Enorme telefoonrekening

08-10-2011 17:44 186 berichten
Ik heb een man met een telefoon. En wat ie ermee uitvreet weet ik niet, maar het gelazer begon vorig jaar.

Een rekening van EUR 520.- en toen eentje van EUR 480,- en eentje rond de EUR 600.-

Ik haske kwaad natuurlijk, want of we dit nu kunnen missen of niet, het zijn ENORME bedragen. En ze hakken wel in het budget. Soms zelfs zo dat ik er andere dingen voor moet laten.

Gesprekken gehad, afgesproken dat ie beter op zou letten. Ging een maand goed; rekening van EUR 90.- en nog een maand; EUR 102.- en toen weer eentje van EUR 490.-. Iets bozer geworden, duidelijkere afspraken gemaakt en er werd na veel gesorry weer beterschap beloofd. Het gaat een maand goed; rekening van EUR 80.- en toen weer een rekening van EUR 502.-

Gedreigd telefoon weg te smijten en verzocht geen internet meer in het buitenland te gebruiken. Het is 2 maanden goed gegaan, 2 keer een rekening van rond de EUR 90.-

Ik blij, laten merken ook. Tot vandaag.

Er valt wéér een rekening van EUR 370.- in de bus.

Ik word hier zo niet goed van. Ik wéét dat mijn man volwassen is, dat ie zelf geld verdiend. Maar ik vind het zonde. We hebben er vaak over gepraat, er is elke keer beterschap beloofd. En het zijn gewoon belachelijke bedragen. Het heeft niks met werk te maken, want hij heeft een werktelefoon.

Op het moment hebben we het financieel iets krapper. We kunnen goed leven, maar we moeten ook opletten. Ik vind het dan belachelijk om zulke bedragen aan telefoonkosten uit te moeten geven.

Stel ik me aan of ben ik terecht boos?

Ik bedoel; hij mag voor EUR 1000.- bellen als hij daar behoefte aan heeft, maar dan vind ik wel dat ie er dan maar een auto voor verkoopt en "callcentertje spelen" als hobby moet nemen. De andere hobby kost ook al bakken met geld en het houdt natuurlijk ergens op.
Alle reacties Link kopieren

Wat doet hij in hemelsnaam met die telefoon dat hij zulke rekeningen weet te produceren??
Ik begrijp het goed dat het grotendeels komt door internetten in het buitenland op zijn telefoon?
Je zou denken dat hij echt een verslaving heeft. Dat hij hulp nodig heeft. Online sekslijnen of gokken?

Of een minnares heeft.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Wat geeft hij op als reden? Kan daar niet iets op gevonden worden? Bijv een buitenlandse roamingkaart voor internetten onderweg? (Bij ons hebben ze een wereldwijde internetkaart voor 80 euro pm. Veel geld, maar geen verrassingen meer). Of omzetten naar beltegoed en op is op?
.

Okay, heb je al een goed gesprek met hem gehad?
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
internetten pakket nemen op de telefoon ?

Of voor in het buitenland het internet blokkeren en een mini laptop kopen met zo'n pre paid stickje.
Oh wow, ik dacht in eerste instantie dat het voor zijn werk was (hij is toch chauffeur?) maar hij heeft dus een werktelefoon. Dat zijn inderdaad idiote bedragen. Kan hij niet een ander pakket nemen of zo, waar het buitenlandse internetten bij in zit, of vergeet ie zijn data roaming uit te zetten misschien, want dat schijnen inderdaad enorm hoge kosten te zijn, dat roamen.
Hij is toch internationaal chauffeur? Dan is het toch logisch dat de meeste tijd dat hij belt, internet en smst hij dat tegen hoge buitenlandse tarieven doet?
Als het o.a. om internetten in het buitenland gaat, heeft hij dan weleens gedacht aan een dagbundel? Dan kun je voor 2/2.5 euro per dag rond de 30/35 mb ver-internetten.
Ik heb géén idee wat hij ermee uitspookt.

We hebben een paar afspraken gemaakt;

niet internetten in het buitenland

vrienden vanuit Nederland op zijn Duitse mobiel laten bellen

werkberichten op werktelefoon of over het bakkie

in Nederland Ping gebruiken en geen sms

Volgens mij houdt hij zich er maar even aan, produceert een fatsoenlijke rekening en "vergeet" de afspraken dan.

Ik hoop dat ie voor een minnares geen tijd heeft.
Op mijn mobiel krijg je na een bepaald bedrag (geloof 50E/dag) een waarschuwings smsje en moet je bewust besluiten dat te accepteren voor je verder kunt internetten. Kun je zoiets met je provider regelen? (eigenlijk te zot voor woorden, maar met deze bedragen zou ik het toch maar proberen).

Bestaan er internationale internetbundels?
Dan is het ook logisch Elninjo dat hij dat op de meest voordelige manier doet? Overal wifi en hij komt toch overal en nergens?

Is hij zelf nonchalant wat de rekening betreft?
Hij heeft een hoge telefoonrekening en jij moet daar dan vervolgens dingen voor laten?

Ik zou 'm een prepaidkaart geven. Of de provider bellen en een limiet op zijn abonnement laten zetten (als dat kan).
Zo dat zijn geen mindere bedragen zeg! Mijn hemel! Heb je wel eens een specificatie opgevraagd? Kijken waarin hij minder kan uitgeven (besparen in je telefoonrekening zegmaar)?

Dit zijn geen normale kosten bij normaal gebruik.... Je kan m ook prepaid laten nemen en dat hij uit eigen zak dat ding weer opwaardeert?
Zie jij geen detail facturen? Dan zou je misschien iets beter weten of het aan internet of bellen oid ligt. (geen 0900 nummers?)
Snapt hij niet dat dit echt echt echt niet kan??
Hij zegt het heel erg te vinden en maandag te gaan bellen met Vodafone.

Maar dan? Denkt ie nou echt dat ze daar zeggen; neeeeeeeeeee, tuulluk mijnheer, u belt jaarlijks gemiddeld voor EUR 300.- per maand, dus we verlagen de rekening wel even.

Gewoon stom.
Als je een account aanmaakt op de site van de provider, kun je (meestal) de belgeschiedenis nazien.

Daar zou ik eens mee beginnen.
quote:flowerbombje schreef op 08 oktober 2011 @ 17:54:

Snapt hij niet dat dit echt echt echt niet kan??Of het interesseert hem niet. Of Nastik lost 't altijd allemaal maar netjes voor hem op door zelf dingen te laten zodat ie het niet voelt.
Kennelijk wil hij wel afspraken maken, maar zijn ze in zijn praktijk niet werkbaar. Dan kun je boos blijven worden, maar dat lost niets op. Vraag dus eens wat hij wil en doet en zoek dan een andere oplossing die daar beter bij past. ( Bijv wel internetten maar via een internationale roaming kaart).
Nou ja, je ziet dat het kan.
quote:flowerbombje schreef op 08 oktober 2011 @ 17:54:

Snapt hij niet dat dit echt echt echt niet kan??

Volgens mij niet.

Ik heb redelijk gepraat, begrip getoond, ben boos geweest, heb de rekening gewoon een keer niet betaald zodat ie afgesloten werd, daarna nog eens vriendelijk maar het lijkt niet door te dringen.
Of belgeschiedenis laten bijvoegen bij de factuur.

Voor meer info kun je gratis de klantenservice bellen
quote:zammm schreef op 08 oktober 2011 @ 17:56:

Nou ja, je ziet dat het kan.Haha, errugh grappig

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven