Postcrossing deel 8

13-08-2011 19:32 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan we verder met deze verslavende, zeer verslavende hobby.

Uitleg in de eerste post, kaartenwinkels in de tweede post.

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis.

Hoewel, bijna.

Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!
Ik ga eens kijken, want ik heb nog steeds geen verstand....van postzegels.
De link www.collectclub.postnl.nl Je krijgt dan het boekje of de postzegel te zien. Er zitten 5 voor Europa en 5 voor de wereld op.
Ik las ergens anders dat de Bruna ze ook heeft.

Succes Pierot.
Heb ze besteld, en nog een aantal mapjes dus ik kan even vooruit. Alleen denk ik dat ik met Rusland, China en Taiwan geduldig zal moeten wachten. Ik ben nu heel hard aan het hopen dat er een leuke kaart mijn kant op komt.
Goed gedaan. Dames en heren, niet alle Bruna's verkopen de postzegel van onze gezamelijke verslaving/hobby! Hier iig niet, wel de saaie zegel uiteraard.
Ooh eigenlijk had ik dat van de week ook even moeten vragen bij de Bruna.

Helemaal vergeten

Ik heb mezelf net een momentje gegunt om wat adressen aan te vragen en kaartjes te schrijven.

Er gaat een provinciekaart naar Duitsland, een art-kaart blijft in Nederland en een woonplaats kaart naar Estland.

Dus ik steek nu zo even de straat over om ze in de brievenbus te stoppen.

Oja, en ik kreeg daarnet ook een leuke kaart uit ons eigen kikkerlandje!
Leuk die postcrossing zegels! Cardcetera schijnt ze ook te gaan verkopen. Daar ga ik ze dus volgende week wel even bestellen. Gelijk een goede reden om kaarten mee te bestellen!

Hier verder geen PC nieuws. Geen kaarten aangekomen, geen kaarten ontvangen. Saai dus eigenlijk hihi.

@Pierot: Ja ik ben inderdaad ongeduldiger dan verwacht! Fijn dat het bij jou nu wat begint te lopen! Dat eisenlijstje bij Taiwan: heel simpel toch gewoon een beschreven kaart...

@Ligaa: Hoe werkt het met die optie van meerdere kaarten naar hetzelfde land? Is het zo dat je dan als je eenmaal begint met adressen aanvragen écht alles wat je op dat moment aanvraagt naar hetzelfde land gaat, of zit er wel wat afwisseling in?

Hier aan het nadenken om de "Amerikapersoon" een berichtje te sturen. Kaartje is nu 16 dagen onderweg. Hij is soms dagen niet online, dan weer 1 dagje wel etc. Zijn laatste kaart die hij geregistreerd heeft dateert van begin september :s Aan de andere kant heb ik zoiets van: nog maar ff afwachten, maar ja...
Lien Ik heb even een link van het antwoord op postcrossing.com geplaatst.

Link

Nee, het is niet zo dat ik altijd dezelfde landen krijg, maar blijkbaar staan er dan veel Amerikanen, Nederlanders, Finnen in de rij (met hun adres). En als ik dan snel achter elkaar "op de knop druk" krijg ik er een boel van het zelfde land.

Ik heb zojuist al het scanwerk bijgewerkt. Ik had een dolfijnenkaart klaar liggen om te versturen, maar die stond nog niet in mijn postcrossingsmapje (op de computer). Nu is alles weer bij, ook nog een drietal ontvangen kaarten ingescand.

Vroge week heb ik een bestelling geplaatst bij de collectclub (natuurlijk voor de postcrossingzegels), ik heb ook de circus renz postzegels, en nog wat anderen, als het volgend jaar weer duurder wordt sla ik nu nog veel in (bedankt neferisis voor deze tip)
Hahaha ik kreeg vandaag (!) een hele leuke kaart van de meet! Het was precies het varkentjeskaartje dat Stereo en ik beide hadden gekocht (denk ik) in utrecht en ik heb deze van de week verstuurd als official. Ik dacht even he? Iemand heeft mijn kaart weer teruggestuurd. Bedankt stereo, en snjo en kozoo voor het tekenen.
Ik heb twee kaarten gekregen van een RR. En ben zelf een loterij gestart, twee mensen in Europa en twee in de wereld krijgen een kaart met DE postzegel erop.
De score vandaag: 3 hurrays, 3 officials (2 oké & een prachtige Art Deco) en een grappig bedankje. Zelf 1 kaartje verstuurd: Elvis is onderweg naar Finland.

@Noa > ik hoop dat de thee, ondanks de domper, toch gesmaakt heeft. Stom zo'n lege kaart en een velletje met de groeten.

Een goede thuisbasis is essentieel om te blijven functioneren, wees maar heel zuinig op die lieverd van je.

Mijn fascinatie voor Egypte startte al heel vroeg. Ik had geen prinsessenkamer, zoals zoveel meisjes tijdens het begin van de basisschool, maar een Egyptische paleiskamer. Hiëroglyfen op de muren en een poster van het gouden masker van Toet-Anch-Amon boven mijn bed. Uiteindelijk ben ik geen Egyptologe/archeologe geworden, omdat mij de job niet te combineren leek met een normaal gezinsleven. Echter, het is altijd blijven kriebelen...

@Steph > wat een leuke initiatief van je die loterij! Laat je nog even weten uit welke landen de winnaars komen?

@Anita > handig zo'n bus aan de overkant. Ik moet toch altijd de fiets pakken. Ach ja, is goed voor de calorieverbranding.

@Pierot > als men er om vraagt stuur ik wel een naaktkaart, maar geen ordinair geval. Vaak een geschilderd naakt of een smaakvolle foto, het ligt eraan of ik iets op voorraad heb.

@Lien > wellicht morgen geen saaie PC dag.

@Ligaa > ha, dan staat Stereo met het kaartje voor jou op de foto bij de brievenbus!

Heb jij je hele voorraad al van te voren gescand? Ik denk dat ik dan een week bezig ben...

Deze week een kaartje ontvangen uit Rusland. Morgen ga ik écht op de knop drukken voor nieuwe adressen. Maar eerst nog ff een lange drukke werkdag. Pfff

Edit: Ik heb een avatar!

Nog een edit: En een onderschrift!

Eindelijk geaccepteerd door de viva godinnen.
Neferisis: Jij had toch ook de Postcrossingpostzegels een paar maand geleden al besteld/gereserveerd? Heb je ze inmiddels binnen?! Ik nog niet namelijk en ik lees op het officiele forum dat je ze al in de winkel kunt kopen....

Juuf: Leuk Smurfendisco!!! :-D

Hier gaat het moeizaam met alles.... heb veel ochtenden dat ik extreem vroeg uit de veren moet en merk dat ik daardoor helemaal mn ritme kwijtraak... ik ben zooooo ontzettend moe
Poezels, wat een leuke avatar en onderschrift.

@Neferisis, er zit zelfs een kind van 5 jaar tussen. Ook iemand met een leeg profiel, nou die is bijvoorbaat al uitgesloten. Ik laat het weten wie het zijn geworden.

JJ, de postzegels mogen officieel vandaag worden uitgegeven. Vreemd want Paulo krijgt morgen de eerste. Er zijn al mensen die naar de Bruna (nogmaals niet alle Bruna's doen mee) zijn geweest en ze al in huis hebben.
@Poezels > geinige avatar, die dikke rooie kater staat, in diverse uitvoeringen, ook op mijn bureau! Is een overblijfsel uit mijn studententijd. Mijn lasagne was vermaard.

En ik krijg nog steeds geen tekst onderaan toegevoegd.

@JJ > officieel zijn de zegels pas vanaf vandaag in de winkel verkrijgbaar. Ik verwacht dat ik ze vandaag of morgen bij de post aantref.

@allemaal > moet ik nog voor iemand ansichten uit Jordanië meebrengen? Ik heb geen idee of ik überhaupt gemakkelijk aan kaarten kan komen, maar ik wil best een poging wagen.
Hola!

Hoe is het met u allen? Ik zit een beetje in de knoop denk ik.. Kan dat? Ik mag niet aan het werk terwijl ik zo graag wil, ik zit maar een beetje thuis... Ben toch echt officieel tot over mn oren verliefd op mn buurjongen.. En durf hem niets te vragen... En verder, er komt gewoon niets uit mn handen vandaan, schrijf wel braaf mn kaartjes maar dat is ook het enige.. Ben gewoon even bleghhh en ik weet niet wat ik er mee moet.
Tine, niet officieel verliefd? Wat is dat? Jij bent gewoon enorm verliefd op die buurjongen.

Als je in de knoop zit is het moelijk, kom er maar eens uit.

Maar als je je bleghhh voelt moet je ergens op gaan meppen wat jouw of iemand anders geen pijn doet. Kussen oid.
@Tine > na al jouw besognes is het niet zo verwonderlijk dat je met jezelf in de knoop zit. En dan ook nog een aantrekkelijke buurjongen waar je geen raad mee weet en zeeën van vrije tijd waar je helemaal geen zin in hebt.

Bekijk het eens van een andere kant: jij kan vandaag van het zonnetje genieten terwijl anderen de lange werkdag doorworstelen en snakken naar het weekend. Pak een boek, zet een fijn muziekje op, installeer je op de bank en droom heerlijk weg. Of ga een mooi fotoboek maken van je laatste vakantietrip. Er hoeven even geen poepbroeken verschoond te worden of snotneuzen afgeveegd.

Je kunt ook een paar cupcakes bakken waardoor je huis heerlijk gaat ruiken, en vervolgens de buurjongen uitnodigen voor een kop thee/koffie (desnoods via een kaartje als je bang bent voor knikkende knieën en/of gestamel).

Maar een kussen een flink pak rammel geven mag natuurlijk ook!
Er zijn al goede tips gegeven door de twee dames boven mij,

soms helpt het om iets te doen (bewegen), soms is het goed om niets te doen en daar volledig achter te staan, nee niet een beetje werk verzet gewoon full time luieren! En soms is het goed om je onvrede weg te werken door inderdaad iets te maken, of iets te veranderen: een mandje uit te ruimen, een kastje te soppe.

Het hele verwerken van wat er gebeurd is ook niet 1 rechte lijn of 1 ding (bijvoorbeeld alleen maar nadenken of alleen maar alles vergeten)

In deze nieuwe situatie heb je soms rust nodig omdat je hoofd en lijf moe zijn, soms voel je de behoefte een stukje van je verdriet op te pakken en er iets mee te doen (veranderen) en soms zul je de behoefte voelen om nieuwe denkbeelden te maken (creeeeren) en vaak als je bezig bent gaat dit in je hoofd ook wel op zijn plaats vallen.

Sterkte!

O lieve meiden, waar zou ik zijn zonder jullie. Tis zo fijn om even je hart te luchten en dat je dan zulke lieve woorden terug krijgt! Ik ben even de deur uit geweest, heb de Postcrossing zegels kunnen scoren bij de Bruna hier. Heb dus direct maar 2 setjes mee genomen. En nu ben ik weer lekker kaartjes aan het schrijven. Ik heb af en toe gewoon even van die deprimerende buien, dan dan mn hoofd en mn lichaam allebei wat anders.. Bedankt dat ik even mocht spuien:)

Ligaa, Neferisis en Steph dank voor de lieve woorden! Jullie zijn schatten!
Wauw wat een mooi woorden Ligaa!!

Lieve Tine... dit gevoel gaat over hoor!!! Het enige constante aan het leven is verandering. Ook dit gaat weer weg en ook deze situatie veranderd weer. Echt.

Maarreee.. wauw.. je bent echt verliefd!! Wat heerlijk om te horen. Hij moet wel erg leuk zijn, haha. Als iemand jou zo de kriebels kan geven...zelfs als je niet zo lekker zit. Ik zou zeggen: (heel eng, ik weet t..) trek de stoute schoenen aan binnenkort. Nodig m uit voor bak koffie/thee (dat maakt Nef en mij al 2 die dat een heeeeeel goed idee vinden ) en zeg tegen hem dat je graag cupcakes bakt, ook vooral voor anderen en dat je een nieuwe variatie aan het proberen bent. Of hij even wilt proeven? Bij jou thuis? Met kopje koffie of thee erbij?

Het uitgebreide verslag lezen wij graag op de Hyve, hahaha.

Ik hoop dat ik je stiekum een beetje op kan vrolijken hiermee. En dat jij een beetje lekker gaat fantaseren en dagdromen, daar is vandaag best geschikt voor.

Heb vandaag weer 2 adresjes aangevraagd: taiwan en litouwen. eentje al gepost, de ander doe ik morgen denk ik. Wel al geschreven.
Tine, wat een leuke Bruna heb jij dat ze daar wel de zegels verkopen (ik wil ook zo'n Bruna hebben).

Een kaart van een RR gekregen, helaas nog niet de zegels.

Maar dames: Iedereen die aan de postcodeloterij meedoet (van tv) voucher 8 en 13 niet weggegooien. Na 1 januari 2012 kun je die opsturen en gratis ansichtkaarten krijgen.
De postbode bracht me wel een dikke envelop van PostNL, maar daar zaten alleen onderzetters in. Geen Postcrossing zegels... Verder had ze nog een (hergebruikte) ansicht uit de V.S. voor me met een aardig verhaal en leuke zegels erop.

Dit weekend zet ik mijn account tijdelijk op inactief i.v.m. de vakantie, ik schrijf nog snel al mijn toegestane kaarten. Vandaag drie keer op de knop gedrukt en adressen van beginners gekregen. Alledrie hadden ze nog geen enkele kaart ontvangen, geen favorieten en weinig of niks in hun profiel. Naar Letland een retro, naar NL een lezende vrouw en naar België een toeristisch prentje verstuurd.

@Ligaa > volgens mij ben jij een ervaringsdeskundige.

@Tine > gooi het er uit als je daar behoefte aan hebt.

@Kozoo > nog van de zon genoten? Vitamine D is heel heilzaam.

@Steph > huh? Ik doe al jaren mee, maar ik krijg nooit vouchers.
Lieve Lieve Tine, ik kan het niet zo mooi verwoorden als Ligaa.

Maar hoop dat je snel weer wat beter in je vel in.

Het is niet niks wat je allemaal meegemaakt hebt de laatste tijd.

Ik vind het idee van koffie/thee en cupcake geweldig.

Dus ik zou zeggen.....trek je stoute schoenen aan.

Neferisis, had je toevallig niet een prijsje gewonnen met het een of ander van postNL?

Apart om onderzetters te ontvangen.

Steph, wat voor voucher bedoel je??

Ik doe mee aan de postcodeloterij maar ik heb niks gekregen hoor.

Hier vandaag een envelop van de vriendenloterij (je kan beter vragen waar ik niet aan mee doe, hahaha).

En heb een prijs gewonnen die ik zelf mag uitzoeken op de site.

Doe mij die hoofdprijs dan maar, hahaha

Ga straks wel even kijken wat het allemaal in houd.

Wat pc betreft, een hurray uit Nederland.
Die onderzetters lagen dr hier ook, kreeg je bij je bestelling van postNL.

Gewoon een extraatje.. .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven