Mode & Beauty alle pijlers

Beautyboek

09-10-2011 13:00 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
Op basis waarvan denken jullie dat jullie in staat zijn zo'n boek te schrijven? Wat voor kennis hebben jullie in huis?
Ik ben bezig met een visagie en mode opleiding en mijn vriendin met een universitaire opleiding.

Ik heb heb veel kennis over mode, beauty en voeding en zij kan heel goed samenvatten en handige studietips geven.

Sinds kleins af aan zijn wij al bezig met schrijven. Daarom denken wij dat wij elkaar goed zullen aanvullen tijdens het schrijven van een boek.
Wat voor universitaire opleiding? Is die relevant?

Waar haal jij je kennis over voeding vandaan?

Eerlijk gezegd vind ik het als een heel amateuristisch plan klinken en ik vraag me heel erg af of mensen op een boek zitten te wachten van twee volslagen onbekenden die even "de tips" komen geven.
Een goed idee dat al vele malen in allerlei vormen is uitgewerkt.

Je zou met iets vernieuwends moeten komen. Een boek is bovendien niet iets waar jongeren op zitten te wachten.

Social media zijn nu de informatiekanalen.

Waar je wel aan kunt denken is een tijdschrift.
ga er gewoon voor!

Tegenwoordig kun je je boek voor een zacht prijsje zelf laten drukken zonder dat er een uitgever aan te pas komt.

Misschien kun je enkele kappers, kledingwinkels voor tieners etc zo gek krijgen dat ze een stapeltje voor de verkoop neerleggen en gaat het een beetje lopen.

Sonja Bakker is ook zo begonnen dus waarom niet.
Eerlijk? Ik vind het een beetje kansloos. Een boek schrijven is lastiger dan het lijkt, en dan heb ik het nog niet eens over het uitgeven.

Je moet met een verrekte goed idee komen wil je opvallen bij een uitgever en ze er brood in zien. Dit lijkt me niet een van die ideeën.
The greatest adventure in life is to follow your heart.
Bedankt voor de reacties dames.
Als ik jullie was zou ik een blog beginnen. Daar bevindt jullie doelgroep zich namelijk ook.

Boeken hierover zijn er al zoveel van. En hoeveel tijdschriften hier niet maandelijks artikelen aan besteden.
Vlindertje, waarom zou dit boek volgens jullie aanslaan?
Hoeveel zelfvertrouwen geef je een tiener als je make-up- en voedingtips geeft?

Hoe breng je dat positief?

Moet een tiener al zoveel met make-up en voeding bezig zijn?

Ik vind dat onderwerpen als mode, make-up en voeding een tiener juist onzeker maakt.

En een tiener door voeding laten afvallen? Dat kan, maar een tiener moet gewoon sporten en niet klooien met voedsel.
Omdat we het niet alleen over 'beauty' en 'fashion' willen hebben. Wij willen als het ware een boodschap overbrengen aan de jonge meiden.
Had je zelf graag zo'n boek willen lezen toen je een tiener was? Ik niet hoor.
quote:hipslala schreef op 09 oktober 2011 @ 13:17:

Hoeveel zelfvertrouwen geef je een tiener als je make-up- en voedingtips geeft?

Hoe breng je dat positief?

Moet een tiener al zoveel met make-up en voeding bezig zijn?

Ik vind dat onderwerpen als mode, make-up en voeding een tiener juist onzeker maakt.

En een tiener door voeding laten afvallen? Dat kan, maar een tiener moet gewoon sporten en niet klooien met voedsel.

Wij willen zelfvertrouwen geven door stukken tekst te schrijven waarom ze zichzelf niet moeten vergelijken met anderen. Tips geven hoe ze positief in het leven moeten staan. Studietips voor school. Duidleijk maken dat ze trots op zichzelf moeten zijn en ze alles kunnen bereken wat ze willen.

En over dat afvallen. Daar wil ik het graag over hebben omdat veel jonge meiden het p de verkeerde manier doen. Aller eerst wil ik het over de bmi hebben. Indien die te hoog is kunnen ze eventueel afvallen op een gezonde manier.

Dus dat ze al hun vitamientjes binnenkrijgen en lekker gaan bewegen.
En waarom een boodschap in boekvorm?

En niet via social media?
quote:olyfor schreef op 09 oktober 2011 @ 13:12:

Als ik jullie was zou ik een blog beginnen. Daar bevindt jullie doelgroep zich namelijk ook.

Een véél beter idee inderdaad.
Die boodschap die jullie willen brengen is niet nieuw.
Eerlijk gezegd vind ik je een beetje vreemd overkomen Vlindertje. Net alsof jij het die arme meiden allemaal wel even gaat leren.

Nogmaals, waarom denken jullie de kennis in huis te hebben om zo'n boek te kunnen schrijven? Met een mode/beautyopleiding kom je echt niet ver genoeg.
quote:hipslala schreef op 09 oktober 2011 @ 13:22:

En waarom een boodschap in boekvorm?

En niet via social media?Wat bedoel je precies met social media?
Je weet toch wel wat social media is?

(blogs, vriendennetwerksites, YouTube etc.)
Huh? Je weet niet wat social media is?

Kruip even onder je steen vandaan zou ik zeggen....
Ik vroeg waar ze precies op doelde je hebt meerdere vormen van social media.

Zoveel meiden hebben al een succesvolle blog dus dat is ook een beetje overbodig.
Flowerbombje: Je hoeft niet meteen zo vijandig te doen door te zeggen dat ik raar over kom en onder mijn steen vandaan moet kruipen.

Wat betreft social media vroeg ik me af wat ze er precies mee bedoelde. Zoals ik al zei kan het van alles zijn.

Ik had slechts een idee in mijn hoofd en vroeg me af of het eventueel zou kunnen slagen. Het is helemaal niet de bedoeling dat ik de meiden van alles wil gaan leren.
Vlindertje, hoe oud ben je?

En hebben jullie veel onderzoek gedaan naar de onderwerpen die jullie willen behandelen?

Als je via Google zoekt, dan rollen de sites eruit.

Allemaal met thema's die jullie in gedachte hebben.

Kijk bijvoorbeeld op de site jonginAlmere.

Op deze wijze wordt de jeugd dus tegenwoordig bereikt.

Een boek is bijna ouderwets te noemen.

Ook heb ik het idee dat jullie nog erg jong zijn.

Denk je niet zelf meer levenservaring nodig te hebben om een ander tips te kunnen geven?
Ben je 20, vlinder?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven