Mode & Beauty alle pijlers

Vintage

14-10-2008 10:02 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vintage is nog steeds hot en ook Viva besteed er regelmatig aandacht aan. Laatst nog een lijstje met 5 sites. Het viel mij op dat bij de meeste daarvan helemaal niets meer gebeurt (nauwelijks nieuwe updates) en ilovevintage kennen we nu onderhand wel.

Daarom wil ik jullie mening vragen over de volgende (nieuwere) sites:

www.topvintage.nl

www.vivavintage.nl

www.vintagefootwear.nl

Of zijn er nog meer die ik nog niet ontdekt heb?
Die site van topvintage verkoopt helemaal geen vintage.
En misschien kunnen we het het ook gewoon weer 2de hands gaan noemen.
Die dure laarzen van Topvintage zijn dus tweedehands...
Prijzig :(
Topvintage geen vintage?? mooie vintage laarzen!! Ben helemaal fan
Vintage? Mijn oma is vintage! Zelf ben ik achtenvintig.
vind dat er op die sites vaak lelijke vintage wordt verkocht...vooral uit 80's en 90's..vind ik geen vintage meer hoor.

voor echt mooie dingen kijk je op ebay, helaas gaan de echt gave dingen ( die nu 'in' zijn en als repro's in de winkel hangen) vaak weg voor hele hoge prijzen...
De eighties zijn ook niet echt mijn favoriete periode maar ik vind toch dat met name vivavintage hele mooie kleren heeft... Ik denk dat ik er ga bestellen, ben benieuwd want ilovevintag is toch iets te gehypt, alles wordt voor je neus weggekaapt en de kleren vind ik daar afschuwelijk, de laarzen gaan wel maar vaak ruiken ze ontzettend muf of blijken ze in het echt helemaal niet mooi. En inderdaad uiteindelijk betaal je op Ebay nog wel meer, vooral als je het uit Amerika laat komen, die douanekosten zijn geen pretje!

Heb bij vintagefootwear trouwens hele mooie laarzen besteld, in het echt zijn ze ook mooi!

Maar misschien moet ik dit allemaal helemaal niet zeggen want straks kan ik daar ook al niet meer kopen...Haha

Ben benieuwd naar jullie reacties en ervaringen bij de diverse vintage shops!
quote:Maricke schreef op 14 oktober 2008 @ 10:53:

En misschien kunnen we het het ook gewoon weer 2de hands gaan noemen.Dat was het eerste wat ik dacht toen ik de titel las . Net zoals een skinny jeans vroeger gewoon een strakke spijkerbroek heette....
Ooit bij ilv een paar pumps besteld, maar die waren te vies om aan te pakken. Dat was voor mij de enige en laatste keer dat ik daar iets gekocht heb. Van topvintage heb ik al meerdere laarzen: supernetjes en zo goed als nieuw! en een super snelle service!
Echte Vintage kun je vinden bij Episode aan de Berenstraat in Amsterdam. Waterlooplein zit er ook eentje, maar die ken ik niet.

Ik werk op nog geen 4 meter afstand van Episode en het schijnt dat Tyra Banks daar kort geleden is gespot.

Ze hebben ook een website maar of je daar ook kunt bestellen....

Laura Dolls zit daar ook heel dicht bij. Is ook grappig om te snuffelen.
Ik koop graag vintage en ga meestal naar Amsterdam, achter in de negen straatjes.

online kijk ik ook graag, heb weer leuke site ontdekt:

www.porchpeople.nl

Goedkope aparte vintage, vooral leuke shirtjes en tassen.
Vintage haal je gewoon bij het Leger des Heils, toch ?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Ja, inderdaad... Bij de kledinginzamel of recycle-winkel of zo.

Daar vragen ze ook 5,- ipv 45,- voor "vintage" laarzen.

En vintage schoudertassen voor 50 cent ipv 15,-
Wat is überhaupt het verschil russen tweedehands en vintage?
Volgens mij is tweedehands goedkope meuk gewoon tweedehands maar zijn mooie merkstukken vintage.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Ik heb ook hele leuke vintage rijglaarsjes. Maar die heb ik zelf nieuw gekocht in 1985 en gewoon bewaard.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven