Eens iets anders proberen?

10-10-2011 12:32 112 berichten
Na 2 relaties waaruit ik 2 (nog jonge) kinderen heb, wordt het geloof ik tijd om eens iets anders te proberen.

Voor het eerst sta ik open voor een relatie waarin kinderwens geen rol meer speelt. Laatst heb ik kennis gemaakt met een erg leuke vrouw die wat ouder is dan ik en ik zou best wel eens willen proberen of het iets kan worden.

Ik heb echter geen idee wat nou de basis van een relatie zou kunnen of moeten zijn wanneer het krijgen van kinderen geen gezamelijk doel meer is.

Wie heeft er wat wijsheid voor mij?
Alle reacties Link kopieren
quote:martin1969 schreef op 10 oktober 2011 @ 13:25:

[...]

Ik weiger een onderdanige rol te spelen wanneer het gaat om het opvoeden van mijn eigen kind(eren). De indruk die ik heb (gekregen) is dat vrouwen hun kinderen als privé eigendom beschouwen waar je als (moderne) vader niets over te zeggen hebt.

En dat gaat er bij mij niet in.Oef, verkeerde vrouwen getroffen denk ik. Laat ze maar komen hoor, die mannen weten wat ze willen en hoe ze het willen!
quote:supersas09 schreef op 10 oktober 2011 @ 13:26:

En het gevoel van in vuur en vlam staan voor een vrouw? Haar willen begeren, behagen en in je armen voelen. Ken je dat niet?Dat heeft me in de huidige situatie gebracht. Dus ja, dat ken ik
quote:martin1969 schreef op 10 oktober 2011 @ 13:26:

[...]

Ik wil nog wel 10 kinderen, maar nóg meer ex-vrouwen trek ik niet. Financieel niet en emotioneel al helemaal niet.

Hm...

Zoek je dan niet een vrouw met kind of vind je dat niet fijn, aangezien het niet jouw kind is.

Er is geen andere optie, hoor.
quote:martin1969 schreef op 10 oktober 2011 @ 13:26:

[...]

Ik wil nog wel 10 kinderen, maar nóg meer ex-vrouwen trek ik niet. Financieel niet en emotioneel al helemaal niet.Dan moet je niet meer trouwen...
quote:martin1969 schreef op 10 oktober 2011 @ 13:28:

[...]

Dat heeft me in de huidige situatie gebracht. Dus ja, dat ken ik Nou geniet daar dan van en geniet ook gewoon van je kindjes die je al hebt.
quote:pinks schreef op 10 oktober 2011 @ 13:25:

Jij kan nooit meer belanden in een relatie zonder kinderen, want je hebt kinderen.

Mag toch hopen dat die nog steeds bij jou horen. Doel lijkt me nu dan ook: stabiele omgeving creëren voor die kinderen.Ja, dat was me al duidelijk geworden. Ik ben er mee bezig.
een commune is misschien een idee.

ik zie t al voor me, van die anton heyboer achtige taferelen.
wij slapen nooit.
quote:MarianneDavids schreef op 10 oktober 2011 @ 13:26:

Martin, weet je zeker dat er geen 1939 achter je naam moet staan?Hahahaha, deze print ik uit en hang ik aan de muur!
quote:martin1969 schreef op 10 oktober 2011 @ 13:25:

[...]

Ik weiger een onderdanige rol te spelen wanneer het gaat om het opvoeden van mijn eigen kind(eren). De indruk die ik heb (gekregen) is dat vrouwen hun kinderen als privé eigendom beschouwen waar je als (moderne) vader niets over te zeggen hebt.

En dat gaat er bij mij niet in.Dus je hebt nu co-ouderschap.
quote:valentinamaria schreef op 10 oktober 2011 @ 13:30:

een commune is misschien een idee.

ik zie t al voor me, van die anton heyboer achtige taferelen.Dank voor je suggestie, maar ik ben al 4 decennia aan het leren om met één vrouw tegelijkertijd om te gaan, dus dit lijkt me wat hoog gegrepen
quote:campari schreef op 10 oktober 2011 @ 13:32:

[...]

Dus je hebt nu co-ouderschap.Dat had ik, totdat mevrouw haar kont afveegde met onze overeenkomst en 70km verderop ging wonen.
Ja daar ben ik ook benieuwd naar....Naar dat co-ouderschap.
quote:martin1969 schreef op 10 oktober 2011 @ 13:34:

[...]

Dat had ik, totdat mevrouw haar kont afveegde met onze overeenkomst en 70km verderop ging wonen.Maar je hebt toch 2 mevrouwen?
quote:martin1969 schreef op 10 oktober 2011 @ 13:34:

[...]

Dat had ik, totdat mevrouw haar kont afveegde met onze overeenkomst en 70km verderop ging wonen.Dat is zeer lullig. En de andere mevrouw?
quote:supersas09 schreef op 10 oktober 2011 @ 13:34:

Ja daar ben ik ook benieuwd naar....Naar dat co-ouderschap.co-ouders (de vader dan) hebben geen rechten.
quote:martin1969 schreef op 10 oktober 2011 @ 13:33:

[...]

Dank voor je suggestie, maar ik ben al 4 decennia aan het leren om met één vrouw tegelijkertijd om te gaan, dus dit lijkt me wat hoog gegrepen Ik vind 'm leuk!
ze vluchten bij je vandaan dus.

onbegrijpelijk.
wij slapen nooit.
quote:campari schreef op 10 oktober 2011 @ 13:36:

[...]

Dat is zeer lullig. En de andere mevrouw?Die ging 100 km verderop wonen en heeft me een half jaar lang niet toegestaan mijn eigen kind mee naar huis te nemen.
quote:martin1969 schreef op 10 oktober 2011 @ 13:31:

[...]

Hahahaha, deze print ik uit en hang ik aan de muur!Goed idee, je lijkt me net zo geëmancipeerd als mijn buurman van 74.
verba volant, scripta manent.
quote:MarianneDavids schreef op 10 oktober 2011 @ 13:37:

[...]

Goed idee, je lijkt me net zo geëmancipeerd als mijn buurman van 74.Ik heb een ernstig vermoeden dat jij net zo goed kunt lezen als je buurman van 74 zonder leesbril.
Het is niet dat ik het niet gezellig vind, maar we raken een beetje off-topic. Kopje thee iemand? ;)
quote:martin1969 schreef op 10 oktober 2011 @ 13:36:

[...]

co-ouders (de vader dan) hebben geen rechten.

Nou dat klopt niet hoor. Heb je het niet laten vastleggen door de notaris?

(overigens vind ik de discussie wel of geen co-ouderschap hier helemaal niet van belang bij jouw vraag)
quote:martin1969 schreef op 10 oktober 2011 @ 13:39:

[...]

Ik heb een ernstig vermoeden dat jij net zo goed kunt lezen als je buurman van 74 zonder leesbril.Ik lees graag tussen de regels door, zonder bril of andere hulpmiddelen.
verba volant, scripta manent.
Je zoekt wijsheid zeg je. Volgens mij is er veel stof om na te denken!

Mijn idee, laat idd de leidingen doorknippen en ga voor die oudere vrouw. Laat je kinderen zien dat je echt een toegewijde vader bent ook al woon je wat verder weg. Betaal netjes je alimentatie zodat de exen niks te zeuren hebben en wees een beetje flexibel.
quote:yajes schreef op 10 oktober 2011 @ 13:44:

[...]

Nou dat klopt niet hoor. Heb je het niet laten vastleggen door de notaris?

(overigens vind ik de discussie wel of geen co-ouderschap hier helemaal niet van belang bij jouw vraag)Elke overeenkomst is bindend; het enige dat belangrijk is, is wat je kunt afdwingen via een rechter. En dan blijkt dat we qua toegang tot het recht en de rol van mannen en vrouwen bij de opvoeding van de kinderen nog in de middeleeuwen wonen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven