Welke kleur wit op de muur?
vrijdag 7 oktober 2011 om 17:14
Wij gaan onze woonkamer opnieuw verven/sauzen.
En nu willen we dus wit op de muur maar geen spierwit. Maar er is zoveel keus in wit, wij willen dus graag lichte muren maar geen creme, echt licht en dan dus een soort wit, maar welke....?
Wie van jullie heeft ook een iets-donkerder-dan-spierwitte muur en welke naam heeft die witte kleur (of RAL nummer) dan?
Misschien een fototje? Alvast bedankt!!
En nu willen we dus wit op de muur maar geen spierwit. Maar er is zoveel keus in wit, wij willen dus graag lichte muren maar geen creme, echt licht en dan dus een soort wit, maar welke....?
Wie van jullie heeft ook een iets-donkerder-dan-spierwitte muur en welke naam heeft die witte kleur (of RAL nummer) dan?
Misschien een fototje? Alvast bedankt!!
vrijdag 7 oktober 2011 om 17:22
vrijdag 7 oktober 2011 om 17:27
quote:lieveke79 schreef op 07 oktober 2011 @ 17:22:
Wij zouden ook eerst 9010 doen, maar vonden we toch nog net iets te wit. Smaken verschil natuurlijk, het is dat mijn vader en moeder die kleur hebben, en ik het kon zien. Anders had ik dat ook gedaan haha.
Moet wel zeggen dat 9010 helemaal hip is volgens de schilder.Ik heb ook een super hip huis.
Wij zouden ook eerst 9010 doen, maar vonden we toch nog net iets te wit. Smaken verschil natuurlijk, het is dat mijn vader en moeder die kleur hebben, en ik het kon zien. Anders had ik dat ook gedaan haha.
Moet wel zeggen dat 9010 helemaal hip is volgens de schilder.Ik heb ook een super hip huis.
vrijdag 7 oktober 2011 om 17:29
Ik heb geen nummer voor je, maar wel een tip die ik jaren geleden kreeg van een schilder ivm houtwerk dat ik wilde schilderen. Kies een lichte kleur/wit met een rode ondertoon. Dat oogt frisser als de zon op schijnt. Een lichte kleur met een gele ondertoon toont, als de zon op schijnt, valig/warm en daardoor minder fris/koel. Ik denk als je wit kiest met een blauwe ondertoon dat het nog koeler/frisser wordt.
Succes!
Succes!
vrijdag 7 oktober 2011 om 20:56
Ben blij met mijn 9010 kleur op kozijnen en muren, vind er niets sombers aan, eerst een stuk muur in 9001 geverfd en een vreselijk resultaat alsof er jarenlang gerookt was, ben blij met mijn 9010 resultaat, nu heb ik ook wel de tic dat het dan allemaal 9010 moet zijn en niet verschillende tinten wit door elkaar