Tekst in een draaitabel?

29-09-2011 20:55 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik werk met een programma waarin ik geen maandoverzicht kan maken van de planning. Dus dacht ik dat via een draaitabel te doen.

Wat ik graag zou willen is een overzicht van de eerste dag van de maand tot de laatste dag van de maand met daarin de medewerkers en per dag hun clienten.

Nou dacht ik dat zo gefixed te hebben, maar ik ben nu 3 uur aan het puzzelen en krijg geen tekst in mijn tabel.

Het volgende heb ik nu:

In kolomlabels staat de datum

In rijlabels de medewerker

In waarden staan de clienten

En in waarden zit dus het probleem. I.p.v. de namen van de clienten krijg ik getallen te zien.

Weet iemand of ik daar tekst van kan maken en zo ja, hoe?
Welk programma gebruik je?

Word of Excel? In excel kun je via rechter muisklik en dan cellen formateren de cellen als text markeren.
Ik gebruik Excel 2007 (Ben in die versie ook helemaal de weg kwijt hoor). Bedoel je via celeigenschappen? Als ik dat doe is de enige verandering dat de getallen links uitlijnen i.p.v. recht.
Volgens mij gebruik je de Nederlandse settings, dat maakt het wat lastiger voor mij om uit te leggen.

Maar ik heb het even uitgezocht. Aangezien je geen getallen gebruikt is de "waarden" categorie niet te gebruiken. De optie om ipv "aantal" te selecteren (=default setting) krijg je als je in de draaitabel opties rechts in beeld bij de waardes op client op rechtermuisknop drukt en onderste optie kiest. Dan kun je kiezen uit som, aantalk, gemiddelde etc. Kortom, alleen iets cijfermatigs. Je kunt de clienten dus op deze manier niet als tekst laten zien.
Als alternatief kun je de clientnamen ook onder de rijlabels plaatsen, maar ik vraag me af of dit de informatie weergeeft zoals je bedoelt.
je kunt dan de clientnaam ook onder waarden opnemen en dan zie je bv een 1 als die client 1x op die datum aan de beurt is.
Bedankt modus, maar mijn probleem is zo helaas niet opgelost. Heb ook flink gegoogled, kom dan ook een paar keer op fora hetzelfde probleem tegen, maar nooit een oplossing. Ben dus bang dat er geen oplossing voor is. Om overzicht te houden hebben we echt de clientnamen nodig.

Als ik ze in de rijlabels zit heb ik hetzelfde probleem maar dan met de namen van medewerkers.

In elk geval bedankt voor het meedenken!
Hmm, sorry ik weet ook niet precis wat een draaitabel is, ik dacht n normale tabel met het rooster.

Kun je anders even een printscreen maken?
quote:priority schreef op 29 september 2011 @ 22:09:

Bedankt modus, maar mijn probleem is zo helaas niet opgelost. Heb ook flink gegoogled, kom dan ook een paar keer op fora ik hetzelfde probleem tegen, maar nooit een oplossing. Ben dus bang dat er geen oplossing voor is. Om overzicht te houden hebben we echt de clientnamen nodig.

Als ik ze in de rijlabels zit heb ik hetzelfde probleem maar dan met de namen van medewerkers.

In elk geval bedankt voor het meedenken!Ik neem aan dat je een schema probeert te maken met data vanuit een andere applicatie? De data die je plakt in excel staan dus niet goed onder elkaar/ in een schema? Misschien kun je een aantal macro's bouwen waardoor de data vanuit de andere applicatie geordend worden zoals jij wil?
Nee, ik heb in excel een lijst vanuit ons planprgramma met daarin o.a. de naam van de medewerkers, clienturen, clientnamen en woonplaats.

Vanuit dat exceldocument wilde ik een draaitabel maken, zodat ik elke maand alleen maar hoef te verversen om een nieuw overzicht te hebben met daarin per dag de medewerkers met hun clienten vann die dag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven