hondjes
maandag 3 oktober 2011 om 00:37
Mijn hondje van 4 jaar heeft de laatste tijd af en toe ineens pijn in haar voorpootje,Ze piept dan en hinkt en likt eraan,Ik mag er niet aan komen! Ze hijgt er dan ook bij.Ze eet en drinkt normaal door.
Als ik haar dan in haar mandje leg is het na een uur weer over,En dan rent en springt ze weer alsof er niks was.?Moet ik nou toch naar de dierenarts?
Als ik haar dan in haar mandje leg is het na een uur weer over,En dan rent en springt ze weer alsof er niks was.?Moet ik nou toch naar de dierenarts?
maandag 3 oktober 2011 om 00:42
maandag 3 oktober 2011 om 00:52
quote:blijfgewoonbianca schreef op 03 oktober 2011 @ 00:42:
Wat denk je nou écht zelf?Weet het niet,?Anders vraag ik het niet,Ze is tussendoor,gewoon speels spingt en rent,en niks te zien van hinken ofzo:Het komt zomaar en is zomaar weer weg.Ik was al bij de dierenarts die zag niks aan het pootje,De arts bewoog het alle kanten op geen tekenen van pijn, op haar rug drukken geen afwijkingen.Dus een kramp zo nu en dan? De arts zegt wel heeft ze het weer meteen komen.
Wat denk je nou écht zelf?Weet het niet,?Anders vraag ik het niet,Ze is tussendoor,gewoon speels spingt en rent,en niks te zien van hinken ofzo:Het komt zomaar en is zomaar weer weg.Ik was al bij de dierenarts die zag niks aan het pootje,De arts bewoog het alle kanten op geen tekenen van pijn, op haar rug drukken geen afwijkingen.Dus een kramp zo nu en dan? De arts zegt wel heeft ze het weer meteen komen.
maandag 3 oktober 2011 om 00:54
Ik kan me best voorstellen dat je twijfelt of je naar de dierenarts moet gaan, als het telkens na een uurtje weer over is. Ik bel in zulke gevallen altijd even. De dierenartsassistent kan dan wat gerichte vragen stellen (wanneer treedt die pijn op, hoe gaat het verder met de gezondheid van je hondje en hoeveel beweging krijgt ze, etc.) en op basis daarvan inschatten of het goed is om de dierenarts er naar te laten kijken. Wij hier zijn maar leken, dus de kans dat wij de juiste vragen stellen en de situatie goed inschatten is nogal miniem.
Sterkte, en laat je nog even horen of je hebt gebeld en wat de reactie was?
Sterkte, en laat je nog even horen of je hebt gebeld en wat de reactie was?
maandag 3 oktober 2011 om 00:56
quote:harriet07 schreef op 03 oktober 2011 @ 00:52:
[...]
Weet het niet,?Anders vraag ik het niet,Ze is tussendoor,gewoon speels spingt en rent,en niks te zien van hinken ofzo:Het komt zomaar en is zomaar weer weg.Ik was al bij de dierenarts die zag niks aan het pootje,De arts bewoog het alle kanten op geen tekenen van pijn, op haar rug drukken geen afwijkingen.Dus een kramp zo nu en dan? De arts zegt wel heeft ze het weer meteen komen.
Oh, dit had ik nog niet gelezen.
Lijkt me duidelijk dus: meteen bellen als het weer eens raak is.
[...]
Weet het niet,?Anders vraag ik het niet,Ze is tussendoor,gewoon speels spingt en rent,en niks te zien van hinken ofzo:Het komt zomaar en is zomaar weer weg.Ik was al bij de dierenarts die zag niks aan het pootje,De arts bewoog het alle kanten op geen tekenen van pijn, op haar rug drukken geen afwijkingen.Dus een kramp zo nu en dan? De arts zegt wel heeft ze het weer meteen komen.
Oh, dit had ik nog niet gelezen.
Lijkt me duidelijk dus: meteen bellen als het weer eens raak is.
maandag 3 oktober 2011 om 00:59
maandag 3 oktober 2011 om 01:00
Als het pijn doet zou ik toch maar eventjes morgen met je DA bellen, want wie weet heeft ze beginnende artrose ofzo en dan kun je haar daar echt niet mee laten lopen zonder pijnstillers of wie weet is het iets anders dat heel pijnlijk is, maar wel makkelijk te verhelpen is.
In krampjes zomaar out of the blue geloof ik eerlijk gezegd niet zo.
In krampjes zomaar out of the blue geloof ik eerlijk gezegd niet zo.
maandag 3 oktober 2011 om 01:01
quote:harriet07 schreef op 03 oktober 2011 @ 00:52:
[...]
Weet het niet,?Anders vraag ik het niet,Ze is tussendoor,gewoon speels spingt en rent,en niks te zien van hinken ofzo:Het komt zomaar en is zomaar weer weg.Ik was al bij de dierenarts die zag niks aan het pootje,De arts bewoog het alle kanten op geen tekenen van pijn, op haar rug drukken geen afwijkingen.Dus een kramp zo nu en dan? De arts zegt wel heeft ze het weer meteen komen.Dank je .ik wacht even af wanneer het er weer is.
[...]
Weet het niet,?Anders vraag ik het niet,Ze is tussendoor,gewoon speels spingt en rent,en niks te zien van hinken ofzo:Het komt zomaar en is zomaar weer weg.Ik was al bij de dierenarts die zag niks aan het pootje,De arts bewoog het alle kanten op geen tekenen van pijn, op haar rug drukken geen afwijkingen.Dus een kramp zo nu en dan? De arts zegt wel heeft ze het weer meteen komen.Dank je .ik wacht even af wanneer het er weer is.
maandag 3 oktober 2011 om 08:24
Mijn vroegere hond heeft wat jij beschrijft ook gehad en bij de dierenarts bleek het HD te zijn.
Ik zou er in ieder geval naar laten kijken vooral als het vaker dan eens voorkomt. Bij een keertje zou ze zich verstapt kunnen hebben of zo, maar als het vaker voorkomt, lijkt me dat onwaarschijnlijker.
Sterkte ermee.
Ik zou er in ieder geval naar laten kijken vooral als het vaker dan eens voorkomt. Bij een keertje zou ze zich verstapt kunnen hebben of zo, maar als het vaker voorkomt, lijkt me dat onwaarschijnlijker.
Sterkte ermee.