Portugal, Costa Lisboa

12-08-2011 08:05 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie o wie weet nog mooie strandjes, lekkere restaurantjes, mooie plekjes of andere leuke tips voor mij voor de Costa Lisboa?

Ik zit zelf in het dorpje Ericeira wat ong 45 min rijden van Lissabond af is. Alle idee'tjes zijn welkom! Obrigado!
Mikkie,

We zijn al eens 4 dagen geweest en hebben veel gezien. Wil nog een keer naar Colombo(blijft fantastisch,zo'n groot warenhuis). Misschien inderdaad het Oceanarium. We gaan ook weer met de tram een leuk ritje maken(zien wel welke hahaha...)wij gaan gewoon op de bonnefooi.

Misschien iemand die mij kan vertellen wat ik ECHT ECHT ECHT niet moet missen?

Groetjes Suusje
grappig suusje,wij waren er ook al eerder geweest en die dingen die jij opnoemt hebben wij ook net gedaan.blijft leuk.en wat betreft het echt echt zien,dat vind ik lastig om te zeggen.weet immers niet waar je van houdt.sintra ook al eens gedaan?
@ Phoolan, ja ik werk hier ook. Werk momenteel bij een callcenter op een Nederlandse en Engelse lijn. Niet ideaal, maar echt veel keus heb ik hier niet! Dus ben er toch wel heel blij mee.

Oceanium moet ik nog steeds naar toe, staat deze winter op de planning! Moeten we wel even sparen. (salaris is erg laag)
quote:lisboa schreef op 22 september 2011 @ 16:13:

@ Phoolan, ja ik werk hier ook. Werk momenteel bij een callcenter op een Nederlandse en Engelse lijn. Niet ideaal, maar echt veel keus heb ik hier niet! Dus ben er toch wel heel blij mee.

Oceanium moet ik nog steeds naar toe, staat deze winter op de planning! Moeten we wel even sparen. (salaris is erg laag)

Hmm dat is wel vervelend! De entree is 12 euro, maar echt de moeite waard..ik ben volgend weekend weer in Lisboa, is het nog lekker weer?

.
Ik gooi even een vraag hier neer als je naar Lissabon gaat,en dan vanaf de luchthaven komt hoe dan nasr het centrum te gaan.

En de plaatsen Sintra en Cascais zijn ook allemaal met het openbaar vervoer te bereiken. Ben nl net zo n liefhebster van

Auto rijden in het buitenland.
@superhuisvrouw,wij hadden de aerobus genomen(geloof nr91).kost iets van 4 euro.

sintra en en cascais zijn prima te bereiken met de trein(ongeveer 40 minuten doe je er over)
@ Phoolan. Het is zeker nog lekker weer! Sochtends en savonds wel frissig, maar overdag zo rond de 28 graden!

@Superhuisvrouw. je zal inderdaad de aerobus moeten nemen. Bagage mag namelijk niet in de gewone bussen. Het kaartje kost 3,50. Er zijn verschillende Aerosbussen. je moet de aerobus met bestemming Cais do Sodre hebben. Dan ben je beneden in de stad. Vanuit Cais de Sodre heb je ook de trein naar Cascais. Om naar Sintra te gaan heb je de andere treinlijn nodig (niet bij Cais de Sodre). Kan je bij verschillende stations voor zijn, ligt een beetje aan waar je zit!
Correctie: het was 33 graden en warm in ochten en avond!
Wij gaan volgende week weer......heb er zin in.

En,volgens mij kan de korte broek mee want het blijft rond de 25 graden. Jippie....

Iemand nog aanraders waar te eten?

Mikkie,sintra ga ik onthouden.

Groetjes Suusje
quote:lisboa schreef op 03 oktober 2011 @ 11:28:

Correctie: het was 33 graden en warm in ochten en avond!Zoo, nou ik kom eraan hoor morgen met mijn zomerjurk
Heb net even op weeronline gekeken en het word volgende week rond de 29 graden.

Phoolan,hoe lang blijf je? Misschien zien we elkaar volgende week.

Ik denk dat ik een dagje strand ga houden. Scheelt ook weer shoppen in Colombo(qua geld)..

Groetjes Suusje
klinkt goed!veel plezier allebei!
quote:Suusje35 schreef op 07 oktober 2011 @ 18:41:

Heb net even op weeronline gekeken en het word volgende week rond de 29 graden.

Phoolan,hoe lang blijf je? Misschien zien we elkaar volgende week.

Ik denk dat ik een dagje strand ga houden. Scheelt ook weer shoppen in Colombo(qua geld)..

Groetjes SuusjeMaar 4 dagen hoor, maar wel lekker
even up......

Iemand nog meer tips over Cascais, Lissabon, Estoril?

Waar kun je het beste naar het strand gaan in die omgeving?

Tips over heerlijke restaurantjes zijn ook welkom!
oei restaurantjes,heerlijk gegeten bij sommige maar geen idee meer cascais is al aardig wat jaar terug!

ook in cascais heb je een soort van sintra kasteeltje,echt heel erg leuk!
heb ook al gehoord dat er in de buurt een restaurant zit met een Michelin-ster dus we zijn zeker van plan om eens te gaan rondkijken in de omgeving. We hebben een auto tot onze beschikking dus dat moet lukken. Kan je in dat kasteeltje in Cascais ook eten mikkie8?
nee,dat helaas niet!

wanneer gaan jullie?
Wij gaan pas in de eerste week van juli, gewoon lekker een weekje een B&B in Cascais en we zijn van plan om in die week 2 dagen Lissabon te bezoeken en verder wat in de omgeving van Cascais te bekijken. Sintra staat op het lijstje, een dag strand lijkt me ook leuk, verder houden we van lekker eten en gewoon wat rondkijken met af en toe ergens genieten van een wijntje op een terrasje in de zon.

Tips zijn welkom!
Leuk topic!

Ik ga eind maart een week naar Lissabon. Hebben de eerste 4 nachten in Lissabon geboekt en daarna willen we nog een paar dagen naar een badplaats. Hopen dat het weer net goed genoeg is om ook een beetje van het strand te kunnen genieten, maar anders is er volgens mij ook genoeg te doen.

Zie Cascais het meeste voorbij komen, is dat volgens jullie de leukste badplaats?
yanou,klinkt goed!vind portugal een heerlijk land!dat is wat wij ook meestal doen.

sushi,cascais is een leuke badplaats(leuker dan estoril)maar over strand niet veel tips voor je!lissabon is super!net als sintra(zo gaaf al die verschillende kastelen)
sushi ben benieuwd hoe jij het ervaart, schrijf je iets op dit topic als je terug bent?

Misschien hebben de mensen die in Lissabon wonen en in dit topic meeschrijven nog meer tips voor ons?

Ik heb trouwens eens gekeken bij programma gemist bij 3 op reis en zag een aflevering (ik dacht in okt-nov ) met Nicolette Kluivert over Lissabon. Leuk om te bekijken!
Oh leuk Yanou, ga ik ook even kijken! Zal wat laten weten als ik terug ben. Sintra staat iig op de lijst!
Pena is het gekleurde disney achtige kasteel.erg leuk,wel er druk!wat rustiger is Monserate.Quinta de rageleira us ook een aanrader.Heeft een bijzondere tuin.Doet een beetje indiana jones aan.grotten,geheime deur etc.en er rijden busjes ideaal,kaartje kopen kan in de bus.en 40.min. van.lissabon met de trein.
up......we gaan morgen, iemand op de valreep nog tips over cascais, lissabon, sintra en omgeving?

Lekkere restaurantjes in Cascais?

Heeft Portugal ook een gerecht als paella? En zo ja hoe heet het?
yanou,veel plezier gewenst!

laat je even weten hoe je het hebt gehad??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven