Het zoveelste sms topic

05-10-2011 13:12 110 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Tijd niet op het forum geweest, erg druk gehad... Al geruime tijd heb ik een beetje achter iemand aangezeten die wel hapte maar zelf weinig initiatief toonde... Kwam ook onzeker over dus ik hechte er niet heel veel waarde aan...

Kort samengevat:

Leren kennen via RP, bleek te werken waar ik dagelijks kom maar was mij nooit opgevallen. Na één maand geen betalend lid meer. Als test heb ik een berichtje gestuurd om te kijken of hij de moeite zou nemen hier nog op te reageren, dan wel persoonlijk dan wel opnieuw lid worden via RP. Hij heeft er persoonlijk op gereageerd met de melding dat hij hoopte dat ik niet dacht dat hij een botte eikel was omdat hij niet reageerde maar dat hij niet kon reageren...

M'n nr gegeven naar aanleiding van zijn reactie, geen bericht ontvangen maar ik zag hem ook bijna dagelijks.. Snapte het niet vanwege gemengde signalen, wel face to face contact willen maar niets concreets verder.

Als jager uiteindelijk een bericht gestuurd dat het fijn zou zijn als hij m'n nr ook daadwerkelijk zou gebruiken, was de dubbele singalen een beetje zat. Heeft hij gedaan en direct aangegeven dat hij niet zo'n smser is maar wel z'n best gaat doen.

Vrij snel hierna ontstond een date, hij heeft hier een keer eerder op aangestuurd met de vraag 'en, wat win ik nu' maar ik durfde toen geen date voor te stellen. Nu stelde hij de vraag, face to face, (Ik zei dat ik ook niet zo'n smser was) wat stel je voor... Stoute schoenen aan en een date voorgesteld. Eigenlijk wilde hij mij dezelfde dag nog zien maar dat vond ik weer een beetje snel.

Date gehad, 's avonds naar huis en inmiddels zijn wij in een tijdsbestek van 3 weken 4 dates verder... Het probleem is alleen dat hij op al mijn smsjes reageert maar niet uit zichzelf smst. Hij smst wel spontaan en lief, is ook lief maar er is geen initiatief! Uitsluitend wanneer ik een voorzet geef als in, 'heb je al plannen voor morgen' of 'en?! wanneer gaan we weer knuffelen?'

Hij is 35, nu is mijn vraag een beetje, moet ik hier zwaar aan tillen dat er geen initiatief van zijn kant komt of moet ik er op vertrouwen wat hij heeft aangegeven erover... Geen smser te zijn (hij heeft ook echt een telefoon uit het jaar kruik) en hij heeft gezegd dat hij overloopt van het werk....

Zelf heb ik bij hem aangegeven hem graag te willen zien maar dat ik niet het gevoel heb dat dit geheel wederzijds is. Zijn antwoord was dat het geen onwil was maar dat hij non stop van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat aan het werk is. Ik geloof dit omdat ik hem dagelijks zie op z'n werk en hij is echt altijd druk, heb dus geen reden om te geloven dat dit niet zo is.

Na dit heb ik hem nog een keer gezien, afgelopen zaterdag maar ik begin mij er toch een beetje aan te storen dat hij niet uit zichzelf met een voorstel komt..

Moet ik mij hier ook echt aan storen of het gewoon zo laten? Als wij afspreken zorgt hij ervoor dat hij echt alle aandacht voor mij heeft en mij niet ergens tussendoor propt. Vaak wilt hij qua tijd ook veel eerder dan ik afspreken..

Alsnog een lang verhaal... Veel side details maar ik weet het gewoon even niet meer... Ik vind hem leuk maar heb geen behoefte aan iemand die er niet zoveel moeite als ik in wilt stoppen... Zelf ben ik nogal van het principe, -hoe druk je het ook hebt, we zijn allemaal een keer thuis en moeten allemaal een keer slapen-.

Let wel, de frequentie waarin wij elkaar zien is prima, ik wil alleen wat meer initiatief van zijn kant of horen dat dat niet per definitie noodzakelijk is...
Ja, het enige probleem is inderdaad dat hij niet uit zichzelf smst.... Ik zou willen dat hij uit zichzelf met een voorstel komt zonder een idee pas aan te gaan dragen als ik vraag of hij op een specifieke dag al iets te doen heeft.
Ja eens met Cateuatje, dit is echt angst (al dan niet terecht).
quote:flowerpowergirl schreef op 05 oktober 2011 @ 16:11:

Ja, het enige probleem is inderdaad dat hij niet uit zichzelf smst.... Ik zou willen dat hij uit zichzelf met een voorstel komt zonder een idee pas aan te gaan dragen als ik vraag of hij op een specifieke dag al iets te doen heeft.Stop daar dan mee en laat hem komen (no pun intended ).
quote:flowerpowergirl schreef op 05 oktober 2011 @ 16:11:

Ja, het enige probleem is inderdaad dat hij niet uit zichzelf smst.... Ik zou willen dat hij uit zichzelf met een voorstel komt zonder een idee pas aan te gaan dragen als ik vraag of hij op een specifieke dag al iets te doen heeft.Dat, zeg hem dat.
Nah, om het psychologisch te gaan benaderen, een zakelijke en starre houding naar mensen toe heeft uiteraard te maken met controle over de situatie houden. Ben ik helemaal met je eens.. Ik ben inderdaad erg bezig met wat een ander denkt.. Dus als ik hem een compliment geef en diep in de ogen aankijk ben ik bang dat hij dat niet wilt horen... helemaal juist, slaat nergens op want hij geeft mij wel complimenten.
Kijk, now we are talking. Laat los, dan ga je op je bek, so what.
Kort gezegd: Dat klagen over het feit dat hij niet SMSt is gewoon een rotsmoes. Je hebt zo te lezen gewoon een goede gozer aan de haak geslagen en je kunt er niet mee omgaan. Dat heeft op zich niets tye maken met het al dan niet nemen van initiatief van zijn kant, want dat doet hij genoeg, sterker, als je mij zo zou negeren terwijl ik iets tegen je zeg, dan kon je mooi de boom in, mooi verhaal.

To much hang ups meid.Relax, dat is de grote uitdaging.
Ja maar dat gedeelte van in gesprek zijn... Dat ja, hehe dat doe ik ook omdat hij zelf heeft aangegeven het zelf niet zomaar aan mensen op z'n werk te vertellen, ik was in gesprek met een freelance instructeur, als ik dan hem in 1 keer in het gesprek trek gaat die ook vragen stellen.

Sterker nog, hij liep weg en die instructeur ging juist vragen stellen omdat hij het vreemd vond wat er gebeurde en niet snapte waarom hij erbij kwam staan..

Ik ga zo naar de sportschool en zal eens gaan proberen om te kijken wat er gebeurd als ik hem gewoon aankijk en heel spontaan doe..

Edit, mocht date 5 komen Phoebexx, dan zal ik ook eens aangeven dat ik het gevoel heb erg achter hem aan te lopen en dat er geen initiatief van zijn kant komt qua afspraken maken...
Bij mij kon je ook de boom in bij dergelijke negeeracties, maar ik ben minder positief over deze "goede gozer". De tijd zal het leren.
quote:iris1969 schreef op 05 oktober 2011 @ 16:22:

Bij mij kon je ook de boom in bij dergelijke negeeracties, maar ik ben minder positief over deze "goede gozer". De tijd zal het leren.Koppie thee meid? Hebben we wel verdiend.
@ Iris1969 Hoe concludeer ik volgens jou dan of het wel een "goede gozer" is? Gewoon zelf geen initiatief nemen?

Mijn water zegt namelijk omdat ik dus zulke dubbele signalen uitstuur ( ja ja ik ben mij er terdege bewust van) dat hij ook niet zo goed initiatief durft te nemen omdat hij ook zoiets heeft van, als je wilt afspreken waarom negeer je mij dan.. Ik ben dus bang dat als ik geen initiatief ga nemen en dus deze houding blijf houden hij sowieso niet met een voorstel gaat komen..
quote:flowerpowergirl schreef op 05 oktober 2011 @ 16:22:

Edit, mocht date 5 komen Phoebexx, dan zal ik ook eens aangeven dat ik het gevoel heb erg achter hem aan te lopen en dat er geen initiatief van zijn kant komt qua afspraken maken ...Dat zou ik dus niet zeggen Hou het positief. ´ik zou het leuk vinden als...´
quote:flowerpowergirl schreef op 05 oktober 2011 @ 16:27:

@ Iris1969 Hoe concludeer ik volgens jou dan of het wel een "goede gozer" is? Gewoon zelf geen initiatief nemen?

Mijn water zegt namelijk omdat ik dus zulke dubbele signalen uitstuur ( ja ja ik ben mij er terdege bewust van) dat hij ook niet zo goed initiatief durft te nemen omdat hij ook zoiets heeft van, als je wilt afspreken waarom negeer je mij dan.. Ik ben dus bang dat als ik geen initiatief ga nemen en dus deze houding blijf houden hij sowieso niet met een voorstel gaat komen..Hehe, daar komt de aap uit de mouw. Gewoon er voor gaan dus, ook op de sportschool. Niet meteen om zn nek gaan hangen maar wel aandacht geven. Kan me voorstellen dat hij niet weet wat hij er mee aan moet, met jou. Duidelijker zijn dus!!
quote:Cateautje schreef op 05 oktober 2011 @ 16:23:

[...]

Koppie thee meid? Hebben we wel verdiend. Hard werken hè zo'n forum . Het is al bijna 5 uur, borreltje?
quote:flowerpowergirl schreef op 05 oktober 2011 @ 16:27:

Mijn water zegt namelijk omdat ik dus zulke dubbele signalen uitstuur ( ja ja ik ben mij er terdege bewust van) dat hij ook niet zo goed initiatief durft te nemen omdat hij ook zoiets heeft van, als je wilt afspreken waarom negeer je mij dan.. Ik ben dus bang dat als ik geen initiatief ga nemen en dus deze houding blijf houden hij sowieso niet met een voorstel gaat komen..Twee dingen doen: doe leuk en normaal tegen hem en laat hem met een voorstel komen...
quote:iris1969 schreef op 05 oktober 2011 @ 16:37:

[...]

Hard werken hè zo'n forum . Het is al bijna 5 uur, borreltje?Ook een plan. Doe maar zonder ijs.
quote:kitty.elastic schreef op 05 oktober 2011 @ 17:01:

[afbeelding]Ja ik vrees aan het grote aantal topics over dit onderwerp te lezen dat wij vrouwen wel wat hulp kunnen gebruiken door alle vage regels van nu.
Een aanrader:

Dat boek heb ik allang gelezen en vond dat ik toch aardig afstandelijk deed;-) ook sms ik alleen met concrete vragen en dat is zeker niet dagelijks.....
Maar het gaat niet om afstandelijk doen (dat zijn trucjes), maar het gaat om het lezen van zijn signalen en te stoppen als het kansloos is.
Dat boek heb ik en er zit zeker een kern van waarheid in. Alleen geloof ik ook nog in zoiets als tweede kansen en het boek is wel heel rigoureus. Het deel over de excuses die wij vrouwen verzinnen klopt wel, erg herkenbaar.

Toch kunnen ook mannen onzeker zijn en durven ook niet altijd er meteen op af te stappen. Helemaal als vrouwen mixed signals gaan geven, zoals TO. Om een man dan maar meteen af te schrijven.......neuh.
Hey, dat boek van he's just not that into you ken ik nog niet.

Ik probeer geen spelletjes te spelen maar wel een beetje afstandelijk te zijn, niet te veel te smsen en echt alleen met een concrete afspraak of voorstel... Heb wel eens een lief smsje gestuurd maar mn laatste smsje was bv afgelopen zondag en die van hem afgelopen maandag....

Hij had een k** excuus wat ik echt niet geloof... Ik ben net verhuisd en had gesmst dat ik het leuk vond mn eerste nacht in mn nieuwe huis met hem en of hij iets niet ongemakkelijk vond.

Normaliter krijg ik vrij snel een reactie, nu dus pas de volgende dag iets voor 12en met de melding dat hij nu pas zag dat z'n berichtje niet verstuurd was....

En dat geloof ik dus niet, ik geloof eerder dat hij gewoon is vergeten te reageren en er later aan dacht... Waarom ik het niet geloof heeft ermee te maken dat zijn telefoon een hele oude Nokia is, je hebt dus een outbox, hij zou specifiek in z'n outbox moeten kijken of z'n berichtje niet verzonden is, daarbij komt, waarom zou hij 's avonds z'n berichtjes van mij gaan zitten lezen of wat dan ook? Het berichtje wat hij stuurde stond geen enkele vraag in dus ik hoef er ook niet op te reageren, dat zou nog een reden kunnen zijn dat hij het terug zou lezen.... Mijn Nokia van vroeger gaf iig geen specifieke melding dat mn sms mislukt was...

Dus, conclussie, leuk dat ie reageerde maar ik sms gewoon even niet. Heb hem gister ook niet in de voorbijgang gezien dus helaas pindakaas :-) Ik schrijf hem niet af want hij is erg leuk maar hij mag wel iets meer moeite gaan doen...

en OH wat ga ik mij kut voelen als hij dat dus niet gaat doen en het hele weekend niets laat horen :( Maar beter nu dan er achteraan lopen en een maand later tot deze conclussie komen...

Z'n signalen zeggen niet dat ik moet stoppen want daarvoor doet hij te spontaan in de sportschool, hij heeft nog geen één keer z'n hoofd van mij weggedraaid of mij genegeerd en dat kan ik vice versa niet zeggen...... het stukje bitch uit het boek is mij in ieder geval goed afgegaan.... of het handig was is een tweede..
Word je nou niet verschrikkelijk moe van jezelf? Echt hoor, niet normaal die analyses die je er tegenaan gooit tot aan oude Nokia toestellen toe.

Overigens gaf mijn oude Nokia wel altijd de melding dat het zenden van een sms mislukt was.

Misschien moet je eens zijn nummer intoetsen en dan op dat knopje drukken waar dat groene telefoonhoorntje op staat en dan praten.
Nee, ik word niet moe van mijzelf en als jij het topic gelezen had zou je weten waarom ik niet bel, ik werk overdag en 's avonds kom ik hem tegen of niet maar hij is dan sowieso aan het werk dus zou niet inzien waarom ik hem dan moet bellen.

Bovendien gaat het om naar je onderbuikgevoel te luisteren, mijn gevoel zegt in deze dat het een smoes is. Bij een melding van niet verzonden, als je die zou krijgen, dan zie je dat toch niet pas de volgende dag 's avonds laat? Dan zie je dat echt dezelfde dag nog wel.

Ik onderbouw gewoon iets waarom mijn gevoel zegt dat het niet waar is. Als ik alles dubbel zou analyseren zou ik wel 10000 keer zn smsjes hebben gelezen, plus dan zou ik de signalen ook niet mislopen maar het mij allemaal opvallen... Het gaat er toch om dat je juist naar je gevoel moet luisteren omdat die het vaak bij het juiste eind heeft?

Anyway ik ga hem dus niet bellen want hij zoekt maar contact met mij, heb nu 4 dates op initiatief van mij gehad en dat is meer dan genoeg :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven