Mode & Beauty alle pijlers

Beautyboek

09-10-2011 13:00 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
Ja ik ben 20 jaar.
Ik vrees dat je ideeën wel heel juist zijn, maar het is een uitgekauwd onderwerp dat ze allang kennen en bovendien veel te serieus voor ze is. Daar hebben ze geen trek in.

Ik denk dat je ze dus moet bereiken op hun eigen - tijdelijk behoorlijk oppervlakkige - niveau. Zowel qua tekst als qua platvorm, dus geen boek, want dat lezen ze niet.

Wat wel kan werken is een soort van scrapbook ofzo met veel plaatjes en veel tierlantijntjes, daar houden ze van.

Dankjewel voor je tip Iris!
Dit soort boeken zijn er al zoveel, ze liggen vaak voor een paar euro bij boekendumpwinkels.
en ook: Jullie vinden het een leuk idee, maar is er onderzocht of er plaats voor is op de boekenmarkt?
Kansloos, werkelijk.

1. Je bent zelf te jong--> ik heb niks gelezen waarom jij of je vriendin, die meiden iets te bieden zouden hebben

2. Er zit geen structuur in, er is geen plan. Jullie benoemen van alles, mode, fashion, studietips (huh, rare combi), en tegelijkertijd voeding én problematiek zoals anorexia waar slechts een paar % van de meiden aan lijdt. Je begeeft je dan als complete leek op het gebied van de psycholoog. Heel gevaarlijk.

3. Jullie hebben beide geen achtergrond om een boek te schrijven en in de markt te zetten, ik lees ook niks over een marktonderzoek, plan van aanpak. Of is het vivaforum je marktonderzoek?

4. Jullie willen een boodschap doorgeven, hoe onderscheid je je, waarom zitten de jonge meiden op juist jullie boodschap te wachten?

5. Die boodschap is zo vreselijk uitgekauwd, en dan een boek met een ratjetoe, totaal niet vernieuwend, eerder suf.

Nee sorry meiden, ik zou zeggen: Ronden jullie je opleiding af, en ga vanuit een expertise een richting op. Maar kanaliseer het en doe dan iets waarvan je echt weet waarover je het hebt, en daar is ook ervaring voor nodig.
Bedankt voor de reacties.
20 jaar vind ik erg jong om een tiener iets te kunnen bijbrengen.

Als ik een tienerdochter zou hebben, zou ik haar niet een boek geven dat gemaakt is door een 20-jarige zonder geschikte opleiding.

Dit is werk voor een psycholoog die jaren ervaring heeft, niet voor een 20-jarige met beautyopleiding.
Tja, eens met TheEmpress, met de toevoeging dat jullie dit vooral wél moeten doen als het erom gaat om samen iets te maken waar je plezier aan beleeft en waar je wat van leert.

Als de insteek is om een succesvol boek te schrijven, dan ben ik het met de meesten eens dat jullie te onervaren zijn, en het plan te vaag klinkt.

Stel dat een meisje graag een boek met make-uptips wil hebben. Dat is al bijzonder, want alle informatie is al gratis online te vinden. Maar goed, stel dat ze toch op zoek gaat naar een boek. Wat wil ze dan? Een gelikte vormgeving, veel professionele foto's (close-ups en stap-voor-stap uitleg), veel verschillende looks. Waarom zou ze dan een boek kopen waar ook voedingstips in staan (dat zocht ze niet) en zelfs studietips (zit ze waarschijnlijk al helemaal niet op te wachten). Oftewel, jullie willen teveel verschillende dingen, terwijl het al lastig is op één van die onderwerpen uit te blinken.

Het idee van een blog is veel beter. Daarin kun je ook categoriën maken, het is veel toegankelijker en flexibeler. Maar ook daarvoor geldt: er zijn er al zoveel die precies hetzelfde doen, vaak erg professioneel.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
Naast mijn beautyopleiding ( wat trouwens een thuisstudie is ) ben ik ook bezig met een andere opleiding. Pedagogiek ik weet dus wel het 1 en ander over de psycholgie van kinderen en tieners.

Het is niet zo dat ik met een beautyopleiding een boek denk te kunnen schrijven. Je zegt dat een 20jarige te jong is maar waarom bekijk je het niet van de andere kant.

Een 20 jarige weet wel hoe het er nu aan toe gaat in het tiener wereldje. Tijden veranderen namelijk.
Ik vind het een leuk idee: voor jullie zelf. Ga hier lekker mee aan de slag en heb er lol in. Ik denk eerlijk gezegd dat, hoewel het duidelijk uit een goed hart komt, er geen markt voor is of in ieder geval echt te weinig.

Mocht je het toch willen doorzetten, ga dan eens de boekwinkel in, en blader door alles voor pubers (en dat is veeeeeeel!!!) en leer daarvan. Bedenk (je bent net zelf puber-af) hoe je het liever had gelezen en schrijf dit op. Neem 1 onderwerp en houd je daaraan (niet te breed schrijven).

En sowieso: onzekerheid is van alle tijden, pubers en jongeren zijn nu eenmaal onzeker: dit hoort bij de leeftijd voor de volwassenheid. Maak geen probleem waar er geen is....

Succes!
Ik verwacht ook niet dat het erg succesvol gaat worden. Het is meer zo dat het iets is wat we graag willen en er zelf ook van kunnen leren.

We willen graag een gokje wagen, mocht het niet lukken dan heb ik altijd nog een leuke zelfgemaakte boekje voor mijn nichtjes en kinderen.

Dus als iemand tips heeft om het wat aparter te maken of dergelijke dan hoor ik ze graag.
Zie mijn tip hierboven: ga de winkels in en blader, lees, blader, lees, blader: en schrijf alles op waarvan je zelf denkt dat je een beter idee hebt.

Inspiratie is ook te verkrijgen door materiaal te bekijken wat er al is.
Ik zeg doen! Maar dan wel wat losser opgezet, dus van jongeren voor jongeren. Ik zou veel tips verzamelen en die bundelen: dus oneliners waar meiden over na kunnen denken, praktische tips voor het dagelijkse leven, verwijzingen naar sites enzovoorts. Succes!
Heel erg bedankt voor de tips! daar heb ik wat aan, ik ga inderdaad samen met mijn vriendin zo veel mogelijk informatie zoeken en een goede plan van aanpak maken.
Nou leuk! Ik vind het altijd bewonderingswaardig dat jonge mensen zich bezig willen houden met iets als dit. Uitgangspunt was toch iets voor jonge meiden te kunnen betekenen.

Bedenk: Richt je op 1 onderwerp, dus óf mode (kleding&make-up), of voeding&sport of studie, student&carriere. Niet alles tegelijkertijd.

En problematiek zoals eetstoornissen zou ik echt over laten aan de professional.
Lees je in, zowel boeken als blogs etc. Zomaar wat voorbeelden die in jullie straatje liggen. Vraag je af: wat heb ik toe te voegen?

http://www.todaysbeauty.nl/

http://www.beautylab.nl/

http://www.elle.nl/ELLEgirl

http://www.beautygloss.nl/

http://dailycappuccino.nl/

http://heelshealthandbeau ... -lifestyle/tag/gezondheid

http://www.studiekring.nl/studietips/

http://www.studieinfo.nl/studietips/index.html

Boeken:

boeken 'make up'

boeken 'fashion'

Denk na over praktische zaken: als jij je info ergens vandaan haalt, moet je dat vermelden anders is het plagiaat. Als je foto's gebuikt, hoe zit dat dan met auteursrechten? Deze zaken zijn niet zo belangrijk als je gewoon voor jezelf iets maakt, maar zodra je het openbaar maakt en er geld mee wil verdienen, moet je zorgen dat het allemaal in orde is.

Eerlijk gezegd denk ik niet dat jong zijn zo belangrijk is. Goed kunnen schrijven, interesse in het onderwerp, en een klik met jongeren is veel belangrijker. Mijn ervaring is dat de 'concurentie' tussen leeftijden die dicht bij elkaar liggen, juist groot is! Den aan tweedeklassers die zich zoveel groter voelen dan bruggers, eerstejaars studenten die zooo veel volwassener zijn dan scholieren... Toen ik nog op school zat vond ik mode en interieur al heel interessant. Maar ik had toch echt liever een goed boek geschreven door eenman van 65 dan een onprofessioneel boek door twee meisjes die een paar jaar ouder waren dan ik.

Als jullie zélf het gezicht van jullie product worden, zoals je bij blogs vaak ziet, dan is jong zijn wel een voordeel.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
quote:vlindertje20 schreef op 09 oktober 2011 @ 14:06:

Je zegt dat een 20jarige te jong is maar waarom bekijk je het niet van de andere kant.

Een 20 jarige weet wel hoe het er nu aan toe gaat in het tiener wereldje. Tijden veranderen namelijk.

Eens, jij kent hun wereldje en dat kan in je voordeel werken.

Ik zou dus wel voor alles in 1 gaan, als een soort van handboek voor de tiener, maar pas op met de hele zware problemen (automutilatie, eetstoornis, ingebeelde lelijkheid e.d.). Hou het luchtig, fris en simpel.
Ik was zowiezo zeker niet van plan om het over eetstoornissen te hebben.! Maar de reden waarom ik het ook over voeding wou hebben is omdat eetstoornissen op jonge leeftijd voorkomen.

Ik wil het er dus niet over hebben. Dat laat ik indd aan een proffesional over.
Wat een geweldige tips heel erg bedankt dames!
Vlindertje, ik zit te denken: volgens mij lezen heel veel jonge meiden nooit een boek, maar wat ze wel allemaal ieder jaar weer kopen is een agenda. Toen ik nog op school zat waren we altijd heel de dag in onze agenda aan het kladden. Volgens mij had ik het best leuk gevonden als ik er een kon kopen met kleding en make-upadvies ed. En inderdaad met leuke spreuken enzo.

Is misschien ook wel een idee?
Dat is zeker een leuk idee! Ik ga het vandaag met mijn vriendin bespreken. Heel erg bedankt.
Wat ik ook nog bedacht is dat het wellicht leuk is om geen tips als oudere te geven (dat is wellicht wat beterweterig), maar jezelf en je eigen leven als uitgangspunt nemen? Waar liep jij tegen aan, toen en nu nog?

Ken je Trinny en Susannah? Die nemen hun eigen lichaam en hun eigen leven als voorbeeld en zijn het boegbeeld van hun boeken, die geweldig goed verkopen.

De ene is lang, mager en heeft weinig cup en de ander is kort, mollig en heeft grote borsten en dus hebben ze zo hun eigen issues en onzekerheden.

Hun boeken zijn nooit zwaar of vervelend, maar juist luchtig en opgewekt, want voor ieder lichaam is iets te vinden. Dat is denk ik een fijne positieve boodschap aan tieners..

quote:_lupine_ schreef op 09 oktober 2011 @ 14:44:

Vlindertje, ik zit te denken: volgens mij lezen heel veel jonge meiden nooit een boek, maar wat ze wel allemaal ieder jaar weer kopen is een agenda. Toen ik nog op school zat waren we altijd heel de dag in onze agenda aan het kladden. Volgens mij had ik het best leuk gevonden als ik er een kon kopen met kleding en make-upadvies ed. En inderdaad met leuke spreuken enzo.

Is misschien ook wel een idee?-

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven