Enorme telefoonrekening
zaterdag 8 oktober 2011 om 17:44
Ik heb een man met een telefoon. En wat ie ermee uitvreet weet ik niet, maar het gelazer begon vorig jaar.
Een rekening van EUR 520.- en toen eentje van EUR 480,- en eentje rond de EUR 600.-
Ik haske kwaad natuurlijk, want of we dit nu kunnen missen of niet, het zijn ENORME bedragen. En ze hakken wel in het budget. Soms zelfs zo dat ik er andere dingen voor moet laten.
Gesprekken gehad, afgesproken dat ie beter op zou letten. Ging een maand goed; rekening van EUR 90.- en nog een maand; EUR 102.- en toen weer eentje van EUR 490.-. Iets bozer geworden, duidelijkere afspraken gemaakt en er werd na veel gesorry weer beterschap beloofd. Het gaat een maand goed; rekening van EUR 80.- en toen weer een rekening van EUR 502.-
Gedreigd telefoon weg te smijten en verzocht geen internet meer in het buitenland te gebruiken. Het is 2 maanden goed gegaan, 2 keer een rekening van rond de EUR 90.-
Ik blij, laten merken ook. Tot vandaag.
Er valt wéér een rekening van EUR 370.- in de bus.
Ik word hier zo niet goed van. Ik wéét dat mijn man volwassen is, dat ie zelf geld verdiend. Maar ik vind het zonde. We hebben er vaak over gepraat, er is elke keer beterschap beloofd. En het zijn gewoon belachelijke bedragen. Het heeft niks met werk te maken, want hij heeft een werktelefoon.
Op het moment hebben we het financieel iets krapper. We kunnen goed leven, maar we moeten ook opletten. Ik vind het dan belachelijk om zulke bedragen aan telefoonkosten uit te moeten geven.
Stel ik me aan of ben ik terecht boos?
Ik bedoel; hij mag voor EUR 1000.- bellen als hij daar behoefte aan heeft, maar dan vind ik wel dat ie er dan maar een auto voor verkoopt en "callcentertje spelen" als hobby moet nemen. De andere hobby kost ook al bakken met geld en het houdt natuurlijk ergens op.
Een rekening van EUR 520.- en toen eentje van EUR 480,- en eentje rond de EUR 600.-
Ik haske kwaad natuurlijk, want of we dit nu kunnen missen of niet, het zijn ENORME bedragen. En ze hakken wel in het budget. Soms zelfs zo dat ik er andere dingen voor moet laten.
Gesprekken gehad, afgesproken dat ie beter op zou letten. Ging een maand goed; rekening van EUR 90.- en nog een maand; EUR 102.- en toen weer eentje van EUR 490.-. Iets bozer geworden, duidelijkere afspraken gemaakt en er werd na veel gesorry weer beterschap beloofd. Het gaat een maand goed; rekening van EUR 80.- en toen weer een rekening van EUR 502.-
Gedreigd telefoon weg te smijten en verzocht geen internet meer in het buitenland te gebruiken. Het is 2 maanden goed gegaan, 2 keer een rekening van rond de EUR 90.-
Ik blij, laten merken ook. Tot vandaag.
Er valt wéér een rekening van EUR 370.- in de bus.
Ik word hier zo niet goed van. Ik wéét dat mijn man volwassen is, dat ie zelf geld verdiend. Maar ik vind het zonde. We hebben er vaak over gepraat, er is elke keer beterschap beloofd. En het zijn gewoon belachelijke bedragen. Het heeft niks met werk te maken, want hij heeft een werktelefoon.
Op het moment hebben we het financieel iets krapper. We kunnen goed leven, maar we moeten ook opletten. Ik vind het dan belachelijk om zulke bedragen aan telefoonkosten uit te moeten geven.
Stel ik me aan of ben ik terecht boos?
Ik bedoel; hij mag voor EUR 1000.- bellen als hij daar behoefte aan heeft, maar dan vind ik wel dat ie er dan maar een auto voor verkoopt en "callcentertje spelen" als hobby moet nemen. De andere hobby kost ook al bakken met geld en het houdt natuurlijk ergens op.
zaterdag 8 oktober 2011 om 17:49
zaterdag 8 oktober 2011 om 17:51
Oh wow, ik dacht in eerste instantie dat het voor zijn werk was (hij is toch chauffeur?) maar hij heeft dus een werktelefoon. Dat zijn inderdaad idiote bedragen. Kan hij niet een ander pakket nemen of zo, waar het buitenlandse internetten bij in zit, of vergeet ie zijn data roaming uit te zetten misschien, want dat schijnen inderdaad enorm hoge kosten te zijn, dat roamen.
zaterdag 8 oktober 2011 om 17:53
Ik heb géén idee wat hij ermee uitspookt.
We hebben een paar afspraken gemaakt;
niet internetten in het buitenland
vrienden vanuit Nederland op zijn Duitse mobiel laten bellen
werkberichten op werktelefoon of over het bakkie
in Nederland Ping gebruiken en geen sms
Volgens mij houdt hij zich er maar even aan, produceert een fatsoenlijke rekening en "vergeet" de afspraken dan.
Ik hoop dat ie voor een minnares geen tijd heeft.
We hebben een paar afspraken gemaakt;
niet internetten in het buitenland
vrienden vanuit Nederland op zijn Duitse mobiel laten bellen
werkberichten op werktelefoon of over het bakkie
in Nederland Ping gebruiken en geen sms
Volgens mij houdt hij zich er maar even aan, produceert een fatsoenlijke rekening en "vergeet" de afspraken dan.
Ik hoop dat ie voor een minnares geen tijd heeft.
zaterdag 8 oktober 2011 om 17:53
Op mijn mobiel krijg je na een bepaald bedrag (geloof 50E/dag) een waarschuwings smsje en moet je bewust besluiten dat te accepteren voor je verder kunt internetten. Kun je zoiets met je provider regelen? (eigenlijk te zot voor woorden, maar met deze bedragen zou ik het toch maar proberen).
Bestaan er internationale internetbundels?
Bestaan er internationale internetbundels?
zaterdag 8 oktober 2011 om 17:54
Zo dat zijn geen mindere bedragen zeg! Mijn hemel! Heb je wel eens een specificatie opgevraagd? Kijken waarin hij minder kan uitgeven (besparen in je telefoonrekening zegmaar)?
Dit zijn geen normale kosten bij normaal gebruik.... Je kan m ook prepaid laten nemen en dat hij uit eigen zak dat ding weer opwaardeert?
Dit zijn geen normale kosten bij normaal gebruik.... Je kan m ook prepaid laten nemen en dat hij uit eigen zak dat ding weer opwaardeert?
zaterdag 8 oktober 2011 om 17:56
zaterdag 8 oktober 2011 om 17:56
quote:flowerbombje schreef op 08 oktober 2011 @ 17:54:
Snapt hij niet dat dit echt echt echt niet kan??
Volgens mij niet.
Ik heb redelijk gepraat, begrip getoond, ben boos geweest, heb de rekening gewoon een keer niet betaald zodat ie afgesloten werd, daarna nog eens vriendelijk maar het lijkt niet door te dringen.
Snapt hij niet dat dit echt echt echt niet kan??
Volgens mij niet.
Ik heb redelijk gepraat, begrip getoond, ben boos geweest, heb de rekening gewoon een keer niet betaald zodat ie afgesloten werd, daarna nog eens vriendelijk maar het lijkt niet door te dringen.