ervaring met egypte.nl?

24-09-2011 04:36 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man en ik willen over 2 weken een weekje naar Egypte. Ik heb wat rondgekeken op internet, en op de site www.egypte.nl kon ik het makkelijkst een vakantie zoeken EN: ze zijn het goedkoopst. Maar ik vraag me af of het een betrouwbare site/organisatie is.. Iemand ervaringen?

En nog tips over hotels etc?
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde vorig jaar een rondreis bij hun boeken maar had daar wat vragen over. In eerste instantie werd ik heel netjes te woord gestaan, dus dat was allemaal prima. Maar toen ik aangaf dat ik eerder aan wilde komen en later wilde vertrekken dan de totale rondreis (leek mij een kwestie van extra hotelovernachtingen boeken) kreeg ik zo'n vage reactie terug (we kunnen de nijlcruise niet verzetten, die gaat op vaste dagen. Uh? Daar vroeg ik helemaal niet naar!). Dat we uiteindelijk hebben besloten niet bij hun te boeken.

Denk dus dat je er prima kan boeken, zolang je voor een standaard pakket gaat.



Wij hebben uiteindelijk zelf losse tickets gekocht en een rondreis laten samen stellen door een Egyptische touroperator. Maar mijn man spreekt arabisch, dus dan is het nog extra makkelijk.



Uiteindelijk bijna dezelfde reis gemaakt als van Egypte.nl, maar dan helemaal 5 sterren, prive met z'n twee, de gids en de chauffeur.
Ze bieden een excursie aan naar het grensgebied met Soedan, en ik ben niet helmaal zeker van de veiligheid daar. Dus ook ik zou graag meer weten over de betrouwbaarheid van Egypt.nl. Trouwens, ik heb een gids aangevraagd en die was van Nile Travel. Die zijn een tijdje terug hun lidmaatschap van de SGR kwijt geweest. Later is dat weer teruggegeven....
Alle reacties Link kopieren
Bij sommige organisaties wordt je buiten Cairo in een hotel gezet terwijl de stad juist het leukste is. Kies een hotel bij het centrum en niet een Mercure Le Sfinx ofzo,...
Alle reacties Link kopieren
Wij zaten in een Safir hotel in Doqqi. Mooie loopafstand van het centrum (als je van wandelen houdt). Terug namen we regelmatig de metro.

Is inderdaad een goede tip om een hotel in de stad uit te zoeken zodat je lekker kan wandelen in de avond. Cairo by Night is echt heerlijk...
Alle reacties Link kopieren
Beste Jomi,



Wij hebben onlangs een reis geboekt bij Egypte.nl en het was top! Alles was tot in de puntjes verzorgd en de gids (Mohammed) had erg veel kennis en maakte constant leuke grapjes.

Wij hebben de combinatie reis van de Nijlcruise en het strand gedaan. Het is echt aan te raden.



Egypte.nl is trouwens een betrouwbare organisatie. Ik ben door de medewerkers goed geholpen en tevens zijn ze lid van de ANVR en de SGR en dat word je niet zomaar als reisbureau.



Ik ben erg tevreden en zou zo weer bij hun boeken!
Alle reacties Link kopieren
Werk jij er soms, Mies?
Alle reacties Link kopieren
quote:mies86 schreef op 04 oktober 2011 @ 09:31:

Beste Jomi,



Wij hebben onlangs een reis geboekt bij Egypte.nl en het was top! Alles was tot in de puntjes verzorgd en de gids (Mohammed) had erg veel kennis en maakte constant leuke grapjes.

Wij hebben de combinatie reis van de Nijlcruise en het strand gedaan. Het is echt aan te raden.



Egypte.nl is trouwens een betrouwbare organisatie. Ik ben door de medewerkers goed geholpen en tevens zijn ze lid van de ANVR en de SGR en dat word je niet zomaar als reisbureau.



Ik ben erg tevreden en zou zo weer bij hun boeken!ANVR en SGR lid word je als je de contributie betaald,.....
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een goede ervaring met Egypte.NL. 3 jaar geleden naar Hilton Sharks Bay in Sharm El Sheikh geweest. Vluchten op tijd, transfer netjes geregeld en het hotel was erg goed. Nu moet ik eerlijk zeggen dat we een jaar later nog eens naar Egypte geweest zijn, maar dan met Neckermann en ook dat was positief.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk er niet, maar zit wel in het toerisme. ANVR en SGR lid wordt een bedrijf zeker niet door contributie te betalen. Het hele bedrijf wordt doorgelicht en moet een bankgarantie hebben die niet misselijk is.

Zeker na de crisis die geweest is in Egypte was ik aangenaam verrast door de reis. De mensen geven je echt het gevoel dat je welkom bent. En ik heb zelf bij Egypte.nl geboekt en dat is goed bevallen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven