Even vragen?
zondag 13 september 2026 om 18:14
Ik verbaas mij over hoe vrij sommige mensen (onbekenden) zich voelen wanneer ze bij je thuis komen om een klus te doen.
Er was vandaag iemand een kast bij mij in elkaar aan het zetten. Hij wilde ruimte maken en liep vervolgens met spullen die daar lagen naar de woonkamer om ze daar neer te zetten. Zonder even te vragen of mij erbij te roepen. Ik dacht, wat doe jij nu?? Het zijn mijn spullen en mijn huis, dus waarom bepaal jij zomaar waar iets komt te liggen?
Ik merk het ook weleens bij andere klusjesmannen of mensen die iets komen repareren. Ze lopen ergens heen, pakken iets wat ze nodig hebben of zitten ergens aan zonder eerst te vragen.
Vinden jullie het ook normaal dat iemand die bij jou thuis komt voor een klus eerst even vraagt voordat hij spullen verplaatst, een andere ruimte in gaat of ergens aan zit?
Er was vandaag iemand een kast bij mij in elkaar aan het zetten. Hij wilde ruimte maken en liep vervolgens met spullen die daar lagen naar de woonkamer om ze daar neer te zetten. Zonder even te vragen of mij erbij te roepen. Ik dacht, wat doe jij nu?? Het zijn mijn spullen en mijn huis, dus waarom bepaal jij zomaar waar iets komt te liggen?
Ik merk het ook weleens bij andere klusjesmannen of mensen die iets komen repareren. Ze lopen ergens heen, pakken iets wat ze nodig hebben of zitten ergens aan zonder eerst te vragen.
Vinden jullie het ook normaal dat iemand die bij jou thuis komt voor een klus eerst even vraagt voordat hij spullen verplaatst, een andere ruimte in gaat of ergens aan zit?
♥
zondag 13 september 2026 om 18:21
zondag 13 september 2026 om 18:37
zondag 13 september 2026 om 18:37
zondag 13 september 2026 om 18:40
Die man gaat je kast in elkaar zetten en heeft ruimte nodig.
Je hebt zelf niet bedacht, dat het handig is om van te voren de vingerplant, het Lego-kasteel en de kattenkrabpaal te verplaatsen. Tja, dan doet hij het. Normaal hoor. Dat hoeft de beste man niet eerst te vragen.
En wees blij, dat je een kastinelkaarzetter kan vinden in de krapte bij aannemer zoeken.
Je hebt zelf niet bedacht, dat het handig is om van te voren de vingerplant, het Lego-kasteel en de kattenkrabpaal te verplaatsen. Tja, dan doet hij het. Normaal hoor. Dat hoeft de beste man niet eerst te vragen.
En wees blij, dat je een kastinelkaarzetter kan vinden in de krapte bij aannemer zoeken.
Durf te antwoorden: één van de leukste topics op het forum!
zondag 13 september 2026 om 18:48
Zolang de onbekende persoon niet aan mij of in mijn nachtkastjes, koelkast of wat dan ook zit...hee komaan.
Geef ze koffie, water, thee of een koekje erbij, en ja het zijn ook mensen, dus ze ademen, moeten soms ook naar de wc, zijn er in dit geval voor jou he...
Of...je doet aangifte...kan ook he
Geef ze koffie, water, thee of een koekje erbij, en ja het zijn ook mensen, dus ze ademen, moeten soms ook naar de wc, zijn er in dit geval voor jou he...
Of...je doet aangifte...kan ook he
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
zondag 13 september 2026 om 18:49
Die vingerplant maakt echt mijn dagExplorista schreef: ↑13-09-2026 18:40Die man gaat je kast in elkaar zetten en heeft ruimte nodig.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
zondag 13 september 2026 om 18:58
Ik had de kamer van tevoren al helemaal leeggehaald, dus het ging niet om grote dingen die daadwerkelijk in de weg stonden. Het waren kleine spullen die hij zonder iets te vragen verplaatste.Explorista schreef: ↑13-09-2026 18:40Die man gaat je kast in elkaar zetten en heeft ruimte nodig.
Zelfs als iets in de weg staat, vind ik het normaal om even te vragen of je een andere ruimte in mag of eerst even aan te kloppen. Hij liep naar binnen alsof het zijn eigen huis was. De vanzelfsprekendheid, dat gaf mij een vervelend/onveilig gevoel.
♥
zondag 13 september 2026 om 19:02
Hij/zij kwam zonder kloppen je ruimte in? Dat zou ik ook minder vinden.Sisi schreef: ↑13-09-2026 18:58Ik had de kamer van tevoren al helemaal leeggehaald, dus het ging niet om grote dingen die daadwerkelijk in de weg stonden. Het waren kleine spullen die hij zonder iets te vragen verplaatste.
Zelfs als iets in de weg staat, vind ik het normaal om even te vragen of je een andere ruimte in mag of eerst even aan te kloppen. Hij liep naar binnen alsof het zijn eigen huis was. De vanzelfsprekendheid, dat gaf mij een vervelend/onveilig gevoel.
zondag 13 september 2026 om 19:03
Explorista schreef: ↑13-09-2026 18:40Die man gaat je kast in elkaar zetten en heeft ruimte nodig.
Een dag niemand afgezeken is een dag niet geleefd.
zondag 13 september 2026 om 19:04
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in