Auto verkopen?

08-10-2011 19:31 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Lief en ik zijn vandaag gaan nadenken over de kosten van onze auto. Wij studeren beiden nog, en ons inkomen is ong 1300 samen.

Aan de auto zijn wij maandelijks kwijt:

Verzekering: 80

Belasting: 20

Benzine: 65

Onderhoud (gemiddeld): 80

= 245 euro

Wij komen gewoon rond van die 1300, maar een vetpot is het natuurlijk niet. Als die last van 245 wegvalt, kunnen wij een hoop meer leuke dingen doen.

Wat doen wij met de auto?

Naar mijn ouders (kan ook prima met de bus), boodschappen (aldi op 10 min fietsen, turkse super om de hoek) en soms dagjes uit of uit verveling rijden.

Wat vinden jullie?
Ik vind 245 een hele bak geld op jullien inkomen. Je hebt hem niet nodig voor je werk, dus het is een puur luxe-item. Ik zou dus verkopen.
Je geeft zelf al antwoord, wegdoen!
Wij hebben ook een tijd gehad, waarin we de kosten van de auto eigenlijk wel beter konden besteden. Maar uiteindelijk hebben we de auto niet verkocht. Je krijgt namelijk voor het geld waarmee je deze auto verkoopt, nooit weer dezelfde auto terug.

Ik zou het nog even aanzien. Je kan altijd nog besparen op de benzinekosten. Dus voorlopig net doen alsof je geen auto hebt en kijken of je hem echt gaat missen. Dan bespaar je toch zo'n ¤ 65.00 p.m. en je maakt mee hoe het is om geen auto te hebben.
Bovendien ben je student dus je kan gratis met het openbaar vervoer ;)
Koop een scootertje, kunnen makkelijk 2 grote boodschappentassen op.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Wat een hoop kosten per maand. Ik zou mijzelf ook eens achter de oren krabben. Je kan 'm ook inleveren en een wat oudere/goedkopere/lichtere auto aanschaffen. Ik heb een oudje maar ben lang niet zoveel geld als jullie per maand kwijt. Maar dan gebruik ik 'm ook alleen als ik neit anders kan. Supermarkt en dat soort zaken doe ik gewoon op de fiets.
80 eur per maand onderhoud?, wat veel!
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Is greenwheels een optie voor jullie?
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.
quote:Tickel schreef op 08 oktober 2011 @ 19:41:

Koop een scootertje, kunnen makkelijk 2 grote boodschappentassen op.

of fietstassen.

Waarom hebben jullie die auto ooit aangeschaft?

Ik ben net afgestudeerd en ik ken werkelijk maar een paar studenten met een auto en die hadden het ding nodig omdat ze thuiswoonden en de OV verbinding slecht was of omdat ze uit Duistland kwamen.
Een auto betekent onafhankelijkheid.

Voor sommige mensen heel belangrijk...
We hebben een auto omdat vriend voor zijn werk (bijbaan) met de auto moet. Maar veel meer dan het bedrag dat wij voor de auto betalen, verdient ie niet.

We kunnen hem dus denk ik beter verkopen, en dan werk hier in de buurt zoeken.

Een lichtere auto hoeft eigenlijk niet, dat scheelt dan misschien 45 euro, dus dan blijft het alsnog vrij veel vind ik.

80 aan onderhoud dat hebben we uitgerekend door te berekenen wat we vorig jaar aan onderhoud kwijtwaren. In een keer waen we al 400 euro kwijt omdat er iets mis was met de auto. Onderhoud is wel heel ruim gerekend hoor, maar er zijn sowieso ook nog boetes. Vriend kreeg vorige maand een boete van 190 voor rood licht...
Voor onderhoud rekent men in het algemeen 1000 euro per jaar.
quote:sabbb schreef op 08 oktober 2011 @ 20:07:

We hebben een auto omdat vriend voor zijn werk (bijbaan) met de auto moet. Maar veel meer dan het bedrag dat wij voor de auto betalen, verdient ie niet.

We kunnen hem dus denk ik beter verkopen, en dan werk hier in de buurt zoeken.

Een lichtere auto hoeft eigenlijk niet, dat scheelt dan misschien 45 euro, dus dan blijft het alsnog vrij veel vind ik.

80 aan onderhoud dat hebben we uitgerekend door te berekenen wat we vorig jaar aan onderhoud kwijtwaren. In een keer waen we al 400 euro kwijt omdat er iets mis was met de auto. Onderhoud is wel heel ruim gerekend hoor, maar er zijn sowieso ook nog boetes. Vriend kreeg vorige maand een boete van 190 voor rood licht...Dat schiet idd niet op.
Die boetes heeft vriend natuurlijk zelf in de hand hè..
Of inruilen tegen een goedkopere auto. Mijn verzekering is nog geen 16 Euro per maand.
Wat belachelijk veel geld voor verzekering. Wat voor auto en hoe verzekerd?
Idd! Wij hebben een nieuwe auto van nu 1 jaar oud die all risk verzekerd is en wij betalen maar 57 euro per maand.. En dat vind ik al veel :P
Koop een citroën 2cv! Een eend dus :P wij hebben er 1 en is echt super! Kost geen wegenbelasting en de verzekering is 25 euro per maand. Benzine gaat per tank niet zo veel in, geloof iets van 25 liter en je rijdt er een heel end mee! Enige nadeel is dat je iets langer moet uittrekken voor verre afstanden. Hij gaat niet zo hard hihi. En je moet enigzins iets van auto's af weten, maar das een leuke hobby voor je vriend eventueel :D nog een voordee, in de zomer scheur je heerlijk rond kn je cabrio! Nadeel, in de winter heb je een goed paar handschoenen en een snuggie nodig haha!
quote:Ivetje schreef op 08 oktober 2011 @ 21:04:

Koop een citroën 2cv! Een eend dus :P wij hebben er 1 en is echt super! Kost geen wegenbelasting en de verzekering is 25 euro per maand. Benzine gaat per tank niet zo veel in, geloof iets van 25 liter en je rijdt er een heel end mee! Enige nadeel is dat je iets langer moet uittrekken voor verre afstanden. Hij gaat niet zo hard hihi. En je moet enigzins iets van auto's af weten, maar das een leuke hobby voor je vriend eventueel :D nog een voordee, in de zomer scheur je heerlijk rond kn je cabrio! Nadeel, in de winter heb je een goed paar handschoenen en een snuggie nodig haha!Heb ooit een botsing met een eend meegemaakt, de veiligheid is in jouw rijtje dan nadeel nr drie.
quote:borderwalk schreef op 08 oktober 2011 @ 21:26:

[...]

Heb ooit een botsing met een eend meegemaakt, de veiligheid is in jouw rijtje dan nadeel nr drie.Tja, je moet je idd wel bedenken dat je kwetsbaar bent en daar je rijgedrag op aanpassen. Maar in onze peugeot kunnen we ook verkeerd geraakt worden en dood zijn na een aanrijding. Dan moet je maar helemaal de weg niet meer op gaan
Koop een dikke V8 van een jaar of 30 oud. Mooi gereviseerd en opgeknapt. Gastank erin en een Oldtimerverzekering van EURO 100.- per jaar. Wegenbelastingvrij. En nog snel ook! En lekker automaat. En grote zachte stoelen.

Ideaal!
quote:Ivetje schreef op 08 oktober 2011 @ 21:28:

[...]

Tja, je moet je idd wel bedenken dat je kwetsbaar bent en daar je rijgedrag op aanpassen. Maar in onze peugeot kunnen we ook verkeerd geraakt worden en dood zijn na een aanrijding. Dan moet je maar helemaal de weg niet meer op gaan Tis waar, ik kan nu stikken in een chippie, hoef ik niet eens de deur voor uit, maar het beeld van mijn moeder die de portier aan de kant van de bestuurder (die nog in de auto zat) probeert open maken en prompt met de deur in haar handen komt te staan zal me wel altijd weerhouden van de aankoop van een eend vrees ik.
Heeft één van jullie twee de auto binnenkort, dus binnen circa 6-8 maanden een auto nodig voor de studie of voor werk? Zo nee, dan zou ik de auto verkopen!
@ borderwalk : toen ik aangereden was in mijn nieuwe clio moest ik er door het raampje uit klimmen. Heb dan liever dat de deur er helemaal uit pleurt en ik er gewoon uit kan haha! Ach ja, een oldtimer rij je nou eenmaal niet voor je veiligheid, maar voor de beleving die je erbij krijgt. En die is leuk! Lekker door je open dakkie naar andere eendjes zwaaien en alle mensen die je aankijken als je langs komt. Het is gewoon erg leuk! En ik ben niet zo'n doemdenker die nadenkt over wat als...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven