Vaak eten per dag?

14-10-2011 16:43 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik verbaas me steeds maar als ik de andere vrouwen hoor praten op werk/uitgaan over hoe vaak ze eten per dag.

Nou heel veel vind ik, maar volgens mij is het normaal.

Ze eten ongeveer 5 boterhammen per dag, 2 stukken fruit, gezond koekje voor tussendoor, ze nemen een soepje tussen de middag, en 's avonds ook nog avondeten.

Ik vind dit heel veel, maar is dat ook zo?

ik eet per dag 3 boterhammen en verder alleen avond eten. Neem nooit een soepje op mijn werk tussendoor want voor mij kan soep dienen als alleen avondeten, dus wil ik 's avonds geen warm meer.

Ben altijd heel bang om aan te komen terwijl ik helemaal niet dik ben, heb een normaal gewicht en zie er niet te dik/dun uit.

Ik heb soms dagen dat ik denk; en nu ga ik is lekker snoepen. En dan snoep ik er ook op los. Maar dat is 1 keer in de week. Verder probeer ik koekjes enzo te ontwijken.
Nee dat is niet veel.
Als jij op een dag drie boterhammen en avondeten eet, dan moet je een gebrek hebben aan vitaminen en mineralen. Totaal niet gezond dus. Je moet vooral zo doorgaan, krijg je echt problemen met je gezondheid.
quote:desyyyy schreef op 14 oktober 2011 @ 16:43:

ongeveer 5 boterhammen per dag, 2 stukken fruit, gezond koekje voor tussendoor, ze nemen een soepje tussen de middag, en 's avonds ook nog avondeten. = prima

ik eet per dag 3 boterhammen en verder alleen avond eten. = erg weinigaanbevolen dagelijkse hoeveelheid

eetmeter
Ik zou willen dat het mij zou lukken. Ik eet ongeveer net zoals jij, heb bijvoorbeeld vandaag een bakje yoghurt gehad als ontbijt en als lunch twee witte broodjes met ham en kaas. Lang niet genoeg dus maar het lukt me maar niet om meer te eten zonder door te slaan en ik vergeet het ook gewoon. Door al jaren op mijn eten te moeten letten ben ik zó gewend aan een hongergevoel dat het een soort van prettig is.

Ik ben overigens echt niet dun, aan de forse kant. En het stomme is dat ik weet dat je meer vet verbrandt als je meerdere keren eet maar het lukt me gewoon niet.
quote:desyyyy schreef op 14 oktober 2011 @ 16:43:

Ik verbaas me steeds maar als ik de andere vrouwen hoor praten op werk/uitgaan over hoe vaak ze eten per dag.

Nou heel veel vind ik, maar volgens mij is het normaal.

Ze eten ongeveer 5 boterhammen per dag, 2 stukken fruit, gezond koekje voor tussendoor, ze nemen een soepje tussen de middag, en 's avonds ook nog avondeten.

Ik vind dit heel veel, maar is dat ook zo?

ik eet per dag 3 boterhammen en verder alleen avond eten. Neem nooit een soepje op mijn werk tussendoor want voor mij kan soep dienen als alleen avondeten, dus wil ik 's avonds geen warm meer.

Ben altijd heel bang om aan te komen terwijl ik helemaal niet dik ben, heb een normaal gewicht en zie er niet te dik/dun uit.

Ik heb soms dagen dat ik denk; en nu ga ik is lekker snoepen. En dan snoep ik er ook op los. Maar dat is 1 keer in de week. Verder probeer ik koekjes enzo te ontwijken.

Die ene zin snap ik niet.

Verder vind ik dat jij wel heel weinig eet en die anderen normaal.

En soep alleen als avondeten? Een goed gevulde maaltijdsoep bedoel je dan hoop ik? Met wat brood of toast er bij?
@tomatensoep. Als het je niet lukt om meer te eten kan je altijd nog voor gezondere dingen kiezen. Zoals bijv. volkoren brood ipv witte broodjes. Dan krijg je in iedergeval wat vezels binnen.
Jij eet echt te weinig.
3 boterhammen en avondeten is best weinig. Eet je wel fruit? En wat voor avondeten is het vooral? Wat doe je op je brood? Een gezonde vrouw heeft per dag ongeveer 2000 cal nodig. Je hoeft niet veel te gaan eten, maar zorg wel dat je voedzame en gezonde dingen eet. Weinig eten kan heel ongezond zijn!
Drie boterhammen? Als ik stevig ontbijt gaat dat er (zonder moeite) al doorheen...
@Mooiedromen, dank maar dat weet ik natuurlijk Ik eet normaal gesproken ook vrijwel altijd bruin brood maar vriend had witte broodjes gehaald die op moesten.

Ik eet verder ook niet ongezond, normaal gesproken begin ik de dag met een zelfgemaakte smoothie met meerdere soorten fruit enzo. Het probleem is meer dat ik mezelf niet echt vertrouw met 'tussendoortjes' omdat ik bang ben dat ik dan weer geen rem heb. En dus eet ik ze maar niet.
Als tussendoortje kan je toch ook een boterham/cracker nemen?
quote:Tomatensoep schreef op 14 oktober 2011 @ 16:54:

@Mooiedromen, dank maar dat weet ik natuurlijk Ik eet normaal gesproken ook vrijwel altijd bruin brood maar vriend had witte broodjes gehaald die op moesten.

Ik eet verder ook niet ongezond, normaal gesproken begin ik de dag met een zelfgemaakte smoothie met meerdere soorten fruit enzo. Het probleem is meer dat ik mezelf niet echt vertrouw met 'tussendoortjes' omdat ik bang ben dat ik dan weer geen rem heb. En dus eet ik ze maar niet.

Maar je hoeft toch niet meteen tussendoortjes van snoep/snacks te nemen?

Je kan bijvoorbeeld bij ontbijt 2 boterhammen pakken, dan bij lunch 2 boterhammen. Tussendoor een soepje of yoghurt met fruit. En dan 's avonds advondeten, eventueel daarna nog een keer fruit of iets kleins.
Als ik overdag maar drie boterhammen eet, val ik om.
Mijn diëtiste heeft me zelfs op mijn hart gedrukt 5 eetmomenten op een dag te hebben.

Ik moest om de 2- 2,5 uur iets eten: Een maaltijd of een gezond tussendoortje.
Hmm ik bedoel het iets anders. Het is meer dat als ik dan mezelf toesta om een tussendoortje te nemen, ook al is dat een appel, dat ik dan snel denk 'oh maar dan kan een boterham ook nog wel'. En voordat ik het weet heb ik dan drie verschillende dingen gegeten.

Daarnaast heb ik ook gewoon echt issues met eten omdat mijn ouders héél weinig eten en dus alles wat ik eet veel vinden. Ik moet het niet wagen om te zeggen dat ik honger heb want dan krijg ik standaard 'alwéér?' te horen.

Als puber had ik geen rem en at ik rustig twee zakken chips op een dag. Een tijdje terug ben ik vanwege overgewicht naar een diëtiste geweest maar die zei na een paar keer eigenlijk alleen maar 'ja, je eet niet zoveel'. Nee, dat wist ik al. Ik ben nu aan het overwegen om me weer door te laten verwijzen omdat ik merk dat ik gewoon echt raar over eten denk.
@Tomatensoep:

Het vooruitzicht dat ik 2 uur later alweer wat mocht eten zorgde er bij mij voor dat ik het wel vol kon houden het bij één tussendoortje te laten.
ik heb dit schema gekregen van m'n dietiste;

O: 2 boterhammen of havermout / yoghurt met muesli

T: boterham + fruit

L: 2 boterhammen, rauwkost en zuivel

T: boterham + fruit

D: gewoon een fatsoenlijk portie avondeten

T: zuivel toetje (als ik op de dag geen kaas gehad heb) of een stuk fruit.
Hmm elke twee uur.. en wat voor dingen at je dan bijvoorbeeld?
Is dat goed vol te houden Maja?
Ik eet bijna nooit fruit, toevallig net wel gehad omdat ik honger had en is wel gezond voor tussendoor.

Maar het is ook niet dat ik honger heb.

Maar ben bang als ik nu opeens meer ga eten dat ik dan juist aan kom!

En mijn vriendin hoorde van haar dieetist dat fruit helemaal niet zo goed is, en brood ook niet.
quote:Tomatensoep schreef op 14 oktober 2011 @ 17:07:

Hmm elke twee uur.. en wat voor dingen at je dan bijvoorbeeld?

Als tussendoortje?

Een stuk fruit (bijv een appel, 2 mandarijnen, een sinaasappel)

Een cracker dun besmeerd met slankie smeerkaas of sandwich spread.

Een evergreen.

Een bakje kerstomaatjes of komkommerschijfjes.
Nee dat schijnt normaal te zijn.

Ik krijg het ook niet weg hoor. Ik eet 4 boterhammen en een stuk fruit.

'S avonds eet ik vrij veel. En vaak om een uur of 20 eet ik vaak nog een bakje yoghurt. Ik hou niet van brood en heb overdag weinig trek.

Ik hou wel van lekker eten en leef niet op twee blaadjes sla. Ik heb een gezond gewicht en maat 38.
Heb je geen last van duizeligheid of dergelijke.

Want dat zou ik toch hebben als ik maar zo erg weinig eet.

Met andere woorden je eet veel te weinig.

En trouwens van weinig eten kan je ook dik worden. En gezond is het zeker niet.

Als je meer gaat eten zal je lichaam daar in het begin even moeite mee hebben. Maar dat is maar tijdellijk.

Mijn vriend at ook altijd erg weinig. Hij had ook een beetje overgewicht en wilde dat graag kwijt.

Op mijn advies is hij meer gaan eten en is nu al 5 kg afgevallen.
Oké, ik ga het vanaf morgen weer proberen. Maar dat geldt niet voor de avond neem ik aan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven