Lijf & Lijn alle pijlers

hardlopen

17-06-2010 16:27 3102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Van de allereerste opbouw tot voorbij de marathon. Ervaringen uitwisselen, elkaar motiveren en natuurlijk ook gezellig kletsen over alles wat met hardlopen te maken heeft.
Ja lauwe geef mij maar de schuld.

Fietsen en zwemmen mag inderdaad wel.
@ baukje: jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee wat traaaaaag op die fiets zeg. foei foei foei. hahaha wat ben je toch een rare :-) dat is toch helemaal niet langzaam. brááf heel goed, bij de een werkt gluco heel goed bij de ander niet. advies is ook 6 weken proberen, werkt het dan niet dan stoppen. je kunt ook combineren met boswellia, dat is nog sterker als trio. welke gebruik je? welke dosering?

@ lauwe: lijkt me prima om te proberen. maar meestal worden B12 injecties gegeven (zoals baukje ook al aangaf). hangt een beetje van de oorzaak af waarom er een tekort bestaat. als het een opname probleem is, dan werken tabletten namelijk ook niet. foliumzuur wekelijks vind ik zelf wat merkwaardig. zou eerder B12 wekelijks verwachten en foliumzuur dagelijks. heb echt nog nooit foliumzuur wekelijks voorbij zien komen. maar goed, als hij het zo voorschrijft, gewoon proberen. welke dosering kreeg je?

zo.... ome dok (nou ja zeg maar oma dok) gaat even wandelen en dan lekker slapies doen. is ook heel heilzaam denk ik. hoop dat beessie snel plasje doet en ook wel wil pitten hahaha. ze wordt van al dat hardlopen steeds opgewekter
He oma dok, volgens mij ben ik net zo oud als jij hoor!! De foliumzuur is 5 mg. Hij vond dat goed genoeg geloof ik. Ik mag wel de halve lopen maar niet voluit gewoon op mijn gemak, maar dat was ik toch al van plan. Na 3 maanden proberen moet ik opnieuw bloed prikken en dan zien we vanzelf of de waarden beter zijn of hetzelfde, nu ga ik me hier even aanhouden. (waarom bestaan er wel B12 tabletten dan?)
Glucosamine nam ik al in mijn jonge jaren. Toen was het nog als artholuxyl of zo op de markt. (en schreef ik het voor aan honden met heupdysplasie). Ik heb die van het kruidvat (de combinatie met MSM). 1500mg glucosamine per dag.

Maar mooi lauwe , ben ik niet meer de enige junk hier.

Volgens de sportarts hebben overigens bijna alle vrouwen die langere afstanden lopen extra ijzer nodig.
Stond nu toch ook een stuk over ijzer in de runnersworld van deze maand! Daar gingen ze ook al vanuit dat de meeste vrouwen die sporten een ijzer tekort hebben. Ofwel veel geloof ik, weet niet meer de exacte cijfers!
Ja heb ik ook gelezen. Maar bij lange duurlopers krijg je naast dat bij veel sportende vrouwen het ijzer al marginaal is ook nog eens het effect van de erythrocyten die letterlijk kapot gelopen worden in de tenen.
Lol , ik loop niet alleen de erythrocyen kapot en loop mijn hele tenen kapot. De marathon van afgelopen zaterdag heeft me weer 3 nagels gekost. Twee zitten nog los en de derde daar was niets aan te zien maar die viel er zondag al af.

Nou ja weinig aan verloren want hij was toch al misvormt teruggekomen na de vorige keer.
Op zondag dat kleine rondje uitlopen na nu al de 6de dag niet lopen. Vandaag ga ik nog wel doorkomen omdat vrijdag eigenlijk alijtd mijn rustdag is. Maar het hele weekend ga ik toch echt niet meer trekken hoor.

Heb voor zaterdag nog een lange fietstocht gepland. Maar dan moet het weer wel beter zijn dan nu want in de regen en wind hardlopen vind ik niet erg. Maar 3 uur op de fiets dan moet het niet meer dan miezeren of een klein buitje.

Mis overigens behalve het lopen eigenlijk nog veel meer het strakke schema. Overdag de dingen strak in moeten plannen om zo ook de training in te kunnen plannen. Ik heb nu het idee dat ik buiten mijn werk tot niets kom. En niet zo leuk voor de omgeving ; met de dag chagerijniger wordt.

Of te wel de onthoudings verschijnselen beginnen zich te uiten.

Eerst maar eens een half dagje gaan werken.

Wat een rust hier overigesn, gisteren helemaal niemand hier geweest.

Lauwe jij alvast heel veel succes voor zondag. En strakjes ga je nog gelijk krijgen met de sneeuw. Het is buiten gewoon heel koud.
Hoi Baukje, ken het probleem van het niets doen. Heb na de kustmarathon niet meer gelopen, nu de 6e dag rust dus en dat is het hele jaar nog niet gebeurd. Had ook last van het ontbrekende hardloopschema, heb gewoon enkele avonden op de bank gehangen en nutteloze programma's weggezapt.

Mijn weekend is gelukkig goed gevuld qua sportbeveling. Vanavond het Nederlands elftal bekijken in de Kuip, morgen een dagje op het voetbalveld, naar de kids kijken en daarna zelf voetballen en ja hoor, ga zondag voor het eerst een stuk hardlopen. Dan begint de voorbereiding voor de halve marathon op 27 november al weer.

Heb een nieuwe hartslagband voor mijn Garmin gekocht want die oude brak net voor de kustmarathon af en zat tijdens de marathon aan elkaar geplakt. Ook heb ik een lampje gekocht die ik met een band om mijn hoofd kan doen. Dat loopt wat makkelijker in het donker. (Liep altijd met een zaklampje in mijn hand) Kan ik die volgende week eens uit gaan proberen
Grappig keesokp dat je je herkend in de dagen na de marathon. De andere keren heb ik altijd maar een paar echte rustdagen ingelast en daarna al weer begonnen met korte rustige duurloopjes. Maar een weekje helemaal rust is natuurlijk niet verkeerd.

Ben vanmiddag nog een paar uurtjes gaan fietsen dus ben mijn energie wel kwijt en daar dan toch wel min of meer een tevreden gevoel van. Was nog stevig aanploeteren met die stevige wind in de polder en de wetenschap dat ik op uur en tijd bij school moest staan. Voor morgen de lange route.

Ik zag dat ze die lampjes momenteel bij de liddl hadden ( of was het nu de folder van de aldi die ik in handen had?). Ik heb ze een keer uitgeprobeerd toen we met bevrijdingsdag het vuur 's nachts in wageningen gingen ophalen. Maar ik vond het eerlijk gezegt knap irritant. Normaal gesproken neem ik ook nooit en lampje mee als ik in het donker ren. Probeer zoveel mogelijk verlichte fietspaden op te zoeken of anders fietspaden waarvan ik weet dat het asfalt goed is. En dan draag ik een reflecterend hesje en een band om mijn bovenarm met knipperlichtjes. Maar nu trainde ik tot voor kort s avonds vaak in een groepje en dan ben je sowieso beter zichtbaar dan in je uppie. Wel balen dat het al weer zo vroeg donker is.

Ik heb over 3 weken al weer mijn volgende halve marathon. Of eigenlijk 22km en dan 22km bergop. Maar ik ga er van uit dat die gewoon nog wel in de benen zit. Want uiteindelijk zal dat wel een hele lange en hele rustige duurloop gaan worden.
Lauwe morgen is het zo ver he. Alvast heel veel succes.

Vandaag weer een dag het lopen over kunnen slaan. Vanmiddag wel bijna 3 uur op de fiets gezeten door weer en wind. Ik vertrok in het zonnetje maar had al op buienradar gezien dat dat niet vanlange duur zou zijn. En dan klopte want heb een paar fikste buien eentje inclusief hagel over me heengekregen. En als je dan nog een route kies die hele stukken door bospaden gaat wordt dat een aardig modderboeltje. Gelukkig bood mijn man aan mijn fiets schoon te spuiten. Laatste stukje had ik overigens ook weer een zonnetje. Ondanks dat hele koude handen en voeten. Gelukkig inmiddels weer opgewarmd.

Morgen ga ik toch echt weer een rondje lopen hoor. En dan dinsdag weer serieus de trainingen oppakken.
Ja morgen is het zo ver!! Vanmorgen 12 startbewijzen opgehaald in eindhoven en gelijk ook nog wat spullen gekocht! Die goedkope internetwinkel stond er met een grote stand met spullen, dus een hardlooprokje voor een tientje en nog een hardloopbroek, een lange voor 15 euro. Maar ook een paar herzogkousen!! Vind die dingen zo lelijk, maar wil het toch eens proberen en komende tijd moeten we toch richting lange broek, dus zijn ze niet te zien. Als het dan echt helpt, dan geef ik er na de winter waarschijnlijk niks meer om.
@ lauwe: heel veel succes morgen!!!!
Ha, ha lauwe zo heb ik het dus vorig jaar ook gedaan met die kousen. Zo in de loop van oktober gaan dragen (onder lange looptight). Dus had ik mooi 4-5 maanden om het niet zichtbaar uit te proberen. En toen was ik zo overtuigt dat het me geen bal meer uit maakt dat het er niet uitziet.

Draag altijd wel van die hele kort broekjes en niet van de korte broeken die halverwege je bovenbenen komen of net boven je knie. Ten eerste vind ik die korter broekjes lekkerder zitten maar anders ziet het er met mijn korte beentje helemaal niet uit met die sokken eronder.
Ja ik ga er waarschijnlijk uit zien als een rare rolmops, haha! Maar goed ik ga ze eerst uitproberen onder de tight. En dan zien we later wel. Wat me vooral nu aanvoelt, dat ze inderdaad niet warm zijn. Heb ze net aangetrokken, en uittrekken ging nog bijna moeilijker, maar ze voelen zelfs koud nu op de vloer! En daar was ik wel bang voor dat ze heel warm aanvoelen.

Morgen moet ik ze natuurlijk niet aan doen tijdens de halve, maar hij raadde aan om ze wel na de wedstrijd aan te doen. Misschien ga ik dat nog wel doen.

Baukje, je hebt je weer lang genoeg ingehouden, deze week beter dan anders! Fietsen is leuk, maar vind ook de voldoening van het hardlopen meer wegen dan van het fietsen.

Ga dadelijk lekker slapen en hoop dat het bij nachtvorst blijft en niet dat het nog echt gaat sneeuwen!
Volgens mij is het prima loopweer nu lauwe. Het zie er misschien minder vrolijk uit dan een zonnetje maar voor een halve marathon veel geschikter.

Ja zonde rmijn nieuwe trainer had ik me nooit zo lang ingehouden. Maar vandaag ga ik toch echt lopen hoor. Een week is echt meer dan genoeg. Kijk er nu al naar uit. Nog evne het croissantje laten zakken.

Als je dit nog leest nogmaals heel veel succes.
jeej! Internet in de trein! Vandaag is er een megagrote wedstrijd in mn stad waar ik een aantal keer aan mee heb gedaan maar eigenlijk niks aan vind. Omdat ik nu toch minuten lanfgzamer loop dan ik normaal zou doen ben ik de stad ontvlucht en zit ik in de trein naar de verjaardag van mn lieve zussie. Mn vriend neemt mn honeurs waar in het bedrijventeam. Iedereen blij:)

Ik ben afgelopen week door een flink aanhoudende verkoudheid en het verhuizen niet echt aan hardlopen toegekomen. Maar het resultaat mag er zijn want we wonen nu in een superleuk huisje met tuin. We hebben nu ook bijna weer internet! Heb niet alles kunnen lezen maar hoop snel weer mee te doen!
@ lauwe nogmaals veel succes!!

@ baukje lekker lopen vandaag!

@ fiekes wat gaaf van het huis. fijn nieuws!
Nou ben er klaar voor! Ga over een half uurtje weg. Nog even naar de marathon kijken en nog wat boterhammetj es mee. Als het zo blijft, wordt het perfect weer! Vanavond laat ik wat weten. bedankt voor het succes, zal ik nodig hebben.

Fijne zondag en loop ze!!
Croissantje heeft niet echt tijd gekregen te zakken want man stond ineens al gereed in hardloopkleding. En om dat ik toch voor een kort rustig rondje ging was het natuurlijk wel een idee om weer een keer samen te lopen. Iets meer dan 12km op 11,5km/hr. Dus echt een lekker relax rondje waar ik mooi de hele tijd aan het woord kon zijn want mijn man vind de combinatie hardlopen en kletsen toch altijd iets wat je tot het minimale beperkt.

Maar de week rust heeft me schijnbaar gooed gedaan. Niets geen zware benen, zurende gewrichten, zere tenen of wat dan ook. En voor mijn gevoel had ik gemakkelijker sneller gekund of er nog een rondje van 12km achteraan gedaan.

Morgen mijn gebruikelijke rustdag en dan hoop ik dat ik op dinsdag mijn aanvulling van mijn schema binnen heb.

Fiekes toch wel een beetje een raar gevoel denk ik dat je er nu niet bij bent. Maar kan me voorstellen als je weet dat je er niet echt goed voorstaat je niet meedoet. Je gaat tenslotte niet voor het zomaar uitlopen. Maar jou tijd komt wel weer.

Nu je weer gesetteld bent kun je je misschien weer beter op de trainingen richten.
Jaaa, daar ben ik weer! Het was geweldig loopweer en het ging best redelijk. Nog lang een redelijk tempo kunnen vasthouden, maar na de 16 km ging het wel moeilijker worden. Begon ik te voelen dat ik niet voldoende getraind was om het tempo 21 km vast te houden. Jammer maar helaas. Tijd die ik zelf heb geklokt was 2.01.29, dus ik ben meer dan tevreden. Voel wel dat ik moe ben, meer dan na de damloop.

Maar ben toch zeker niet ontevreden. De startvakken waren weer eens een puinhoop, en ik hoorde net van mijn vader,die ergens verkeersregelaar was, dat het daar ook niet zo goed geregeld was. Maar ik geloof toch niet dat het heel slecht is verlopen. Als je een leuke tijd wil lopen, moet je niet op zo'n groot evenement zijn, denk ik.

Baukje, dat gaat weer lekker dan!! Fijn dat je nergens geen last van hebt. Sprak nog een man die vorige week ook in zeeland had gelopen.

Fiekes, fijn dat je weer een eigen huisje hebt, kun je misschien langzaam aan weer beter gaan trainen!!

Heb mijn nieuwe compressie kousen aangedaan, na het lopen ze zitten heel fijn alleen ze knijpen wel mijn blaren een beetje af. Ga ze zo weer uittrekken want moet nog wel douchen.
Geweldig goed gedaan lauwel en dat na all lichamelijke tegenslagen van de laatste tijd.

Het was echt het weer wat je bij een marathon wil hebben. Volgend jaar ga ik ook voor eindhoven. Wel jammer dat het duidelijk orginisatorisch niet vlekkeloos verliep. Wat was precies het probleem met de startvakken?
De startvakken waren overvol! Ik mocht eigenlijk naar vak c, maar er was geen doorkomen aan. En zelfs vak D waar wat andere mensen van onze club in moesten was overvol. We stonden tussen de toeschouwers te wachten tot we konden aanwandelen en 7 min. later gingen we pas over de start. En het was voor ons toen al slalommen om verder te kunnen. Maar waarschijnlijk is dat niet het geval voor de marathon hoor. Daar doen aanzienlijk minder mensen mee.

Was net mijn foto's aan het bekijken, staat een totaal vreemde mevrouw op met het zelfde startnummer als dat van mij!! Waarschijnlijk van de 6 km, maar toch? Vreemd.
Hallo lauwe40, herkenbaar met die startvakken en dat slalommen. Ik loop ieder jaar de Halve van Egmond en dat is hetzelfde beeld. Het kost een paar minuten extra en je verbruikt ook nog eens extra energie omdat je pas veel later in je eigen tempo kan gaan lopen. Dat 16 kilometerpunt-verval ken ik ook. Je loopt toch in een snel D2 tempo en de eerste 15 km gaat het prima. Vanaf 16 km wordt het per kilometer lastiger om het tempo vast te houden.

Vandaag ook weer de eerste trainingsloop na de kustmarathon. Buienradar was compleet grijs, het bleef regenen maar toch maar het bos ingedoken. Het weer werd gelukkig steeds minder slecht. Wel lekker veel zuurstof in de lucht, heerlijk. Liep samen met een loopmaat en we hebben lekker bijgekletst. Was vergeten mijn Garmin aan te drukken maar we zullen wel ongeveer 10 km/h gelopen hebben gezien de tijd/afstand.
mooi gedaan lauwe!! super

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven