Waar gaan jullie er op bezuinigen als jullie krap zitten
maandag 3 oktober 2011 om 21:18
Ik ga nog kijken waarop we gaan bezuinigen, maar we zijn al bezig. We halen de boodschappen bij de aldi en Lidl, en maken van te voren boodschappenlijstje wat we echt nodig hebben
En lekkers halen wij als we vistie krijgen en verjaardag is bijvoorbeeld chips en wat lekkere hapjes. Op di moment ben ik aan ht sonjabakkeren(goedkoop) en doe wat er in sonjabakker boek staat ne schrijf dus op wat ik nodg heb
Ik hou dus ook kasboek bij
En lekkers halen wij als we vistie krijgen en verjaardag is bijvoorbeeld chips en wat lekkere hapjes. Op di moment ben ik aan ht sonjabakkeren(goedkoop) en doe wat er in sonjabakker boek staat ne schrijf dus op wat ik nodg heb
Ik hou dus ook kasboek bij
maandag 3 oktober 2011 om 22:00
quote:_yellowlove_ schreef op 03 oktober 2011 @ 21:45:
Oh en ik doe nu weekbudget, dat pin ik, en dan laat ik mijn pinpas thuis, heb ik alleen dat geld in mijn buidel. Dan zie ik echt wat ik opmaak, de rest van het geld gaat op de spaarrekening (internetsparen) ik schuif gewoon wat heen en weer, als geld binnenkomt zet ik op spaarrekening alles voor vaste lasten, en wat ik overhoud op mijn eigen rekeningIk voorzie problemen.. problemen
Oh en ik doe nu weekbudget, dat pin ik, en dan laat ik mijn pinpas thuis, heb ik alleen dat geld in mijn buidel. Dan zie ik echt wat ik opmaak, de rest van het geld gaat op de spaarrekening (internetsparen) ik schuif gewoon wat heen en weer, als geld binnenkomt zet ik op spaarrekening alles voor vaste lasten, en wat ik overhoud op mijn eigen rekeningIk voorzie problemen.. problemen
maandag 3 oktober 2011 om 22:26
-Wij roken allebei en bezuinigen dan zwaar op sigaretten
-Uitgaan en andere uitstapjes die geld kosten doen we dan niet meer (bios, uit eten etc)
-Geen nieuwe kleding en schoenen of alleen het hoognodige omdat er wat stuk is
-Zo ongeveer het eerste wat geschrapt word samen met het bovenstaande: geen "luxe" goederen meer (boeken, cd's, sieraden, computer spelletjes etc)
-Ik maak boodschappen lijstjes met alleen het hoogst nodige erop, goedkope gerechten en vrijwel geen lekkers. Verder speuren we naar aanbiedingen.
Waar ik NIET op bezuinig: Medische zorg, kattenvoer en kattenbak grit, daar wordt gewoonweg niet aan getornd.
Heb helaas zo ondertussen behoorlijke ervaring hiermee, en je leert dan ook echt wel prioriteiten stellen. Helaas is mijn partner iets te makkelijk met geld en nood situaties, maar we redden het altijd wel zonder enorme problemen.
-Uitgaan en andere uitstapjes die geld kosten doen we dan niet meer (bios, uit eten etc)
-Geen nieuwe kleding en schoenen of alleen het hoognodige omdat er wat stuk is
-Zo ongeveer het eerste wat geschrapt word samen met het bovenstaande: geen "luxe" goederen meer (boeken, cd's, sieraden, computer spelletjes etc)
-Ik maak boodschappen lijstjes met alleen het hoogst nodige erop, goedkope gerechten en vrijwel geen lekkers. Verder speuren we naar aanbiedingen.
Waar ik NIET op bezuinig: Medische zorg, kattenvoer en kattenbak grit, daar wordt gewoonweg niet aan getornd.
Heb helaas zo ondertussen behoorlijke ervaring hiermee, en je leert dan ook echt wel prioriteiten stellen. Helaas is mijn partner iets te makkelijk met geld en nood situaties, maar we redden het altijd wel zonder enorme problemen.
dinsdag 4 oktober 2011 om 00:27
dinsdag 4 oktober 2011 om 00:51
Het is idd het zoveelste bespaartopic en als ik kijk naar hoeveel van dit soort topics er het afgelopen jaar geopend zijn, zegt dat, helaas, veel over de siutatie waar veel mensen in zitten.
Ik denk dat ik de afgelopen 2 jaar nog geen 100 euro totaal aan kleding heb uitgegeven, incl. af en toe warme leggings.
Helaas past me bijna niets meer en draag ik vaak hetzelfde. Zodra ik weer een baan heb zal ik daar dus zeker in moeten investeren.
En ja, ik rook wel. En doe dat ook al een jaar of 20 met shag/hulzen. En natuurlijk weet ik zelf ook dat stoppen beter zou zijn.
Bij AH/Hoogvliet neem ik dan wel weer koopzegels/-kooppunten. Scheelt per keer relatief weinig en je bouwt ongemerkt een klein spaarpotje op wat anders (waarschijnlijk) toch gewoon op zou zijn gegaan. Een boekje onlangs ingewisseld voor een lokaal evenement. Volgende is, vol of niet, voor wat kleine kerstcadeautjes. En daar ga ik waarschijnlijk ook m'n euroclix saldo voor gebruiken.
September kwam er op een of andere manier niet van om kasboek goed bij te houden. Is nu wel weer de bedoeling. Ik heb het vrij gerubriceerd, incl. bijv. een categorie 'extra's thee'. Voorheen was dat bijv. voor een bosje bloemen en een lekkere douchegel. Tegenwoordig zet ik daar ook de niet noodzakelijke boodschappen bij zoals een biefstukje als ik zin heb in rood vlees en nog kip/vis etc. in de vriezer heb, of een wijntje.
Ik heb denk ik wel zo'n 12 rubrieken dus kan vrij snel zien waar het minder moet/kan.
Nadat mijn huidige dag- en nachtcreme op zijn (YR) stap ik weer terug over naar bijv. Aldi (goed volgens de testen). Ook goede doelen zijn er uit gegaan/gaan er verder uit.
Ik denk dat ik de afgelopen 2 jaar nog geen 100 euro totaal aan kleding heb uitgegeven, incl. af en toe warme leggings.
Helaas past me bijna niets meer en draag ik vaak hetzelfde. Zodra ik weer een baan heb zal ik daar dus zeker in moeten investeren.
En ja, ik rook wel. En doe dat ook al een jaar of 20 met shag/hulzen. En natuurlijk weet ik zelf ook dat stoppen beter zou zijn.
Bij AH/Hoogvliet neem ik dan wel weer koopzegels/-kooppunten. Scheelt per keer relatief weinig en je bouwt ongemerkt een klein spaarpotje op wat anders (waarschijnlijk) toch gewoon op zou zijn gegaan. Een boekje onlangs ingewisseld voor een lokaal evenement. Volgende is, vol of niet, voor wat kleine kerstcadeautjes. En daar ga ik waarschijnlijk ook m'n euroclix saldo voor gebruiken.
September kwam er op een of andere manier niet van om kasboek goed bij te houden. Is nu wel weer de bedoeling. Ik heb het vrij gerubriceerd, incl. bijv. een categorie 'extra's thee'. Voorheen was dat bijv. voor een bosje bloemen en een lekkere douchegel. Tegenwoordig zet ik daar ook de niet noodzakelijke boodschappen bij zoals een biefstukje als ik zin heb in rood vlees en nog kip/vis etc. in de vriezer heb, of een wijntje.
Ik heb denk ik wel zo'n 12 rubrieken dus kan vrij snel zien waar het minder moet/kan.
Nadat mijn huidige dag- en nachtcreme op zijn (YR) stap ik weer terug over naar bijv. Aldi (goed volgens de testen). Ook goede doelen zijn er uit gegaan/gaan er verder uit.
dinsdag 4 oktober 2011 om 08:01
Sommige mensen die gestopt zijn met roken Goed zo Volhouden
Wij kopen bij de Action alleen toiletpapieren en af en toe brillendoekjes meer niet, als ik leuke dingen zie koop ik niet
DUs niet naar de anderen kijken die kar vol hebben. niks van aantrekken
Ik bezuinig zelf niet op de sportschool. wil onder de mensen blijven en wel bezuinig ik op eten onnodig kleren kopen, doe ik zelf ook niet. op etentje buiten te deur. afhalen bij de chinees. vaak reizen met de trein. heb maar een of twee abonnementen. en wij roken en drinken niet.
Wij maken een lijstje voor we naar de supermarkt zoals Aldi Lidl of Plusmarkt gaan en kopen als het echt nodig is
Wij kopen bij de Action alleen toiletpapieren en af en toe brillendoekjes meer niet, als ik leuke dingen zie koop ik niet
DUs niet naar de anderen kijken die kar vol hebben. niks van aantrekken
Ik bezuinig zelf niet op de sportschool. wil onder de mensen blijven en wel bezuinig ik op eten onnodig kleren kopen, doe ik zelf ook niet. op etentje buiten te deur. afhalen bij de chinees. vaak reizen met de trein. heb maar een of twee abonnementen. en wij roken en drinken niet.
Wij maken een lijstje voor we naar de supermarkt zoals Aldi Lidl of Plusmarkt gaan en kopen als het echt nodig is
dinsdag 4 oktober 2011 om 09:01
Verzekeringen en abonnementen doornemen! Ik heb tientjes kunnen besparen per maand door onnodige verzekeringen op te zeggen en nodige verzekeringen over te zetten. Premie van de autoverzekering heb ik daarmee zelfs gehalveerd voor dezelfde dekking. Ook de zorgverzekering voor volgend jaar weer kritisch onder de loep nemen.
Heb het boodschappenbudget kunnen halveren door meer op aanbiedingen en seizoensgroenten te letten en budgetmerken in plaats van A-merken te pakken en kant-en-klaar te laten staan.
Kadootjes ook wat eerder kopen zodat je ook daarbij rekening kunt houden met aanbiedingen. Je zou nu alvast rond kunnen kijken voor sinterklaas- en kerstkado's bijvoorbeeld.
Geen impulsaankopen doen, denken 'heb ik het echt nodig?'. Kleding laten hangen, nog eens nadenken of ik het de volgende dag nog zo leuk vind en dan mag ik het kopen. Vaak ben ik het dan al vergeten...
Heb het boodschappenbudget kunnen halveren door meer op aanbiedingen en seizoensgroenten te letten en budgetmerken in plaats van A-merken te pakken en kant-en-klaar te laten staan.
Kadootjes ook wat eerder kopen zodat je ook daarbij rekening kunt houden met aanbiedingen. Je zou nu alvast rond kunnen kijken voor sinterklaas- en kerstkado's bijvoorbeeld.
Geen impulsaankopen doen, denken 'heb ik het echt nodig?'. Kleding laten hangen, nog eens nadenken of ik het de volgende dag nog zo leuk vind en dan mag ik het kopen. Vaak ben ik het dan al vergeten...
dinsdag 4 oktober 2011 om 09:19
Toen mijn inkomen werd gehalveerd heb ik:
-werkster ontslagen
- krant opgezegd
-telefoon abbo veranderd
- sportschool opgezegd
-Lidl voor de boodschappen
- geen vakantie meer
- veeeeel minder uit eten
- andere kapper gezocht
Ik moet zeggen dat alleen bezuinigen op kleding me zwaar valt en daardoor teer ik wat in op spaargeld.
Ik sla dus liever een vakantie over dan dat ik geen kleding meer koop.
Stom is dat......maar van nu en dan kleding word ik zo blij.
-werkster ontslagen
- krant opgezegd
-telefoon abbo veranderd
- sportschool opgezegd
- geen vakantie meer
- andere kapper gezocht
Ik moet zeggen dat alleen bezuinigen op kleding me zwaar valt en daardoor teer ik wat in op spaargeld.
Stom is dat......maar van nu en dan kleding word ik zo blij.
vrijdag 4 november 2011 om 14:32
quote:hiltje schreef op 04 oktober 2011 @ 09:19:
-werkster ontslagen
- krant opgezegd
-telefoon abbo veranderd
- sportschool opgezegd
- geen vakantie meer
- andere kapper gezocht
Stom is dat......maar van nu en dan kleding word ik zo blij.En, hoe bevalt het, zo zonder sportschool...? Lijkt me ook wel weer fijn dat je niet meer hoeft!
-werkster ontslagen
- krant opgezegd
-telefoon abbo veranderd
- sportschool opgezegd
- geen vakantie meer
- andere kapper gezocht
Stom is dat......maar van nu en dan kleding word ik zo blij.En, hoe bevalt het, zo zonder sportschool...? Lijkt me ook wel weer fijn dat je niet meer hoeft!
vrijdag 4 november 2011 om 14:55
- stoppen met roken. (heb al een stopdatum en ben erg gemotiveerd ben nu ook al aan het minderen)
- vooraf een boodschappenlijstje maken en kijken wat je nog heb ik je voorraadkast/vriezer en daarmee een weekmenu maken. (en vooraf eten voordat je naar de supermarkt gaat.)
fris en chips enzo beperken tot de weekenden.
- tondeuse aanschaffen. daardoor bespaar ik toch 30 euro per 6 a 8 weken kosten voor de kapper. omdat mijn man en zoontje nu de tondeuse gebruiken.
- niet gaan winkelen. alleen als je echt iets nodig heb.
(en zo hou ik veel centjes over om te sparen)
- vooraf een boodschappenlijstje maken en kijken wat je nog heb ik je voorraadkast/vriezer en daarmee een weekmenu maken. (en vooraf eten voordat je naar de supermarkt gaat.)
fris en chips enzo beperken tot de weekenden.
- tondeuse aanschaffen. daardoor bespaar ik toch 30 euro per 6 a 8 weken kosten voor de kapper. omdat mijn man en zoontje nu de tondeuse gebruiken.
- niet gaan winkelen. alleen als je echt iets nodig heb.
(en zo hou ik veel centjes over om te sparen)
maandag 7 november 2011 om 10:56
Waarom stop je dan niet gewoon met roken. bespaart een hoop geld. Doe het geld wat je overhoudt in een pot, moet je eens kijken wat je daar allemaal mee kunt doen.
extra bijkomstigheid: je voelt je veel beter en fitter!
Ik ga in ieder geval bezuinigen op:
abonnementen, loterijen, zorgverzekering en autoverzekering.
verdr maak ik nu een weekeetlijst en haal voor de hele week boodschappen. Scheelt een stuk aan lekkere broodjes, koek, snoep die ik even meenam tussendoor.
en ja hier ook al een paar maanden geen kleding gekocht voor mij en man. Alleen voor de kids.
extra bijkomstigheid: je voelt je veel beter en fitter!
Ik ga in ieder geval bezuinigen op:
abonnementen, loterijen, zorgverzekering en autoverzekering.
verdr maak ik nu een weekeetlijst en haal voor de hele week boodschappen. Scheelt een stuk aan lekkere broodjes, koek, snoep die ik even meenam tussendoor.
en ja hier ook al een paar maanden geen kleding gekocht voor mij en man. Alleen voor de kids.
maandag 7 november 2011 om 11:13
Nou, bij ons valt er nogal wat te besparen. Wij geven best veel per maand uit aan niet noodzakelijke dingen. Hebben bv een aantal abonnementen op tijdschriften en de veronica-gids. Verder kan film1 en eredivisie live nog weg. Het onnodig vervangen van apparatuur (blu-ray speler, decoder, laptop, ipad, telefoons) kan ook drastisch geminderd worden. Niet meer elke zondag naar de snackbar. De 2e auto (oldtimer) kan eruit en mijn kleding- en vooral uggs-aankopen kunnen ook wel omlaag. Ben nu zwanger van ons 1e kindje, maar zoals het er nu naar uit ziet hoeven we nog niet te gaan besparen. Maar goed, de tijd zal het leren. Overigens had ik qua baby-aankopen ook veel goedkoper kunnen zijn. Heb nu alles nieuw, inclusief de duurste kinderwagen. We kunnen het missen, dus dat is het probleem niet. Maar als het echt nodig is hebben wij dus genoeg opties
maandag 7 november 2011 om 11:37
Ik schat in dat we per maand minstens 2000 euro kunnen besparen. Te schrappen van het lijstje:
- 1 van de 2 auto's
- abonnementen
- kleding
- werkster
- tuinman
- uit eten
- vakanties (nu 3 per jaar)
- gadgets (ipads, telefoons etc)
- theater/schouwburg
- impulsaankopen van echtgenote
Verder kunnen we makkelijk besparen op eten, op kinderspeelgoed, op allerlei clubjes en lessen waar de kinderen niet eens altijd zin in hebben.
- 1 van de 2 auto's
- abonnementen
- kleding
- werkster
- tuinman
- uit eten
- vakanties (nu 3 per jaar)
- gadgets (ipads, telefoons etc)
- theater/schouwburg
- impulsaankopen van echtgenote
Verder kunnen we makkelijk besparen op eten, op kinderspeelgoed, op allerlei clubjes en lessen waar de kinderen niet eens altijd zin in hebben.
maandag 7 november 2011 om 12:48
- niet meer uiteten/bios/kroeg/concert/theater
- geen kant en klare maaltijden meer kopen
- krant en tijdschrift opzeggen
- verwarming lager en trui aan 's avonds
- sportschool opzeggen en met de fiets naar het werk (nu trein)
- geen koffie meer op het station kopen
- geen nieuwe kleding meer
- brood mee naar het werk
- geen bloemen en nieuwe planten voor in de tuin
- niet meer op vakantie
- eigen merk verzorgingsproducten kopen
- geen kant en klare maaltijden meer kopen
- krant en tijdschrift opzeggen
- verwarming lager en trui aan 's avonds
- sportschool opzeggen en met de fiets naar het werk (nu trein)
- geen koffie meer op het station kopen
- geen nieuwe kleding meer
- brood mee naar het werk
- geen bloemen en nieuwe planten voor in de tuin
- niet meer op vakantie
- eigen merk verzorgingsproducten kopen
maandag 7 november 2011 om 12:59