POWERVROUWEN!

14-10-2011 20:35 491 berichten
Een topic voor en door vrouwen die vanuit een diep dal naar een hoge berg zijn geklommen vanuit hun eigen kracht! :-)

Iedere vrouw die zich aangesproken voelt, die zich herkent in de topictitel en een POSITIEVE bijdrage wil leveren, voor haarzelf en/of voor anderen, is welkom.

'Powerwoman' staat voor een vrouw die de moed en de kracht heeft om uit een dal te komen, ongeacht de diepte van het dal en het soort dal, met wiens hulp dan ook. Een vrouw die weet waar haar kracht ligt en die niet schroomt om die kracht in te zetten, ook al maakt ze een moeilijke tijd door. De kracht dus die getoond is ten tijde van moeilijke, pittige of eenzame tijden, maar zeker ook tijdens mooie, liefdevolle of zelf-overstijgende momenten.

Veel lieve dames hebben een powervrouw in hun leven (gehad); prachtig om te lezen. Maar wat hebben jullie zelf aan lessen eruit gehaald, wat heeft het jullie gebracht, hoe ga jij om met een moeilijke situatie, met verdriet, boosheid, etc.?

Welke associaties hebben de powervrouwen hier bij dat woord, voel jij je een powervrouw, of in hoeverre ben je zelf in je proces een powervrouw te worden? Ervaringen zijn welkom, wijsheden daarop gebaseerd ook. Steun, reacties vanuit je hart zijn welkom. Oprechtheid, vanuit je eigen beleving, de leuke en minder leuke dingen des levens, maar..... wel positief bedoelend richting anderen en het topic an sich. Deel het met ons, deel je kracht!

Dat het maar een enorm positief topic mag worden, met inspirerende teksten en mooie verhalen! :-)
de titel sprak me aan, totdat ik een paar pagina's had gelezen en bepaalde posts las, dat ik dacht, jammer, die gaan dit topic vervuilen t.z.t. en daar heb ik geen trek in.

Sorry dames, want had me leuk geleken mee te schrijven zo af en toe.
Alle reacties Link kopieren
Dibbes blijf alsjeblieft

enne trek je niet teveel aan van de posten van Matthoo want die heeft ook al eerder veel gepost bij andere topics om te trollen. Gewoon negeren.

Powerrrrrrrrvrouwen!
quote:ailien schreef op 14 oktober 2011 @ 22:29:

Ik heb de afgelopen jaren geleerd dat mijn waardigheid niet onderuit gehaald kan worden door externe factoren. Hoe ik ook geschaad ben door ervaringen uit het verleden, ze hebben mij niet minder waardevol gemaakt. Ik ben niet te definiëren door mijn verleden. Het gaat niet om wat mij is overkomen, maar om de lessen die ik hieruit heb getrokken. Het (geweldige) leven dat ik tegenwoordig leef is het resultaat van de bewuste keuzes die ik heb weten te maken op basis van die kennis.

Je wordt niet minder waardevol door alle tegenslag, wel vind ik het lastig mijzelf als waardevol te zien op een moeilijk moment.

De tegenslag maakt je sterker, een ervaring rijker..
quote:ailien schreef op 14 oktober 2011 @ 21:40:

Haha inderdaad Moonlight...

Matth: dit is niet de plek om je statement te maken. Als je over de bijbel wilt praten kun je een apart topic openen. Daarnaast neem je stelling alsof je de waarheid in pacht hebt....Ik neem die stelling in omdat Jezus ook de waarheid is.
Ach Diaantje voor jou en fijn dat je dit wilde delen. Inderdaad heel krachtig van je moeder, want borderline is heel moeilijk, voor alle partijen. Je moeder leeft niet meer begrijp ik uit het woordje 'kon'? Dat ze jouw inspiratiebron is, is een mooie erfenis.

@Dibbes: niet weggaan hoor! En er ook niet (meer) op ingaan, houd het schoon hier en draag gewoon jouw eigen steentje bij. Ik was ook een beetje huiverig voor dergelijke reacties, vroeg me al af hoe we die konden tegenhouden. Maar zoals alles in het leven: het komt zoals het komt, het gaat vooral om hoe we ermee omgaan. :-)

En als de titel je aansprak heb je vast ook iets te delen (mocht je dat willen). Dus wees welkom hier! :-)
@diaantje: wat een mooie post over je moeder. Ik heb jouw topic gelezen en wat mij betreft verdien jij ook het predicaat powervrouw hoor!

@Dibbes: geef het nog even een kans meis. Wij willen juist niet vervuilen, maar vervullen. Niet afzeiken, maar bekrachtigen. Wees welkom dibbes!
Inderdaad Noa, er is een verschil tussen waardevol zíjn en je waardevol vóelen. Aan dat laatste kun je gelukkig zelf wat doen. :-)
quote:xalliesuper schreef op 14 oktober 2011 @ 22:43:

Dibbes blijf alsjeblieft

enne trek je niet teveel aan van de posten van Matthoo want die heeft ook al eerder veel gepost bij andere topics om te trollen. Gewoon negeren.

Powerrrrrrrrvrouwen!

Xal, het gaat niet zozeer om mezelf aantrekken van de posts als zodanig, wel dat er dan weer voer ontstaat om een discussie/gesprek te ontvlammen wat compleet los gaat staan van het oorspronkelijke doel.

Dat zou ik jammer vinden.

Verder heb je gelijk.
quote:molly74 schreef op 14 oktober 2011 @ 22:37:Ha die Noa! Ik begon je al te missen. :-) En nee, we roepen niet als je te stil bent, anders maken we je wakker.

.. Ik voelde me niet meer op mijn plek in het andere topic, was bijna niet meer gaan lezen en toen jouw berichtje over dit topic.

Wordt dit ons stamcafe.. .

quote:molly74 schreef op 14 oktober 2011 @ 22:37:

Dit vind ik een mooie zin. Want je wordt er inderdaad niet minder waardevol van, het is vooral dat je je waardeloos kunt vóelen. En dat is een groot verschil om te beseffen.

Die levenslessen zijn inderdaad waardevol. Je had ze van de ene kant liever níet willen meemaken, maar nu je ze toch hebt meegemaakt, kun je er maar beter iets zinvols mee doen. Zo zie ik dat ook tenminste. :-)

Dit bedoelde ik dus eigenlijk.

Had nog iets meer getyped maar het klonk heel warrig in het geheel.
Is het een idee om mensen die steeds hetzelfde zeggen met zijn allen te negeren?
quote:molly74 schreef op 14 oktober 2011 @ 22:51:

Inderdaad Noa, er is een verschil tussen waardevol zíjn en je waardevol vóelen. Aan dat laatste kun je gelukkig zelf wat doen. :-)

Ben ik hard mee bezig en.. gaat de goede kant op.

Ik kan het alleen niet vast pakken in hoe ik dit kan bereiken, ja keuzes maken en dat doen wat je zelf wilt en waar je je goed bij voelt.

Maar als ik dat zeg weet niemand wat ik werkelijk doe.

Prive weten mijn ouders dat ik denk een knoop door te hakken voor mijzelf.

Moet kiezen voor mijzelf.. en mij niet laten leiden door de situatie van een ander.
quote:Moonlight82 schreef op 14 oktober 2011 @ 22:59:

Is het een idee om mensen die steeds hetzelfde zeggen met zijn allen te negeren?Voor mijzelf: als het niets toevoegt of ik kan er niets mee, dan kies ik ervoor om daar maar niet op te reageren.
Lieve Dibbes, we praten er wel omheen nu denk ik. Doe jij ook maar, want dit blijft gewoon een mooi topic, juist omdat wij dat willen en zo houden. :-) Schrijf wat je wil over je eigen ervaringen of lees gewoon lekker mee. We houden het hier fijn en positief en leren overal van. Het is net de echte wereld, maar dan met een extra steuntje van heel veel powervrouwen op een hoopje!
quote:bliksemse_bende schreef op 14 oktober 2011 @ 22:50:

@diaantje: wat een mooie post over je moeder. Ik heb jouw topic gelezen en wat mij betreft verdien jij ook het predicaat powervrouw hoor!

@Dibbes: geef het nog even een kans meis. Wij willen juist niet vervuilen, maar vervullen. Niet afzeiken, maar bekrachtigen. Wees welkom dibbes!

BB, ik wil het graag een kans geven want ik zie hele leuke, lieve, waardevolle posts voorbijkomen.

Ik geef eerlijk toe dat ik nu aardig op een irritatiepunt ben aangekomen (en dat duurt vrij lang bij mij) dat ik denk, kap er nu toch eens mee, dit is een forum, met heel verschillende ideeen, meningen over allerlei onderwerpen. Pas je eens aan, leef je in ipv van die al dan niet opgezochte teksten vanaf internet.

*edit* nu doe ik hetzelfde door het negatieve erover te benoemen. Ik moet het niet eens willen en stop er gelijk mee .

Dames, sorry voor het even OT gaan. Was niet mijn opzettelijke bedoeling.

Terug OT bij deze.
quote:molly74 schreef op 14 oktober 2011 @ 22:49:

Ach Diaantje voor jou en fijn dat je dit wilde delen. Inderdaad heel krachtig van je moeder, want borderline is heel moeilijk, voor alle partijen. Je moeder leeft niet meer begrijp ik uit het woordje 'kon'? Dat ze jouw inspiratiebron is, is een mooie erfenis.

@Dibbes: niet weggaan hoor! En er ook niet (meer) op ingaan, houd het schoon hier en draag gewoon jouw eigen steentje bij. Ik was ook een beetje huiverig voor dergelijke reacties, vroeg me al af hoe we die konden tegenhouden. Maar zoals alles in het leven: het komt zoals het komt, het gaat vooral om hoe we ermee omgaan. :-)

En als de titel je aansprak heb je vast ook iets te delen (mocht je dat willen). Dus wees welkom hier! :-)Mijn moeder heeft 2 jaar geleden de strijd tegen kanker verloren, maar voor mij is en blijft ze een winnaar!
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
quote:molly74 schreef op 14 oktober 2011 @ 22:37:

En wát een mooie vruchten zullen er aan die boom hangen Bliksem! Overigens mag er ook best een bliksem over die boom heen gaan, wordt ie gespleten hard van.

Wat dacht je hoe ik aan m'n nick gekomen ben.

Over die bende hebben we het een andere keer wel trouwens.

Enne vruchten...jaaa. Lekker! Fijn!
quote:bliksemse_bende schreef op 14 oktober 2011 @ 22:50:

@Dibbes: geef het nog even een kans meis. Wij willen juist niet vervuilen, maar vervullen. Niet afzeiken, maar bekrachtigen. Wees welkom dibbes!Dank je voor je mooie compliment, dat doet me erg goed!
Moonlight, ik ben het eens met Bliksem. Ik lees er nu ook maar overheen en als ik er wel iets mee kan, dan kan ik alsnog reageren. Maar intussen heb ik wel een vraag gesteld aan een moderator...
quote:diaantje1971 schreef op 14 oktober 2011 @ 23:03:

[...]

Mijn moeder heeft 2 jaar geleden de strijd tegen kanker verloren, maar voor mij is en blijft ze een winnaar!Moeilijk he Diaantje, iemand daaraan te verliezen.
@dibbes: probeer het maar los te laten. Je kunt deze persoon niet veranderen, wel jouw houding tov deze persoon. Dwz laat je niet wegjagen, negeer het en doe en schrijf wat jij wil. Kom hier maar power kweken!
Jee Diaantje..... dat is heftig. Dat wist ik niet, sorry. Meer dan een lukt me nu niet, maar ik meen het in ieder geval oprecht. :-)
quote:Dibbes1 schreef op 14 oktober 2011 @ 23:05:

[...]

Moeilijk he Diaantje, iemand daaraan te verliezen.

Dat is het!

Maar een leven treuren om wat je verloren hebt, brengt je nergens.

Ik koester de tijd die ik heb gehad met mijn Top moeder.
"*edit* nu doe ik hetzelfde door het negatieve erover te benoemen. Ik moet het niet eens willen en stop er gelijk mee."

Goed bezig Dibbes! En voila, we hebben een leermomentje (en die hebben we al velen in dit nog korte topic).
quote:molly74 schreef op 14 oktober 2011 @ 23:07:

Jee Diaantje..... dat is heftig. Dat wist ik niet, sorry. Meer dan een lukt me nu niet, maar ik meen het in ieder geval oprecht. :-)

Je hoeft geen sorry te zeggen hoor.

Je knuffel neem ik wel in ontvangst, is altijd welkom!

Vind het een mooi topic!
quote:molly74 schreef op 14 oktober 2011 @ 23:02:

Lieve Dibbes, we praten er wel omheen nu denk ik. Doe jij ook maar, want dit blijft gewoon een mooi topic, juist omdat wij dat willen en zo houden. :-) Schrijf wat je wil over je eigen ervaringen of lees gewoon lekker mee. We houden het hier fijn en positief en leren overal van. Het is net de echte wereld, maar dan met een extra steuntje van heel veel powervrouwen op een hoopje!

Molly, vervang dat 'we' maar door 'ik' , want ik doel idd op Matth. Ik zeg het bij deze open en bloot met het risico op een staf of een ban .

Dit als echt laatste gezegd hebbende ga ik ook niet meer reageren op quotes erop etc.

Back on track zeg maar

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven