Een lompe logge boerin!!

12-10-2011 15:40 577 berichten
Alle reacties Link kopieren
En wat lees ik nu in de telegraaf (tja).

Een Nederlandse vrouw is een lompe logge boerin!!

De Nederlandse vrouw is als een Hollandse tomaat: ze ziet er aantrekkelijk uit, ze is lang houdbaar, maar ze smaakt en ruikt nergens naar.

Ze is onbeschoft en heeft een grote bek,

Ze schuwt dikke lagen make-up. Een sexy lingeriesetje? Echt niet, ze stappen het liefst in een HEMA onderbroek uit bed,

Dit aldus een griek llias Kotsiris.

En dan een Oosterijkse fotografe ze zegt: zelfstandig, onbeschoft, onafhankelijk, recht door zee, haar vrouwelijkheid is een tikkeltje masculien, stabiel, tactloos en dominant. "[De Nederlandse vrouw, red] heeft een grote bek, kan grof zijn in zowel taalgebruik als lichaamstaal en ze neemt enorme stappen".

Pardon!!! Ik als echte Hollandse vrouw!!! Wat moet ik hier nou op zeggen en vooral denken?

Is dit echt waar, of is dit allemaal zwaar overdreven, en hebben ze echt ongelijk.
Ik heb echt nog maar weinig mascara op gehad in mijn leven. Dus nee, bedankt.
quote:tonkje schreef op 12 oktober 2011 @ 16:01:

[...]

Make-up vind ik nergens voor nodig. Alsof ik zonder lelijk zou zijn of zo. (Mannen kunnen toch ook zonder?) En veel gedoe. En geldverspilling.Ik vind mezelf zonder make-up niet lelijk, maar mét make-up wel net iets mooier!
Ik heb eenzelfde soort artikel in AD gelezen, en ik was het er best mee eens eigenlijk. Hoe vaak word er niet aan je gevraagt of je iets bijzonders hebt als je "netjes en opgetut" de deur uit gaat??

Als ik om me heen kijk moet het vooral stoer. Jammer, want er zijn zoveel mooie Nederlandse vrouwen die best mogen pronken met wat ze hebben
Oh, daar is niks mis mee! Ik persoonlijk vind het jammer. Iemand maakte al eerder de opmerking over dat wat moeite doen om er leuk uit te zien ook gaat over respect naar de ander en daar ben ik het persoonlijk mee eens. En ik vind de wereld er mooier en leuker uitzien als mensen een beetje moeite hebben gedaan om leuk voor de dag te komen.

En het heeft ook zeker betrekking op mezelf hoor! Als ik me op mn gemak voel dan heb ik me toch een grote mond! Mijn vriend komt uit Spanish Harlem in NY, wat behoorlijk ghetto is, en kan zich verbazen over wat er allemaal uitkomt bij mij.

Vind ik zelf ook niet erg ladylike, dus dat is wel iets waar ik me van bewust ben en waar ik aan probeer te werken.
Ach, de prijs van de emancipatie.
Wat heeft de emancipatie daar nu mee te maken?
Hier een NL man

Ik ben ook geïrriteerd door dit bericht, heb dit soort berichten vaker gelezen en dacht er al over om een topic te openen om de vrouwen hier een hart onder de riem te steken.

Ik ben het hier dus helemaal niet mee eens! Ik vind NL vrouwen persoonlijk de mooiste van de wereld, van alle plekken waar ik geweest ben. In Zweden en Noorwegen was het minstens net zo goed, maar daar zijn veel standaard knappe blondines en dat zie je op een gegeven moment bijna niet meer.

In de grote steden lopen de dames er in ieder geval goed verzorgd en modieus bij hier, in de provincie soms ook, soms niet. Ik ben wel een echt product van NL, uit een geëmancipeerd gezin met dominante moeder, maar ik vind het juist fijn dat NL vrouwen in het algemeen geëmancipeerd en stoer zijn. Dat vind ik veel leuker dan zo'n klein poppetje met torenhoge hakken en gucci-handtas om het knakhandje met dikke lagen plamuur, die alleen maar in mode en shoppen geïnteresseerd is (zoals je veel ziet bij Oost-Europese en Aziatische vrouwen). Persoonlijk vind ik een NL vrouw met laarzen over de jeans, waarmee je kan lachen, sporten en avonturen beleven en op voet van gelijkheid mee kan omgaan veel leuker.

Ook vind ik het cliché dat Franse of Italiaanse vrouwen beter gekleed zijn onzin, in Parijs vind ik de vrouwen vaak muizig en sexloos gekleed, in Italië is het juist vaak van die Gucci-achtige kleding die me ook niet aanspreekt.

Ten slotte vind ik het fijn dat je in NL als mannen en vrouwen gewoon vrienden met elkaar kan zijn. Natuurlijk mislukt het weleens, maar toch.... In de niet westerse wereld is vriendschap tussen mannen en vrouwen echt onbestaanbaar.

Ik zou zeggen, dames gewoon zo doorgaan en laat je niet gek maken door dit soort steeds terugkerende berichten...
quote:evelynsalt schreef op 12 oktober 2011 @ 16:07:

Wat heeft de emancipatie daar nu mee te maken?Voordat de emancipatie een feit werd, deden de Nederlandse vrouwen nog erg hun best om er als een vrouwtje bij te lopen, met veel getut en gedoe. Dat is sinds de Nederlandse vrouw vrijgevochten is een stuk minder geworden.
quote:wdr schreef op 12 oktober 2011 @ 16:09:

Hier een NL man

Ik ben ook geïrriteerd door dit bericht, heb dit soort berichten vaker gelezen en dacht er al over om een topic te openen om de vrouwen hier een hart onder de riem te steken.

Ik ben het hier dus helemaal niet mee eens! Ik vind NL vrouwen persoonlijk de mooiste van de wereld, van alle plekken waar ik geweest ben. In Zweden en Noorwegen was het minstens net zo goed, maar daar zijn veel standaard knappe blondines en dat zie je op een gegeven moment bijna niet meer.

In de grote steden lopen de dames er in ieder geval goed verzorgd en modieus bij hier, in de provincie soms ook, soms niet. Ik ben wel een echt product van NL, uit een geëmancipeerd gezin met dominante moeder, maar ik vind het juist fijn dat NL vrouwen in het algemeen geëmancipeerd en stoer zijn. Dat vind ik veel leuker dan zo'n klein poppetje met torenhoge hakken en gucci-handtas om het knakhandje met dikke lagen plamuur, die alleen maar in mode en shoppen geïnteresseerd is (zoals je veel ziet bij Oost-Europese en Aziatische vrouwen). Persoonlijk vind ik een NL vrouw met laarzen over de jeans, waarmee je kan lachen, sporten en avonturen beleven en op voet van gelijkheid mee kan omgaan veel leuker.

Ook vind ik het cliché dat Franse of Italiaanse vrouwen beter gekleed zijn onzin, in Parijs vind ik de vrouwen vaak muizig en sexloos gekleed, in Italië is het juist vaak van die Gucci-achtige kleding die me ook niet aanspreekt.

Ten slotte vind ik het fijn dat je in NL als mannen en vrouwen gewoon vrienden met elkaar kan zijn. Natuurlijk mislukt het weleens, maar toch.... In de niet westerse wereld is vriendschap tussen mannen en vrouwen echt onbestaanbaar.

Ik zou zeggen, dames gewoon zo doorgaan en laat je niet gek maken door dit soort steeds terugkerende berichten...
Maar vind je dat positief of negatief? Ik snap niet zo goed waar je heen wilt.
quote:evelynsalt schreef op 12 oktober 2011 @ 16:11:

Maar vind je dat positief of negatief? Ik snap niet zo goed waar je heen wilt.

Als je het tegen mij hebt?

Het maakt me niet zoveel uit. Ik ben alleen maar verantwoordelijk voor mezelf en hoe ik er bij loop.
Positief, denk ik.

Alleen maak ik me niet mooi voor een ander, maar voor mezelf. Omdat ik er van hou om er goed uit te zien. Net als dat ik hou van een schoon opgeruimd huis met mooie meubels.
Ik word meestal niet als Nederlandse ingeschat. Dit ondanks blond haar, blauwe ogen, rode wangen etc.

Gelukkig

In Spanje viel het me op hoe makkelijk Nederlandse vrouwen te herkennen waren. Uggs onder een zomerjurkje... een houding van 'kijk mij eens mooi zijn' tijdens het uitgaan. (Spaanse vrouwen zien er vaak beter uit maar hebben niet die kijk-eens houding)
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
@Evelynsalt... Ik ben het wel met Catootje eens. Ik denk dat wij een beetje zijn doorgeslagen met de emancipatie op die manier. Iemand zei het eerder al, mannen hoeven ook geen make-up op, waarom wij dan wel?

Nederlandse vrouwen moeten stoer en onafhankelijk zijn, hun eigen boontjes kunnen doppen en precies kunnen doen wat ze zelf willen. En daar ben ik het helemasl mee eens, maar je af en toe wat vrouwelijk (kwetsbaar, afhankelijk) opstellen doet daar jiets aan af. En je kan heus stoer zijn op hakken, met gemanicuurde nagels en een kittig jurkje aan.
Je kan alleen niet foutloos typen op een iPhone met gemanicuurde nagels!
Juist, het verschil tussen man en vrouw mag gezien worden
quote:MrsChocolatePitbull schreef op 12 oktober 2011 @ 16:13:

@Evelynsalt... Ik ben het wel met Catootje eens. Ik denk dat wij een beetje zijn doorgeslagen met de emancipatie op die manier. Iemand zei het eerder al, mannen hoeven ook geen make-up op, waarom wij dan wel?

Nederlandse vrouwen moeten stoer en onafhankelijk zijn, hun eigen boontjes kunnen doppen en precies kunnen doen wat ze zelf willen. En daar ben ik het helemasl mee eens, maar je af en toe wat vrouwelijk (kwetsbaar, afhankelijk) opstellen doet daar jiets aan af. En je kan heus stoer zijn op hakken, met gemanicuurde nagels en een kittig jurkje aan.Klopt.
Mijn man is juist niet zo van de uiterlijke verzorging en de mode. Vind ik prima. Ik hou wel van een beetje basic/ ruige man. Mijn man moet toch niet ijdeler worden als ik???
quote:Moonlight82 schreef op 12 oktober 2011 @ 16:12:

Ik word meestal niet als Nederlandse ingeschat. Dit ondanks blond haar, blauwe ogen, rode wangen etc.

Gelukkig

In Spanje viel het me op hoe makkelijk Nederlandse vrouwen te herkennen waren. Uggs onder een zomerjurkje... een houding van 'kijk mij eens mooi zijn' tijdens het uitgaan. (Spaanse vrouwen zien er vaak beter uit maar hebben niet die kijk-eens houding)

Ja da's waar. In griekenland en italie net zo.

En ik voelde me vreselijk opgelaten omdat ik daar in mijn goeie goed liep. In nederland durf ik dat bijna niet aan te doen omdat ik dan zo opval. God zij dank dat het daar wel gebruikelijk is.
Een vbrouw naar mijn hart!
Werd ik geroepen?
Ik vind het persoonlijk nog steeds heerlijk als de deur voor me open wordt gehouden. Ben er gek op om een bloemetje te krijgen en laat me graag leiden door een man. Als het mijn dagelijkse leven maar niet teveel beïnvloed, want ik ben geen Lucy Ball.
Des te beter zie ik er uit
quote:pompedom schreef op 12 oktober 2011 @ 16:17:

Werd ik geroepen?
quote:groentsoep2 schreef op 12 oktober 2011 @ 15:45:

Ik dacht dat dit topic over mij ging.Ik dacht dat het over mijn hond ging

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven