Januari 2009 (deel 3)

05-01-2011 10:04 1392 berichten
Alle reacties Link kopieren
Januari 2009 - hier verder!

Deel 2
Het gaat hier op zich wel goed. Maar het is gewoon heel erg vreemd. Vriend kan er geloof ik goed mee omgaan, of de klap komt later nog, dat weet ik niet. Gek genoeg gaat het leven gewoon door. Al stond ik vandaag in een winkel, bij een bepaald artikel me te bedenken dat ik schoonmoeder even moest bellen om haar te vertellen waar ze dat kon kopen. Tja..
Ach wen, heel herkenbaar hoor.. Ik heb dat met mijn vader ook nog heel lang gehad. En juist omdat je haar niet dagelijks zag, lijkt het normale leven gewoon door te gaan. Gek is dat he..

Ik had nog een andere vraag aan je, maar ik stuur je binnenkort wel even een bericht via hyves, goed? Heeft te maken met het dragen en het land waar ik binnenkort weer naar toe ga
Ik ben weer bereikbaar via internet. Moet nog wel op de grond zitten, want draadloos gaat het nog niet, dus niet zo handig.

Wen, ik kan me voorstellen dat bij jullie meer de nadruk heeft gelegen op opa en oma de laatste tijd. Met het fenomeen broertje/zusje is Elena dan wel weer heel bekend .

Lijkt me inderdaad raar, als iemand waar je goed contact mee had er plotseling niet meer is. Fijn dat je vriend er wel goed mee kan omgaan. Maar volgens mij verwerken mannen zoiets in het algemeen toch anders dan vrouwen. Of ze laten hun gevoelens niet zo blijken.

Lucia, zit er schot in de zaak mbt verkoop huis? Ja, was niet zo slim van me om niet de titels bij de foto's te lezen!

Wij gaan onverwacht ook een weekje weg, naar de zon, aangezien die Ierland de laatste tijd vergeten is. M'n vader is zo aardig geweest om dit te regelen. Ik ga met de kinderen, m'n moeder en zus vanuit NL, de week van 17 oktober. Volgende week eerst een weekje in NL en nu ga ik maar 'ns wat inpakken nu de kinderen in bed liggen.
He meiden, ik was van de week begonnen met een bericht maar vergeten te posten. Was ook druk en chaotisch hier. Sen is voor het eerst echt ziek; overgeven, koorts etc. Zooo zielig! Met Yuna verder alles goed, blijft heerlijk vrolijk en makkelijk de laatste tijd. En ze is bijna zinlijk. Overdag sowieso, heel soms nog een ongelukje en 's ochtends is haar luier vaak ook nog droog. Gaat dus ineens heel goed. Scheelt echt in luiers kopen .

Fijn dat het naar omstandigheden goed gaat Wen. Hoop dat jullie het allemaal goed een plekje kunnen geven. Praat Bloem nog vaak over haar?

Kitty; lijkt me lastig geen internet maar soms ook wel heerlijk. Wat heerlijk een weekje weg! Waar gaan jullie naar toe? Gaat onze meeting dan nog door?

Lucia; las op een ander topic dat de nachten nog steeds drama zijn? Hoe doet Chica het de laatste tijd dan? Wordt ze er wakker door?

Helena; ik ben inderdaad wel nieuwsgierig hoe de rokjes eruit zien.
Chili, wat zielig dat Sen zo ziek is. Hopelijk gaat het snel beter. Wel goed dat Yuna bijna zindelijk is zeg.

Verder, zie Hyves voor overige antwoorden . Heb ook een lijst foto's gepost.
Ga zo even hyves checken. Afgelopen nacht was drama. Huilen zoals ik niet van hem ken. Vanochtend naar de huisartenpost. AB kuur gekregen... er zit ergens een ontsteking. De eerste alweer in zijn korte leventje.

Slapen jullie kindjes trouwens nog steeds 's middags? Hier meestal nog wel maar maak haar dan wel naar twee uur wakker. Ze gaat dan om acht uur weer naar bed tot de volgende ochtend acht uur.
Agossie... hopelijk knapt hij snel op!

Bloem slaapt al sinds het voorjaar niet meer 's middags. Toen ze overging naar de peutergroep op het kdv begin augustus heeft ze nog wel een paar weken af en toe geslapen 's middags, maar dat is ook alweer voorbij. Ze slaapt meestal van half negen/negen uur tot acht uur 's ochtends.

Ze vraagt niet naar oma eigenlijk. Af en toe zegt ze 'oma is overleden' en dat is het ook wel. Ze heeft het ook consequent over opa's huis (laatst 'opa en o.... opa's huis'). En ze kijkt naar de foto die hier in de huiskamer staat, met haarzelf als pasgeboren baby. Maar opmerkelijk hoe ze het accepteert als een gegeven.
Gaat weer beter hier. Jeetje Wen dat is al een tijd niet meer. En wat voelen ze toch al veel goed aan hè die kleintjes, zo bijzonder. Zal het voor je vriend ook wat makkelijker maken, ik vond dat vorig jaar wel toen mijn vader overleed.

Nog even een vraag, begin je nu met fruit of groente? En hoeveel dagen achtereen hetzelfde?
Volgens mij 'officieel' met groente, maar in de praktijk maakt het geloof ik weinig uit. Is hij nu al 6 maanden dan? Jeetje, de tijd vliegt... Je geeft dacht ik drie dagen achter elkaar hetzelfde in de ideale situatie. Maar dat hebben wij alleen de eerste keer gedaan.
Chica slaapt prima hoor, die wordt niet wakker van t gespook. Ik laat Chiquita ook niet huilen, dus ik heb er vooral last van..

Het gaat een beetje op en af met t slapen. De ene keer wordt ze vaak wakker en gaat na een slok weer snel slapen. Een andere keer is ze maar 1 keer wakker en soms (zoals vannacht) is ze midden in de nacht zo wakker dat ze niet meer wil slapen.. Maar lekker kruipen oefenen in haar bed, of alle klanken eens hardop zeggen, of andere leuke dingen doen.. Gaap.. Ooit gaat t over, toch?

Chica slaapt nog praktisch elke middag een uur of 2. Een heel enkele keer slaat ze het over.

Beterschap met Sen, Chili, zielig zeg.. En wat worden ze alweer groot he, die babytjes..

Wat fijn dat Yuna ook bijna zindelijk is! Bij Chica gaat het ook heel goed. Tijdens de middagdut kan de luier eigenlijk wel uit, 's nachts is het nog wel nodig. Poepen op de wc is nog wel eens een issue, dat vindt ze nog een beetje eng. Vaak doet ze dat pas als ze 's avonds in bed ligt met een luier. Als ik vraag of ze een luier wil om te poepen zegt ze consequent nee. Maar gelukkig doet ze t ook al regelmatig op de wc.

Vanaf vandaag ben ik officieel ontzwangerd.. Kan iemand dat even aan mijn lichaam laten weten? Joehoe, de zwangerschap is al 9 maanden geleden hoor!
Lichaam van Lucia, je bent ontzwangerd hoor!

(helpt het?)

Zindelijkheid... binnenkort maar weer eens wat aandacht aan besteden. Ze kan prima haar plas ophouden, poep iets minder, maar als ik haar vraag of ze zonder luier wil zegt ze altijd dat ze er wel een omwil. Tja...
Ja, ik voel me opeens stukken beter Wen!

Chica wil echt geen luier meer. Als ze wakker wordt, doet ze 'm ook meteen uit en in de prullenbak.Ook als we weg gaan is het nu zonder luier. Nu kom ik er ook achter hoe flexibel sommige winkels zijn, not.. Laatst zei ze bij het Kruidvat dat ze moest plassen. Mocht niet. Moest ik eerst in een ellenlange rij om af te rekenen en vervolgens bij een cafe in de buurt met haar gaan plassen.. Gelukkig had ze het goed opgehouden..

Ik snap best dat ze niet iedereen kunnen laten plassen, maar een klein kind?
Ha, daar was een tijd geleden een héél lang en verhit topic over hier op Viva
Wen, jij mist ook niets hier op Viva .

Lijkt me inderdaad lastig hoor, als je weg bent, kind moet plassen en je kunt zo snel niets vinden. Lijkt me ook lastig in het vliegtuig bijv, tijdens opstijgen en landen.

Aan zindelijkheid besteed ik momenteel ook geen aandacht. Elena zegt alleen dat ze moet plassen als ze in bad zit en dan plast ze ook op het toilet. Laatst, toen het een keertje mooi weer was en ik een potje buiten neer wilde zetten, zei ze 'nee, nee'! Nou ja, dan niet. Kan haar moeilijk dwingen.

Lucia, bij mij heeft een tweede zwangerschap m'n lichaam ook geen goed gedaan als je je daardoor beter voelt. Na de eerste zwangerschap vond ik het meevallen maar nu.... . Heb zojuist een 'control badpak'van de Hema online besteld. Ga zo echt niet in bikini liggen! Nu moet ik wel zeggen dat ik er zelf ook niets aan gedaan heb qua sport en dieet. Na de vakantie heb ik me voorgenomen om 1 a 2 keer met een vriendin 's avonds te gaan wandelen al heb ik het idee dat m'n buik een wat intensievere training nodig heeft .

Leuk dat kruipen en geluidjes oefenen van Chiquita trouwens. Zou alleen nog leuker zijn als ze dat alleen overdag deed, denk ik .

Chili, succes en veel plezier met de bijvoeding. Inderdaad, advies is eerst groente dan fruit en alles drie dagen achter elkaar maar ik heb me daar ook niet precies aan gehouden. Gelukkig vind Tim tot nu toe alles lekker. Ik heb inmiddels ook koemelkproducten geintroduceerd en dat lijkt gelukkig goed te gaan.

Ik ben trouwens sinds gisterenmorgen in NL. Was een heel gesjouw weer die reis maar gelukkig waren de kinderen erg lief. Vanmiddag ben ik heerlijk enkele uurtjes alleen naar de stad geweest en nu zijn m'n ouders met Elena naar de eendjes. Lekker om er weer uit te kunnen.
Bedankt voor de adviezen. Sen is bijna 6 maanden. Nog twee weken maar ik denk dat ik morgen alvast wat ga proberen.

Lucia; fijn dat Chica er geen last van heeft. En wat bedoel je met dat je lichaam het nog niet door heeft dat het 9 maanden is geleden? Ik heb er qua geheugen nog wel eens last van… en verlies nogal eens wat. Ben ik niet van mezelf gewend! Maar ook wat Kitty schrijft, ik vind mijn buik verschrikkelijk! Ik ben wel weer begonnen met hardlopen maar denk dat ik ook de chocolade moet laten staan. Oh en helaas herkenbaar, Sen is de afgelopen tijd ’s nachts ook een tijd wakker al is hij wel moe want is ik ga lopen, slaapt ie zo weer. Maar zodra ik hem neerleg.

Wen; heb er in die zin aandacht aan besteed dat ik haar telkens even op het potje zette. En ineens wilde ze zelf telkens op de wc en nu dus ook al 3 nachten droog. Ze wil overdag ook echt geen luier meer, ’s nachts nog wel.

Kitty; zeker niet dwingen, heb gelezen dat het alleen maar averechts werkt. Vanaf morgen geluk met het weer in Nederland. En ik dus ook.

Verplaatsen we de meeting? Ik zou het wel jammer vinden om het helemaal af te blazen, had wel zin om jullie en de kids weer live te zien.
Mijn lichaam heeft niet door dat het nu eindelijk weer eens terug moet veren naar acceptabele proporties.. Door de bv kan ik natuurlijk niet echt lijnen en er moeten echt nog wel wat kilootjes af..

Kitty, misschien wil ze liever op de wc dan op het potje? Chica is ook nooit op het potje geweest. Vond ze maar gek. Op de wc wilde ze wel.

Moedig hoor, met twee kinderen in je eentje in het vliegtuig! Ik doe het je niet na! Kom je geen handen te kort dan?

Chica is ook al een paar nachten droog. 's Ochtends geeft ze goed aan dat ze moet plassen en trekt dat snel haar luier uit om naar de wc te kunnen. Soms als we lang in de auto gaan ofzo, doe ik haar wel een luierbroekje aan, maar ook dan geeft ze goed aan dat ze moet, en kiest ze niet voor het gemak van een luier. Blijkbaar moet er wat zindelijkheid betreft toch eerst een knop om en dat valt denk ik niet echt te sturen.
oeps, verkeerde topic..
Lucia, nee!! Ik heb niet alleen gereisd met 2 kinderen. Zou ik nu ook niet kunnen. Hopelijk lukt het over een paar jaar. M'n man is 's morgens vroeg meegereisd en 's middags weer teruggevlogen. Op de terugreis vliegt m'n vader met ons mee terug en als we maandag naar Spanje vliegen zijn we sowieso met drie volwassenen. Elke extra paar handen is welkom.

Ik zag trouwens net je topic over autostoelen. Komt goed uit want wij moeten binnen enkele maanden ook naar de volgende groep als we Tim in Elena's stoel willen. Zo te lezen werkt Elena's lengte en gewicht wel in ons voordeel dus zou het geen probleem moeten zijn.

Tja, en die knop, daar wacht ik ook nog op . M'n schoonzus zweert bij de leeftijd van 3 jaar. Pas toen lukte het haar m'n neefje zindelijk te krijgen. Hopelijk lukt het bij Elena dan ook. Chica is heel goed op weg lees ik.

Chili, heb nog gereageerd op Hyves betreffende de meeting. Veel plezier met de bijvoeding. Hopelijk levert het geen problemen op.
Ooh, ik was al zwaar onder de indruk! Is ook een kostenpost voor jullie, steeds dat heen en weer vliegen!
Ja, Ryanair verdiend goed aan ons .
Ik geef ook nog steeds borstvoeding Lucia maar als ik zou stoppen met snoepen, dan zou ik allang weer op gewicht zijn. Maar ben bang dat mijn buik wel blijft inclusief lelijke snee. Ik had het niet moeten schrijven, vanochtend was haar luier nat. Maar overdag tot nu toe geen ongelukjes meer.

Kitty bij jullie alles goed qua bijvoeding? Hoeveel flessen krijgt hij nog? Elena soms nog jaloers?

ik ga morgen met een vriendin en dochter naar een pretpark in Apeldoorn. Gaan er met de trein naar toe. Yuna is helemaal enthousiast. Mannen blijven thuis:)
Chili, was het leuk in het pretpark? Wij hebben gisteren een familiefeest gehad en ik heb Elena amper gezien! Op een gegeven moment werd ze gezien samen met nog een ander klein meisje, al dansend in een andere ruimte waar een een ander feest aan de gang was! Ze was 's avonds zo moe dat ze uit zichzelf naar bed wilde en dat is tegenwoordig erg uitzonderlijk.

Ben je inmiddels begonnen met de bijvoeding van Sen? Tim krijgt 3 flessen per dag, s'morgens, 's middags en 's avonds, een keer een groente en een keer fruit. Tussendoor, als wij zitten te eten, geef ik hem brood in z'n hand of een stuk gekookte groente en daar kan hij op knabbelen.

Ik ga er vandoor, richting Spanje .
Oh als het goed is zit Kitty nu lekker met de kids op het strand in het zonnetje! Heerlijk.

Hoe is het met de rest? Hier alles goed. Dagje uit was geslaagd, ze vond het helemaal geweldig. Ik vind het helemaal niet eng mama, riep ze in elke attractie .

Wen; druk met je eigen bedrijf? Zet je de link nog eens op hyves, ik ben wel nieuwsgierig.

Lucia; Is het gezellig met de logees van ver?
Ha meiden, even een berichtje uit Spanje. De hele week prachtig weer gehad maar gisteren en vandaag is het helaas minder. Morgen gaan we weer richting Nederland.

Maar ik wilde nog even kwijt dat als jullie de 29e allemaal vrij zijn, jullie echt moeten meeten hoor! Het zou jammer zijn als het niet door zou gaan. Ik zie jullie volgend jaar dan wel weer een keertje.

Ik ga er weer snel vandoor. Hopelijk zien we nog een zonnetje vandaag.
Wat lief dat je nog even post Kitty. Ik hoop dat je nog een fijne dag hebt gisteren en dat je veilig terug bent in Nederland. Wanneer vlieg je terug naar huis? Hebben de kinderen en jij genoten?

Wen; wil jij de meeting nog door laten gaan zaterdag? Of is dat wel heel druk voor je, twee na elkaar? En Lucia? Jij een drukke tijd gehad met je logees? Ik ben in principe wel vrij zaterdag. Maar we kunnen het ook verplaatsen naar volgend jaar februari of zo?

Golfje hoe is het met jou??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven