Wat moet ik hiermee?? Lege OP
zondag 15 februari 2026 om 11:48
Tja, je hebt ook maar één keer per jaar of minder griep dus jammer dat het samenvalt maar hij zal zijn prioriteiten op orde moeten krijgen. Een zieke vrouw kun je nog alleen laten als ze dat trekt, twee kinderen erbij thuis laten kan echt niet.
Ik had ook deze griep, kon niet eens voor mezelf zorgen de ergste dag.
Ik had ook deze griep, kon niet eens voor mezelf zorgen de ergste dag.
Iedereen heeft het recht veilig over straat te kunnen gaan.
zondag 15 februari 2026 om 11:54
Ja, beetje kort door de bocht van mij. Bedoelde het figuurlijk.
Het punt is dat TO echt niet voor de kinderen kan zorgen en eentje is ziek. Dan is er dus geen verzorger voor de kinderen, terwijl die wel nodig is. En als je geen enkel sociaal netwerk hebt, dan weet ik eigenlijk ook niet wat je moet doen als vent niet te bewegen is.
zondag 15 februari 2026 om 11:56
Is het zo dat je man heeft besloten dat carnaval de ene uitspatting van het jaar is? Iets wat heilig voor hem is en hij verdient, omdat hij de rest van het jaar al alle gaten dichtloopt? Zo klinkt het namelijk een beetje.
Het is mega rot om ziek te zijn, te moeten zorgen voor je kind en niet geholpen te worden door die éne persoon die zou moeten helpen. Hij zou er moeten zijn voor jullie. Maar zo te lezen kan hij dat tijdens carnaval niet opbrengen. Wat ik zou doen? Boos en ziek zijn. Maar daarmee is je situatie niet opgelost.
Hoe is het zo gekomen dat je enkel en alleen op je man kunt terugvallen in dit soort situaties? Hebben jullie dan helemaal geen vrienden, familie, buren of ouders die ooit eens kunnen helpen?
Het is mega rot om ziek te zijn, te moeten zorgen voor je kind en niet geholpen te worden door die éne persoon die zou moeten helpen. Hij zou er moeten zijn voor jullie. Maar zo te lezen kan hij dat tijdens carnaval niet opbrengen. Wat ik zou doen? Boos en ziek zijn. Maar daarmee is je situatie niet opgelost.
Hoe is het zo gekomen dat je enkel en alleen op je man kunt terugvallen in dit soort situaties? Hebben jullie dan helemaal geen vrienden, familie, buren of ouders die ooit eens kunnen helpen?
zondag 15 februari 2026 om 11:58
Wat onhandig dat je ook vader bent met carnaval, dat ze dan niet gewoon even verdwijnen tot je weer tijd voor ze hebt.
Nee je stelt je niet aan, je man is een egoïstische eikel.
Bepaal heel concreet wat je nodig hebt van hem en stel een harde grens.
Dus niet 'je moet me helpen met onze dochter'
Maar: 'ik ben ziek, ik ben niet beschikbaar voor kinderzorg, jij moet het oplossen'
Nee je stelt je niet aan, je man is een egoïstische eikel.
Bepaal heel concreet wat je nodig hebt van hem en stel een harde grens.
Dus niet 'je moet me helpen met onze dochter'
Maar: 'ik ben ziek, ik ben niet beschikbaar voor kinderzorg, jij moet het oplossen'
zondag 15 februari 2026 om 12:00
Dit klopt, de hele familie carnavalt en alle vrienden ook. Onze buren aan de ene kant ook, de andere kant is een bejaarde weduwe vrouw.Pinaco schreef: ↑15-02-2026 11:56Is het zo dat je man heeft besloten dat carnaval de ene uitspatting van het jaar is? Iets wat heilig voor hem is en hij verdient, omdat hij de rest van het jaar al alle gaten dichtloopt? Zo klinkt het namelijk een beetje.
Hij gaat regelmatig een weekend weg met vrienden, wintersport, festivals , darten etc.
Dat is geen probleem , maar als je ziek bent en je kind ook word het wel even wat lastiger.
zondag 15 februari 2026 om 12:00
Dit klopt, de hele familie carnavalt en alle vrienden ook. Onze buren aan de ene kant ook, de andere kant is een bejaarde weduwe vrouw.Pinaco schreef: ↑15-02-2026 11:56Is het zo dat je man heeft besloten dat carnaval de ene uitspatting van het jaar is? Iets wat heilig voor hem is en hij verdient, omdat hij de rest van het jaar al alle gaten dichtloopt? Zo klinkt het namelijk een beetje.
Hij gaat regelmatig een weekend weg met vrienden, wintersport, festivals , darten etc.
Dat is geen probleem , maar als je ziek bent en je kind ook word het wel even wat lastiger.
zondag 15 februari 2026 om 12:04
Alles kan. Dat het niet prettig is is wat anders.Ushuaia schreef: ↑15-02-2026 11:54Ja, beetje kort door de bocht van mij. Bedoelde het figuurlijk.
Het punt is dat TO echt niet voor de kinderen kan zorgen en eentje is ziek. Dan is er dus geen verzorger voor de kinderen, terwijl die wel nodig is. En als je geen enkel sociaal netwerk hebt, dan weet ik eigenlijk ook niet wat je moet doen als vent niet te bewegen is.
Hoe denk je dat alleenstaande ouders dat doen? Kind te vondeling leggen zodat ze kunnen uitzieken?
Alles kan. Dat het niet prettig is is wat anders.Ushuaia schreef: ↑15-02-2026 11:54Ja, beetje kort door de bocht van mij. Bedoelde het figuurlijk.
Hoe denk je dat alleenstaande ouders dat doen? Kind te vondeling leggen zodat ze kunnen uitzieken?
zondag 15 februari 2026 om 12:10
Pinaco schreef: ↑15-02-2026 11:56Is het zo dat je man heeft besloten dat carnaval de ene uitspatting van het jaar is? Iets wat heilig voor hem is en hij verdient, omdat hij de rest van het jaar al alle gaten dichtloopt? Zo klinkt het namelijk een beetje.
Ik zou als 'iemand uit het netwerk' geen zieke gaan helpen waar een gezonde man is, die liever gaat carnavallen.
zondag 15 februari 2026 om 12:10
Ja dat is zo. TO heeft alleen ook nog eens MS. Dus ik vraag me af hoe het dan moet als het écht niet gaat. Maar misschien kan alles inderdaad wel qua verzorging.
zondag 15 februari 2026 om 12:55
Ik zou een compromis zoeken. Wel carnavallen maar wat eerder opstaan om voor de kinderen te zorgen totdat hij weg gaat bijvoorbeeld. Vragen eten klaar te maken zodat je het alleen hoeft op te warmen, zulke dingen?
Ik ben ook wel eens ziek geweest toen ik alleenstaand was. Leuk is anders maar je kan er ook het beste van maken. Matras in de huiskamer en filmpjes kijken en tussendoor bijslapen. Het is gewoon even wat het is.
Ik ben ook wel eens ziek geweest toen ik alleenstaand was. Leuk is anders maar je kan er ook het beste van maken. Matras in de huiskamer en filmpjes kijken en tussendoor bijslapen. Het is gewoon even wat het is.
zondag 15 februari 2026 om 12:56
Het is maar griep. Genoeg mensen die alleen zijn en zelf uit moeten zieken zonder hulp.
Carnaval is maar 1 weekend per jaar en zeker iemand die nauw betrokken is bij een carnavalsvereniging zal dat niet snel laten schieten.
Als hij zorgt dat boodschappen en makkelijke kant en klaar maaltijden in huis zijn en eventuele medicatie, zou ik mijn eigen plan trekken.
Hij zou wel elders mogen gaan logeren want als jij brak bent van de griep kun je een vent met een kater missen als kiespijn.
Carnaval is maar 1 weekend per jaar en zeker iemand die nauw betrokken is bij een carnavalsvereniging zal dat niet snel laten schieten.
Als hij zorgt dat boodschappen en makkelijke kant en klaar maaltijden in huis zijn en eventuele medicatie, zou ik mijn eigen plan trekken.
Hij zou wel elders mogen gaan logeren want als jij brak bent van de griep kun je een vent met een kater missen als kiespijn.
zondag 15 februari 2026 om 12:59
Als niet carnavaller zou ik best een bakje verse soep en een fles hoestdrank gaan langsbrengen bij de zieke. Niet verder dan de voordeur, want zou zelf niet besmet willen worden.
zondag 15 februari 2026 om 13:01
Hij zou wat mij betreft best kunnen gaan als hij zorgt voor de “randvoorwaarden” om het dragelijk te maken. Boodschappen, medicatie regelen enzo. En verder afspraken maken over de nachten en ochtenden. Hij kan best feesten maar blijft vader. Dus als kind of jij kotsend boven de pot hangen dan komt ie ook in de nacht maar helpen. Doet hij dat niet dan heeft hij een probleem.
zondag 15 februari 2026 om 13:03
Prima, ik niet. Ik ga niet het risico lopen besmet te raken met deze griep.
Ik zou overigens best voor iets anders gaan helpen hoor. Maar carnaval duurt nog een paar dagen. Op een later moment gaat het vast weer beter met to.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in