Hier zit ik dan...

04-10-2011 17:51 83 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het ooit zo ver gekomen, is de eerste vraag die mij opkomt als ik de puinhoop overzie waar ik nu in zit.

Bijna 3 jaar samen, nooit zo gek op iemand geweest..nooit zo veel van iemand gehouden en nu dit...

Na een erge ruzie.. (is al eerder gebeurt) zie ik nu een totaal anders mens voor me dan de gene waar ik verliefd op ben geworden... wat ik zie is een monster, iemand die een zo groot mogelijke hekel aan mij wil krijgen dat het "voor hem" makkelijker is mij los telaten...

We zitten samen in dit huis(hij is nu weg geen idee waar naar toe) en hij heeft de meest harde dingen gezegd( en ik omdat ik voor mijzelf op wilde komen ook tegen hem) Ik zit nu met het idee dat hij van me walgt, al langer maar gewoon niet mans genoeg was dit tezeggen, of het wel best vond zolang als ik meegaand was..

Ik bedoel de dingen die men ik blinde woede kan zeggen zit toch altijd een kern van waarheid in?
Jullie zijn dus beide monsters want jullie proberen elkaar beiden de grond in te werken?
Uhm nou Zwitsal_nijntje...Na een paar keer de woning uit tezijn gegaan, en alsnog de volle lading over mij heen krijgen... werd ik het zat en heb ik wel wat terug gezegd ja... Probeerde het eerst door tezeggen je bent nu kwaad... ik probeer dit niet serieus tenemen, laten we praten.. ook al gaat het niet meer toch proberen dit normaal af tesluiten , nou als iemand dan continu kwetsende dingen/opmerkingen maakt zeg je vanzelf wel wat terug
Ik ben de clou helemaal kwijt! Wat is er gezegd, wat is de aanleiding? Hoe is de situatie nu, wat wil je?

Een beetje meer helderheid anders kan niemand je goed advies geven.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
quote:vlindervrij12345 schreef op 04 oktober 2011 @ 17:51:

Ik bedoel de dingen die men ik blinde woede kan zeggen zit toch altijd een kern van waarheid in?Dingen die je in blinde woede tegen een ander zegt, geven iets prijs over jezelf. Wat jouw angsten en verlangens zijn en waar je zelf mee worstelt is veel bepalender voor wat je zegt dan die ander.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
quote:vlindervrij12345 schreef op 04 oktober 2011 @ 18:04:

Uhm nou Zwitsal_nijntje...Na een paar keer de woning uit tezijn gegaan, en alsnog de volle lading over mij heen krijgen... werd ik het zat en heb ik wel wat terug gezegd ja... Probeerde het eerst door tezeggen je bent nu kwaad... ik probeer dit niet serieus tenemen, laten we praten.. ook al gaat het niet meer toch proberen dit normaal af tesluiten , nou als iemand dan continu kwetsende dingen/opmerkingen maakt zeg je vanzelf wel wat terugMaar wat heeft hij allemaal gezegd dan ?
Ik vind, dat als je elkaar echt kwetsende dingen zegt, je beter uit elkaar kunt gaan. Het zou mij niet in mijn hoofd opkomen mijn ega uit te schelden, noch echt ruzie te maken.
Bazinga!
@ Mali30 sorry , ja ik tikte dit in gedachten niet als een vraag ik wil het gewoon even van mij af tikken wat op dat moment in mijn hoofd zat.

Ik snap dat het warrig is, mijn excusus daarvoor.

Er is heel veel gezegd., de aanleiding was een ruzie maar bepaalde dingen spelen al veeel langer , al een paar keer op het punt gestaan uit elkaar tegaan maar het puntje bij paaltje niet gedaan omdat er toch nog veel gevoel was.

Nu de dingen die hij tegen mij heeft gezegd vraag ik mijzelf of hij eigenlijk het laatst jaar wel van mij gehouden heeft..
@ Lolapaloeza hoe bedoel je precies., ik bedoel de dingen die hij tegen mij zei hebben nou niet echt betrekking op zichzelf...
hoe is het nu met je vetrouwen in jezelf?
..popcorn?
@Nola vanwaar die vraag... Het antwoord... Hou van mezelf, weet dat ik mijn best gedaan heb... maar ben erg onzeker nu.. al een tijd eigenlijk.
Wat heeft hij dan precies tegen je gezegd?
omdat de ruzie met je partner klinkt a

sof je er flink onzeker over jezelf van zou kunnen worden, als hij zo zijn best doet om een hekel aan je te krijgen..

het komt op mij loefdeloos over als iemand dat doet.

is dit een moment opname of een einde?
..popcorn?
Ik vind het moeilijk om zo te zeggen hoe jullie ervoor staan. In ruzies tussen mij en mijn vriend zijn ook wel eens kwetsende dingen gezegd, maar nooit met het doel om elkaar te kwetsen. Als je begrijpt hoe ik het bedoel. Ik denk dat het goed is als jij en je vriend praten als jullie rustiger zijn. En bedenk voor jezelf waar je twijfels vandaan komen. Ligt het aan de persoon waarmee je een relatie hebt, het soort relatie, het hebben van een relatie?
@Gaia9 dat herhaal ik liever niet hier.. wil er eigenlijk niet eens meer aan denken. Het waren heel kwetsende dingen

Waarom zou iemand dat doen proberen een hekel aan je tekrijgen, je tewillen haatten? is afscheid nemen dan makkelijker ofzo...
@Sannek , kijk ik weet van mijzelf dat het uit noodweer was de dingen die ik heb gezegd , en tevens een reactie op de vreselijke dingen die hij zei.

Bij hem heb ik nu echt mij twijfels.. het kwam zo gemeend en echt over, zo harteloos, alsof hij van mij walgt
quote:vlindervrij12345 schreef op 04 oktober 2011 @ 18:12:

@ Lolapaloeza hoe bedoel je precies., ik bedoel de dingen die hij tegen mij zei hebben nou niet echt betrekking op zichzelf...

Ik bedoel dat de dingen die hij zei wel betrekking hebben op hemzelf. Of was het hele feitelijke en terechte kritiek?

Je ziet het misschien niet omdat je er te dicht op zit.
Ik denk dat je het antwoord al weet op de vraag waarom. Je hebt het meermaals genoemd.

En zonder verdere concrete info vind ik het lastig om hierover te oordelen verder.
Als hij zulke erge dingen heeft gezegd, dan weet je in iedergeval dat hij nu niet van je houdt.

Wat doe je in een relatie waarin je je zo ellendig voelt?
Ik begrijp echt niet dat mensen na zoiets meteen het op een forum zetten.

En behoefte hebben om achter een pc te kruipen.
wat er gezegd is, is wel van belang om er uberhaupt van gedachte over te kunnen wisselen

Heeft hij je kuthoer genoemt? onacceptabel, je weet dat je dat niet bent, neem ik aan

of heeft hij je een parasiterende zeikwijf genoemd, ook onacceptabel, alleen zit daar nog voor jou stof tot nadenken of je er misschien iets in zit, Verkeerde feedback maar wel feedback
@lolapaloeza, Het was directe kritiek/gescheld op mij, het afgeven op mij, het bewust naar beneden halen.

@hipslala, Zelfs in een ruzie hou je van iemand, even op dit moment niet van iemand houden geloof ik niet in, jij wel?

@Peecee, heb je gelijk in, dat deed ik de eerste 2 keer ook niet...
Even ter verduidelijking;

Als mijn partner tegen mij zegt dat ik een vieze slons ben, en hij wordt daar heel kwaad om, heel kwaad, en ik kijk om me heen en ik weet hoe mijn huis eruit ziet, niet netjes maar ook niet vies, over wie zegt het dan iets?

Niet over mij in ieder geval.
Achter zijn motief kun je alleen komen door met hem te praten. Maar het lijkt me ook goed om voor jezelf te bepalen hoe je er in staat. Wil je nog verder met iemand die dit soort dingen tegen je zegt? En die het slechtste in je naar boven haalt? En zo ja, is een gesprek dan voldoende om het te vergeven en vergeten? Sterkte in ieder geval!
@ liselore... de kritiek was niet terecht het ging niet over het feit wat mijn slechte eigenschap was, het ging niet over mijn nadelen, of mijn fouten in de relatie.

Het was puur vernederen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven