Teruggevoerde auto

10-02-2008 14:38 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hqllo, ik kan een teruggevoerde auto kopen, waarvan de snelheid dus is teruggevoerd, met rdw goedkeuring uiteraard.

Ben zelf in het bezit van rijbewijs AM, voor brommer dus, mag ik dan als 17 jarige in een teruggevoerde auto rijden ?

Alvast bedankt voor jullie reacties
Als ie goedgekeurd is als 45 km wagen door de rdw, dan lijkt me dat daarvor dezelfde regels gelden als voor de echte 45 km wagentjes.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Ik weet niet of hij gejeurd is als 45 km,

Er zit in ieder geval een gevarendriehoek achter op, wat duid als landbouwvoertuig, verder is hij dus wel gekeurd, maar volgens mij als hij gekeurd was als 45 km moest er denk ik wel een 45 km bordje op ??
Van infopolitie.nl:

Welk rijbewijs heb ik nodig om een trekker te besturen?

Jongeren van 16 en 17 jaar moeten, om trekkerarbeid te mogen verrichten en op de openbare weg te rijden, in het bezit zijn van een "trekkerrijbewijs jeugdigen". Dit is geen officieel wettelijk rijbewijs, maar een bewijs van vaardigheid welke wordt afgegeven via het opleidingsinstituut. Vanaf 18 jaar heb je geen trekkerrijbewijs meer nodig.

Met een trekkerrijbewijs mag je alleen trekkers besturen; het rijbewijs geldt niet voor zelfrijdende of langzaam rijdende werktuigen (16-25 km /uur). Een trekkerrijbewijs heeft niets met een bromfietscertificaat te maken, er is dan ook geen sprake van vrijstelling als je een brommerrijbewijs hebt. In het buitenland heeft het Nederlandse trekkerrijbewijs geen waarde.

Nee dus.
Lijkt mij ook niet, want voor een 45-km auto moet je ook een apart rijbewijs halen. Of dacht je dat die zomaar, zonder de verkeersregels te kennen, de weg op mogen? Dus niet. Het is weliswaar niet zo zwaar als een echt rijbewijs, maar evengoed hebben die mensen toch een deel theorie en praktijk gehad.

Je mag wel met 17 jaar alvast met je theorie beginnen. Maar het theorie certificaat is maar beperkt geldig. Dus geen goed plan als je niet het geld hebt om binnen een jaar je rijbewijs ook echt te halen.
Voor 45 km moet je gewoon een bromfietscertificaat hebben, geen speciaal rijbewijs.

Maar waarom moet je een trekkerrijbewijs ervoor hebben, terweil het dan niet eens een trekker is ? Maar een teruggevoerde auto ?
Trouwens mamalelie, je zegt dat je op je 17e al kunt beginnen met theorie, dit was ik zelf dus een tijdje geleden al van plan, ik zou alvast een examen boeken alleen zijn de regels volgens mij veranderd, want je moet er nou 18 voor zijn...

Ik word 30 april 18, dus nog zo'n 10 week, ik ga dan ook direkt een snelcursus volgen...

Maar voor de tussentijd heb ik even iets anders nodig, omdat ik tog naar mijn werk moet (40 km verderop)...

Brommer heb ik al, maar ben gewoon toe aan iets anders.. Veelte koud, en helemaal niks waard met dit weer steeds.
ik heb laatst toevallig het programma wegmisbruikers gezien en daar was ook een jongen die reed in zo een terug gevoerde auto. Hij was ook 17 en had geen rijbewijs. Hij kreeg een procesvoorbaal omdat hij daarin niet mocht rijden. Dat mocht pas als hij een gewoon autorijbewijs had
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
quote:Hertebek schreef op 11 februari 2008 @ 11:34:

Maar waarom moet je een trekkerrijbewijs ervoor hebben, terweil het dan niet eens een trekker is ? Maar een teruggevoerde auto ?Omdat het een landbouwvoertuig is zoals je zelf al aangeeft, daar gelden nu eenmaal andere regels voor.
Tja, een brommer hebben en toe aan iets anders?? Hahahahahahahahahaha.

Sorry. Maar dat gevoel heeft iedereen die bijna 18 is.......
40 km naar je werk in een 45 km autootje?

(en ook weer 40 terug?)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven