Mei 2009

06-03-2011 20:00 2620 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nieuwe ronde nieuwe kansen.

Hier kunnen we voorlopig weer even lief en leed en aankopen met elkaar delen!!

Ik heb wel de tabel aangepast, hoop dat jullie dat geen probleem vinden!

Nick Kindje Verjaardag Rozerood Thirza17 aprHelemi Ishan25 aprKaatje_82 Lukas27 aprSnok Binck27 aprSanne069 Tess30 aprilChicaa Jolijn5 meiDoggie Tim14 meiVisje1 Norah14 meiHippiechickNYC Tess14 meiJanets Watse15 meiElza35 Joy-Anna18 meiSuzzel Lucas19 meiPotsiedikkie Mieke24 meiJulia1979 Eline25 meiBarakuda Nick2 juniBobbie Sofie2 juniKosmic Emily3 juni
Hoera voor Eline, dat gaat de goede kant op!!!

Hier momenteel totaal geen interesse maar dat zal vanzelf wel komen.
zoo druk hier ineeens!

Juul jeetje! Dat komt voor mij echt als donderslag bij heldere hemel! Heb je er nog nooit over gehoord! Hartstikke goed hoor!!!!! Hier echt nog geen enkel teken van zindelijkheid. Ik vraag het wel eens of Tess op de wc wil plassen maar dan zegt ze altijd nee. Ze heeft nog steeds wat last van poepen, vandaag moest ze ook weer huilen toen de poep er aan kwam. Heel zielig. Weet eigenlijk niet zo goed of ik er nou mee naar de dokter moet. Het is niet echt heel hard ofzo.... goed verhaal

Kos gaat het? Wij kijken er net zo naar uit hier als jij! Enne, dat was ik van annemijn! Tess heeft een vriendinnetje op het kdv dat zo heet. Leuke naarm maar niet zo praktisch voor jullie. Ik vind frederique leuk hoor! Maar jongensnaam ben je toch ook nog niet uit? DAar hoor ik je niet over. Is die keuze makkelijker?

Dat op de gang zetten werkt hier voor geen meter. Afleiden is beter idd. Tess is wel erg haar grenzen aan het opzoeken ook hoor. Heb die beugel weer uit de stoel gehaald maar ze gaat gewoon steeds staan of op de rugleuning zitten! Als ik die beugel er dan weer in doe is het brullen. Ik leg dan uit dat als ze niet als een grote meid in de stoel kan zitten dat ding er weer op moet. Zo blijf je lekker bezig.... Soms zit ze zelfs opeens op tafel! Dan word ik wel boos hoor maar ze probeert dus echt vanalles uit!

Janets, knap van dochter en leuk hoor!

Sanne, beetje bijgekomen? Hoop dat je wel in vorm bent komend weekend. Leuk vooruitzicht!!

Ik moest vanochtend voor de laatste prik met dochter. DTP. Was hier in een sporthal en wel heel goed georganiseerd allemaal hoor! Daar zijn we dus ook weer vanaf.

Vandaag weer druk dagje gehad met alle aktiviteiten, daarna snel eten, douchen en badderen etc. dus ik zit nu uitgeteld op de bank.
whow Juul! Die Eline opeens zindelijk... voor mij ook als een donderslag haha, misschien voor jou ook wel ;) goed hoor.

Joy heeft 1 x een drolletje laten vallen in het toilet en daar is ze erg van geschrokken denk ik? We hebben toen wel samen doorgetrokken en het drolletje uitgezwaaid, dacht 'dat motiveert' haha.

Ook hier een dame die op stoelleuning gaat zitten en dat soort fratsen. Aan de eettafel hebben we fauteuils staan en daar is ze vaak ook aan het hannessen, ook een keer een salto er vanaf gevallen!! Maar er van leren??

Hip hoe ging het met dochter en de prik?

Sanne vertrekken jullie morgen voor het weekend Maastricht? Leuk!
Sanne, groot gelijk om even bij te tanken, klinkt goed hoor:weekendje maastricht!! Lekker van genieten!

Hip, als ze 9 jaar zijn krijgen ze prik toch??Of 11? Ik weet niet eens hoe oud je dochter is...!

Vervelend van die tess haar ontlasting, ben je al bij de drogist geweest om iets te proberen???

Bara, handiger dan je dacht, ik had je ook handig ingeschat hoor!! Dat idee had ik al van je, haha grappig hoe je soms iets bij iemand bedenkt. Laatst hier in het dorp een praatje met een jongeman, dacht dat hij boekhouder oid was, blijkt hij slager te zijn!! Wel grappig!!

Elza, het was een waardig afscheid hoor!!

Hier ook altijd capriolen op de stoel. Watse valt er wekelijks een paar keer af, zelfs dat leert niet af!!

Zo even de laatste dingen hier opruimen (schoonouders komen hier vanmiddag en vanavond oppassen) heb een briefje klaar gelegd met "regels", anders ben ik bang dat het een zooitje wordt want ze nemen de 2 kids van schoonzusje mee, want daar passen ze ook op vandaag en de oudste van ruim 3 is nogal ongehoorzaam en sloperig, ben ik eigenlijk niet echt blij mee dat ze komen zonder dat ik er ben maar anders kan ik niet een dagje weg, nou ja maar niet teveel bij stil staan!! Gewoon heel relaxt uit handen geven.... ahum!!

Op de gang zetten is idd naar leeftijd maar bij zoon is het soms net iets te kort en doe ik er 2 min. bij, dan zit je op 10 min. Soms vergeet ik ook weleens dat hij daar nog zit.

Het bed gebruik ik ook niet als strafplek, op de slaapkamer is nog speelgoed dus ook veels te leuk.
Hihi ik had Kos tijdens de meet ook al Annemijn ingefluisterd, grappig !

Aaaaaach vanmorgen mijn kleine mannetje weggebracht naar het kdv. Vandaag dus een dagje helemaal ALLEEN thuis ! Ga zo lekker even de stad in, shoppen, en ergens op mijn gemakje lunchen.

Janets, zo schoonouders krijgen het druk ! Ben vergeten wat jullie ook al gingen doen. ow ja shoppen met je zus toch ? Veel plezier !

Sanne, hoe is ie ? Toch niet ziek geworden ?

Zo knap van Eline zeg ! Ben ook wel benieuwd hoe het zo snel is gegaan en of ze het zelf steeds aangaf.

Hi[p, geen idee hoe je het poepen van Tess moet aanpakken. As de poep niet te dik is zou het geen pijn moeten doen en zou Tess niet daarom moeten huilen zou je zeggen. Maar wat het dan wel is ? Zielig wel.
Hahaha ook hier wordt (werd) op de sgtoelleuning geklommen. doodeng vind ik het, straks kiepert ze met stoel en al omver.
Even vlug want mijn ouders komenzo een dagje op bezoek.

Mag vna mijn moeder niet meer zo ver auto rijden. Toen ik van de week vertelede dat ik de ladder was op geklommen in het nieuwe huis noemde ze mij een schandalig eigenwijs stuk vreten hihi///

Dus nu komen ze maar hier heen, wat ik ook eng vind want mijn vader mag niet te lang in de auto zitten.

Geen baby en vrees dat deze ook vandaag blijft zitten...grmblll maar mag niet klagen aangezien ik pas 39 weken ben.

jongens naam hebben we hoor! nou ja, bijna het wordt Max of Jules. we kiezen als we de baby zien. (of eigenlijk wil ik max en man jules...haha)

Julia; knappe meid die Eline, voelt ook jhier als ineens..of je hebt het nooit genoemd.

ik doe weinig mijn best voor training, terwijl ze er best aan toe is..slecht he? heeft 3 keer op het topilet geplast en zelf aangegeven. moet eigenlijk even van die luier broekjes halen, dat zou het voor mij ook een stuk makkelijker maken.

Hip; weet ook niet zo goed wat je met Tess en poep moet doen, anders bel je toch even met de dokter?

Janets; ai, lijkt mij lastig uit handen geven als je bijna zeker weet dat er iets gesloopt kan worden...maar geniet lekker van je dag hoor!

Bobbie; jij ook lekker genieten, heerlijk een dagje voor je zelf!

klimmen; check....op de stoel, onder de stoel, gewoon tijdens het eten weglopen en dn dovemansoren op zetten...liefst bij haar vader op schoot tijdens het eten...en regelmatig vallen. fijn dat jullie het ook hebben....en ook irritant, als we tijdens het eten even de dag doornemen, dat er een klein wichtje direct tussen zit te tetteren....gesprek is niet mogelijk.
hahaha hier is een gesprek ook niet altijd mogelijk met een kleine bemoeial. gisteren zaten we even samen in de zon, kleine aandacht trekken, bleek dat ze ons stond te filmen met mijn mobiel!

Nog geen beweging Kos, wat krijgen we nou!!haha eigenwijs stuk vreten ;)

Hip, heeft Tessda harde ontlasting? misschien dan die roosvisee die laxeert proberen?

Sneu hoor, zo krijgt ze een hekel aan poepen en hoe langer ze het ophoudt hoe meer pijn het gaat doen.

Janets, oei... dat kan wel even een rommetlje worden natuurlijk, maar ach... ga nou maar gezellig shoppen!

Bobbie, hoe ging het wegbrengen van je kleine man? moeilijk? ach hij is in goede handen en ga jij nou maar genieten van je vrije tijd!!! anders is het zonde, toch? ;)
Nou ja.... Joy heeft zichzelf op de gang gezet!! wilde niet buitenspelen en huilen en piepen. Liep de gang op, deur dicht en staat daar. Ik wilde haar halen maar ik moest weg.. zou ze nou gewoon zelf een timeout willen??
haha ja ze wil vast zelf elza! goed hoor dat ze dat door heeft.

Bobbie ach gos.... vond je het zielig of wel lekker? Ik hoop dat je lekker even kan genieten in je eentje. Wel gek weer even he! Lijkt hij eigenlijk op sofie?

Kos ha ha echt wat voor een moeder om zoiets te zeggen. En idd een gesprek aan tafel is niet altijd meer mogelijk. Kun je nagaan als je er 3 hebt die allemaal wat willen vertellen of zittten te zingen of andere geluiden zitten te maken...... Daarom gaan we op zaterdag altijd uit eten ander spreken we elkaar gewoon nooit meer!

Janets, het is idd in het jaar dat ze 9 worden. Ze is in aug 9 geworden. Had al eerder een oproep gekregen maar toen zat ik in NY dus dan mag je gewoon op een andere dag. Ging prima hoor voor je het weet zit die naald erin. Daarna mocht ze van mij een snoepje omdat ze zo "flink" was geweest. Ze moest er zelf ook om lachen. Zoon wordt in december 7 weet je dat ook meteen. En nee dat is niet leuk zo'n slopertje in je huis... hopelijk letten ze wel een beetje goed op. maar ga je nou maar geen zorgen maken, lekker genieten van je middagje/avondje shoppen! Voor jezelf kijken ook he, niet alleen voor de kids!

Sanne, hoe is het vandaag? Voel je je wat lekkerder? En is tess de nacht een beetje doorgekomen?

Oke alle kids zitten dus o9p de rugleuning van de stoel.... pfff zo vermoeiend! En dan kijkt ze er ook nog zo ondeugend bij... Ik moet dan ergens wel om haar lachen maar ik vind het ook doodeng!

Ik heb vanochtend bezoek gehad heel gezellig. Tess ligt er in dus ik moet nu even wat noodzakelijke dingen gaan doen!
Haha, die Joy...die kiest al eieren voor haar geld en gaat zelf al op de gang. Tja, ik denk dat ze een mama time-out wilde

Bobbie, Niels gaat meteen de hele dag? Heeft hij al gewend dan...meestal bouwen ze dat toch op met een paar uurtjes per dag? Zou er heerlijk van genieten van je vrije tijd maar ik vind het ook gek hoor een dag alleen thuis...gebeurt eigenlijk nooit en ben dan toch een soort van mijn ei kwijt.

Nee toch Hip, Tess heeft geen harde ontlasting toch. Vervelend dat ze er nog zo'n last van heeft...heb vorige keer zelf gezien dat ze er echt vervelend van is en héél opgelucht als ze het kwijt is. Misschien idd toch even langs de dokter.

Oja Juul, wat knap zeg van Eline!! Wist eigenlijk ook niet dat Eline al bezig was met zindelijk worden.

Hier staat het ook op een heel laag pitje...ze geeft het zelf niet meer aan en ik stimuleer het eigenlijk ook niet.

Herkenbaar dat aandacht trekken tijdens het eten...ik heb het ook als ik met de juf van het kdv sta te praten en ik heb Tess vast...dan pakt ze mijn hoofd en draait die dan zo naar haar toe zodat ik wel ff aandacht voor haar heb.

De triptrap wordt hier ook veel als klimtoestel gebruikt.

Janets, lekker genieten hoor van je dagje zonder kinderen en niet teveel zorgen maken over hoe je straks je huis aantreft. Zal vast wel meevallen.

Dat uitproberen gaat hier ook gepaard met een heel ondeugend koppie dus ik zie het meestal al van te voren aankomen als ze iets ondeugend in de zin heeft. Ik moet er ook wel om lachen hoor....best moeilijk om soms streng te blijven.

Gelukkig niet ziek geworden maar ik ben gewoon al sinds 2 weken niet echt fit. Na mijn laatste verkoudheid is het gewoon niet meer helemaal goedgekomen met me Blijft echt zo'n hardnekkig hoestje hangen en ben doodmoe met vlagen. Gelukkig hebben we vannacht allemaal goed geslapen. Tess met neusdruppels, dampo en een bak met uien onder haar bed....geen enkel risico genomen haha...

Tess is wel strontverkouden en kon makkelijk thuisblijven vandaag want vriend heeft ATV en ging onze binnendeuren schilderen maar ze wilde heel graag naar school toen ik het vroeg toen ze uit bed kwam. Ze heeft het op deze groep zoveel meer naar haar zin dan bij de baby's...echt fijn!

Oh en we gaan zaterdagochtend om half 8 met z'n allen in 2 bussen naar Maastricht. Vroegertje dus...en komen zondagavond weer thuis. Helaas wordt het weer heel slecht...valt wel 16mm regen as zondag in Maastricht zag ik....niet echt terrasjesweer dus...boehoe....
Wat is het heerlijk om even zonder kids thuis te zijn, echt zo lekker rustig.

Het wegbrengen viel me uiteindelijk reuzemee. Leidster (die Sofie ook ruim een jaar heeft gehad en we dus goed kennen) zei nog je mag zo vaak bellen als je wilt. Zij heeft een kleintje van 4 maanden en had de eerste dag wel 10 keer gebeld. Nou ik denk dan ze bellen wel als er iets is, Ben daar wel weer heel nuchter in. Mannetje zal vanmiddag wel helemaal doodop zijn, maar we hebben voor hem morgen niets op de planning staan, dus hij kan lekker bijkomen.

Sanne, bij ons doen ze niet aan wendagen. Dan is het kindje niet verzekerd of zo of ik moet er bij blijven zitten. En dat vind ik zelf niet prettig en lijkt me voor Niels ook beter als ik er niet ben. Ik had m natuurlijk ook vandaag voor een paar uurtjes kunnen brengen, maar ach hij moet toch eens een hele dag gaan. En deze maand gaat hij maar 1 dag, vanaf november 2 dagen, dus dat vind ik eigenlijk ook wel een mooie wenperiode. Bovendien is hij wel lawaai gewend met een grote zus en drie grote nichten om hem heen ;) Wel schattig, jongste nichtje ziet op hetzelfde kdv en stond Niels op te wachten om een kusje te geven, zo lief !

Leuk trouwens Maastricht ! Daar ging ons uitje ook heen dit jaar, ik wilde meegaan maar helaas had Niels toen net de waterpokken en ben ik thuis gebleven.

Ben ook nog goed geslaagd met shoppen. Paar leuke shirts en een knalblauwe skinny van Cinnemaron (of zoiets) en voor Niels hele leuke shirtjes en broekjes bij de C&A (tip van mijn moeder). Leuke dingen hadden ze dit keer voor kleine jongetjes ! Bovendien kreeg ik in beide winkels 20% korting, is toch weer mooi meegenomen.

Hihi die Joy. Goed toch dat ze zelf op de gang gaat staan ?!
Even snel vanaf het werk heb tussen de rapportages door (saaaaaaaaaaaaai) even bijgelezen.

We waren al een tijde "bezig" met Eline met zindelijk worden, maar niet echt heel fanatiek. Toen bedacht ik gister ik probeer het gewoon. Ik had toch de hele dag thuis gepland dus ik heb haar een onderbroek aan gedaan en ze heeft alles aangegeven. Het is wel dat als ik haar luier weer aantrek dat ze gewoon weer vrolijk alles in haar luier doet... Ze gaan nu op het kdv ook even kijken hoe het gaat. Gaat het niet dan niet, maar ik was wel trots op haar!

Kos, nog steeds geen baby arme jij. Hij/zij komt vast snel. Jules vind ik echt een hele leuke naam, Max ook trouwens.

Enne ik vind het echt heel knap dat het gelukt is om met jou toeter op die ladder te klimmen!!! Denk dat mijn moeder hetzelfde gezegd had hihi

Bobbie, heb je Niels al opgehaald? of mag dat nog niet? Ik weet wel de eerste keer dat Eline ging wennen stond ik gelijk op het moment dat het mocht voor de deur hahahaha. Hoop dat het goed is gegaan.

Hahaha, Elza, die Joy ik denk dat ze inderdaad even een momentje voor haarzelf nodig had! Over tante pollewop gesproken!

Janets, veel plezier vanmiddag. Hopelijk blijft je huis heel! wel druk hoor voor opa en oma al die kids! (wel heel gezellig natuurlijk)

Bij ons ook nog geen stoelleuning klimmen. Gister wel met wasmand en al van het bed gekukeld... dat dan weer wel.

Hip, arme Tess hopelijk gaat het snel lastig. Ik heb wel vaker gehoord van kindjes die daar last van hebben gehad ik vind het zo zielig....

Nou hup schop onder m'n kont en weer verder met die rapportages
O ja Kos, wat vind je van Charlotte?
zie hyves
Wordt het trouwens geen tijd om een nieuw topic te openen ? Denk dat we dan met z'n allen Juul lief moeten aankijken ;)
Zo, de kleine man ligt op bed. Hij heeft het best goed gedaan. Hij moet wel wennen aan de andere geluiden. Hij schrok bv steeds als een ander kindje ging huilen. En niet zo best geslapen (lees heel weinig) maar ik had niet anders verwacht op de eerste dag. Gelukkig was hij thuis nog best even goed te spreken. Komt goed !
Tuurlijk komt dat goed Bob! wennen wennen wennen! En niet alleen voor jou ;)
Goed punt Bobbie... ik dacht dat duurt nog wel even, maar we zijn al dik meer dan 100 posts over de 2500 heen.

Ik maak er wel even een.

Als jullie het goed vinden met een simpel schema.
Ok, perongeluk ook de begin post van dit topic aangepast, maar we kunnen verder in:

mei 2009 we kletsen rustig het volgende topic vol

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven