Website maken - welk programma?

04-10-2011 12:42 75 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor mijn eigen bedrijf dat ik aan het opzetten ben, wil ik graag zelf een website maken. Welk programma kan ik hiervoor het beste gebruiken?
Waar gaat je voorkeur naar uit? En wat voor bedrijf is het?
Hangt inderdaad nogal van je wensen af. Je zou bv kunnen kiezen voor Wordpress, Drupal of Joomla.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Hoehandig ben je zelf op de pc?

Ik vermoed niet zo heel erg handig. Kan je dit niet beter uitbesteden?
@septembergirl, ik ben niet heel handig met de computer, maar heb de ervaring dat ik de meeste lastige programma's snel onder de knie krijg. Ik wil het echt zelf proberen. Een website laten maken kost al snel heel veel geld en dat heb ik gewoonweg niet.

Mijn wensen? Een mooie site, oogt professioneel, met iDeal mogelijkheid. Verschillende tabbladen om mijn verschillende werkzaamheden bij onder te brengen. Werkzaamheden: massages (zwangerschap en baby) en draagdoekconsulten.
Je kunt je website toch ook door een student laten maken die die richting studeert/heeft gestudeerd. Die zijn een stuk goedkoper ;)
En je hebt nog niet gegoocheld op ''zelf website bouwen''?
Ja, ook leuk. Maar waar vind ik zo'n student?! En uhm...ik heb gewoon echt even geen cent te makken...
hmmmm.... ik denk dat je wel wat inventiever moet worden hoor, als ondernemer!!
@septembergirl, natuurlijk heb ik daar op gegoogled. Maar dan komen er heel veel programma's naar boven, die allemaal zeggen dat zij de handigste, mooiste, beste zijn etc. Daar heb ik dus niet zo veel aan. Ik hoop op reacties van daadwerkelijke gebruikers.
Ik ben een startend ondernemer, ken de kneepjes van het vak nog niet. Maar al doende leert men, toch?
Als je nu nog geen cent te makken hebt, zou ik even sparen voor zodat je wél in een website kunt investeren. Niets zo knullig en anti-reclame als een slechte/knullige/amateuristische website.

Weet je bijvoorbeeld hoe je je bedrijf zichtbaar krijgt bij de google-zoekresultaten? Welke zoektermen je kunt gebruiken? Hoe je deze aan je website kunt koppelen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Zoek een vrouw/studente die in ruil voor massages/een draagdoekconsult jou website wil bouwen. Je hebt dan wel geen geld, maar je kunt ook diensten ruilen!
Himalaya, klanten werf je mede dmv een website. Ik vind het ook knullig overkomen als ik mensen verwijs naar mijn website en er staat al maanden 'coming soon'. Ik weet dat je heel goed zelf websites kunt ontwerpen, heb ook echt al mooie voorbeelden gezien van websites die door mensen zelf zijn gemaakt. Zo lang je er voldoende tijd en aandacht aan besteedt, hoeft het echt niet 'knullig' te worden.

Vindbaarheid etc. weet ik en hier kan ik ook hulp bij krijgen van iemand die daar verstand van heeft.
Ja en dan wordt de volgende vraag van TO waar ze zo iemand kan vinden

Vandaar mijn opmerking over inventiviteit.
hmm daar kan ik wel 5 manieren voor verzinnen, maar ja.

Mijn vriend zegt al een jaar dat hij mijn website gaat bouwen, nu wordt het mijn verjaardags kadootje.
quote:opgoedgeluk schreef op 04 oktober 2011 @ 13:05:

Ik ben een startend ondernemer, ken de kneepjes van het vak nog niet. Maar al doende leert men, toch?

Jahoor, dat kan prima.

Wordpress biedt goede mogelijkheden. Als het installeren in één keer goed gaat, heb je zo een website in de lucht. (loop je tegen problemen aan dan moet je even naar de fora om oplossingen te zoeken). Je kan uit heel veel templates kiezen en dan heb je al snel iets okays staan. Later kan je dan wellicht nog investeren in fine tunen, origineler maken etc.

Heb je al een domein geclaimd en een host hiervoor gezocht?

Let op dat je host aan de eisen van Wordpress voldoet (doen de meeste wel, maar toch). O.a. MySQL zeg ik even uit mijn hoofd.
Septembergirl, jammer dat je iemand na een paar vragen meteen al niet serieus neemt. Nee, ik ben geen computernerd en nee, ik denk niet altijd na voordat ik een vraag stel. Maar dat betekent niet meteen dat ik dan een of ander dom kind ben dat 'eventjes' een website denkt te bouwen.
Ik ben toevallig zo'n student (wel gestopt met opleiding), maar ligt er aan wanneer je 'm in de lucht wilt hebben. Ik ben namelijk op dit moment nog aan een website bezig, maar daarna heb ik wel tijd. Heb toch niet veel te doen, zit thuis ;)
quote:opgoedgeluk schreef op 04 oktober 2011 @ 13:21:

Septembergirl, jammer dat je iemand na een paar vragen meteen al niet serieus neemt. Nee, ik ben geen computernerd en nee, ik denk niet altijd na voordat ik een vraag stel. Maar dat betekent niet meteen dat ik dan een of ander dom kind ben dat 'eventjes' een website denkt te bouwen.

Ik weet ook niet precies waar je dat las?

Computernerd?

Sjonge jonge zeg, wat een termen.

Ik vind jou voor een 'ondernemer' met een 'beginnend bedrijf' niet erg inventief. Mag ik toch gewoon zeggen?

Succes met de babymassage en sterkte met WP!
Oja Opgoedgeluk, pas je op dat je geen afbeeldingen neemt waar auteursrechten op rusten? (althans niet zonder te regelen dat je ze mag gebruiken).

Succes!
nicky_76, ik dacht dus dat Wordpress voornamelijk voor blogs wordt gebruikt. Ik ben nu aan het kijken naar Prestashop en Magento. Ik wil vooral geen standaard template hebben, die zijn, vooral voor mijn branche, vooral vaak te schattig of met beertjes en dat soort lieflijke dingen en daar houd ik niet van. Te soft. Bovendien vaak 13 in een dozijn en ik wil mij wel duidelijk onderscheiden van de rest.

Domein en hosting zijn allang geregeld. Nu staat er enkel 'binnenkort vindt u hier de website van....' en dat wil ik dus snel gaan vervangen door een mooie website.
Maak iig vast een opzetje met wat je waar wilt hebben en schrijf alle teksten vast in Word, dan is het werkelijke maken van de website veel minder werk.
Septembergirl, ok, dan heb ik je verkeerd gelezen. Maar die indruk kreeg ik wel. Ik sta inderdaad niet bekend om mijn inventiviteit, wel om mijn lange tenen Sorry, ik loop er nogal tegen aan dat mensen mij als studerende thuisblijfmoeder die een eigen bedrijf wil opstarten niet altijd even serieus neemt. Dat hoef ik niet op iemand anders af te reageren. Excuus!
nicky, bedankt voor de tip over de foto's. Daar had ik al rekening mee gehouden. Gelukkig heb ik mooie (professionele) foto's die ik kan gebruiken en anders kan ik afbeeldingen 'kopen' via speciale websites.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven