Geld & Recht alle pijlers

Viva Vrekkentopic - Deel IV

03-10-2011 14:53 3008 berichten
Hier besparen we verder!

Kijk voor meer bespaar tips ook in de oude topics!

Deel I

Deel II

Deel III

En met recepten: het vrekwaardig eten topic!
Alle reacties Link kopieren
quote:gipsymom schreef op 09 oktober 2011 @ 21:37:

@ VleeRmuis: haha mijn excuses! Alhoewel, bonnen van Appie; dan is VleeSmuis wel toepasselijk:D Sorry.

Geeft niks

Excuses aanvaard.

Ja, vleesmuis is idd wel toepasselijker met de AH-bonnen
@Flowerbomb, basis meestal kaas en dan aan de gang met vleeswaren, niet alleen standaard gekookte of rauwe ham maar ook diverse soorten worst, uitjes erbij of pesto of beetje tomatenpuree met knoflook of lenteui. Soms kaas met jam, soms pindakaas met basterdsuiker, dan weer kaas met plakjes knakworst. Met tosti's kun je alle kanten op. Ik kijk gewoon wat ik nog heb liggen en voordeel is dat mijn kinderen het "oude" brood zo wel eten en anders kon ik dat zo wegkieperen.

Ik heb destijds een tosti apparaat gekocht omdat ik te vaak het "oude" brood weggooide en dat vond ik niet in mijn bespaarplan passen.
Als je minder wil moeten, moet je minder willen.
Voor tosti's zijn deze ook superhandig (hoef je geen extra tostiapparaat voor te hebben, alleen je broodrooster) http://www.toastabags.nl/
Gisteren een bijna nieuwe winterjas gekocht voor 2,50 euro!
Restje kip + appel + mayonaise.

Even staafmixeren en je hebt een zalige sandwichspread.

Tosti banaan-chocopasta is ook heerlijk !

Rest van de banaan gaat met melk en ranja door de staafmixer.

Fijne milkshake.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Ik denk dat ik dit wel een interessant topic ga vinden, dus ik lees wat mee.
quote:bankje schreef op 10 oktober 2011 @ 09:35:

Gisteren een bijna nieuwe winterjas gekocht voor 2,50 euro!

Wow dat is echt goed! Bij de kringloop?

Ik vind het aanbod bij "mijn" kringloop over het algemeen erg goed, maar qua wintercollectie valt het altijd wat tegen helaas.
De setjes fris ( kleine flesjes cola etc) zijn bij de lidl 10 eurocent duurder geworden.

en zo kan je steeds minder kopen met het zelfde weekgeld als je alles bij elkaar optelt wat duurder is geworden laatste half jaar.
Nee, op een rommelmarkt. Ze had de jas te klein gekocht vertelde ze.
quote:sweetfirefly schreef op 10 oktober 2011 @ 09:02:

Ik heb destijds een tosti apparaat gekocht omdat ik te vaak het "oude" brood weggooide en dat vond ik niet in mijn bespaarplan passen.

Met oud brood kun je ook prima croutons maken. Brood in kleine stukjes snijden, kruiden erbij doen en vervolgens heb je heerlijke croutons voro in de salade of de soep.

Ik kijk regematig op deze websites. Ik vind het prettig geschreven, inspirerend en goede tips.

http://spaarcentje.blogspot.com/

http://spaarcentjekookt.blogspot.com/
@Jesmitsos, ja, croutons maak ik ook zelf en ook maak ik paneermeel van oud brood.
Als je minder wil moeten, moet je minder willen.
quote:bloempje797 schreef op 10 oktober 2011 @ 09:32:

Voor tosti's zijn deze ook superhandig (hoef je geen extra tostiapparaat voor te hebben, alleen je broodrooster) http://www.toastabags.nl/Leuk! Maar volgens mij past dat neit in mijn broodrooster. 2 boterhammen in één gat.
quote:sweetfirefly schreef op 10 oktober 2011 @ 09:02:

@Flowerbomb, basis meestal kaas en dan aan de gang met vleeswaren, niet alleen standaard gekookte of rauwe ham maar ook diverse soorten worst, uitjes erbij of pesto of beetje tomatenpuree met knoflook of lenteui. Soms kaas met jam, soms pindakaas met basterdsuiker, dan weer kaas met plakjes knakworst. Met tosti's kun je alle kanten op. Ik kijk gewoon wat ik nog heb liggen en voordeel is dat mijn kinderen het "oude" brood zo wel eten en anders kon ik dat zo wegkieperen.

Ik heb destijds een tosti apparaat gekocht omdat ik te vaak het "oude" brood weggooide en dat vond ik niet in mijn bespaarplan passen.Klinkt goed!
Ik rasp nu het laatste beetje van een stuk kaas vaak over een ovenschotel. Gaat prima. Dat stuk vind ik vaak niet zo lekker op m'n brood en anders zou ik weer geraspte kaas moeten kopen.
En het spaarloon komt dus vrij. Gelukkig deed ik al bijna 1 jaar mee...
Spaarloon gaat hier naar het eigen risico en dan is het helaas al op.
@janna. heb hetzelfde, maar op de spaarekening storten denk ik, dan kan het in het nieuwe badkamer/dakopbouw fonds.
quote:Janna_ schreef op 11 oktober 2011 @ 16:20:

Ik rasp nu het laatste beetje van een stuk kaas vaak over een ovenschotel. Gaat prima. Dat stuk vind ik vaak niet zo lekker op m'n brood en anders zou ik weer geraspte kaas moeten kopen.Ik "rasp" dat in het hakbakje van de staafmixer. Scheelt mij in de afgeraspte vingertjes.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Het lukt me moeilijk om te vrekken de laatste tijd. Het probleem ligt bij mij in de verse produkten, want bij de Lidl ben ik voor een hele week 60 euro kwijt en dan heb ik echt alles.

Maar dan:

- de visboer (een keer per week, soms twee)

- de slager (biefstukjes van een ons en soepvlees)

- de bakker. (twee keer per week)

Wij vinden dat net even lekkerder dan bij de Lidl, terwijl de zalm daar heel goed is maar die hebben ze lang niet altijd. Het brood uit de supermarkt vinden we niet lekker meer sinds we het bij de bakker halen. Dus al met al kom ik op 100 euro per week.
Ik zag t in een ander topic maar vond t ook wel wat voor hier: http://www.etos.nl/beauty/beauty-avond
quote:snoesje666 schreef op 12 oktober 2011 @ 07:58:

[...]

Ik "rasp" dat in het hakbakje van de staafmixer. Scheelt mij in de afgeraspte vingertjes.

Ik heb vorig jaar voor kerst een goede rasp gekregen. Zo een waar je aan moet draaien.

Ik ben echt een piet lut met restjes kaas, zodra het harder wordt vind ik het niet meer lekker op brood maar dan is het nog goed om te laten smelten (kon eerder gewoon hompen kaas die nog 2-3 cm dik waren weg gooien, doodzonde natuurlijk).

En ik ben ook echt iemand die altijd een stuk vinger meeraspt met die normale raspen!

Ohj aik heb wel een goede gelukkig. Die ene die mijn moeder een paar weken terug bij de Appie kocht is nu al kapot! De mijn eraspt ook harde dingen zoals parmezaanse kaas en wortel ed!
Op een dag word je wakker en besef je dat er geen tijd meer is om te doen wat je altijd al wilde doen. Doe het nu!
Even over die tosti's, de boterhammen zijn altijd te groot voor het apparaat. Ik maak ze altijd in een koekenpan zonder boter en met een deksel erop , op een laag pitje , even keren en klaar.
Ik heb weer gevrekt en uitgegeven.

Ik heb een schoenentic, speciaal voor dure designerschoenen. En een hobby om ze op MP goedkoop te vinden (wel zo goed als nieuw). Nu heb ik deze week een paar (gedragen) laarzen verkocht voor 75,-

Maar net spotte ik een paar geweldige pumps in een heel aparte kleur van mijn favoriete designer. Verkoopster had ze 1 keer gedragen (is ook aan zolen te zien) maar was toch niet de goede maat voor haar. Nieuwprijs 400,- en ik heb ze voor 65,- overgenomen.

Heb ik dan echt lol om.
goede deals hiltje!

Ik snap dat dus echt niet hoor dat mensen van die duren schoenen kopen en er vervolgens achter komen dat ze toch niet helemaal passen! Als het nu schoenen waren van 2 tientjes ok maar die dure schoenen die pas je toch extra goed! (lijkt mij)
Op een dag word je wakker en besef je dat er geen tijd meer is om te doen wat je altijd al wilde doen. Doe het nu!
Jaaa en ik heb mijn favo-rokje kunnen scoren op MP voor 20 euro! Ben zo blij, ik had nooit verwacht dat dit rokje in mijn maat voorbij zou komen. Ik heb elke dag gekeken en de aanhouder wint!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven