Postcrossing deel 8

13-08-2011 19:32 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan we verder met deze verslavende, zeer verslavende hobby.

Uitleg in de eerste post, kaartenwinkels in de tweede post.

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis.

Hoewel, bijna.

Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!
@Anita > er zat een brief bij de onderzetters waar uit bleek dat dit een nalevering was. Van wat? Ik heb twee weken geleden postzegels ontvangen, maar echt niet voor 60 of meer euro (want dan schijn je onderzetters of een mok cadeau te krijgen). Ik wacht met spanning op de volgende PostNL verrassing.

Ik ben wel benieuwd wat voor een prijs je hebt mogen uitzoeken.

@Noa-lynn > Is Tycho al in de katerpubertijd?
Neferisis, ik kon kiezen tussen kaartjes voor AllStars 2, een hema-appeltaart en het boek Het Diner van Herman Koch.

Heb die laatste gekozen.
Anita NEE! Neem de appeltaart! Oh jum, ik heb zin in taart, maar helaas, ik heb niks lekkers in huis

Onderzetters krijg je bij elke bestelling, mokken vanaf 60 euro, neferisis.

Ik heb nu 12 van de 14 onderweg, en nog 1 hoeraatje en dan mag ik er 15 onderweg hebben (=350 verzonden)
Goedesmorgens!

Voel me vandaag alweer een stuk beter! Dat komt door al jullie lieve woorden! Ben wel veel te vroeg wakker maar kon niet meer slapen. Dat ik gister naar bed ging hadden de buren hun bioscoop aan. Volgens mij staan de speakers tegen mijn muur aan. Ik kon letterlijk de film volgen.. Straks maar even langs.

O en... Ja ik heb hem weer gezien gister. Ik had een verjaardag dus ik liep het gebouw uit op weg naar mn auto en toen kwam die heel hard aanrijden, hij deed net of ie me ging aanrijden en vervolgens lachte hij zo lief... Ik heb dus ook mijn charmantste glimlach opgezet en gezwaaid:) Ik ging er zelfs van huppelen maar dat deed een beetje zeer dus daar ben ik maar weer mee opgehouden haha

Kozoo, hihi bij jou stukje zat ik echt te glimlachen:) Je hebt het zo leuk opgeschreven:) Wie weet als ik genoeg moed heb vandaag... Je hoort van me:)

Steph, ik wil mijn Bruna wel met jou delen hoor!

Neferisis, o jou vakantie komt steeds dichter bij! Lekker hoor! Ga er maar van genieten!!!

Anita, heb nu nog geen schoenen aan maar wie weet trek ik straks de stoute variant aan mijn voeten hihi. Wat leuk dat je een prijs gewonnen hebt!

Noa-Lynn,hoe is het met jou?

Ligaa, zal ik een taart voor je maken:)
@Neferisis en Anita, die zitten in de agenda!!!!! Moest gisteren of moet vandaag in je bus vallen.

Hopelijk krijg ik vandaag de postzegels wel in huis. Anders vraag ik de postzegelverzamelaarswinkel (wat een woord) hier wel erom. Ik kan niet wachten.

Er heeft iemand uit Maleisië mijn via postcrossing gemaild of ik een velletje naar haar wil toesturen. Dat wil ik wel maar dan moet ik eerst de zegels in huis hebben en nadenken wat ik daar tegenover wil hebben. Maar eerst eens kijken welke Unescokaarten ik van Maleisië ik NIET heb.

@Tine, ik zie je al van verliefdheid huppelen. En charmant lachen, jij hebt ook zo'n leuke smile.
Steph, wat duurt het lang voordat je je zegels binnen hebt, eventueel wil ik vandaag wel wat velletjes halen en ze voor je opsturen hoor.. Dan heb je ze maandag. Laat het maar weten, je weet me te vinden:) Hihi dank je wel!!;) Straks eens kijken of ik een goed moment kan bedenken om hem aan te spreken;)
Zo Tine is gedoucht, de wasmachine draait, bed is opgemaakt, gordijnen en ramen zijn open, konijnen worden uitgelaten op het balkon.. En dan nu...... DE AFWAS.....
Goedemorgen allemaal!

Het was koud vanochtend, maar wel heerlijk gewandeld met de honden .

@Pierot: Leuk, we hebben voor een gedeelte dezelfde landen "onderweg" Ook hier een kaart naar Rusland, Taiwan en China onderweg!

@Steph: Wat een leuk idee zo'n loterij! Eens kijken op het PC forum straks wat het precies inhoudt etc. Zo leer ik telkens weer bij .

@Tine: Doe je wel rustig aan, het is ook niet niets wat je de afgelopen tijd hebt meegemaakt. Logisch dat je dan een dipje te verduren krijgt. Geniet van de verliefdheid hihi. Hopelijk heb je vandaag genoeg moed hem aan te spreken!

Gisteren een kaartje op de mat uit Finland. Wel een leuk kaartje, straks nog even opzoeken of het toevallig een bekend stripfiguur is oid. Zo zag het er wel uit namelijk, maar ze schreef er niets over.

Vannacht kwam dan eindelijk de Hurray van degene in Amerika binnen: Hij bood zijn excuses aan, deed niet zoveel meer met PC...Van het weekend dus weer op de knop drukken. Maar eerst nog even afwachten of Hurray nr. 20 ook binnen komt. Zou wel eens tijd worden!

@Neferisis! Klinkt als een leuke vakantie straks!

@Ligaa: Bedankt voor de link, het is me nu wat duidelijker! Ook hier is de hele voorraad van te voren gescand, merk alleen dat er nu wat de klad in komt. We hebben momenteel zelf geen scanner en dan werkt het toch wat onhandiger!

@Steph: Bedankt voor de tip van de postcodeloterij: de vouchers heb ik er gelijk uitgehaald!

Zo en nu maar eens in huis aan de slag, de tweede wasmachine draait, nu al het zand wat de honden hebben meegenomen van de hei maar eens wegwerken! ;) Prettig weekend iedereen!
Steph, dan hoop ik dat de agenda vandaag bij de post zit.

Ik spit die bonnen ook altijd door voor de korting op leuke uitjes.

Tja, ik ben en blijf een zeeuw he, hahaha

Ligaa, is dat zo'n slecht boek dat je NEE zegt of alleen de trek in lekkers die spreekt?

Appeltaart bak ik eigenlijk liever zelf.

Misschien wel een ideetje voor vanmiddag.

Lien, het was vanmorgen zeker koud.

Maar nu schijnt het zonnetje heerlijk, wat een zalige herfstdagje zo.

Hier een hurray uit Australie en 2 opgeruimde lades in het dressoir.

Lekker bezig dus.
Oja en Tine als je eigen stoute schoenen niet meer passen kom ik de mijne wel brengen hoor, hahaha
Haha Anita, das lief van je:) Ben tot nu toe nog niet buiten geweest maar zag hem net wel naar zn werk lopen, das hier 10 stappen vandaan en de deur kan ik precies in de gaten houden vanaf mn bank... He vervelend haha. Straks maar eens een spontaan rondje vuilnisbak ofzo:) Of brievenbus whahaha

Lien, ja ik zal rustig aan doen:) Moet wel, mag niet anders hihi. Heb me er nu wel bij neer gelegd, en snap ook wel hoe en waarom maar dat moest eerst even goed tot me door dringen... Ben benieuwd welk figuurtje erop je kaart stond!!
O trouwens, de afwas is gedaan, keuken is schoon, was draait nog.. O ik voel me zo productief vandaag whahaha
quote:neferisis schreef op 14 oktober 2011 @ 19:59:

@Noa-lynn > Is Tycho al in de katerpubertijd?

Tygo is nu 12 weken, heel erg op onderzoek uit.. begint nu meer te luisteren naar zijn naam en hij reageert als er gepraat wordt tegen hem door de telefoon door hevig te gaan knorren .

Als ik achter de computer zit komt ie trouw bij mij liggen, op schoot of in een doosje waar ik mijn die dag ontvangen kaarten in wilde doen.

Nu ik dit typ zit Tygo in mn trui weggekropen.. .

Eigenlijk gedraagt ie zich voorbeeldig en zo niet dan is het na 3x waarschuwen de beurt aan Luca..

Luca komt hm uit zichzelf dan op zijn kop geven .

Postcrossen staat een beetje op een laag pitje, alles eigenlijk een beetje.

Het vlammetje in mij is een beetje gedoofd, maar ga hm komende week opladen.. lekker niet werken maar dagje uit enzo.
Zo Tine, kun je hier ook niet een beetje productief komen doen!!!!

En Ligaa, die appeltaart komt er ook hoor.

Kreeg net een mailtje van een collega met een code, hahaha

Dus als je zin hebt tegen de tijd dan kom je maar een stukkie doen.

Nog geen postbode gezien en ik ben zo benieuwd of die me vandaag die agenda gaat brengen.
De postbode-mevrouw bracht mij dus geen agenda.

Wel mijn puzzelboekje en 3 kaarten.

En nu ga ik dus voor het aller-aller-allereerst (en hopelijk ook allerlaatst) een lege hurray sturen.

Ik kreeg een kaart uit Rusland met alleen een ID en mijn adres.

Nog niet eens de naam van de afzender.
Het was vanochtend echt koud op de fiets, ik had mijn handschoenen nog niet uit de winterstalling gehaald en kwam met ijsvingers en -oren bij de kapper aan. Even de uitgroei wegwerken voor ik op reis ga, alhoewel ik overdag toch met een hoofddoek op loop. Niet vanwege de religie (behalve bij moskee bezichtiging), maar zo houd ik het hoofd koel. Een pet of hoed is onhandig met het fotograferen.

Dochter vertrekt maandag met school naar Londen, daar moeten zo nog de laatste inkopen voor gedaan worden. Madame wil wel stylish verantwoord en met een noodrantsoen voor een maand op pad.

On topic: de postbode is nog niet gesignaleerd, wel heb ik een hurray voorbij zien komen, vanavond eens wat adressen aanvragen.

@Anita > ik heb het boek nog niet gelezen, het was een wel kassucces vorig jaar. Eigen gemaakte appeltaart is veel lekkerder. Ik word al blij van de baklucht.

Ik heb hier ook een paar laden die uitgemest moeten worden, maar op dit moment zijn er andere prioriteiten.

@Ligaa > aha, vandaar die nalevering (denk ik).

Is die hurray al binnen?

@Lien > ik kwam vanochtend in het bos ook hordes honden met hun baasje tegen (wie laat wie uit). Mistflarden en ochtendzon boven de akkers, zo mooi.

Heb je een misschien kaart met een bebaard mannetje gekregen?

@Tine > fijn zo'n thuisbioscoop. Bejaarde of gewoon aso buren?

Die stoute schoenen zitten je vast als gegoten, wellicht ga je er ook nog van huppelen.

@Noa-lynn > al plannen voor het dagje uit? Ook weer een bakwinkel bezoeken? ;)

@Steph > ben benieuwd of de agenda vandaag hier ook arriveert.
Zo, nou ik ben er wel weer klaar mee voor vandaag. De grote schoonmaak is weer even klaar! De konijntjes hebben ook weer een fijn schoon onderkomen. Moet het nu helaas wel bezuren, vooral rond de wond is het nu heel gevoelig. Maar ik hap mn molletjes en nacjes even weg en duik nog even mn bedje in. Dan is het vast straks weer over!

Ik had 4 kaartjes in de bus, 1 met de Trevi Fontijn, 1 met een view over Bologna in Italie, 1 met Russische cake/taart en thee en 1 met een heel groot glas in lood raam.

Noa-Lynn, wat leuk om te lezen hoe het met Tygo gaat! En wat grappig dat Luca zich er ook mee bemoeit haha! Weet je al waar je heen gaat op je dagje uit!! Geniet ervan!

Anita, wat stom dat die Russische postcrosser niet de moeite nam om iets op het kaartje te schrijven. Was het kaartje wel leuk of ook niet? Hoe waren je andere kaarten? Enne ik ben weer even klaar met productief doen, dus wie weet volgende keer bij jou haha!

Neferisis,het zijn gewoon aso buren... Al zijn ze op zich dan wel weer aardig.. Ik hoop dat ik straks huppelend naar buiten ga hihihi! Wat leuk dat je dochter naar Londen gaat.. Ikke wil oooook! Wie weet in de kerstvakantie...
Zo, toch maar al een adres aangevraagd. Wederom een Amerika, zucht. Wel een leuk profiel, maar ze wilde graag een multiview uit je woonplaats. Nou die zijn altijd wel voorradig ;)

De postbode kwam alleen met een kaart uit Turkije.....voor mijn huisgenoot, dinsdag weer een kans!

@Anita: Wat saai, zo'n kaart met alleen een ID! Kan me voorstellen dat je dan een lege hurray verstuurd. Was de kaart op zich wel leuk?

En je puzzelboekje? Wat voor puzzels vind je leuk? Hier een sudoku en woordzoeker fan .

@Tine: Ik heb niets kunnen vinden, dit is de afbeelding:

@Neferisis: nee, geen bebaard mannetje. Zie de afbeelding die ik bij Tine haar berichtje gepost heb. Ooh irritant van die baasjes die voortgesleept worden door hun hond. Vanochtend ook weer iemand met een labrador, bleef maar irritant rond onze honden rennen en gaan liggen fixeren. Gelukkig weten onze honden dat ze dit gedrag moeten negeren. Hond na een snep naar 1 van onze honden gelukkig weer weg, komt nog een andere wandelaar tegen waar hij tegenaan sprong... zucht! En baasje uiteraard éinden verderop!

Ben je met een volle boodschappenkar uit de supermarkt gekomen?
Net twee aardige Chinezen uit de bus gevist, nou ja, niet letterlijk natuurlijk. Geen agenda of postzegels!

@Lien > jij hebt een kaart van de beroemde Moomins te pakken. Dit typetje is Mymble. Ik heb nog nooit een ansicht van deze figuurtjes ontvangen, wel postzegels met dit soort afbeeldingen erop. Alles over deze karakters:

www.moomin.com/eng/index.html

De boodschappenkar was aardig gevuld en dochter heeft nog een hippe poncho gescoord. Zij is er klaar voor, nu ik nog.

@Tine > je doet weer veel te veel tegelijk. Nou weer met de beentjes om hoog!
Tine, dat is heel lief van je maar ik heb ze al bestel. Evt zou ik er wl bij willen bestellen, zijn volgend jaar ook nog goed. Maar dan doe ik het bij jouw want vandaag is er helemaal geen post geweest. Nergens zijn ze hier te krijgen, ook niet bij het vervangende postkantoor.

Ik ga nu eten, lees straks bij.
oh leuk! Ik had het kaartje niet herkend als Moomin! Nu ik de kaart beter bekijk, staat het er heel klein ook op, oeps. Bedankt voor het helpen!
Oooow wat ziet dat zonnetje er toch heerlijk uit vanuit huis. En wat is het toch koud. Kaartje uit Rusland vandaag. Verder geen pc nieuws.

@ Steph: dank je wel voor je lieve woorden! Ik heb gelukkig ook nog een vader. En in het kader van krakende wagens vraag ik me wel eens af of ik me niet meer zorgen moet maken om hem.

Fijne postzegeltips! Hier de bruna maar eens bezoeken (alsof ze me daar niet al lang kennen... )

Vind kinderen altijd zo leuk om een kaartje te sturen!

@ Pierot: Ook dank! Ja, moeders is er niet best aan toe. Heeft lang niet goed voor zichzelf gezorgd en heeft nu van alles onder de leden waar je zonder wonder niet oud mee gaat worden. Hopen dus maar op een met. Ze is nog zo jong. Vooralsnog veel ziekenhuis gebeuren nu. Hopelijk met resultaat!

Jij eindelijk wat leuks binnen?

@ Lien: goed dat je kaartje eindelijk is geregistreerd! Balen dat ie zijn profiel niet even heeft uitgezet. Maar ja, hij reageert gelukkig nog.

@ Neferisis: Lief van je! Ik ga zeker heel erg zuinig zijn op deze man. Samen zijn we zuinig. Op ons en elkaar en dat is inderdaad enorm veel waard. Besef me dat gelukkig erg.

Wat leuk dat je als kind al zo van Egypte was! Weer is wat anders als al dat roze En Toet ipv een boyband is ook wel geinig. Kun je het kriebelen zonder al te veel krabben volhouden met zo'n jaarlijks tripje? Alleen... hoe moet dat dan nu? Is plaatsvervangend Jordanië dan voldoende? Enne.. wat mooie kaarten vanuit daar vind ik wel erg leuk ja! Dus mocht je wat vinden hou ik me aanbevolen.

@ Poezels: de viva godinnen waren met jou. Leuk avatar. Tekst eronder heb ik ook maar opgegeven. Werd niks. Inmiddels beetje rust bij jou?

@ JJ: Kun je een beetje bijtanken dit weekend? Is dat gewissel van tijden iets van voorbij gaande aard? Of blijvend?

@ Tine: Jammer dat er geen smile is met een doosje moed of stoute schoenen. Is wel gepast. Stap op de leukerd af!! Hij reageert zo positief op je, dus dat is al stap 1. Daarbij heeft ie je ongeveer aangereden. En dus heeft ie wel wat goed te maken. Dus taartjes proeven. Waarbij ook best gezegd mag worden dat dat een eer is. Kortom: Doen.

Enne.. fijn dat je weer wat lekkerder voelde! Huis schoon, voetjes om hoog. Anders is je wond straks overstuur.

Viel er te praten met de aso buren? (Terwijl je eigenlijk vooral moet praten met de LEUKE buren )

@ Anita: geen koude voeten inmiddels? Of heb je nog een paar schoenen gehouden? Boek al binnen? Benieuwd wat je er van gaat vinden. Heb het niet gelezen.

@ Ligaa: da's echt een hoeraatje waard, 350. Leuk! Hoe gaat het met je gezondheid?

@ Kozoo: jij bent ook een super lief mensje zeg!

@Noa-lynn: Lekker dat er wat leuke dingen op het programma staan. Beetje bijtanken! Tycho klinkt wel als een leuke aanwinst.

Iemand wel eens knoflooksoep gegeten? Ga ik zo doen. Heb m gemaakt vandaag. Eerlijk gezegd met weerstand, want het leek me echt heel vies. Maarrr... Ik geloof dat ik er van terug moet komen. Wordt vervolgd.....
Hallo!!

Zo heb even bij mn ouders gegeten en ben nu net thuis en tis heel gek maar tis net of er iemand binnen is geweest die een sigaret heeft gerookt. De rook slaat zelfs op mn keel... Ik heb de hele dag de ramen open gehad dus alleen maar frisse lucht, en dat ik bij mn ouders was waren de ramen dicht. Ik heb wel zon systeem met van die dingen in het plafond.. misschien dat het daardoor heen komt. Op de gang ruik je ook geen sigaretten rook tis echt heel raar... Nou ja ik ga straks nog even naar een vriendinnetje even bij kletsen. We gaan het zien hoe het daarna is.

Heb zojuist even een heleboel boodschappen gedaan, ga morgen eens het een en ander uitproberen op cupcakes gebied:) Wie komt er proeven!!!!

Lien, he wat jammer geen kaartje voor jou vandaag. Had je huisgenoot een leuk kaartje? Inderdaad dat is een figuurtje uit Moomin, ik vindt dit echt een hele leuke kaart die je hebt gekregen! Lekker vrolijk en fleurig!!

Neferisis, die Chinezen waren vast heel blij dat jij ze uit de brievenbus had gevist:) Ik heb even heerlijk geslapen vanmiddag was wel weer nodig...

Steph, je hoeft maar te roepen hoor, ga ze zo voor je halen!!

Geld ook voor de anderen natuurlijk!!!

Noa78, goed om je weer te horen! Of lezen eigenlijk hihi. Nou helaas heb ik hem vandaag nog niet gesproken, wel voorbij zien lopen. Net ook hij was klaar met werken en ik kwam net thuis dus gooide het licht aan terwijl mn gordijnen nog open waren.. Kon alleen niet zien of hij het ook zag. Hij heeft inderdaad wat goed te maken, haha! Ik weet wel hoe;) Maar ja nu moet ik hem eerst nog weer even tegen komen. Heb nog niet de moed om een verdieping omhoog te gaan en aan te bellen.... Hoe is het met jou meid? Komt er alweer wat rek in het elastiekje? Hoe was je soep? Het klinkt inderdaad een beetje vreemd maar aan de andere kant... Ik vindt knoflook wel altijd erg lekker dus wie weet is het in soep ook wel lekker.... Ben benieuwd!!
Anita, ik ben blij dat je óók de taart hebt, of althans een code voor de taart, want dan krijg je misschien wel iets lekkers voorgeschoteld, lees vaak op deze site en dit gaat over Het Diner, maar goed een boek kun je nog verkopen of weggeven, dus je hebt er altijd wat aan.

Lien. Moomins zijn zó cool. Dit is het karakter "little my" dus eigenlijk geen Moomin (want dat zijn witte nijlpaarden(?) en Little My is vriendin van de familie)

Noa gezondheid gaat oke, volgende week donderdag weer een infuusdag en daarna evalueren.
quote:tine2804 schreef op 15 oktober 2011 @ 14:59:

Noa-Lynn, wat leuk om te lezen hoe het met Tygo gaat! En wat grappig dat Luca zich er ook mee bemoeit haha! Weet je al waar je heen gaat op je dagje uit!! Geniet ervan!

Luca is echt zijn grote broer, had ik echt niet durven verwachten dat het zo goed zou gaan tussen die 2,

Ik ga morgen op tijd richting Harderwijk .

Een dagje naar dolfinarium en daarna nog eventjes langs bij mijn broertje en schoonzusje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven