Geld & Recht alle pijlers

Vraag over NIbud Kinderopvangtoeslagvergelijker

10-10-2011 23:26 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op de site van het Nibud, staat een kinderopvangtoeslagvergelijker tussen de situatie in 2011 en 2012.

Wanneer ik deze berekening start, staat er dat ik per 2012 ruim ¤100,00 meer moet gaan betalen aan kinderopvang per maand.

Even daargelaten of het veel of weinig is;

wat ik echter niet snap is dat wanneer de berekening er uit rolt, er voor 2011 ook al een veel hogere eigen bijdrage staat dan ik nu daadwerkelijk bijdraag. Het verschilt wel ¤200,00, d.w.z. ik draag nu volgens het Nibud ruim ¤200,00 te weinig zelf bij.

Ik snap niet hoe dat kan. Wij hebben altijd gewoon de juiste salarisgegevens doorgegeven en ook als er wijzigingen in de situatie optraden, hebben we dit tijdig doorgegeven.

(Behalve toen in 2009 mijn zoon wegens langdurige ziekte een tijdlang geen gebruik maakte van gastouderopvang, toen wisten we niet wanneer hij beter werd dus hebben we het met opzet niet gewijzigd. Daar verwachtten we dus ook nog een rekening van, want we hebben nog steeds de definitieve berekening 2009 nog niet gekregen. Sterker nog, vorige week moesten we voor de 3e keer alle gegevens hiervan opsturen. De voorlaatste keer dat we dat moesten, was ruim een jaar geleden... Overigens hebben we de def. berekening van 2008 ook nog nooit gekregen. Maar goed dat is allemaal een ander verhaal.)

Mijn vraag is gewoon: hoe kan het dat het Nibud een hogere eigen bijdrage over 2011 berekent dan wij daadwerkelijk nu betalen, op grond van dezelfde gegevens die we aan de belastingdienst doorgegeven hebben? Hebben meer mensen dat verschil wanneer ze de berekening op Nibud.nl maken?

Ik zou dat heel graag willen weten, want straks hebben ze bij de Belastingdienst een foutje gemaakt en krijgen wij al tijden teveel toeslag, die we dan ineens de komende jaren moeten gaan terugbetalen ofzo....
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
Ik heb gewoon een proefberekening gemaakt op www.toeslagen.nl, heb je dat al geprobeerd?
ga ik nu doen, ben benieuwd
Ja daar komt nagenoeg hetzelfde uit als ik nu krijg, dan zal het wel kloppen he? Maar wat gek dat het bedrag van de Nibud daar dan zo van afwijkt!
In een ander topic hier over de kinderopvangtoeslag van 2012, werd er ook een klink gegeven van die bewuste berkenaar. Ik hed dit toen ook gedaan, en kreeg hetzelfde als bij jou. Ik zou nu ook iets van 2 a 300 euro meer moeten betalen over 2011 per maand, dan dat ik doe, maar als ik alles invul bij de belasting, komt er zelfs een bedrag uit dat ik nu 30 euro in de maand te weinig krijg. Die van de Nibud klopt dus echt niet!!!!!
Maar die berekening van www.toeslagen.nl is toch niet van toepassing op 2012 met alle nieuwe regeltjes dan...vergoeding is dan alleen over je gewerkte uren incl reistijd enzo...en tarief dat omhoog gaat, en je jaarloon dat meer wordt..of zie ik iets over t hoofd..
@plopsje: ik ben er achter! Ik had alle kinderen perongeluk op één bladzijde ingevuld, maar je moet per kind naar een nieuwe bladzijde gaan. Nu scheelt het nog 'maar' ¤46,00 wat we nu teveel aan kinderopvangtoeslag zouden krijgen (en volgens toeslagen.nl dan weer niet).

@missworld: nee ik deed het dan dus ook voor 2011...
@a_nick_is_crini, ok, daar is het dus fout gegaan? ik zal van de week nog even nakijken, maar persoonlijk zou ik voor het jaar 2011 meer vertrouwen op de belasting dienst, doe ik tenminste wel
Overigens heb ik vandaag de def. berekening kinderopvangtoeslag 2010 gekregen, we krijgen welgeteld ¤3,00 rente

Maar die van 2008 en 2009 hebben we dus nog niet eens gehad...
Ik heb toevallig de afgelopen weken de definitieve berekeningen van 2007 (!), 2008, 2009 en 2010 gehad.

Achterlijk dat dat zo lang moest duren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven