Eens iets anders proberen?

10-10-2011 12:32 112 berichten
Na 2 relaties waaruit ik 2 (nog jonge) kinderen heb, wordt het geloof ik tijd om eens iets anders te proberen.

Voor het eerst sta ik open voor een relatie waarin kinderwens geen rol meer speelt. Laatst heb ik kennis gemaakt met een erg leuke vrouw die wat ouder is dan ik en ik zou best wel eens willen proberen of het iets kan worden.

Ik heb echter geen idee wat nou de basis van een relatie zou kunnen of moeten zijn wanneer het krijgen van kinderen geen gezamelijk doel meer is.

Wie heeft er wat wijsheid voor mij?
Alle reacties Link kopieren
quote:Summerdance schreef op 10 oktober 2011 @ 13:09:

De basis voor een relatie zonder kinderen?

Uhhh, ik denk dezelfde basis als een relatie met kinderen

Bij mij valt of staat een relatie met , liefde, respect, seks en vriendschap, en humor

En of daar nou wel of geen kinderen mee gemoeid zijn doet eigenlijk niet ter zake

Nou ja, voor mij wel, want ik wil ze niet Echt niet?
Zijn de vorige kinderen ook niet bewust gekozen, maar alleen als invulling van de relatie en omdat het erbij hoorde?
quote:Ksenija schreef op 10 oktober 2011 @ 13:05:

Ik snap wel waar je aan denkt. Je werkt nergens naar toe, zeg maar. Op zich niet zo vreemd, de meeste mensen hebben kinderen. Maar je hebt er al 2, dus waarom nog meer?

Krijg je meestal alleen maar ellende van. Je laat al wat achter je, nu is het tijd voor fun!Dank je wel. Ik voel me opeens geen roepende in de woestijn meer.
quote:martin1969 schreef op 10 oktober 2011 @ 13:12:

[...]

Dank je wel. Ik voel me opeens geen roepende in de woestijn meer.
quote:Moonlight82 schreef op 10 oktober 2011 @ 13:12:

Zijn de vorige kinderen ook niet bewust gekozen, maar alleen als invulling van de relatie en omdat het erbij hoorde?Het kwam zoals het kwam. Ik geloof in de natuurlijke gang van zaken. Het is wel zo dat de schaar erin gaat bij mij nu. Het is al ingewikkeld genoeg met 2 kinderen met 2 moeders.
quote:martin1969 schreef op 10 oktober 2011 @ 13:11:

[...]

Dat is nu precies wat ik probeer te accepteren.

Tja, ik ben juist van het tegenovergestelde; ik heb bewust alleen een kind gekregen omdat ik graag een kind wilde maar had niet het gevoel om dat met iemand te doen.

Nu vier jaar later heb ik wel weer een relatie en mijn (onze) doelstelling van de relatie is genieten van elkaar en niet om samen ook nog een kind te krijgen. Hij is daarin al voorzien en ik dus ook. Die behoefte is al vervuld.
Maar hoe kom je aan die kinderen dan?
quote:Ksenija schreef op 10 oktober 2011 @ 13:15:

Maar hoe kom je aan die kinderen dan?Eh... de bloemetjes en de bijtjes?
quote:martin1969 schreef op 10 oktober 2011 @ 13:17:

[...]

Eh... de bloemetjes en de bijtjes?Ik had ook niet het idee dat je ze gejat hebt, maar zonder relatie zeg maar? Van een kennis of zo??
quote:borderwalk schreef op 10 oktober 2011 @ 13:09:

Dus jij hebt kinderen en als je een vrouw van dezelfde leeftijd (42) zoekt is de kans groot dat zij ook al kinderen heeft.

Het grootbrengen van die kinderen tot zelfstandige volwassenen is naast het werken aan een goede relatie niet voldoende een doel voor jou?Het klinkt erg logisch wat je zegt.
quote:martin1969 schreef op 10 oktober 2011 @ 13:14:

[...]

Het kwam zoals het kwam. Ik geloof in de natuurlijke gang van zaken. Het is wel zo dat de schaar erin gaat bij mij nu. Het is al ingewikkeld genoeg met 2 kinderen met 2 moeders.

Ik geloof in anticonceptie. Werkt tot nu toe heel goed.

Ik geloof dat we zo van gedachten verschillen dat ik eigenlijk niks te zoeken heb in dit topic. Ik kan er met mijn pet niet bij.
quote:martin1969 schreef op 10 oktober 2011 @ 13:17:

[...]

Eh... de bloemetjes en de bijtjes?
quote:Ksenija schreef op 10 oktober 2011 @ 13:18:

[...]

Ik had ook niet het idee dat je ze gejat hebt, maar zonder relatie zeg maar? Van een kennis of zo??Nee hoor, gewoon keurige relatie met samen in één huis wonen enzo. Zelfs getrouwd ook.
quote:martin1969 schreef op 10 oktober 2011 @ 13:20:

[...]

Nee hoor, gewoon keurige relatie met samen in één huis wonen enzo. Zelfs getrouwd ook.Nee, omdat er stond dat je gekozen had om alleen vader te worden of zo?
quote:martin1969 schreef op 10 oktober 2011 @ 13:20:

[...]

Nee hoor, gewoon keurige relatie met samen in één huis wonen enzo. Zelfs getrouwd ook.Waar ging het mis?
quote:Moonlight82 schreef op 10 oktober 2011 @ 13:19:

[...]

Ik geloof in anticonceptie. Werkt tot nu toe heel goed.

Ik geloof dat we zo van gedachten verschillen dat ik eigenlijk niks te zoeken heb in dit topic. Ik kan er met mijn pet niet bij.Dank voor je integriteit.
Ik kreeg de indruk dat Ksenija reageerde op yajes vwb de kinderwens?!

En Martin, wat als je nou wederom een leuke dame tegenkomt die toch nog heel erg een kindje wil?
quote:Ksenija schreef op 10 oktober 2011 @ 13:22:

[...]

Nee, omdat er stond dat je gekozen had om alleen vader te worden of zo?Jij leest niet goed.
quote:yajes schreef op 10 oktober 2011 @ 13:23:

[...]

Jij leest niet goed. A ja, jij bent het!!!
Jij kan nooit meer belanden in een relatie zonder kinderen, want je hebt kinderen.

Mag toch hopen dat die nog steeds bij jou horen. Doel lijkt me nu dan ook: stabiele omgeving creëren voor die kinderen.
quote:mjdh schreef op 10 oktober 2011 @ 13:22:

[...]

Waar ging het mis?

Ik weiger een onderdanige rol te spelen wanneer het gaat om het opvoeden van mijn eigen kind(eren). De indruk die ik heb (gekregen) is dat vrouwen hun kinderen als privé eigendom beschouwen waar je als (moderne) vader niets over te zeggen hebt.

En dat gaat er bij mij niet in.
En Ksenija als je het tegen mij had, ik ben een vrouw die bewust alleen een kind heeft gekregen via een (bekende) donor.
En het gevoel van in vuur en vlam staan voor een vrouw? Haar willen begeren, behagen en in je armen voelen. Ken je dat niet?
quote:supersas09 schreef op 10 oktober 2011 @ 13:23:

Ik kreeg de indruk dat Ksenija reageerde op yajes vwb de kinderwens?!

En Martin, wat als je nou wederom een leuke dame tegenkomt die toch nog heel erg een kindje wil?Ik wil nog wel 10 kinderen, maar nóg meer ex-vrouwen trek ik niet. Financieel niet en emotioneel al helemaal niet.
Martin, weet je zeker dat er geen 1939 achter je naam moet staan?
verba volant, scripta manent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven