POWERVROUWEN!

14-10-2011 20:35 491 berichten
Een topic voor en door vrouwen die vanuit een diep dal naar een hoge berg zijn geklommen vanuit hun eigen kracht! :-)

Iedere vrouw die zich aangesproken voelt, die zich herkent in de topictitel en een POSITIEVE bijdrage wil leveren, voor haarzelf en/of voor anderen, is welkom.

'Powerwoman' staat voor een vrouw die de moed en de kracht heeft om uit een dal te komen, ongeacht de diepte van het dal en het soort dal, met wiens hulp dan ook. Een vrouw die weet waar haar kracht ligt en die niet schroomt om die kracht in te zetten, ook al maakt ze een moeilijke tijd door. De kracht dus die getoond is ten tijde van moeilijke, pittige of eenzame tijden, maar zeker ook tijdens mooie, liefdevolle of zelf-overstijgende momenten.

Veel lieve dames hebben een powervrouw in hun leven (gehad); prachtig om te lezen. Maar wat hebben jullie zelf aan lessen eruit gehaald, wat heeft het jullie gebracht, hoe ga jij om met een moeilijke situatie, met verdriet, boosheid, etc.?

Welke associaties hebben de powervrouwen hier bij dat woord, voel jij je een powervrouw, of in hoeverre ben je zelf in je proces een powervrouw te worden? Ervaringen zijn welkom, wijsheden daarop gebaseerd ook. Steun, reacties vanuit je hart zijn welkom. Oprechtheid, vanuit je eigen beleving, de leuke en minder leuke dingen des levens, maar..... wel positief bedoelend richting anderen en het topic an sich. Deel het met ons, deel je kracht!

Dat het maar een enorm positief topic mag worden, met inspirerende teksten en mooie verhalen! :-)
Ok, Matth, ik zie je antwoord al n.a.v. wat Bliksem vroeg. Je voelt je dus níet aangesproken. Wat doe je dan op dit topic (vraagt ze vriendelijk)?
Alle reacties Link kopieren
@Molly omdat ik mezelf niet kon veranderen, het was Jezus die me echt veranderd heeft ten goede.
quote:matth0 schreef op 14 oktober 2011 @ 21:07:

[...]

Niet, in mijn ogen is het ijdelheid.

Dan verschillen we daarover van mening.

In mijn ogen is het iets zeer kostbaars en waardevols.

En, vanuit een religieus oogpunt bekeken, vind ik: God helpt wie zichzelf helpt. Vanuit die gedachte is goed voor jezelf zorgen (in alle opzichten) en een krachtig mens worden alleszins de moeite waard!
Mijn ziel wil heel graag eten, drinken en vrolijk zijn, en dwaas ook soms. Een lekker glas Darjeeling, een stukje chocoladetaart (die heet trouwens Death by chocolate haha), om 10 uur Have I Got News For You op BBC1 en een topic waar ik m'n wortels in kan zetten, daar ben ik dik tevreden mee.

Molly, bij nader inzien zet je mailadres maar niet hier of in dat andere topic, je weet maar nooit wat voor malloten het kunnen lezen. Als het niet via een mod lukt dan weet ik zeker dat ik mijn eieren ... umm kastanjes hier ook kwijt kan! Je bent een wereldwijf.

En nu ga ik écht de bank op. Ik hoop dat jullie allemaal een fijne avond hebben en tot van 't weekend!
Ok. Nou misschien is dit topic wel mijn lichtpuntje voor vandaag :-)

Ik zocht iets, een plaats om te schrijven. Ik schrijf in een paar topics maar heb soms vaker schrijfdrift dan de anderen.

Deze week zijn een paar dingen 'van mij weg' gegaan. Misschien komen jullie nu 'naar mij toe'.
quote:matth0 schreef op 14 oktober 2011 @ 21:11:

@Molly omdat ik mezelf niet kon veranderen, het was Jezus die me echt veranderd heeft ten goede.ik meen oprecht als ik zeg dat ik het heel goed voor je vind dat je door jezus ten goede bent veranderd... Maar even een ander vraagje... gewoon uit interesse.. Mag je dan wel op het forum komen ? Dat is wel heeeeel werelds he ?
Thanks Matt
quote:Moonlight82 schreef op 14 oktober 2011 @ 21:13:

Ik zocht iets, een plaats om te schrijven. Ik schrijf in een paar topics maar heb soms vaker schrijfdrift dan de anderen.

Deze week zijn een paar dingen 'van mij weg' gegaan. Misschien komen jullie nu 'naar mij toe'.Welkom!
quote:phily schreef op 14 oktober 2011 @ 21:13:

[...]

ik meen oprecht als ik zeg dat ik het heel goed voor je vind dat je door jezus ten goede bent veranderd... Maar even een ander vraagje... gewoon uit interesse.. Mag je dan wel op het forum komen ? Dat is wel heeeeel werelds he ?Stel jezelf de vraag wat zou Jezus doen?

@Molly omdat ik mezelf niet kon veranderen, het was Jezus die me echt veranderd heeft ten goede.Als jou dat geholpen heeft, is dat toch prachtig Matth? Ik denk alleen dat dat niet voor iedereen geldt en hoop daarmee dat je andere methoden/hulp- en inspiratiebronnen ook zal respecteren als die voor iemand waardevol en belangrijk zijn.

@Molly omdat ik mezelf niet kon veranderen, het was Jezus die me echt veranderd heeft ten goede.Ok, dat is jouw geloof, heel mooi. Maar dit staat dan wel haaks op deze zin uit de Bijbel die je zelf schreef: "...houd rust, eet, drink en wees vrolijk" Hoe kun jij vrolijk wézen? Dit komt dan toch uit jezelf, uit je wézen?

Hoe dan ook: je voelde je niet aangesproken tot de OP, dus wellicht dat jij je hier niet thuis gaat voelen. En wij idem: we zullen ons wellicht niet thuisvoelen met wat jij graag wilt delen. :-)
quote:Moonlight82 schreef op 14 oktober 2011 @ 21:13:

Deze week zijn een paar dingen 'van mij weg' gegaan. Misschien komen jullie nu 'naar mij toe'.

Weet je Moonlight, als er een deur dichtgaat, gaat er ergens anders altijd weer een open. Of een paar raampjes....

Fijn dat je dit topic als lichtpuntje ervaart. Lichtpuntjes kunnen we allemaal wel gebruiken en we kunnen ook nog lichtpuntjes voor elkaar zijn. Mooi toch?
Fijne avond Boom, zorg goed voor jezelf en wees lief voor je steeds veerkrachtiger boompje!
quote:molly74 schreef op 14 oktober 2011 @ 21:17:

[...]

Ok, dat is jouw geloof, heel mooi. Maar dit staat dan wel haaks op deze zin uit de Bijbel die je zelf schreef: "...houd rust, eet, drink en wees vrolijk" Hoe kun jij vrolijk wézen? Dit komt dan toch uit jezelf, uit je wézen?

Hoe dan ook: je voelde je niet aangesproken tot de OP, dus wellicht dat jij je hier niet thuis gaat voelen. En wij idem: we zullen ons wellicht niet thuisvoelen met wat jij graag wilt delen. :-)Maar het punt is dat de man rijk was maar niet gered en geen levende relatie met Jezus en dat houdt geen stand, want morgen kan je laatste dag zijn en dat weet je niet en niks van hier kun je meenemen.
matth: In mijn idee is alle kracht God. Voor mij ligt dat besloten in het begrip God. God is Alles en het kan dus ook niet verdeeld worden en niks en niemand kan er buiten vallen.

Dat die kracht vervolgens door de ene bestempeld wordt als innerlijke kracht en door de ander als kracht van God doet daar niks aan af. Het gaat om dezelfde energie/kracht.

Je mag als mens toch best trots zijn op hoe je bepaalde zaken te boven bent gekomen?! Of als je bepaalde zwaktes hebt kunnen omzetten? Wie ben jij om dit te veroordelen als ijdelheid? Is God niet de enige die kan oordelen?
Mooie posts, nu al Bliksem! :-) (helpt wie zichzelf helpt, deur dicht raam open, e.d.)

Boom, op de bank jij, nu!

En ik verander de OP zometeen een beetje, kijk maar even dames of dit positief klinkt.
quote:matth0 schreef op 14 oktober 2011 @ 21:22:

[...]

Maar het punt is dat de man rijk was maar niet gered en geen levende relatie met Jezus en dat houdt geen stand, want morgen kan je laatste dag zijn en dat weet je niet en niks van hier kun je meenemen.Ik snap deze insteek niet zo goed. Daar gaat het hier toch helemaal niet over? Jùist niet, zou ik zeggen.....
quote:molly74 schreef op 14 oktober 2011 @ 21:23:

Boom, op de bank jij, nu!

Ja baas!

Kwil alleen nog even zeggen hoe blij ik ben met dit topic.

Zo blij als een kind in de wei (dat zei een vriendin van mij altijd vroeger)!
Mooi gezegd Ailien! Vooral je laatste alinea. :-)

En inderdaad Bliksem, het gaat in dit topic inderdaad juist om het niet mee kunnen nemen, vandaag leven, in het NU leven. Dus zonder dat hij het wil wellicht, heeft ook Matt een mooie bijdrage geleverd.
quote:ailien schreef op 14 oktober 2011 @ 21:23:

matth: In mijn idee is alle kracht God. Voor mij ligt dat besloten in het begrip God. God is Alles en het kan dus ook niet verdeeld worden en niks en niemand kan er buiten vallen.

Dat die kracht vervolgens door de ene bestempeld wordt als innerlijke kracht en door de ander als kracht van God doet daar niks aan af. Het gaat om dezelfde energie/kracht.

Je mag als mens toch best trots zijn op hoe je bepaalde zaken te boven bent gekomen?! Of als je bepaalde zwaktes hebt kunnen omzetten? Wie ben jij om dit te veroordelen als ijdelheid? Is God niet de enige die kan oordelen?Dat klopt niet dat God alles is, een steen is bv gewoon een steen. God is bv de schepper van de hemel en aarde, omdat de op eigen kracht buiten God om gedaan zijn.
Voor Boom

Gaan we nu eerst over de bijbel praten?

(bedankt dames, voor jullie woorden)
Matt, Wat kom je hier nou eigenlijk doen? evangeliseren ?

Ik merk dat ik toch bijna in discussie verval.. jij bent nu de gene die hier steeds aan het oordelen is.. en ik vind dat alleen god dat mag.. bovendien... luister ik veel liever naar mijn beste vriendin. Zij is christelijk.. en ik ben Lesbisch... maar zij oordeelt niet... En dat doe jij wel..

Als je een ding wilt leren over evangeliseren : Oordeel dan ook echt niet over mensen.. En dring jouw ding niet aan iemand op... Dan zijn mensen veel beter geneigd te luisteren... Maar nogmaals : Het is geen evangelisatie topic... en ik hoop dat je dat oko kan respecteren.
quote:matth0 schreef op 14 oktober 2011 @ 21:22:

[...]

Maar het punt is dat de man rijk was maar niet gered en geen levende relatie met Jezus en dat houdt geen stand, want morgen kan je laatste dag zijn en dat weet je niet en niks van hier kun je meenemen.Is het niet de bedoeling dat je door levenservaring je ziel dusdanig verrijkt dat je aan het einde van je leven genoeg bagage bij je hebt wat je wel mee kunt nemen? Het is die bagage die de dames hier met elkaar willen delen.
Er zit een negeerknop op het forum he

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven