Wat zijn dat voor beestjes

30-09-2011 15:51 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo nu en dan zit er een beestje op mijn muur. Het lijkt wel steeds vaker te gebeuren en ik wil nu wel eens weten wat het voor monstertje is. Ik zal het omschrijven, omdat ze te klein zijn voor een foto. Ze zijn klein, rond/ovaal, donkerbruin. Het lijkt of ze een soort hard ruggetje hebben, zoals een pissebed. Pootjes kun je niet zien, maar als ik er een dooddruk met een papiertje zitten er een heleboel haartjes/pootjes. Het lijkt dus een soort ieniemienie pissebed. Is het een soort larve? Ze zitten heel lang op dezelfde plek, midden op de muur. Maar ze kunnen wel lopen/bewegen. Maar dat zie je nooit, maar ze zitten ineens een stukje verder. Ik heb ze in elke kamer wel eens gezien. Ik heb geeeen idee wat het zijn!
quote:satchel schreef op 30 september 2011 @ 16:00:

Zou een tapijtkever kunnen zijn:

http://nl.wikipedia.org/wiki/MuseumkeverHij lijkt wel op die larve..

Ik zat net te denken "nou die heeft vast een heel goed fototoestel want zo'n klein beestje kun je nooit op de foto krijgen". Kun je ongeveer aangeven waar op de foto we een ieniemieniestipje kunnen zien?
quote:lionlily schreef op 30 september 2011 @ 16:45:

Zou het een wolluis kunnen zijn?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Wolluisgeheel offtopic maar wat moet jou avatar toch voorstellen? ik kan er geen chocola van maken
quote:nouschi schreef op 30 september 2011 @ 16:28:

[...]

[afbeelding]moet dit nou?? :puke:
quote:enter schreef op 30 september 2011 @ 17:11:

[...]

geheel offtopic maar wat moet jou avatar toch voorstellen? ik kan er geen chocola van maken schaamlippen met een gebit?
quote:Pompadoer schreef op 30 september 2011 @ 17:14:

[...]

schaamlippen met een gebit? gewoon een enorme open mond met groothoek gefotografeerd... Maar inderdaad Vagina Dentata. Had ik mijn persoontje maar die avatarnaam gegeven
quote:Pompadoer schreef op 30 september 2011 @ 17:14:

[...]

schaamlippen met een gebit?gebit zie ik wel erin maar verder
quote:lionlily schreef op 30 september 2011 @ 17:17:

[...]

gewoon een enorme open mond met groothoek gefotografeerd... Maar inderdaad Vagina Dentata. Had ik mijn persoontje maar die avatarnaam gegeven oke ook weer opgelost
Larve van een lieveheersbeestje?
Ik vond ze pas geleden ook; pissebed achtige rupsjes met haartjes. Googlen leerde dat t de larve van de tapijtkever was. Google maar ns op plaatjes hiervan.
Ja, ok, het lijkt dus toch een larve van een tapijtkever te zijn. Maar hoe kan het dan dat ik nog noooooit een tapijtkever voorbij heb zien schuifelen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven