Bevroren herfsteitje??

09-10-2011 17:04 2742 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na een prutszomer straks weer een vruchtbare herfst??

Naam DatumBijz.DuvelD: 07/09/09

86 cm / 12,5kg

22/9 CBS: 23/09/11 4970 gr en 53 cm, helemaal gezond IkZ: 13/09/0976,5 cm / 9 kg MayaJ: 16/09/0990 cm / 12,7 kgJ: 30/12/108550 gr 74 cm, Leonor

M: 17/09/09

79cm / 9,68kg

C: 09/07/2011 Hij is er!!! C. heet ie en alles is goed!Charlotte S: 03/10/0986,5cm / 11,9 kg

30/03/12 04/10 vkMurron N: 04/10/0977,3cm / 12,5kg 27/10/11M. 4196 gram 52 cm 22/12 CB + prikken JustdebT: 14/10/09 86cm / 12.8kg

20/01/12 22/11 vkHuskyI: 16/11/0992cm / 12,7kg

R: 03/05/118200 gram 68 cm PartyK: 24/11/0979,6cm / 11,4kg

FanaticM: 26/11/0978,5cm / 10,44kg

RizE: 27/11/0977cm / 9,8kg GW H: 16/01/1086cm / 11 kg YayaD: 11/02/1078cm / 9760gr

BeckyN: 17/04/10 81,5cm / 10350gr

02/07/2012 cbAnnika S: 26/06/10 74cm / 9785grRainbowS: 08/07/10 82cm / 10,5 g

MomoA: 10/07/10 81cm / 10,5 kg

KathF: 24/08/1082cm /10,5 gr

21/06/12 versgetestSpecu K: 28/01/11 10600 gram 73,5 cm Poll

Special guests aka suikertantes: Erine & Maris
ja, mobiel denk ik ook vaak laat maar

of ik schrijf een heel kort antwoord

Ben met nieuw art-project bezig

Eerste grondverf zit erop
wat ben je aan het doen, gw!?

duuv.. hoe gaat het met S's krampjes? durf je zelf nog wat te eten? Klinkt wel mega-hefitg hoor (en eerlijk gezegd, doet het bij mij juist de kriebels weer verjagen.. hoewel ik de knuffel acties van D wel heel zoet vind!)
(Bijzet)tafel aan het verfen
Ben benieuwd naar je creatieve uitspatting GW!

Duuv, ik ben ook benieuwd hoe het gaat! Ik heb eigenlijk niks anders gedaan met eten. Misschien wat minder vaak uien, maar verder niet zo erg op gelet. En die eerste periode vond ik ook erg zwaar. Het vergt geestelijk en lichamelijk ontzettend veel van je, maar daar hoor je mensen niet zo snel over. Maar: het is tijdelijk en het komt goed. Het bewijs wandelt al rond door je huis (wel balen dat ie nu 's nachts zo spookt...) Ik had nog even foto's gekeken gisteren op je hyves. 't Is wel een schatje zeg!

Annika, berend heeft ook de zingende nijntje knuffel. Vrolijk liedje inderdaad. Wat leuk dat S met praten begint. Lijkt me zó gezellig, dat geklets om je heen. Die dure leren slofjes komen hier ook wel hoor, maar die vind ik nog niet zo nodig nu hij alleen nog maar zit en kruipt. Ik zal eens langs de appie voor grote luiers. We hebben nu kruidvat (bevallen overigens verder uitstekend).

Mobiel forummen doe ik niet eens. Héél soms lees ik even bij op m'n telefoon. Is het zo stil bij de buren? Ik had altijd het idee dat zij nog wat fanatieker waren dan wij.
Ja, het is idd jammer dat we sommigen hier bijna niet meer zien! Degenen die GW noemt idd.

Maar idd iedereen heeft het nu drukker met eigen dingen doen, er zijn niet veel die verlof hebben, en ja, werken, kind en huishouden vreet ook genoeg tijd. En natuurlijk de partners die ook aandacht willen van ons

Zelf heb ik momenteel tijd genoeg Maar kom ook niet altijd aan forum toe..

Hier een baby die de hele dag al megadruk is, buik gaat de hele tijd op en neer, en kind kan behoorlijk hard schoppen!

Geboortekaartje is uitgezocht, de tekst ook bedacht.. Weer iets wat we kunnen afstrepen.
Hebben jullie een meisje en een jongenskaart uitgezocht justdeb? Of heb je wel zoveel vertrouwen in de echo? Laatst schreef je toch dat je nog wel een meisjesnaam op reserve hield?

Nou heel bijzonder wordt het niet hoor, gewoon wit, maar nu het 's avonds zo donker is wordt het wel tijd dat jij af komt, kan daar nl. nog mooi een lamp op (die nog wel moet worden uitgezocht... niet handig met man en mijn smaak die vaak niet overeen komt)
Tja het is inderdaad erg rustig bij ons. Maar FB en onze prive plek houden het dan toch nog leuk.

Ik heb zelf echt geen tijd meer voor de gezellige forum avondjes. Komt wel weer maar nu even niet.

Speec, ja het is pittig. Niet eens vanwege Pienmini. Maar meer omdat ik ook nog werk natuurlijk. Maar het is zoooooo leuk.

GW kan je vast wel op hyves of FB vertellen wat ik doe.

Ik check trouwens zo heel sporadisch wel even jullie tabel.

Maar de laatste tijd verandert daar niet heel veel of wel?
ebp... sjaak slaapt nog!
Hier is h tegenwoordig fan van de man van de go

die werd wild enthousiast begroet
Goeiemorgen! Ik zit alweer gewoon aan het ontbijt met meneertje.

Annika, hier is S de laatste tijd ook rond 6 uur wakker. Dan hoor je hem niet maar ligt lekker te spelen. S'avonds gaat hij vaak in zijn bed zitten en slapen ho maar. Ook nu hoor je hem niet dus echt erg is het niet. Ik dacht dat hij nu ook naar 1 slaapje overdag kon maar helaas. Gisteren geprobeerd alleen slaapt hij gewoon maar een uurtje. En dat vind ik toch wel te kort voor hem. Vraag is dus of dit een fase is dat slechtere slapen of dat ik ergens een signaal mis ofzo?
Rain, M. heeft ook een tijd gehad dat ze heel slecht sliep. Maar er zijn ook kindjes die gewoon genoeg hebben aan een power-nap van 1 uurtje

Pien, er verandert idd niet veel in onze tabel. Niet iedereen is er al uit hoe/wat/waar/wanneer
Tja, het is natuurlijk nooit een echte slaapkop geweest. Maar overdag 2x een uurtje ging nog wel lukken. Vandaag gewoon weer 2x op bed gooien hoor. Al zit hij nu nog hysterisch te lachen bij de Teletubbies. Het moet niet gekker worden!
rain, lastig. De Sjaak is natuurlijk ook nooit zo van het overdag slapen geweest. Maar sinds zijn verjaardag is hij in principe terug naar 1 dutje, en dat werkt wonderwel. Meestal slaapt hij dan ca 2 uur. Komt ook wel eens voor dat hij de ochtend niet redt hoor, dan tjoep ik hem er al eerder in (of zoals afgelopen vrijdag, dat ie boven op mij in slaap valt ).
Nieuwe topic ook weer gevonden

Gw, ik heb de beide jongens al de winterjas aan getrokken. Zomerjas vind ik nu te koud

Speec, hier ook een kwijlkind. Bij J1 gaat het steeds beter, J2 kwijlt ook enorm.

Ik heb leren slofjes bij de kruidvat weg voor 10 euro.

Berendje al maat 4 luiers?! J2 heeft nog steeds maat 3, 4 is echt veel te groot. J1 heeft het ook een hele poos gehad dat hij s ochtends kletsnat wakker werd. Een maat grotere luiers hielp hier ook niets, heb toen van pampers de night dry geprobeerd, maar toen was hij nog veel natter dan met de gewone kruidvat luiers. Ik heb er toen voor gekozen, om hem even wakker te maken als ik op bed ging. Hij sliep daarna wel meteen weer verder en s ochtends niet nat

Vanmorgen even 2 uurtjes gewerkt, moest met een client naar het zh om 8 uur s ochtends. Vroeg hoor. Vent heeft J1 naar de peuters gebracht en J2 ligt nu op bed. Ga ik zo maar even achterstallig strijkgoed weg werken
GW: in principe hebben we een jongenskaartje uitgezocht, maar hij is er ook de meisjesvariant hoor .. Houden onze meisjesnaam ook nog even aan... Tja je weet het echt maar nooit.. Zal bij de volgende echo eens even vragen of de vk nog even wil kijken

Hier heeft T een tussenjasje aan. Vind haar zomerjas nu ook te koud eigenlijk, en een winterjas nog te warm..

Vanmorgen was het hier 7.45 dat we T hoorden zingen in bed.

Dus er maar uitgegaan.. Man heeft hele week late dienst tot minimaal 22uur.... Bluh...

Moet dus nog even iemand regelen die mij donderdagavond helpt met het huis versieren, want alleen gaat me dat niet lukken..
deb, niet op stoelen gaan staan ofzo he! Jeetje, word T ook alweer 2 jaar.. Wat hadden jullie ook alweer voor cadeau?

Ik vind het ook zo jammer dat we van een aantal dames niets weinig meer horen. We willen updates!!

Hier gister weer drama met slapen. Tussen de middag wou D niet op bed, alleen als ik naast hem zat. Als ik wegliep was hij weer helemaal overstuur. Gisteravond hetzelfde toen hij op bed ging, uiteindelijk uitgeput in slaap gestort na anderhalf uur huilen. Weet niet zo goed hoe ik het aan moet pakken. hij is echt overstuur steeds. Gister zei hij steeds, mama niet ziekenhuis, mama thuis. Heeft dus diepe indruk gemaakt. Ik was natuurlijk ook van het ene op het andere moment weg, we konden hem niet echt voorbereiden.

Met S gaat het weer een stuk beter! Af en toe even een krampje, maar heb inf@col gehaald, en dat lijkt goed te werken. Vannacht zat er 2 keer 4 uur tussen een voeding, dat was wel even lekker! Gisteravond nog weer even clusteren, maar het lijkt minder te worden.

D is naar de crèche, gister met hem cup cakes gebakken en die versierd met muisjes. Mag hij vandaag trakteren, Hij was helemaal trots!

Rain, lastig, dat slapen. echt even weer zoeken naar een goed ritme dan he..
HAPPY NEW TOPIC LIEVERDS!

Ik kom even mededelen dat we meedoen aan het onderzoek waar ik over vertelde, en dat we zijn uitgeloot voor de volgende behandeling:

In vitro fertilisatie (IVF SET)

Bij de standaard IVF behandeling wordt door middel van ‘gecontroleerde hyperstimulatie’ rijping van meerdere eiblaasjes nagestreefd (gemiddeld 8). Deze worden aangeprikt via de schede en bevrucht met het voorbewerkte sperma van uw partner/donor. Hieruit kunnen meerdere embryo’s ontstaan waarvan er één wordt teruggeplaatst. De overgebleven embryo’s kunnen worden ingevroren mits deze van goede kwaliteit zijn.

Tijdens een IVF behandeling wordt u met 3 verschillende hormoonpreparaten behandeld.

1. FSH-injecties die de groei van meerdere follikels tegelijk teweegbrengen (gecontroleerde hyperstimulatie).

2. GnRH-injecties die uw eigen hormonale activiteit onderdrukken.

3. Pregnyl, eenmalige injectie die gegeven wordt zodra de eiblaasjes tussen de 18 en 24 mm zijn.

Als u de Pregnyl-injectie gehad heeft, zal 36 uur later de eicelpunctie plaatsvinden. Na de eicelpunctie worden de eicellen in het laboratorium samengebracht met het sperma. Indien er bevruchting optreedt zal drie dagen later één embryo worden teruggeplaatst. De embryo’s worden beoordeeld op kwaliteit door de bioloog/embryoloog. Mochten er embryo’s over zijn na de terugplaatsing dan kunnen ze mits van goede kwaliteit worden ingevroren (cryo-embryo’s). Deze embryo’s kunnen dan per stuk, afhankelijk van de kwaliteit, indien er geen zwangerschap is opgetreden, in de daarop volgende cycli worden teruggeplaatst.

Voor- en nadelen IVF behandeling met terugplaatsing van één embryo

Voordelen zijn dat de kans dat u direct na de eerste behandeling al zwanger bent hoger is dan na de behandeling met IUI of de gemanipuleerde cyclus IVF. Bovendien is het risico op meerlingen slechts 1%.

Nadelen zijn dat er een risico is op het ovarieel hyperstimulatiesyndroom (OHSS) en dat u voor de behandeling een eicelpunctie moet ondergaan. Een IVF behandeling wordt over het algemeen als zwaarder ervaren dan een IUI of een gemanipuleerde cyclus IVF-behandeling. Na een IVF behandeling wordt tenminste een maand “rust” in acht genomen. Er kunnen dus geen twee standaard IVF-behandelingen direct achter elkaar plaats vinden.
Hey lieve Maris!!

Spannend allemaal zeg! Wanneer gaan jullie daar mee beginnen? En ben je blij dat je voor deze optie uitgeloot bent?

En hoe is het verder met je ?
Maris, lieverd !! Wat fijn voor jullie !

Heel spannend allemaal !! Verder dezelfde vragen als duuf
hey fan!
Maris! Wat spannend!! Hier ook zelfde vragen die binnen schieten.

Eerst op vakantie toch?
quote:duveltje82 schreef op 10 oktober 2011 @ 11:46:

Hier gister weer drama met slapen. Tussen de middag wou D niet op bed, alleen als ik naast hem zat. Als ik wegliep was hij weer helemaal overstuur. Gisteravond hetzelfde toen hij op bed ging, uiteindelijk uitgeput in slaap gestort na anderhalf uur huilen. Weet niet zo goed hoe ik het aan moet pakken. hij is echt overstuur steeds. Gister zei hij steeds, mama niet ziekenhuis, mama thuis. Heeft dus diepe indruk gemaakt. Ik was natuurlijk ook van het ene op het andere moment weg, we konden hem niet echt voorbereiden.

Hier net zo Duuf! Mijn man zit in het buitenland voor zijn werk en sinds die tijd (nu al een week of 2) zit ik met dezelfde ellende. Iedere avond ben ik zeker een uur of langer bezig om Jee in bed te krijgen. Als jij de oplossing nog gaat vinden, ik hou me aanbevolen
Hé Maris, dit is toch een "gewone" IVF, of niet? Had je een voorkeur voor een type behandeling? Blij met dit lot? Ik denk dat dit redelijk ingrijpend is, maar wel een van de behandelingen met de meeste kans van slagen.

Duuv, wat sneu dat D zo bang is dat je weer weggaat elke keer!

Maya, ja, berend heeft dikke spekbillen!

Rain, lastig als hij zo weinig slaapt. Misschien is dit ook weer een fase? Hier ging het ook een tijdje slecht en nu slaapt hij weer 2x2 uur overdag!

Justdeb, niet gaan klimmen om slingers op te hangen hoor!

Pien, ik heb gelezen wat je nu doet. Eigenlijk wist ik dat geloof ik toch ook wel (blijkbaar heb ik dat toch ook wel ergens bij jullie gelezen). Leuk hoor! Schoonvader doet dat ook (nou ja, hij oefent die functie uit, hij studeert niet meer ) en heeft vaak zulke leuke verhalen! Ik zit in dezelfde sector, maar met een nogal andere doelgroep.

Hier een eigenwijs mannetje dat z'n mond stijf dicht houdt als je er een stukje brood in wil stoppen. Zelf doen! Nou ja, ik vind het prima. Het ziet er ook zo schattig uit met zo'n stuk brood in die knuistjes. Gisteren ook met peer proberen te rapleyen, maar hij bleef er bijna in. Ging allemaal veel te snel en hij moest dus heel hard huilen en kokhalzen.
En HNT uiteraard

En voor Maris, tijd al niet meer gelezen. Geen nieuws, goed nieuws hoop ik. En dan dit spannende traject voor de deur. Ik duim voor je!
Haaa Lalie! Ook al lang niet gezien. Hoe gaat het verder? Zijn jullie al bezig voor een tweede? (om maar gelijk een impertinente vraag te stellen ) Poeh, lastig hoor, om zo'n klein mannetje uit te leggen dat papa pas over een tijdje terug komt. Geen tips helaas.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven