Werk & Studie alle pijlers

Begeleidingsplan/activiteitenplan!!

12-10-2011 20:49 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi,

Voor mijn Proeve van bekwaamheid moet ik een begeleidingsplan schrijven voor een client op mijn stage. Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik doe de opleiding maatschappelijke zorg niveau 4, nog meer meiden/vrouwen aanwezig die dit doen/hebben gedaan ?

Groetjes Evi
En zeggen ze op je opleiding niet hoe dit moet? Na 4jaar studie...
wil je hem helemaal uitgewerkt en dat je dan alleen de namen nog even verandert?

die heb ik wel liggen.
Hmmm, kunnen ze je hier op je stageplek niet mee helpen? Volgens mij is het bij bijna alle zorginstellingen waar je stage kunt lopen met deze opleiding gebruikelijk om met begeleidingsplannen / activiteitenplannen / zorgplannen te werken. Je hebt naast school toch een stagebegeleider waarbij je terecht kunt met dit soort vragen?

Ik begeleid zelf 2 leerlingen die ook de opleiding maatschappelijke zorg doen, en zou echt even achter mijn oren krabben en aan mijn kwaliteiten als begeleider gaan twijfelen als ze dit soort informatie via een forum zouden moeten achterhalen.
pak je studieboeken erbij en je werkervaring en je logisch verstand

kom op zeg
Ik werk in de geestelijke gezondheidzorg, heb veel te maken met begeleidingsplannen e.d.. Wat wil je concreet weten?
Stap 1 gegevens verzamelen van cliënt

Stap 2 Het probleem/ de begeleidingsbehoefte vaststellen

Stap 3 De begeleingsdoelen formuleren

Stap 4 De begeleiding plannen

Stap 5 De begeleiding uitvoeren

Stap 6 De begeleiding evalueren
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
http://www.movisie.nl/smartsite.dws?ch=def&id=106205
http://psychiatrie-nederl ... idingsplan-ggz-opstellen/
https://store.edu-actief. ... 4974784aa25a59841894b.pdf
Hello!

Gewoon kijken hoe een begeleidingsplan van de client waarvoor jij een begeleidingsplan moet maken eruit ziet, die informatie pakken en daar 'n goed lopend verhaal van maken. Ik zou als ik jou was uitgebreid over de ziektebeelden gaan enzovoort.

En ik neem aan dat het wel op jouw eigen manier moet.

X
Beste mensen,

Mijn stageplek werkt niet met begeleidingsplannen of activiteitenplannen.

Natuurlijk heb ik dit op andere stage's wel gedaan, maar was gewoon benieuwd hoe jullie zoiets aan hadden gepakt! (ik hoef m dus niet kant en klaar, haha):)

Heb iniedergeval overlegd met mijn begeleider, dus ik weet nu hoe ik dit het best kan aanpakken.

Ik twijfel overigens niet aan mijn kwaliteit als activiteitenbegeleider! ;)

Toch bedankt!
Hallo allemaal,

Ik moet een begeleidinsplan schrijven en vervolgens koppelen tot een activiteitenplan.Ik doe de opleiding Maatschappelijke zorg niveau 4. Wie kan mij hierbij helpen?
Wie jou hierbij kan helpen? Je docent, je stagebegeleider, je medeleerlingen. Had je nog meer opties willen hebben?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven