advies nodig!!

13-10-2011 18:44 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
*
Stoppen met moederen. Niemand verplicht je dat te doen, jij verplicht jezelf er toe.
@Pinks: Ja dat wil ik ook..!! En heb ook geen zin meer om er achter aan te zitten.. Maar toch denk ik dan aan mijn/onze toekomst! Hij vraagt ook aan me of ik hem achter zijn broek wil zitten.....
Wat te doen?

Je hebt hem gezegd dat je deze maand nog vooruitgang wilt zien. Want? Anders is de relatie over? Geen haar op mijn hoofd dat mijn partner me onder druk gaat zetten om me een opleiding te laten doen.

Kan me trouwens herinneren dat er nog niet zolang geleden precies zo'n zelfde vraag is gesteld.
Nee ik zeg niet dat de relatie dan over is...

Ik maak me gewoon zorgen om mijn/onze toekomst.. Het is gewoon belangrijk dat hij een goede baan heeft.. Is dat zo raar?
JIJ wil vooruitgang zien??Wie denk je dat je bent?
Pushen heeft toch geen zin. Ik deed vroeger hetzelfde bij m'n vriend, hij versliep zich élke dag en vaak ging hij niet naar school omdat hij pas 12 uur z'n nest uit kwam. In het begin werd ik daar pissig van en schopte ik hem met geweld z'n bed uit zodat hij naar school ging. Resultaat.. Ruzie's, spanning.. sinds een jaar mag hij het lekker helemaal zelf uitzoeken en gaat het prima, hij zit op school en wilt een eigen bedrijf beginnen.

Nu komt hij alsnog vaak te laat op werk/school maar ik bemoei me er niet mee.
quote:feeks schreef op 13 oktober 2011 @ 18:55:

JIJ wil vooruitgang zien??Wie denk je dat je bent? Hier kan ik mij wel in vinden.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
@Koetie: Thnx! hier heb ik tenminste wat aan ;)

Denk dat ik dat ook maar eens toe ga passen

Snap niet waarom iedereen zo pissig reageerd omdat ik gewoon om advies vraag!
quote:whitesox schreef op 13 oktober 2011 @ 18:59:

Snap niet waarom iedereen zo pissig reageerd omdat ik gewoon om advies vraag!

Omdat je jezelf als een controlfreak presenteert, misschien?

Best is hem te accepteren zoals hij is, scheelt een boel ergernis. Als dat niet lukt, moet je toch eens nadenken of jullie wel een goede match zijn. Moet zeggen dat zo'n opmerking als 'hij moet wel een goede baan hebben' mijn nekharen wel overeind doen staan hoor. Daar spreekt een soort dedain uit richting je vriend: klinkt niet zo sympathiek en liefhebbend. Maar goed, ik hoef het ook niet leuk te vinden, als je vriend het maar met je kan vinden en dit gedrag maar wel ok vindt!
Wat zou voor jou goed genoeg zijn dan?

Leuk dat zijn vriendin voor hem gaat bepalen wat goed genoeg is! Je zou voor mij de pot op kunnen. Een beetje knutselen aan een man tot hij goed genoeg is voor JOUW toekomst.
Ik vind dit ook wel erg aanvallend hoor. Jeez, ze vraagt toch om hulp? Ik kan me best voorstellen dat ze zich zorgen maakt over een goede baan.

En ik ben het met jullie eens dat haar vriend dat helemaal zelf moet weten, ze is immers zijn moeder niet, maar ik kan me het voorstellen. Dus iets minder aanvallend zou niet zo gek zijn.
quote:Jarek03 schreef op 13 oktober 2011 @ 19:13:

[...]

Best is hem te accepteren zoals hij is, scheelt een boel ergernis. Als dat niet lukt, moet je toch eens nadenken of jullie wel een goede match zijn. Moet zeggen dat zo'n opmerking als 'hij moet wel een goede baan hebben' mijn nekharen wel overeind doen staan hoor. Daar spreekt een soort dedain uit richting je vriend: klinkt niet zo sympathiek en liefhebbend. Maar goed, ik hoef het ook niet leuk te vinden, als je vriend het maar met je kan vinden en dit gedrag maar wel ok vindt!Dat is helemaal overdreven.. Omdat ze liever zekerheid heeft op financieel vlak is ze meteen niet liefhebbend?
Doe ff normaal zeg.. Je bent z'n moeder toch niet?!?

Hoe lang zijn jullie al bij elkaar??

Waarom niet houden van vriendlief zoals hij is??

Waarom willen vrouwen mannen altijd veranderen??

Dus omdat hij niet naar school gaat ben je bang later als enigste te moeten werken?? Genoeg mensen die geen opleiding hebben gedaan en toch werken hoor!!
Hij moet een goede baan hebben anders ben je bang voor de toekomst? Als zijn hart toch lekker in de horeca ligt dan doet hij dat toch lekker en beslist hij lekker zelf wanneer hij een opleiding gaat volgen zeg.

Hij kan inderdaad zeggen dat hij dat wil doen, maar hij beslist toch zelf wanneer hij er aan begint? Je bent zijn moeder toch niet?
Hij is duidelijk niet zo bezig met jouw toekomst!
quote:Jarek03 schreef op 13 oktober 2011 @ 19:13:

[...]

Best is hem te accepteren zoals hij is, scheelt een boel ergernis. Als dat niet lukt, moet je toch eens nadenken of jullie wel een goede match zijn. Moet zeggen dat zo'n opmerking als 'hij moet wel een goede baan hebben' mijn nekharen wel overeind doen staan hoor. Daar spreekt een soort dedain uit richting je vriend: klinkt niet zo sympathiek en liefhebbend. Maar goed, ik hoef het ook niet leuk te vinden, als je vriend het maar met je kan vinden en dit gedrag maar wel ok vindt!Hear, hear.
quote:koettie schreef op 13 oktober 2011 @ 19:24:

[...]

Dat is helemaal overdreven.. Omdat ze liever zekerheid heeft op financieel vlak is ze meteen niet liefhebbend?Zie mijn eerdere opmerking: dan is hij nu dús niet goed genoeg voor haar. En nee, dat vind ik niet echt liefhebbend. Maar nogmaals: dat is mijn mening. Als TO en haar vriend daar anders over denken, wie ben ik dan?
Misschien komen een aantal opmerkingen hier vrij hard op je over, maar kijk eens naar jezelf.. Misschien ligt het probleem inderdaad wel bij jou.

Natuurlijk wil je het beste voor hem én voor jullie toekomst samen. Maar is geluk echt afhankelijk van een goede baan? Als niemand in de retail, detailhandel, supermarkt of horeca zou werken, of zelfs als vuilnisman, zou onze wereld er wel heel vreemd uitzien.

Ik heb zelf veel in de horeca gewerkt, als bijbaan en tussen studies door, en er zitten gewoon mensen tussen met een 'horeca-hart'. Misschien is hij zelf wel heel erg gelukkig met zijn huidige baan!

Jij wil hem veranderen. Is dat omdat jij in je ideaalplaatje een ander vakgebied voor je partner ziet? Vraag jezelf eens af waarom. Is het dan echt zo erg als hij wisselende diensten heeft zolang jullie relatie duurt? Sommige mensen werken hun leven lang in de zorg, ik noem maar wat. Zat banen met wisselende diensten en die mensen doen dit graag omdat zij hart hebben voor hun werk. En dat is maar goed ook!

Wil jij oprecht dat hij enkel en alleen voor jou zijn baan veranderd? Wil je niet gewoon dat hij een gelukkig mens is? Je hebt heb toch leren kennen hoe hij nu is en houdt van hem om die reden?

Dan maar geen vrijstaand huis in een buitenwijk en drie keer per jaar op vakantie. Als jullie maar gezond zijn en van elkaar houden.. Toch?
Hallo Whitesox,

Ik begrijp je volledig je wil als vrouw zijnde toch dat je man een (goede) baan heeft met een toekomstperspectief. Vind (bijna) alle bovenstaande reacties maar overdreven, net zoals jarek03 zegt. Je wil gewoon zekerheid en dat is logisch en je goed recht.

Je vriend kan natuurlijk zoals boven al gezegd in de horeca blijven werken en hierin hoger op komen dmv een opleiding.

Mag ik vragen hoe oud je vriend is?

Want je schrijft dat hij te oud is voor een bbl opleiding. Ik (26jr) volg op dit moment een bbl. Mijn klas is een mix van alle leeftijden

de jongste is 22 en de oudste 52. Dus dat is geen argument van je vriend (misgien wel een smoes).

Sterkte en succes!
hee,

Ik kan inderdaad ook heel goed begrijpen dat je wil dat je vriend ook aan jullie toekomst denkt en gaat studeren. Werkt je vriend alleen in de horeca, ook doordeweeks? En hij verdiend wel gewoon 'goed'?

Ik kan me ook wel voorstellen dat het een grote stap is als je al wat ouder bent en dan nog weer te beginnen met een opleiding, maar ja als hij verder geen papieren heeft, dan zal hij wel moeten.

Misschien kan je hem eens vragen wat hem nou eigenlijk tegenhoudt, er zijn inderdaad genoeg opleidingen met verschillende leeftijden.
quote:whitesox schreef op 13 oktober 2011 @ 18:44:

Hallo,

Ik heb een heel lief vriendje, alleen hik ik toch tegen bepaalde punten aan.. en daar wil k graag advies over!

Mijn vriend woont op 2 uur afstand van mij, niks mis mee want dat gaat verder goed! we zien elkaar best vaak! Alleen hij werkt in het weekend in de horeca, hierdoor kunnen we in het weekend eigenlijk nooit wat leuks doen, goed hier kan ik wel mee leven omdat we maandag/dinsdag avond wel samen vrij zijn..(alleen in de avond)

Klinkt alsof dit dus geen problemen oplevert. Fijn dat jullie je allebei prettig voelen bij deze invulling.

Mijn vriend heeft geen diploma's en wil graag een opleiding gaan doen, alleen heeft hij dit al vaak gezegd maar ik merk er niets van dat hij er ook echt achteraan gaat.

Blijkbaar wil hij het niet graag genoeg, of weet hij nog niet duidelijk wat hij precies wil. Dat komt nog wel dan.

Daarom maak ik me soms best zorgen over onze toekomst. Ik ben niet van plan om later in mijn eentje te gaan werken namelijk.

Alleen gaan werken? Moet hij je hand vasthouden of wat bedoel je? Ik lees net namelijk dat hij werkt, in de horeca (moet je ook eens doen voor de grap, dan zie je dat dat best pittige banen zijn).

Ik ben best bang dat die opleiding er niet van komt... Ook al weet ik dat hij het wel graag wil, maar soms heb ik het idee dat hij het laat verwateren of te snel opgeeft.

Dat is zijn verantwoordelijkheid. Je kunt hem steunen maar het niet afdwingen.

Ik heb hierover al een goed gesprek met hem gehad.. en tijdens zo'n gesprek lijkt het alsof ik zijn ogen doe openen.. en krijg ik ook echt het gevoel van YES...hij gaat ervoor!

Oh, sorry. Ik dacht dat je zijn vriendin was. Waarom praat je eigenlijk over hem alsof hij je partner is, als jij de moeder bent? Dat is heel verwarrend hoor.

Maar na een paar dagen lijkt het alsof het gesprek niet goed tot hem heeft doorgedrongen.. Dan begin ik er weer over (wat ik eigenlijk niet wil, omdat hij er uit zichzelf over moet beginnen) en dan voel ik me weer het "moedertje" ik vraag dan bijv. heb je dit al gedaan heb je dat al gedaan etc. etc.

Oh, je bént zijn vriendin. Dat had ik uit je gedrag niet begrepen. Dan is mijn advies; Laat hem, hij leeft zijn eigen leven. Ik begrijp dat je samen iets wil opbouwen, maar dat kan ook op een andere manier dan alleen de jouwe. En ik begrijp ook dat je trots wil zijn op de diploma's en stoere baan die je partner allemaal ooit kan hebben, maar als je nu niet tevreden bent gaat zeuren je niet helpen. Die onvrede kun je het beste doen verdwijnen door met je voeten op de grond te gaan staan, of een andere partner (met gewenste papieren en geld) te zoeken.

Ook heeft hij al een aantal keer gezegd dat hij wel ander werk wil zodat we in de weekenden tijd voor elkaar hebben. En ook dit.. zegt hij maar ook hierbij merk ik niet dat hij hier ook daadwerkelijk werk van maakt.

Dan wil hij het niet graag genoeg, of het lukt niet zo snel als hij wil. Misschien zegt hij het om van je gezeur af te zijn. Kun je dat uitsluiten, dan zijn het de overige opties. Het is niet zo moeilijk hoor.

Ik heb hem gezegd dat ik deze maand zeker vooruitgang wil zien qua opleiding...

Ik zou hier zomaar een hele grappige karikatuur van kunnen tekenen, met een preekstoel en een matteklopper, maar ik denk niet dat je die wil zien.

maar telkens is er wel weer iets waardoor het niet lukt.. Of hij is te oud voor een BBL opleiding (bblplaats) of hij heeft geen tijd gehad om er naar te zoeken... en ik blijf er maar achter aan hobbelen.

wat te doen..??Niet meer hobbelen maar je gaan richten op jezelf. Er is vast genoeg bij jezelf te vinden wat je kunt verbeteren en waar je over kunt zeuren.
quote:whitesox schreef op 13 oktober 2011 @ 18:55:

Nee ik zeg niet dat de relatie dan over is...

Ik maak me gewoon zorgen om mijn/onze toekomst.. Het is gewoon belangrijk dat hij een goede baan heeft.. Is dat zo raar?

Je eist iets, maar verbind daar geen consequenties aan. Jij hebt humor. Wat heeft het dan voor zin? Denk je wel om je toekomst? In de toekomst nemen mensen je niet meer serieus (als je dit gedrag vertoont).

Verder is het heel raar dat je partner een goede baan moet hebben. Het zou een eis moeten zijn (niet eens van jou) dat hij gelukkig is. Je hebt je prioriteiten een beetje verkeerd liggen en lijkt alleen aan status te denken, maar wat heb je zelf dan allemaal al bereikt wat status betreft? Niet voldoende dat hij niet eens meer zou hoeven werken, dus even heel cru gezegd; Wat lul je nou?

Edit;

Ik zie (door het loepje) dat jullie nét anderhalf jaar samen zijn en jij zelf ook nog studeert. Zou je niet eerst nog een jaar of 3 a 5 gewoon genieten in plaats van alles al uitstippelen voor later? Leer elkaar eerst eens écht kennen zeg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven