Kindvrije dagen

29-09-2011 21:58 143 berichten
Alle reacties Link kopieren
Stel hè...alleen stel..dat je een kindvrije dag in de Efteling zou maken, of welk pretpark dan ook. Zou dat niet ontzettend veel mensen trekken?

Ik ben woensdag naar de Efteling geweest en wij dachten: rustig dagje, amper kids. Maar 's morgens om 10 uur liep het al helemaal vol met schoolgaande kinderen. Geen schoolreisjes, gewoon met pap en mam.

Maar goed, toen zaten we zo te denken: zou daar nu geen markt voor zijn? 1 kindvrije dag in het jaar?

Zou iemand van jullie daar heen gaan? Of het idee oké vinden? Of mag het gewoon helemaal niet van de wet, discriminatie ofzo?

Niet omdat ik nu zo'n kinderhater ben hoor, maar het lijkt me wel een zaligheid om eens een dagje in een pretpark te kunnen lopen zonder kinderwagens, huilende kleuters enzovoort. Ben daar vast niet de enige in

Ik meen eens ergens gelezen te hebben dat een kindvrij restaurant verboden is, juist wegens discriminatie.
Bazinga!
Ik zou wel wat voelen voor kindvrije dagen in zwembaden. Daar heb ik vaak de meeste last van gillende en ''vervelende'' kinderen.
quote:Magdalan schreef op 29 september 2011 @ 22:43:

[...]

Raar maar waar, en zijn ook gewoon volwassenen die onwijs van een pretpark kunnen genieten ZONDER kinderen.

Zoals ik, ben kindvrij, maar pretparken, achtbanen en meer van zuks vind ik geweldig. Of mag dat na een bepaalde leeftijd niet meer?Eensch!
Dierentuinen zouden ook wel kindvrije dagen mogen inlassen. Als je daar komt om te fotograferen, lopen er altijd wel van die gilkinderen rond die op hekken of glas slaan en hun stembanden wel lijken te verkrachten met het geluid wat ze produceren. En de ouders staan er bij en kijken er naar ipv ze in de hand te houden. Ze zouden 'n 'blafband' voor kleine kinderen moeten uitvinden...
quote:geitje44 schreef op 29 september 2011 @ 22:26:

[...]

Vind je dit niet ietwat onverdraagzaam?

Je hebt al de kans om 'kindvrij' te gaan zwemmen in een kuuroord maar neeee dat is niet genoeg.

Kom op zeg, kinderen zijn soms net echte mensen en horen gewoon bij het leven.

Nou nou nou...

Ik ben niet onverdraagzaam, snap heus dat kinderen erbij horen maar als er kindvrije dagen zouden bestaan, dan zou ik wel degelijk kiezen om er gebruik van te maken!

En nee, zwemmen in een kuuroord is inderdaad niet genoeg. Een gewoon zwembad is dichter in de buurt, kuuroorden liggen hier niet helemaal langs de deur en de entree verschilt ook. En ik vind grote glijbanen in zwembaden helemaal geweldig, ook al ben ik dan geen kind meer *oh sidder en beef*

En zoals hier eerder werd gezegd: het feit dat je een keuze hebt lijkt me ook gewoon fijn.
Ja doen! Ik ben voor!

Misschien als het succesvol is om dan een landelijke kindvrije dag te houden hahaha , lekker allemaal verplicht binnen blijven en tv kijken, dat vinden ze tegenwoordig toch niet erg.
Ja en?
Hee, ik zie dat er ook dierentuinen worden genoemd! Bij deze nomineer ik die ook.

Dat lijkt me echt heerlijk, lekker rustig naar de prachtige grote katten te kunnen kijken, een keertje vooraan te mogen kunnen staan en in alle rust fijn foto's maken.
quote:Sunemom schreef op 29 september 2011 @ 22:44:

@sugarmiss, de meeste zwembaden hebben aparte uren voor baantjeszwemmers, daar mogen dan geen jongeren onder de 16 in meestal en er worden echt alleen baantjes gezwommen. Heerlijk!

Ja, hier ook. Om 7 uur 's morgens een uurtje

En dan is de rest van het zwembad (het recreatiebad, bubbelbad, glijbaan) gesloten! Moet je verplicht baantjes zwemmen in zo'n koud bad op een onchristelijk tijdstip.....

Ik wil gewoon eens in het bubbelbad zitten en van de glijbaan

Hoop dat er een zwembaddirecteur meeleest...
quote:Magdalan schreef op 29 september 2011 @ 22:43:

[...]

Raar maar waar, en zijn ook gewoon volwassenen die onwijs van een pretpark kunnen genieten ZONDER kinderen.

Zoals ik, ben kindvrij, maar pretparken, achtbanen en meer van zuks vind ik geweldig. Of mag dat na een bepaalde leeftijd niet meer?
Kindvrije uren in het zwembad zijn er hier genoeg, en dan mag je ook in het recreatiebad en van de glijbaan. Het bubbelbad is sowieso al verboden voor kinderen.

Ik heb persoonlijk niets tegen kinderen in pretparken of dierentuinen, vond ik ook niet erg toen ik geen kinderen had. Waar ik mij meer aan stoor is het gezucht en gesteun als mijn dochter heel netjes vraagt of zij erbij mag om even te kijken.
Erger u niet, verwonder u slechts!
Lijkt me best relaxed om kindvrije plekken te hebben. Maar denk niet dat de efteling mij dan over de streep gaat trekken haha. Daar kom ik eigenlijk voornl. voor mijn kind.

Maar restaurants, cafe's, hotels, vakantiebestemmingen ofzo, ja lijkt me best wel lekker af en toe.

Had ik al gemeld dat man en ik een keer een weekendje vrij waren, kinder ondergebracht bij zus en wij lekker naar een hotelletje. Jeuh, totdat we midden in de nacht wel 3 x wakker werden geblerd door een baby die onze buur-hotelgasten hadden meegenomen...

Ben je lekker een keer vrij, zit je er nog mee.
quote:Belbe schreef op 29 september 2011 @ 23:09:

Kindvrije uren in het zwembad zijn er hier genoeg, en dan mag je ook in het recreatiebad en van de glijbaan. Het bubbelbad is sowieso al verboden voor kinderen.

Ik heb persoonlijk niets tegen kinderen in pretparken of dierentuinen, vond ik ook niet erg toen ik geen kinderen had. Waar ik mij meer aan stoor is het gezucht en gesteun als mijn dochter heel netjes vraagt of zij erbij mag om even te kijken.

Serieus? Een kind dat vraagt om erbij te mogen? Dat zou ik een openbaring vinden.

Ik vind het ook altijd zo vreemd dat ouders hun kinderen totaal niets leren in de dierentuin. Staan ze bij een verblijf...weten die ouders echt van toeten noch blazen over die dieren.

Gisteren dus in de Efteling, 3d film over slopen van regenwouden en leegvissen van de zee. Ik heb werkelijk geen ouder iets horen vertellen over de moraal van dat verhaal. Jammer denk ik dan.

Maar goed, ik ben een natuuridioot en een enorme dierenliefhebber.
Bazinga!

Waar ik mij meer aan stoor is het gezucht en gesteun als mijn dochter heel netjes vraagt of zij erbij mag om even te kijken.

En dan ben ik ook echt de beroerdste niet. Wel grappig dat je het zegt, als ik eens op een sporadisch moment op een mooi plekje sta om even goed te kijken en er komt een gezin aanlopen, krijg ik juist vernietigende blikken van de ouders die gewoon verraden dat ik per direct aan de kant moet voor hun kinderen.

Vind het trouwens ook raar dat kinderen vaak niets lijken te leren in een dierentuin en voornamelijk bezig zijn om op de glasplaten te slaan en te schreeuwen, daar kunnen de dieren ook rusteloos van worden. En: de ouders staan het toe.

. Waar ik mij meer aan stoor is het gezucht en gesteun als mijn dochter heel netjes vraagt of zij erbij mag om even te kijken.

Waarom kan je dochter eigenlijk niet gewoon op haar beurt wachten? De mensen die vooraan staan lopen vanzelf een keer door om naar de andere dieren te kijken. Dan is het de beurt van je dochter om vooraan te gaan staan. Ik zie niet in waarom kinderen altijd voorrang moeten krijgen.

Pas geleden nog meegemaakt. Wij gingen bij een optocht kijken en omdat we het graag goed willen zien zorgen wij dat we er een half uurtje van te voren al zijn. 1 minuut van te voren komt er een stel met kind aanlopen. Mini mag wel even vooraan staan he want anders ziet ze niets. Ik ben de beroerste niet en mini ziet inderdaad niets als ze achter ons moet staan dus mini mag best voor ons staan. Meteen gaan vader en moeder ook voor onze neus staan want tja mini kan nog niet alleen langs de stoeprand staan volgens moeder want dat is te gevaarlijk. Daar heb ik toen toch wat van gezegd want als je vooraan wil staan dan moet je dus maar eerder komen.
quote:snoopylynn schreef op 29 september 2011 @ 23:00:

Ja doen! Ik ben voor!

Misschien als het succesvol is om dan een landelijke kindvrije dag te houden hahaha , lekker allemaal verplicht binnen blijven en tv kijken, dat vinden ze tegenwoordig toch niet erg.Ja joh, geweldig! Dan doen we ook meteen maar een bejaardenvrije dag, een gehandicapten-vrije dag en een mannen-vrije dag... Helemaal super voor de maatschappij!
quote:lot75 schreef op 29 september 2011 @ 23:29:

[...]

Ja joh, geweldig! Dan doen we ook meteen maar een bejaardenvrije dag, een gehandicapten-vrije dag en een mannen-vrije dag... Helemaal super voor de maatschappij!Dat is natuurlijk wel wat overdreven. Kinderen produceren nu eenmaal wat meer decibellen dan anderen. Dus voor je rust is zo'n dagje best lekker.
quote:iris1969 schreef op 29 september 2011 @ 23:36:

[...]

Dat is natuurlijk wel wat overdreven. Kinderen produceren nu eenmaal wat meer decibellen dan anderen. Dus voor je rust is zo'n dagje best lekker.

Nou, vergis je niet in de Benidorm Bastards of gehandicapten, laat staan mannen, want die kunnen ook behoorlijk wat herrie produceren...

Dus als je niet van herrie houdt kun je het ook maar beter niet opzoeken, lijkt mij.
quote:lot75 schreef op 29 september 2011 @ 23:40:

[...]

Nou, vergis je niet in de Benidorm Bastards of gehandicapten, laat staan mannen, want die kunnen ook behoorlijk wat herrie produceren...Je hebt gelijk, mooi dat wordt dan 3 extra feestdagen. Wel verplicht vrij natuurlijk .
@ Magdalan

Nee
@ Sugarmiss

En toen? Nadat jij die ouders met dat kleintje eens flink de waarheid hebt verteld. Gingen ze weg?
Zou het dan niet beter zijn om zo'n dag paar keer per jaar te doen?? Anders struikel je over de volwassenen die kind willen zijn
quote:lot75 schreef op 29 september 2011 @ 23:29:

[...]

Ja joh, geweldig! Dan doen we ook meteen maar een bejaardenvrije dag, een gehandicapten-vrije dag en een mannen-vrije dag... Helemaal super voor de maatschappij!

en zo lekker tolerant ook.....gelukkig hebben ze niks tegen kinderen he? Met uitzondering van Elninjoo dan.....
OMG ga jij er weer een kindervrije-kinderblije discussie van maken? Zoals je kunt zien zijn er namelijk ook zat moeders te porren voor zo'n kindervrij dagje. En uiteraard komt de dooddoener "kinderhater" weer voorbij. Over tunnelvisie gesproken.

Ben jij zo weinig tolerant tegenover volwassenen dat jij je niet voor kunt stellen dat het ook wel eens lekker rustig is zonder kinderen om je heen?
Pretparken zijn voor kinderen.

Volwassenen die er zonder kinderen heengaan zijn zo infantiel, dat het me eigenlijk verbaast dat ze niet wat meer affiniteit met de kinderen hebben! Een feest van herkenning lijkt me.

Als je iets alleen met volwassenen wilt doen, moet je en volwassenen activiteit ondernemen. Als je in een achtbaan wilt zitten gillen, en sprookjesfiguurtjes wilt bekijken, moet je accepteren dat je iets voor kinderen doet. Van de zotte om die dan weg te wilen hebben.

Denk eerder dat de kinderen die rare grote mensen weg willen hebben.

Wil je ook dat kabouter Plop zaterdagavond negen uur komt zodat het lekker alleen voor volwassenen is

Als pretpark zou ik er ook niet aan denken, je doelgroep weren.
Ik denk dat je je daar behoorlijk in vergist, want je ziet best veel pubers en volwassenen zonder kinderen in een pretpark. Ik denk dat ze best geld kunnen verdienen aan een paar van die kinderloze dagen.

En hetzelfde geldt voor een zwemparadijs.
Vivalda, tot welke leeftijd had je ze willen weren dan?

En langzame bejaarden een eigen dag geven, of weren, zou je dat ook zien zitten?

Of een dag inlassen dat mensen zonder kinderen ergens niet in mogen?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven