoenen. Shampoo (misschien niet eens nodig want dat staat in vrijwel ieder hotel) e.d. meenemen in miniflesjes (Etos, Kruidvat of zelf vullen, Xenos verkoopt lege miniflesjes). Geen spijkerbroek of fleece, dat neemt veel ruimte in. Als je een extra trui meeneemt, aantrekken. Handtas is geen handbagage, die kan gewoon mee.
verba volant, scripta manent.
dinsdag 27 september 2011 om 10:52
quote:Cootje23 schreef op 27 september 2011 @ 10:50:
Dat vind ik wel lastig.. Dan moet je je camera en andere belangrijke bezittingen in de koffer doen. Weet wel dat je er bij bent, maar vind een aparte tas toch wel makkelijker voor erbij
Dan prop je die aparte tas voor bij het inchecken in je koffer en haal je 'm er in het vliegtuig weer uit...?
(paranoide zijn is ook een vak hoor)
Dat vind ik wel lastig.. Dan moet je je camera en andere belangrijke bezittingen in de koffer doen. Weet wel dat je er bij bent, maar vind een aparte tas toch wel makkelijker voor erbij
Dan prop je die aparte tas voor bij het inchecken in je koffer en haal je 'm er in het vliegtuig weer uit...?
(paranoide zijn is ook een vak hoor)
dinsdag 27 september 2011 om 10:53
Bedenk je ook dat je je handtas Ook in je handbagage moet doen (vorige keer op Eindhoven-airport moest ik verplicht mn schoudertas in mn trolley proppen om dat een schoudertas (hoe klein ook) ook als bagage word gezien. Ben onbeschoft behandeld en vlieg daarom ook nooit meer met Ryanair.
(ps. er zijn nog 30 andere slechte ervaringen met die Low-cost airliner, maar wil je topic niet overnemen )
(ps. er zijn nog 30 andere slechte ervaringen met die Low-cost airliner, maar wil je topic niet overnemen )
dinsdag 27 september 2011 om 10:54
dinsdag 27 september 2011 om 10:54
Voor een weekendje weg is het juist handig om alleen met handbagage te vliegen. Je kunt zo doorlopen als je uit het vliegtuig komt, hoeft niet te wachten op je koffer. Je mag een kleine trolley meenemen.
Let wel op met toiletartikelen, die moeten er ook in. Als je mini-verpakkingen meeneemt is er niets aan de hand.
Als je je handtas meeneemt, word je gevraagd die voor je het vliegtuig ingaat in je trolley te stoppen.
Let wel op met toiletartikelen, die moeten er ook in. Als je mini-verpakkingen meeneemt is er niets aan de hand.
Als je je handtas meeneemt, word je gevraagd die voor je het vliegtuig ingaat in je trolley te stoppen.
dinsdag 27 september 2011 om 11:01
Alleen handbagage gaat prima, heb ik zelfs voor mijn vakantie van 12 dagen gedaan deze zomer. Een trolley of tas kun je toch wel van iemand lenen? Handtas moet daar inderdaad in, je mag helemaal niets extra's meenemen. Je mag 100 ml vloeistoffen meenemen in een doorzichtig plastic zakje. Je kan online inchecken en hoeft bij aankomst niet op je koffer te wachten. Handig juist!
Op de site staan de precieze voorwaarden, lees ze even na.
Op de site staan de precieze voorwaarden, lees ze even na.
Ga in therapie!
dinsdag 27 september 2011 om 11:02
De handbagage die je mag meenemen met RyanAir is echt van flink formaat. Ik heb 1 rolkoffertje van het juiste formaat en ben daarmee dit voorjaar een week op vakantie geweest. Dat wilde echt heel erg makkelijk. Ik ben ook wel eens naar een bruiloft in het buitenland gevlogen waarbij we de rolkoffer en 1 rugzak hadden met zijn tweeen, paste ook makkelijk. Weet je wel hoe groot dat ding mag zijn.
Je kunt je handbagage de hele tijd bij je houden, en gewoon boven je in het compartiment leggen dus ook wat dat betreft is er geen enkel probleem.
Je mag dus geen aparte handtas meenemen, maar je mag je handtas in je koffer doen en die er uithalen zogauw je het vliegtuig weer uit bent.
Je kunt je handbagage de hele tijd bij je houden, en gewoon boven je in het compartiment leggen dus ook wat dat betreft is er geen enkel probleem.
Je mag dus geen aparte handtas meenemen, maar je mag je handtas in je koffer doen en die er uithalen zogauw je het vliegtuig weer uit bent.
dinsdag 27 september 2011 om 11:17
Mij lukt het altijd makkelijk om een paar dagen te reizen met alleen handbagage mee. Zelfs wel langer dan 3 dagen.
Je zult versteld staan hoeveel er wel niet in zo'n rolkoffertje past!
Pas wel op dat de koffer niet te zwaar is (8 of 10 kilo?) Al heb ik nog nooit meegemaakt dat ze dat controleren maar wie weet.
Draag je zwaarste kleren in het vliegtuig, scheelt ook gewicht en ruimte in de koffer.
Je zult versteld staan hoeveel er wel niet in zo'n rolkoffertje past!
Pas wel op dat de koffer niet te zwaar is (8 of 10 kilo?) Al heb ik nog nooit meegemaakt dat ze dat controleren maar wie weet.
Draag je zwaarste kleren in het vliegtuig, scheelt ook gewicht en ruimte in de koffer.
dinsdag 27 september 2011 om 11:20
Je mag 1 stuk handbagage meenemen, op de website staat precies hoe groot je tas of trolly mag zijn. Let dus even op afmetingen en gewicht. Een extra handtas moet je er dus ook instoppen, maar die kan je tijdens de vlucht gewoon even er uit halen als je die nodig hebt.
Ga je niet shoppen in Londen? Anders kun je toch een halflege koffer inchecken en heb je zeker genoeg ruimte voor je aankopen.
Ga je niet shoppen in Londen? Anders kun je toch een halflege koffer inchecken en heb je zeker genoeg ruimte voor je aankopen.
dinsdag 27 september 2011 om 11:22
Eens met Kusunum. Investeer in een beetje knappe trolley (let wel op de maximale afmetingen en morgen extra korting bij V&D dmv stickers plakken) en je hebt er jaren plezier van.
En als je 3 dagen niet gaat redden qua spullen in een trolley, dan zou je wat aan je inpakkunsten moeten doen (kleine flesjes/potjes, sokken in je schoenen in je tas, die onflatteuze maar oh zo lekker lopende wandelschoenen aan in het vliegtuig), of je kledingeisen eens ernstig onder de loep nemen.
En als je 3 dagen niet gaat redden qua spullen in een trolley, dan zou je wat aan je inpakkunsten moeten doen (kleine flesjes/potjes, sokken in je schoenen in je tas, die onflatteuze maar oh zo lekker lopende wandelschoenen aan in het vliegtuig), of je kledingeisen eens ernstig onder de loep nemen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
dinsdag 27 september 2011 om 11:24
quote:bellaroma schreef op 27 september 2011 @ 10:53:
Bedenk je ook dat je je handtas Ook in je handbagage moet doen (vorige keer op Eindhoven-airport moest ik verplicht mn schoudertas in mn trolley proppen om dat een schoudertas (hoe klein ook) ook als bagage word gezien. Ben onbeschoft behandeld en vlieg daarom ook nooit meer met Ryanair.
Dit staat allemaal heel duidelijk op de site, dus ik snap niet dat jij daar zo'n ophef over maakte. En ik kan me ook voorstellen dat het personeel van Ryanair die 'discussies' ook wel zat zijn.
En als je goedkoop wilt reizen, zul je concessies moeten doen aan 'comfort'.
Dit staat allemaal heel duidelijk op de site, dus ik snap niet dat jij daar zo'n ophef over maakte. En ik kan me ook voorstellen dat het personeel van Ryanair die 'discussies' ook wel zat zijn.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
dinsdag 27 september 2011 om 11:31
quote:MarianneDavids schreef op 27 september 2011 @ 10:51:
Voor drie dagen krijg je alles in je handbagage als je je kleding goed op elkaar afstemt zodat je ook genoeg hebt aan één paar schoenen. Shampoo (misschien niet eens nodig want dat staat in vrijwel ieder hotel) e.d. meenemen in miniflesjes (Etos, Kruidvat of zelf vullen, Xenos verkoopt lege miniflesjes). Geen spijkerbroek of fleece, dat neemt veel ruimte in. Als je een extra trui meeneemt, aantrekken. Handtas is geen handbagage, die kan gewoon mee.Nee, hoor. Ervaringsdeskundige hier. Wat ik deed was kleding met veel zakken aantrekken en zware dingen erin doen, want 10 kg is niet zo veel. En kijk goed naar de afmetingen. In de rij waren mensen met een klein trolly die niet mee mocht: net te dik. Het moet in een stalen frame kunnen passen. En je bagagge wordt ook gewogen.
Voor drie dagen krijg je alles in je handbagage als je je kleding goed op elkaar afstemt zodat je ook genoeg hebt aan één paar schoenen. Shampoo (misschien niet eens nodig want dat staat in vrijwel ieder hotel) e.d. meenemen in miniflesjes (Etos, Kruidvat of zelf vullen, Xenos verkoopt lege miniflesjes). Geen spijkerbroek of fleece, dat neemt veel ruimte in. Als je een extra trui meeneemt, aantrekken. Handtas is geen handbagage, die kan gewoon mee.Nee, hoor. Ervaringsdeskundige hier. Wat ik deed was kleding met veel zakken aantrekken en zware dingen erin doen, want 10 kg is niet zo veel. En kijk goed naar de afmetingen. In de rij waren mensen met een klein trolly die niet mee mocht: net te dik. Het moet in een stalen frame kunnen passen. En je bagagge wordt ook gewogen.
dinsdag 27 september 2011 om 11:31
quote:himalaya schreef op 27 september 2011 @ 11:24:
[...]
Precies!
Afgelopen zomer 21/2 week Spanje ,alleen handbagage, gaat prima . Was wel met Vueling en daar mag je nog een extra handtas meenemen.
[...]
Precies!
Afgelopen zomer 21/2 week Spanje ,alleen handbagage, gaat prima . Was wel met Vueling en daar mag je nog een extra handtas meenemen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!