Waar gaan jullie er op bezuinigen als jullie krap zitten
maandag 3 oktober 2011 om 21:18
Ik ga nog kijken waarop we gaan bezuinigen, maar we zijn al bezig. We halen de boodschappen bij de aldi en Lidl, en maken van te voren boodschappenlijstje wat we echt nodig hebben
En lekkers halen wij als we vistie krijgen en verjaardag is bijvoorbeeld chips en wat lekkere hapjes. Op di moment ben ik aan ht sonjabakkeren(goedkoop) en doe wat er in sonjabakker boek staat ne schrijf dus op wat ik nodg heb
Ik hou dus ook kasboek bij
En lekkers halen wij als we vistie krijgen en verjaardag is bijvoorbeeld chips en wat lekkere hapjes. Op di moment ben ik aan ht sonjabakkeren(goedkoop) en doe wat er in sonjabakker boek staat ne schrijf dus op wat ik nodg heb
Ik hou dus ook kasboek bij
maandag 3 oktober 2011 om 21:31
maandag 3 oktober 2011 om 21:33
quote:eeka schreef op 03 oktober 2011 @ 21:31:
Ik bezuinig op uiteten gaan en eten laten bezorgen. Wij geven echt veel geld uit aan beiden. Dat vind ik eigenlijk zonde maar ja, het is wel leuk, lekker en gezellig. Ik bezuinig uit principe niet op het eten. Er moet wel gezond en lekker gegeten kunnen worden.Dat laatste ben ik het met je eens. MAAR, de bloemkool en de trostomaten zijn bij de Lidl toch echt net zo lekker als bij de appie en schelen een hoop in prijs. Vandaar dat ik het meeste(vooral dus groente, fruit en zuivel) bij de Lidl haal en voor wat andere dingen ga ik naar de turk of de appie. En dat scheelt echt zo veel!!
Ik bezuinig op uiteten gaan en eten laten bezorgen. Wij geven echt veel geld uit aan beiden. Dat vind ik eigenlijk zonde maar ja, het is wel leuk, lekker en gezellig. Ik bezuinig uit principe niet op het eten. Er moet wel gezond en lekker gegeten kunnen worden.Dat laatste ben ik het met je eens. MAAR, de bloemkool en de trostomaten zijn bij de Lidl toch echt net zo lekker als bij de appie en schelen een hoop in prijs. Vandaar dat ik het meeste(vooral dus groente, fruit en zuivel) bij de Lidl haal en voor wat andere dingen ga ik naar de turk of de appie. En dat scheelt echt zo veel!!

maandag 3 oktober 2011 om 21:34
Shoppen, zowel kleding als de tussendoor dingetjes. Niet meer naar de Action of de Xenos, voor leuke nutteloze dingen.
Ook de auto laat ik vaker staan, bovendien hebben wij onze auto te koop gezet (lukt helaas niet) omdat de kosten te hoog werden.
Uitstapjes, etentjes, weekendjes weg etc, gaan er ook uit als we moeten besparen.
Ook de auto laat ik vaker staan, bovendien hebben wij onze auto te koop gezet (lukt helaas niet) omdat de kosten te hoog werden.
Uitstapjes, etentjes, weekendjes weg etc, gaan er ook uit als we moeten besparen.
maandag 3 oktober 2011 om 21:34
Verjaardagen niet houden, zie mijn topic van vandaag
1) Ik zou bezuinigen op tijdschrift abonnementen. Stopzetten dus.
2) Misschien zou ik zelfs overwegen om mijn auto weg te doen. 3)Telefoon abonnement opzeggen en een prepaid abonnement nemen en alleen de nodige telefoontjes plegen.
4) Geen afhaal maaltijden meer halen, maar alles zelf maken.
5) Alleen de allergoedkoopste douchegel en shampoo halen
6) Zoveel mogelijk op de fiets doen, als dat mogelijk is qua afstand.
7) Als ik kleren nodig zou hebben, alleen aanbiedingen kopen en op marktplaats kijken
8) Eventuele sport abonnementen stopzetten.
1) Ik zou bezuinigen op tijdschrift abonnementen. Stopzetten dus.
2) Misschien zou ik zelfs overwegen om mijn auto weg te doen. 3)Telefoon abonnement opzeggen en een prepaid abonnement nemen en alleen de nodige telefoontjes plegen.
4) Geen afhaal maaltijden meer halen, maar alles zelf maken.
5) Alleen de allergoedkoopste douchegel en shampoo halen
6) Zoveel mogelijk op de fiets doen, als dat mogelijk is qua afstand.
7) Als ik kleren nodig zou hebben, alleen aanbiedingen kopen en op marktplaats kijken
8) Eventuele sport abonnementen stopzetten.
maandag 3 oktober 2011 om 21:36
Je kunt op veel besparen.
kleding en schoenen uiteraard
Boodschappen
Telefoon
Stroom ed besparen en je maandbedrag verlagen of overstappen
kijken of je recht hebt op huur- en zorgtoeslag
uitzoeken of je teruggave vd belastingdienst kunt krijgen
verzekeringen, internetabo ed vergelijken en evt overstappen.
GA NIET DE STAD IN, NIET DE WINKELS IN! En doe eens per week boodschappen ipv dagelijks.
Maar misschien wel belangrijker: probeer je inkomen te verhogen en een spaarpotje aan te leggen voor tijden dat je krapper zit. Verkoop je overbodige spullen op marktplaats, ga extra uren werken enz enz.
Probeer onverwachte uitgaven toch in te calculeren, je weet bv dat je auto elke jaar gekeurd moet worden en dat er vaak ook wat gerepareerd moet worden dan, of dat de gemeentebelasting eens per jaar komt. Zet daar dus wat voor apart en bekijk je uitgaven per jaar ipv van maand tot maand
kleding en schoenen uiteraard
Boodschappen
Telefoon
Stroom ed besparen en je maandbedrag verlagen of overstappen
kijken of je recht hebt op huur- en zorgtoeslag
uitzoeken of je teruggave vd belastingdienst kunt krijgen
verzekeringen, internetabo ed vergelijken en evt overstappen.
GA NIET DE STAD IN, NIET DE WINKELS IN! En doe eens per week boodschappen ipv dagelijks.
Maar misschien wel belangrijker: probeer je inkomen te verhogen en een spaarpotje aan te leggen voor tijden dat je krapper zit. Verkoop je overbodige spullen op marktplaats, ga extra uren werken enz enz.
Probeer onverwachte uitgaven toch in te calculeren, je weet bv dat je auto elke jaar gekeurd moet worden en dat er vaak ook wat gerepareerd moet worden dan, of dat de gemeentebelasting eens per jaar komt. Zet daar dus wat voor apart en bekijk je uitgaven per jaar ipv van maand tot maand
maandag 3 oktober 2011 om 21:36
Als ik moet besparen mag ik van mezelf ook niet meer bij de Hema, xenos, wibra, zeeman of action komen.. Typisch van die zaken waar ik toch weer voor een tientje met rotzooi naar buiten kom... Hema daarin een uitzondering, dat worden meestal 3 tientjes en minder rotzooi... maar hema is een verslaving voor mij.
maandag 3 oktober 2011 om 21:40
quote:Hangmat schreef op 03 oktober 2011 @ 21:36:
Als ik moet besparen mag ik van mezelf ook niet meer bij de Hema, xenos, wibra, zeeman of action komen.. Typisch van die zaken waar ik toch weer voor een tientje met rotzooi naar buiten kom... Hema daarin een uitzondering, dat worden meestal 3 tientjes en minder rotzooi... maar hema is een verslaving voor mij.Dat dus, ik ben een jaar lang niet dat soort winkels ingegaan, kwam eigenlijk alleen de supermarkt in en de drogist die daaraan vast zat. Maar de zogenaamde "goedkope" winkels, die kunnen heel veel geld kosten.
Als ik moet besparen mag ik van mezelf ook niet meer bij de Hema, xenos, wibra, zeeman of action komen.. Typisch van die zaken waar ik toch weer voor een tientje met rotzooi naar buiten kom... Hema daarin een uitzondering, dat worden meestal 3 tientjes en minder rotzooi... maar hema is een verslaving voor mij.Dat dus, ik ben een jaar lang niet dat soort winkels ingegaan, kwam eigenlijk alleen de supermarkt in en de drogist die daaraan vast zat. Maar de zogenaamde "goedkope" winkels, die kunnen heel veel geld kosten.
maandag 3 oktober 2011 om 21:40
maandag 3 oktober 2011 om 21:43
quote:_yellowlove_ schreef op 03 oktober 2011 @ 21:40:
[...]
Bezuinigen he, niet weg
Ik koop nu shag, en dan maak ik sigaretten met zo'n machientje (die machine heb ik echt al 10 jaar ofzo) en hulzen.
En eten, aldi en lidl.Ja ik krijg vaak sigaretten uit thuisland. Daar kost een slof maar 15 euro en dan zo af en toe koop ik nog een pakje hier.
[...]
Bezuinigen he, niet weg
Ik koop nu shag, en dan maak ik sigaretten met zo'n machientje (die machine heb ik echt al 10 jaar ofzo) en hulzen.
En eten, aldi en lidl.Ja ik krijg vaak sigaretten uit thuisland. Daar kost een slof maar 15 euro en dan zo af en toe koop ik nog een pakje hier.
maandag 3 oktober 2011 om 21:45
Oh en ik doe nu weekbudget, dat pin ik, en dan laat ik mijn pinpas thuis, heb ik alleen dat geld in mijn buidel. Dan zie ik echt wat ik opmaak, de rest van het geld gaat op de spaarrekening (internetsparen) ik schuif gewoon wat heen en weer, als geld binnenkomt zet ik op spaarrekening alles voor vaste lasten, en wat ik overhoud op mijn eigen rekening
maandag 3 oktober 2011 om 21:54
Abonnement van de sportschool is opgezegd: ik ga wel wandelen of hardlopen ofzo. Verder: kleding, heb extreem weinig gekocht de laatste tijd en wat ik koop heeft als doel combineren. Geen nieuwe setjes, maar dingen om bestaande items wat te pimpen.
Ook eten is aan de beurt hier. Koop bij de boer eieren en aardappelen, en speur naar aanbiedingen bij de supermarkten.
Ook eten is aan de beurt hier. Koop bij de boer eieren en aardappelen, en speur naar aanbiedingen bij de supermarkten.